Reklamerade fel till Dustinhome - fick häva köpet!
22 svar till detta ämne
Postad 04 May 2006 - 11:04
Weeman
-
Weeman
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Vi har haft svårt att bestämma oss men till slut så föll valet på en LG-42PM1MA. Beställde den från Dustinhome och fick då veta att beräknad leverans var satt efter den 15:e. Förvånad blev jag när poståkeriet ringde mig och sa att dom har en plasma som dom skulle vilja komma ut med. När den väl stod hemma i hallen så kunde jag inte vänta tills kvällen utan jag började packa upp den trots att jag egentligen skulle ner och träna. Såg då att själva ramen var lite repig samt att det var feta fingeravtryck runt om. Undersökte lite närmare och kunde då se att det var tryckmärken i frigoliten precis som om någon har packat ner plasman igen och missat dom utskurna bitarna och tryckt ner nya "hål". Började vid detta laget bli riktigt irriterad men beslöt ändå för att testa den. Snabbt inkopplad med analog tv och en smärre chock kom över mig; en inbränning av TV3-loggan!Vad är Dustin/Dustinhome för företag. Säljer returnerade apparater som nya! Har ingen annan förklaring och vill inte höra någon annan heller för den delen. Har ringt till dom och sagt att jag vill häva köpet och det gick dom med på. Skall också få en förbetald returlapp så posten kommer och hämtar paketet gratis. Mina pengar skall utbetalas "omgående" så fort dom fått in plasman och godkänt returen. Va...skall dom sälja den vidare igen Hoppas inte att ni råkar ut för samma sak och skulle någon ha beställt en plasma och känner sig oroliga så har jag serienumret som ni kan få för att dubbelkolla så dom inte skickar samma använd plasma med inbränning till er. PM:a! *** Inlägg redigerat och tråd flyttad med hänvisning till reglerna 3.1, 3.6, 7.3 & 7.4 /Tomas_D700
Redigerat av Tomas_D700, 04 May 2006 - 22:48.
Postad 04 May 2006 - 11:11
Biomax
-
Biomax
-
Veteran
-
-
1870 inlägg
Alla kan ju göra fel ... du fick ju häva köpet och inga kostnader har drabbat dig, mer än irritation och tiden, jag förstår din ilska till 100 % men att skriva denna varning när affären löst sig i form av retur är om du frågar mig lite väl hårt.... hade dom inte gått med på dina krav då hade det varit en annan historia. *** Avlägsnade överflödigt citat. /Tomas_D700
Redigerat av Tomas_D700, 04 May 2006 - 12:16.
Postad 04 May 2006 - 11:20
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Jag beställde min 50" plasma därifrån, inga problem alls och gubbarna bar upp den i lägenheten, 3 trappor
Dustin är ett seriöst företag när jag haft kontakt med dem.
Postad 04 May 2006 - 11:22
Aztecface
-
Aztecface
-
Beroende
-
-
1194 inlägg
Ja, detta verkar mest som ett konstigt fel. Aldrig något jag hört att Dustin gjort eller ens en gång liknande.
Postad 04 May 2006 - 11:29
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Jag hoppas det stämmer. Beställde en mp3 spelare därifrån. Det handlar ju bara om en liten summa.
// Sat
Postad 04 May 2006 - 11:33
Unregistered9a177c31
-
Unregistered9a177c31
-
Veteran
-
-
1716 inlägg
Ja, lite hård var du allt nu med tanke på att du fick skicka tillbaka plasman. Jag har beställt från Dustin förut (ingen TV dock) och för mig har allt fungerat perfekt. Jag litar på det företaget och kommer antagligen beställa därifrån igen när tilfälle ges.
Postad 04 May 2006 - 11:39
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2626 inlägg
En fluga gör ingen sommar.........dom flesta som handlat av Dustin verkar nöjda, och du fick ju returnera TVn, so what?
Postad 04 May 2006 - 11:47
Unregistered8e2ab484
-
Unregistered8e2ab484
-
Forumräv
-
-
589 inlägg
Jag handlar enbart från dustinhome, skälet jo att det aldrig krånglar, dom leverar snabbt och blir det nått problem så löser det sig alltid smidigt....
Skälet till det här är antagligen att nån har lyckats bränna in en tv3 logga på mindre än 30 dagar och sedan blivit sur hävt köpet och skickat tillbaks den.
Inte mycket dustin kan göra åt saken inte direkt, returer är ju inte obrukbara precis...
Att den råkade vara inbrännd säger mer om den tidigare kunden och lgs plasmor än det gör om dustin enligt mig...
Det enda jag kan se att dustin borde gjort bättre är väl i så fall att dom kollar alla returer men det är ju väldigt omständigt...
