Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 3 @ E3 2006

332 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#1

Postad 08 maj 2006 - 23:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Här håller vi ALLT E3 relaterat snack om PS3. Jag låser PS3 tråden till dess att konferensen är över så att det inte blir några missförstånd. Håll det civiliserat :ph34r:

Konferensen börjar kl 1.00, om en halvtimme :)

#2

Postad 08 maj 2006 - 23:44

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
Bilder: Final Fantasy XIII
Extremt segt just nu dock...

Redigerat av Fredag, 08 maj 2006 - 23:44.


#3

Postad 09 maj 2006 - 00:07

Baboontrouble
  • Baboontrouble
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Jag kan inte se filmen på Gamespot! :) Funkar det för er?

#4

Postad 09 maj 2006 - 00:07

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0
hämder inte så mycket just nu på live sändningen, försenat eller??...

#5

Postad 09 maj 2006 - 00:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

hämder inte så mycket just nu på live sändningen, försenat eller??...

<{POST_SNAPBACK}>

Antagligen... inte ovanligt.

Edit: Nya Motorstormpics =P

http://media.ps3.ign...488/imgs_1.html

Redigerat av Zoiler, 09 maj 2006 - 00:10.


#6

Postad 09 maj 2006 - 00:11

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Stay Tuned står det bara.

Men det verkar ju fungera i alla fall, vilket för mig är ovanligt.

Det drar väl igång snart.. vilken plågsam väntan :)

#7

Postad 09 maj 2006 - 00:16

Baboontrouble
  • Baboontrouble
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Hur kommer det sig att jag inte kan se vissa filmer som visas på gamespot? Codec? Jag kan tex se "on the spot" men inte recensioner. Och nu ser jag inte "stay tuned" heller så jag antar att jag inte kan se filmen när den väl börjar heller. Har ni några tips?

#8

Postad 09 maj 2006 - 00:27

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

  • 423 inlägg
  • 0
BREAKING NEWS | Sony pre-E3 conference delayed; stay tuned. -

Edit

BREAKING NEWS | Sony pre-E3 conference delayed, attendees beginning to file in. -

Redigerat av Electrified, 09 maj 2006 - 00:29.


#9

Postad 09 maj 2006 - 00:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Här har ni en Liveblog...

http://www.eurogamer...rticle_id=64373

Movement. A bit more concerted, but not exactly swift. It's going to be ages before everyone's in. A late start and only a few people can get in to begin with? We couldn't possibly comment.

Halvtimme till?

Edit: De ger oss iaf musik =/

Edit2: Ah...FIFA 98 musik :)

Redigerat av Zoiler, 09 maj 2006 - 00:32.


#10

Postad 09 maj 2006 - 00:31

Brainiac
  • Brainiac
  • Lärjunge

  • 281 inlägg
  • 0
Jaha, då blir det en ps3, VF5 exklusivt till den....

Länk

#11

Postad 09 maj 2006 - 00:31

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
01:28.39 -
Movement. A bit more concerted, but not exactly swift. It's going to be ages before everyone's in. A late start and only a few people can get in to begin with? We couldn't possibly comment.


Det är kö in i salen. Nu hör jag pausmusik iallafall... :ph34r:


EDIT: WOOHOOO! (slagen med en minut... :))

Redigerat av Fredag, 09 maj 2006 - 00:32.


#12

Postad 09 maj 2006 - 00:32

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
YEAH!

Guns n Roses Rockar..

Blur med :)

#13

Postad 09 maj 2006 - 00:37

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
Edit:
01:44.06 Oh, we're still in the queue, by the way. It's great

Redigerat av Fredag, 09 maj 2006 - 00:50.


#14

Postad 09 maj 2006 - 00:54

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0
har ljud men ingen bild, likadant för andra??

#15

Postad 09 maj 2006 - 00:55

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
samma här.. nej, nu kom bild, fast nu flyter det på gaaanska trögt istället :)

#16

Postad 09 maj 2006 - 00:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Statistik. Here we go :)

Edit: Flyter perfekt här, men jag är iofs insider också. Går snabbare då...

Redigerat av Zoiler, 09 maj 2006 - 00:57.


