Tacksam för svar.
Postad 29 April 2006 - 19:20
Ska en subwoofer alltid placeras längst fram i mitten? Eller kan den vara på någon av långsidorna? Spelar det någon roll om den placeras högt eller lågt? Kan förstärkaren ställas på den?
Tacksam för svar.
Tacksam för svar.
Postad 29 April 2006 - 21:47
Är kanske ute på djupt vatten nu, men är det inte så att det egentligen inte spelar någon roll vart subben står, eftersom man ändå inte kan avgöra vart ifrån dess lågnivå ljuden kommer ifrån?
Dock så blir väl basen kraftigare om den t.ex. står i ett hörn, eftersom ljudet då reflekteras mot väggarna...
Vh Gonucku
Dock så blir väl basen kraftigare om den t.ex. står i ett hörn, eftersom ljudet då reflekteras mot väggarna...
Vh Gonucku
Postad 29 April 2006 - 21:52
denna tråden liggerfel och jag skall flytta den. Men skall svara först.
gör som så här:
ställ subben där DU sitter, sweetspot, or whatever. Sedan. sätt i gång något som får den att spela mycket. sedan vandrar/kryper du runt i rummet tills du hittat en plats där du hör den bästa basen. Därefter. koppla ur och ställ subben på den plats du hittade ovan.
Tror nog det är 25:e gången jag skriver detta i en tråd...så egentligen borde jag ryta till och säga:
ANVÄND SÖKFUNKTIONEN
Men det gör jag inte nu för att jag är på gott humör nu.
//Loofy
gör som så här:
ställ subben där DU sitter, sweetspot, or whatever. Sedan. sätt i gång något som får den att spela mycket. sedan vandrar/kryper du runt i rummet tills du hittat en plats där du hör den bästa basen. Därefter. koppla ur och ställ subben på den plats du hittade ovan.
Tror nog det är 25:e gången jag skriver detta i en tråd...så egentligen borde jag ryta till och säga:
ANVÄND SÖKFUNKTIONEN
Men det gör jag inte nu för att jag är på gott humör nu.
//Loofy
Redigerat av Unregistered42611, 29 April 2006 - 21:53.
Postad 30 April 2006 - 07:49
Denna fråga har också varit på tapeten tidigare och då svarade jag "ja" liksom mitt svar är idag också.Kan förstärkaren ställas på den?
Några hävdade motsatsen pga subbens vibrationer men det är enligt mig inte skadligt.
/Heron
Postad 04 May 2006 - 12:07
Kan jag med fördel placera en subwoofer under min bäddsoffa!? När jag har filmkväll ligger vi i bäddsoffan och jag fick ett löst tips om att det skulle vara en höjdare!
Någon som kan göra en kvalificerad gissning på vad som är bäst. Mitt rum ser ni i mitt galleri.
Följdfrågan är då vilken sorts subwoofer jag skulle köpa som kan få plats där under.
Det får ju inte alls vara hög. Finns det subwoofrar som bara är 2 dm höga?
Min lägenhet är 22 kvm och lägenheterna är relativt välisolerade sins emellan så vilken Substorlek ska man satsa på i mitt fall tror ni!?
Är det kanske bättre att köpa en regäl som kan stå fritt bredvid?
Tacksam för genomtänkta svar!
Någon som kan göra en kvalificerad gissning på vad som är bäst. Mitt rum ser ni i mitt galleri.
Följdfrågan är då vilken sorts subwoofer jag skulle köpa som kan få plats där under.
Det får ju inte alls vara hög. Finns det subwoofrar som bara är 2 dm höga?
Min lägenhet är 22 kvm och lägenheterna är relativt välisolerade sins emellan så vilken Substorlek ska man satsa på i mitt fall tror ni!?
Är det kanske bättre att köpa en regäl som kan stå fritt bredvid?
Tacksam för genomtänkta svar!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
112 bilder
84 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?