Redigerat av Unregistered8e2ab484, 04 May 2006 - 11:49.
Postad 04 May 2006 - 11:48
induce
-
induce
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Låter illa. Visst skall man inte låta en företeelse fläcka hela företaget men känns fortfarande dåligt att veta att man skickar ut returnerade varor utan att ens kollat på de först. De måste ju haft koll på vad den tidigare kunden hade för anledning när han valde att returnera produkten.
Förstår hur besviken du känner dig Weeman, och tack för att du höjer ett varningens finger. Dustin är nog dock ett hyggligt säkert företag att handla från och det var ju tur att du fick dina pengar tillbaks utan bråk.
Postad 04 May 2006 - 11:49
Unregistereda8f82565
-
Unregistereda8f82565
-
Forumräv
-
-
660 inlägg
Frågan som kvarstår är dock hur en uppenbarligen välanvänd apparat kan säljas som ny.
Med de generösa regler för returer som Dustin har och som alla appläderar, alltså att man får testa apparaten och skicka tillbaka utan att frågor ställs..
...så måste man förstås också gå med på att man kan få ett returex som varit uppackat och testat.
Dock måste den vara felfri, i skick som ny och inte använd mer än i en kort test.
Det här fallet låter ju inget vidare och man hoppas att det var ett enstaka misstag som begåtts.
Man kanske inte har hunnit med att kontrollera ett inkommet returex.
En enstaka fadäs av Dustin rubbar nog ändå inte mitt grundmurade förtroende.
...men det får inte bli fler inlägg av denna typ förstås.
H.S.
Postad 04 May 2006 - 11:50
Unregistereda7124cf7
-
Unregistereda7124cf7
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Har handlat från dustin massor av gånger i flera år, har aldrig haft problem, men alla kan ju göra misstag och så länge det löser sig är det ju ingen fara...
Postad 04 May 2006 - 11:50
Unregistered8e2ab484
-
Unregistered8e2ab484
-
Forumräv
-
-
589 inlägg
skulle tro att den tidigare kunden antagligen bara "ångrade köpet" för att han inte ville uppge att det blivit inbränningar, antagligen för att han var rädd att inte få skicka tillbaks den...
Postad 04 May 2006 - 11:51
Unregisteredfd0a25da
-
Unregisteredfd0a25da
-
Användare
-
-
217 inlägg
Håller med Weeman i hans starka kritik. Vad är det för företag som säljer vidare en returnerad vara som faktiskt använts (vet att många företag gör så med det gör inte saken bättre (förstås bara ännu sämre)). Säg nu att Dustin gjort ett misstag, vilket händer alla, då borde de inte bara ha tillåtit en retur (och vaddå tillåtit, det är deras skydighet) utan skickat en egen bil att hämta upp varan hos Weeman, bett om ursäkt ...och erbjudit en bättre plasma till samma pris (som de givetvis redan skulle ha haft med sig). Jag är dock inte avskräckt från Dustin i.o.m. det här - kommer nog att handla därifrån framöver igen. *** Inlägg måttligt redigerat med hänvisning till regel 3.1 /Tomas_D700
Redigerat av Unregisteredfd0a25da, 04 May 2006 - 12:20.
Postad 04 May 2006 - 11:53
Unregistered8e2ab484
-
Unregistered8e2ab484
-
Forumräv
-
-
589 inlägg
Tror du seriöst att det finns företag som inte säljer returex ? vad ska dom göra med dom då ? *** Överflödigt citat avlägsnat. /Tomas_D700
Redigerat av Unregistered8e2ab484, 04 May 2006 - 12:22.
Postad 04 May 2006 - 12:03
Unregisteredfd0a25da
-
Unregisteredfd0a25da
-
Användare
-
-
217 inlägg
Nuclear: läs mitt inlägg - jag är fullt införstådd med att massor av företag gör så men det gör det inte mer rätt. Är varan uppenbarligen använd får de sälja den till reducerat pris, använda den som demo-ex. i butiken, eller liknande. Sälja en använd produkt som ny känns som bedrägeri.
Postad 04 May 2006 - 12:07
Tittar
-
Tittar
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Va...skall dom sälja den vidare igen
Dom börjar väl med att ta tillbaka den från dig för att sen... ja vad har du med det att göra? Du får ju dina pengar åter. Sen som tidigare skrev, det är väl bara din tid etc. som blivit tagen i anspråk då du får allt tillbaka... Jag tycker förfarandet från Dustin Home är mycket bra då det finns värre på marknaden...