#17

Postad 09 maj 2006 - 00:58

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

  • 262 inlägg
  • 0
Här är det kanonbild kör i fullskärmsläge riktigt bra

#18

Postad 09 maj 2006 - 01:24

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0
är det bara jag eller ser gran turismo ganska sunkigt ut....visst, skiten e i 1080p men vad fan...

#19

Postad 09 maj 2006 - 04:49

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
Shit! tycker bilderna vi har fått se av ingame grafiken på PS3an är fulare än xbox 360. Enda spelet som ser snyggt ut är FF.Granturismo var som sagt riktigt fult.PS3 kommer släppas i 2 versioner, en för $499 och en för 599$.Hur mycket kommer det hamna på här i Sveirge med alla skatter o allt? 5000-6000 kr? Nu såg jag även att det har ändrats i PS3s lilla skal, ett ethernet uttag,4 USB istället för 6 och ett HDMI uttag istället för 2 och ingen vibration i kontrollerna?!?!?

http://www.gamespot....ws/6149552.html

Redigerat av rayko, 09 maj 2006 - 05:01.


#20

Postad 09 maj 2006 - 05:18

VikingOne
  • VikingOne
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
"The system will launch in Japan on November 11th, followed by US and European launches occurring simultaneously six days later, on November 17th. The US Dollar and Euro prices correspond exactly, with the 20GB model priced at $499 / 499 Euro, while the 60GB model is $599 / 599 Euro."

http://www.eurogamer...rticle_id=64445

Då var det inte så fel att gissa att den skulle kosta 6000 kr..

#21

Postad 09 maj 2006 - 05:21

Unregisteredc072be9b
  • Unregisteredc072be9b
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
mmm.. lite blandade känslor har jag nog allt.

Grafiken kan jag inte uttala mig om då de rörliga bilder jag sett varit av dålig kvalitet.

Spelen väntar jag också att tala om då det kommer komma mer att se. Av det dom visade så var det inte ett enda som fick mig att säga wow, hoppas det ändras under E3s gång. Temat med framtiden, robotar eller fantasy lockade inte alls.

Kontrollen då? HAHA! Blev helt tyst ner Ken drog fram den ur innerfickan :P Trist att dom inte behöll bananformen eller något annat nytt. Visst, PS2ans kontroll är ju bra men den formen har hängt med lite väl länge nu tycker jag. Vill ha en ny kontroll!

Den nya funktionen, som jag inte snappade upp något namn på, verkar helt klart spännande. Återigen så vill jag se hur det funkar för mig i praktiken. Snubben som demade Warhawk såg inte så lite löjlig ut när han stod och viftade med den. Men man lär ju inte se coolare ut med Wiis kontroll.

Kul överaskning i alla fall!

Eyetoy-saken såg ganska kul ut. Kan säkert komma en hel del titlar som använder sig av denna teknik.

Priset.. oj säger jag bara. Visst får man mycker för pengarna men 599 USD är ganska mycket tycker jag.

Näe, nu är det dags att surfa vidare, finns så mycket att titta på nu :(

#22

Postad 09 maj 2006 - 05:28

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
http://media.ps3.ign...mg_3580841.html

gran turismo bilder....

#23

Postad 09 maj 2006 - 05:32

VikingOne
  • VikingOne
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
"Hard disk is removable.

Back catalogue compatibility - over 15,000 titles, PSP "interoperability with PS3 via network, USB, Memory Stick".

Clear black unit in all territories at launch, says Hirai. More than 10k dev systems to 208 devs in 11 countries. Final kits shipping now, 6 months prior to release.

We will ship 2 million during launch period, 4 mil by he end of 2006, and 2 mil more by March 31st 2007, he says. So, six million by then."

http://www.eurogamer...rticle_id=64373


"Sony has ditched the "boomerang" controller originally seen with the PS3 at E3 last year in favour of sticking to the traditional lines of the Dual Shock 2 controller - but has made several key technical changes to the pad."

http://www.eurogamer...rticle_id=64445

#24

Postad 09 maj 2006 - 06:09

stellanb
  • stellanb
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Lite news på svenska citerat från tvspelsguiden.se:
"Sony pratade inatt om Playstation 3, däribland nämnde man bland annat att konsolen kommer att skeppas Worldwide i november 2006 och att alla konsoler kommer skeppas med hårddisk. Man visade även upp ett antal spel där bland annat Heavenly Sword, Eight Days och Getaway såg bra ut. Det finns massor av utvecklare som sitter och gör spel till konsolen, förvånad? Nej knappast…

Man visade även upp den slutgiltiga kontrollern, vilken ser ut precis som en Dualshock-kontroller. En nyhet är att den innehåller Gyro-kontroller vilket kan göra att den känna av dina rörelser av själva kontrollern. Självklart är den även trådlös!

