Postad 22 April 2006 - 23:16
Har denna stärkare delbart för- & slutsteg? Detta så att man kan använda slutsteget i I30 till frontarna även via flerkanalsreceivern (tex. vid film).
Postad 23 April 2006 - 18:37
Surt då den verkar bra i övrigt...
Någon som kopplar som arue_fh skrev, och riskerar man skada någon av förstärkarna?
Jobbigt och så med dubbla volymkontroller, men det kan man leva med, om utrustningen inte tar skada.
Någon som kopplar som arue_fh skrev, och riskerar man skada någon av förstärkarna?
Jobbigt och så med dubbla volymkontroller, men det kan man leva med, om utrustningen inte tar skada.
Postad 27 April 2006 - 12:04
jag har det kopplat så. Vedertaget sätt att koppla ifall man prioriterar 2 kanalsljud. nackdelen är som du skriver att man måste maxa volymen på Primaren - och framförallt komma ihåg att vrida ner efteråt. Kommer du ihåg detta så skadar det definitivt inte prylarna. Signalen som kommer från pre out på surrounden skiljer sig inte mot tex Cd signal (förutom att den är svagare eftersom den går genom försteget på surrounden)
Ljudmässigt funkar det ypperligt. Innebär dock lite inställningar varje gång man skall se 5.1. Det beror på hur ofta man kopplar in 5.1 ifall detta är en bra lösning eller ej.
Ljudmässigt funkar det ypperligt. Innebär dock lite inställningar varje gång man skall se 5.1. Det beror på hur ofta man kopplar in 5.1 ifall detta är en bra lösning eller ej.
Postad 27 April 2006 - 12:13
Skulle det kanske vara en bra idé att maxa nivån på frontarna i receivern? Isf behöver man inte vrida Primaren ända i topp då man ser på film. Isf borde ju eventuella chocker bli mindre då man glömmer vrida ner volymen på Primaren då man switchar till t.ex. CD:n. Jag känner på mig att det är nåt jag skulle kunna glömma ibland.
Postad 12 May 2006 - 05:41
Det är väl pre out på Primaren så då går det fint
Men är kanske lite onödigt att köpa en intregerad förstärkare och sedan köpa ett slutsteg på det. Då är ju separat försteg och slutsteg bättre just för att man får en billigare lösning.
Postad 12 May 2006 - 09:13
Men det finns ju inga stereo försteg så då måste jag köpa ett hembio försteg + stereo slutsteg och det är väl lika onödigt då eftersom jag inte tänkt ha fler kanaler än 2? Men I30 lär väl räcka till, jag hade sp31.7 + A30.2 innan och ny byter jag till I30 och hoppas att jag inte märker någon större skillnad vad tror ni? Det kommer driva mina B&w 805s. Men därför tänkte jag köra på I30 och märker jag att det inte skulle räcka till så skulle jag kunna hänga på ett slutsteg oxå.
Postad 12 May 2006 - 09:40
Ah. Då är det bara att köra, I30 tror jag har en fin nätdel
tycktes läsa att den ska klara av ca 600w i 4ohm, Så det borde väl räcka, Men det går ju alltid att göra som du säger att hänga på ett A30.2 sedan. Själv är jag inne i banorna att köpa ett A30.2
Iaf om det blir som det är i luften just nu.
Postad 12 May 2006 - 09:50
Oki vad bra=) Såg testerna i hifi&musik där I30 spöade konkurrenterna ända upp till 28.000 kr klassen
Ang. A30.2 kan du tänka dig att köpa beg? har inte fått mitt sålt än. Pm mig om du är intresserad.
Ang. A30.2 kan du tänka dig att köpa beg? har inte fått mitt sålt än. Pm mig om du är intresserad.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
50 bilder
14 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?