Postad 04 May 2006 - 12:19
SonySamppa79
-
SonySamppa79
-
Veteran
-
-
1832 inlägg
Har ingen erfarenhet av Dustinhome, men alla kan göra misstag. Ingen så seriös företag skulle göra det med vilje. Returhanteringen skulle såklart packat upp TV:n och kolla bilden, men det finns måndagmornar då inget funkar  Jag funderar själv på att handla från Dustin och denna inlägg oroar mig INTE.
Postad 04 May 2006 - 12:29
jessej
-
jessej
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
Dustin har altlid funkat kanon för mig. Har vid många tillfällen lagt på en liten extra peng just för att få handla från dem, även om det kanske varit billigare från annat håll.
Håller dock till fullo med om att en retunerad produkt i bruten förpackning ej skall få säljas som ny!
Postad 04 May 2006 - 12:32
Kimme
-
Kimme
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
håller med er alla egentligen. Jag förstår att du blev irriterad och så,
det hade jag med. antagligen ännu mer än dig. men det brukar ju
lägga sig när allt löser sig till det bästa utan bråk och problem.
Precis som en annan skrev så tycker jag det säger mer om LG:s plasmor.
Vad jag vet är inte inbränningar speciellt vanligt i nya plasma apparater.
Och om fallet är så att den varit ute på "en test" (högst 30 dagar) så
är det ju tv:en som är värdelös tycker jag.
Postad 04 May 2006 - 13:04
mikaelc
-
mikaelc
-
Användare
-
-
167 inlägg
Hej,
Weeman: Det är inte meningen att man skall få ut en TV med de defekterna du beskrivit. Trasiga apparater ska inte åter in på lager men tyvärr, misstag inträffar. Det kan vara en enhet som gått för inleverans av misstag hos oss, det kan vara en enhet som kommit från någon annan återförsäljare via en distributör, felkällorna är många. Det är ingen ursäkt, det är en förklaring.
Det är svårt att säga något mer utan serienummer eller ordernummer på apparaten så PM:a gärna det till mig eller maila mig på [email protected] så ska jag se vad som hänt och varför du fått ut en apparat med detta fel.
Min kunskap om plasmor är inget vidare men jag tror att det behövs väldigt lång användning för att lyckas få till en inbränning.
Mvh
Mikael Carinci
Postad 04 May 2006 - 14:13
Unregistered87336643
-
Unregistered87336643
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Aldrig mer Dustin/Dustinhome! Mina pengar skall utbetalas "omgående" så fort dom fått in plasman och godkänt returen. Va...skall dom sälja den vidare igen
Givetvis måste de kontrollera returen så att den inte skadats i leveransen, och att allt följde med tillbaka, dvs, fjärr, eventuellt bordsstativ med mera. Säg nu att Dustin gjort ett misstag, vilket händer alla, då borde de inte bara ha tillåtit en retur (och vaddå tillåtit, det är deras skydighet) utan skickat en egen bil att hämta upp varan hos Weeman, bett om ursäkt ...och erbjudit en bättre plasma till samma pris (som de givetvis redan skulle ha haft med sig).
Jo... visst. Det vore bra service. Men varför skulle ett företag gå med förlust på en affär? Vilket vore oundvikligt med det exempel du kom med. Själv skulle jag nog ha nöjt mig med att få en ny produkt plus avdrag på frakt/priset. Att tro att butiken skulle ge mig en bättre plasma istället för att åtgärda sitt misstag och ge mig en likadan fungerande är bara orealistiskt. Men visst, får du igenom det vid en eventuell reklamation till ett företag är det ju bara bra.
Postad 04 May 2006 - 14:23
JonasJansson
-
JonasJansson
-
Forumräv
-
-
783 inlägg
Jag tycker att man skall få plåster på såren, men det är klart att det är ett misstag från deras sida och inget försök att försöka sälja en beg som ny. men ändå. Alla som besäller och väntar på hemelektronik av de lite dyrare slaget så vet man ju själv hur förbannad man varit i samma läge och jag hade iaf krävt "det lilla extra", ett par % rabatt på en likadan tv eller nått sånt. I det här fallet är det ju ingen vanlig reklamation utan ett ganska stort, ensidigt, misstag.
Postad 04 May 2006 - 22:57
Tomas_D700
-
Tomas_D700
-
Rådgivare
-
-
5023 inlägg
Har ingen annan förklaring och vill inte höra någon annan heller för den delen.
Då trådskaparen själv varken vill höra någon förklaring eller delta i tråden så låser jag den. Dustinhome var även snabba att svara i tråden och har bett trådskaparen att kontakta dem så att reklamationen kan utredas och förklaras. *** Tråd låst.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Köp & Sälj
-
→
Butiker & Import
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|