Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Matta "Shaggy" på Jotex?

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 April 2006 - 10:03

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1121 inlägg
  • 0
Jag har letat matta ett bra tag utan att ha hittat något. Krav på stora mått i kombination med snålhet gör det ett svårt om inte helt omöjligt uppdrag :D

Jotex "Shaggy"

Postad bild

Jotex "Shaggy" kostar nästan inget alls och jag tänkte att det går ju alltid köpa kraftig mattejp och sätt ihop två mindre 190x130 cm till en stor 190x260 cm matta.

Några runda också, det skadar ju inte att få in lite mer kvadratmeter matta på golvlet.

Tänkte mig det enligt nedan:

Postad bild

Men problemet är att bilderna visar ju inte speciellt mycket hur mattorna ser ut i kanten och hur tjocka de är samt glesheten i "lurigheten". Det vore trist att beställa - det kostar i och för sig bara 1895 kr för rubbet - och sedan märka att det inte går att tejpa ihop utan att det syns (t.ex. pga. sydd kant) eller att den är så löjligt gles att den är värdelös.

Någon som har köpt någon av Shaggy-mattorna? Isf har jag lite frågor till dig! B)

Postad 23 April 2006 - 10:35

Unregistered8f4a4b7a
  • Unregistered8f4a4b7a
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Tror inte att det blir så snyggt. Såg på homestyling för någon månad sen och då tejpa dom ihop två mattor. Men den var ganska ”hårig/luden” eller vad det heter. Är ganska säker på att det kommer att synas på dom där ”shaggy”

Jag skulle nog lägga några extra kronor på riktiga mattor. Själv har jag köpt äkta handknutna mattor på aktion.

Postad 23 April 2006 - 12:43

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1121 inlägg
  • 0
För en stor matta snackar vi om faktor 2 i pengar och det utan de runda mattorna.

Tejpa bör gå bra så bra så vida mattan inte är sydd med marginal runt om. Om "hårigheten" än jämn ända ut i kanten så bör det se ut precis som om mattan var stor - likt att skarva två heltäckningsmattor med dubbelhäftande tejp.. och det syns ju inte även om håren är kort.

Men som sagt var, för att bedöma hur tjock mattan är och exakt hur kanterna ser ut så krävs förstahandinfo och kanske ett par närbilder B)

Ta gärna emot tips om dylika mattor med större mått och med ~samma prislapp eller inte allt för mycket större prislapp om vetskapen om vart man hittar detta finns hos någon. Jag har gått bet hos alla mattaffärer jag har kollat hos (främst på prislappen).

Postad 23 April 2006 - 19:54

Unregistered8f4a4b7a
  • Unregistered8f4a4b7a
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Ikea har ju en del mattor som påminner lite om dom du har på bild.
Annars så kan man ju alltid lämna in mattorna till en sömmerska som nog skulle kunna klippa och sy. Skulle inte tänka mig att det är så dyrt.

Angående äkta mattor så tänkte jag att det skulle se riktigt nice ut till din hembio.
Lite lätt avundsjuk!

Postad 26 April 2006 - 10:45

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1121 inlägg
  • 0
IKEA har jag kollat mattor hos vid varje tillfälle som presenterat sig men det har inte haft något interessant förrutom en matta men den fanns bara i vitt.

Däremot ser jag nu att de har en ny matta i sortimentet som heter "Stockholm". 240x170 cm MEN den är för dyr.. 2600 kr st.

Postad bild

Nej jag tror det blir att beställa från Jotex ändå - på vinst eller förlust :(

Postad 27 April 2006 - 14:02

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1121 inlägg
  • 0
Mailade Jotex och fick veta att det "trodde" att det skulle gå bra att tejpa ihop två Shaggy-mattor på långsidorna dock ej kortsidorna eftersom de har en liten kant där. Bidde en beställning på några mattor, får hoppas att det blir bra :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.