Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gråfärg på väggar?

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 May 2006 - 14:17

fiend
  • fiend
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0
Hej!

Ni som har gråa väggar i era hemmabiorum, har ni målat tapeter, eller målat rakt på väggar, eller är det rent utav tapeter i olika kulörer som ni satt upp?

Har just köpt mig en ny lägenhet och tänkte få dit lite ljusgråa/vita väggar med en schysst mörkare grå fondvägg och behöver lite tips på hur ni andra gjort :)

Tips och ideer är välkomna!

Mvh Fredrik

Postad 04 May 2006 - 22:50

fiend
  • fiend
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0
Är det ingen som har målat eller tapetserat eller så?

Tycker det verkar märkligt :/

Postad 05 May 2006 - 08:35

SoreBeard
  • SoreBeard
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Beror på vad du är ute efter. Är just i tagen på att beställa tapeter till sovrum i hyreslägenhet och har slagits av hur glansiga dom flesta är. Dock så erbjuds man ju bara det billigaste när man hyr. :o
Ska du måla så beror det på tapeten som sitter där om det går att måla på den eller om du ska riva bort. Troligast måste du riva bort den gamla om den inte är från 70-talet, då det mesta halvnytt verkar dela på sig då det fuktas.
Oavsett vad du sätter upp så är det mycket viktivt med underarbetet. En målad vägg går att fixa till i efterhand om man har tur, medans en grop i mitten av en tapet kan se helsjukt ut. ;)

Har inte provat fondvägg, men funderar på det i mitt vardagsrum/bio... Ska passa på att fråga målaren som ska hiva upp mina hyrestapeter. :rolleyes:

Postad 22 May 2006 - 20:21

chefcalle
  • chefcalle
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
hehe märkligt, jag har precis köpt lägenhet och har precis fått färg på mina väggar! har ljusgråa väggar och sen en mörkare grå fondvägg! Riktigt snyggt faktiskt! Jag rev ner tapeterna och spacklade först med grövre spackel sen slipning och spackling med fin spackel sedan slipning igen och målning, har tagit 2 veckor men det är det värt när det är klart! Ska försöka få upp bilder inom 1 vecka!

Postad 22 May 2006 - 20:30

fiend
  • fiend
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0
Hej!

Vilket rum är det som du har målat om?
Hur stort är det och vilka kulörer av grå använde du dig utav? Det ser inte "betong"-aktigt ut eller?
Tänkte om man har kvar tapeten under så får man lite struktur också?

Mvh Fredrik

Postad 22 May 2006 - 20:40

chefcalle
  • chefcalle
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Hej, kommer inte ihåg vilka kulörer det är, det är vardagsrummet jag målat om. Nej betong liknande är det väl inte men jag har ganska ljusgrått och fond väggen är lite mörkare grå, det är klart bara grått kanske du tycker ser lite betong aktigt ut men jag tycker att du ska riva ner alla tapeter och sen spackla och måla, men det finns också en tunnare gips skiva du kan sätta upp och måla på den. Jag sätter upp bilder så fort det är helt klart! FÄrgen var faktiskt över förväntan när den kom upp på väggarna!

Postad 24 May 2006 - 21:54

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Jag har gråa tapeter hemma i mitt rum. Kika i mitt galleri för att se mera. Personligen så gillar jag det eftersom det ger en mörkare känsla. Nackdelar jag kan uppleva är att det blir svårt att kombinera färgerna i rummet. Svårt att ha träfärg osv. Men det kanske är mera en smaksak. Jag kan iaf rekomendera en tapet, om det var det du undrade :(

Postad 24 May 2006 - 21:56

fiend
  • fiend
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0
Hej!

Kikade in din hemmabio lite. Vad är det du menar med att du inte kan kombinera färgerna i rummet och ha en träfärg? Jag tror ju att det skule vara mycket enkelt att välja färger då man har grått/vitt/svart iom att det är de mest neutrala och minst utstickande färgerna som man kan ha =)

Mvh Fredrik

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.