Man avslöjade även att Playstation 3 släpps i Japan den 11:e november, USA den 16:e november och här i Europa den 26:e november. Konsolen kommer släppas i två olika versioner, en med 20GB hårddisk och en annan med en 60GB hårddisk.

Priset i Europa blir 499 Euro respektive 599 Euro, vilket borde betyda 4995:- för 20GB och 5995:- för 60GB. Dyrt sa räven! Xbox 360 Premium Edition kostar 3995:-, hela 1000:- mindre."

#25

Postad 09 maj 2006 - 06:23

Unregistered1e08abba
  • Unregistered1e08abba
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
Är absolut ingen ******, och kommer givetvis köpa en PS3 fast jag har 360. Men GT5 såg ju inte ens speciellt snyggt ut, OK, de har många månader kvar men jag är tyvärr inte jätteimpad. Gotham Racing ser just nu snyggare ut.
Hoppas det kommer ändra sig och att det kan bli spel som ser ut som Motorstorm.

Jonas

#26

Postad 09 maj 2006 - 06:28

didrik
  • didrik
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
mm, visst har de månader kvar. men det var ju precis likadant för ett år sedan på förraa e3. de har inte gjort ett dugg åt grafiken på gt verkar det som.


ps3 kommer nog inte sluka 360 med hull och hår verkar det som.

#27

Postad 09 maj 2006 - 06:32

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
den blev väldigt dyr imo.

nåja lär inte köpa en förräns Final Fantasy släpps ändå

#28

Postad 09 maj 2006 - 06:52

Guwwic
  • Guwwic
  • Forumräv

  • 700 inlägg
  • 0
Kontrollen till ps3

surprise...

#29

Postad 09 maj 2006 - 07:03

stellanb
  • stellanb
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Lite news om basvarianten citerat från gamingeye:
"Via IGN har nu det framkommit att den enkla PlayStation 3-basvariaten, den med 20 GB hårddisk istället för 60, saknar en del minst sagt viktiga funktioner.

Det nämndes aldrig på presskonferensen utan har smugit fram bakvägen, via ett officiellt pressmeddelande från Sony Computer Entertainment.

Förutom att hårddisken är mindre kommer (vad vi för nu kallar) baspaketet inte att få möjlighet till att läsa Memory Stick, SD-kort eller Compact Flash-minnen. Den minnesslot som används saknas helt enkelt. Ytterligare funktioner som saknas är WiFi-support och rumble-funktionen i den splitternya kontrollen. Och så saknar den HDMI-utgång. Det vill säga möjligheten till att se på hd-relaterat material i din PlayStation 3 försvinner puts väck med PS3 baspaketet."

#30

Postad 09 maj 2006 - 07:18

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0

Lite news om basvarianten citerat från gamingeye:
"Via IGN har nu det framkommit att den enkla PlayStation 3-basvariaten, den med 20 GB hårddisk istället för 60, saknar en del minst sagt viktiga funktioner.

Det nämndes aldrig på presskonferensen utan har smugit fram bakvägen, via ett officiellt pressmeddelande från Sony Computer Entertainment.

Förutom att hårddisken är mindre kommer (vad vi för nu kallar) baspaketet inte att få möjlighet till att läsa Memory Stick, SD-kort eller Compact Flash-minnen. Den minnesslot som används saknas helt enkelt. Ytterligare funktioner som saknas är WiFi-support och rumble-funktionen i den splitternya kontrollen. Och så saknar den HDMI-utgång. Det vill säga möjligheten till att se på hd-relaterat material i din PlayStation 3 försvinner puts väck med PS3 baspaketet."

<{POST_SNAPBACK}>


Hmm märkligt, kan det verkligen stämma att dem "strippar" den så mycket??

#31

Postad 09 maj 2006 - 07:42

Brainiac
  • Brainiac
  • Lärjunge

  • 281 inlägg
  • 0
Lite tankar:

Kontrollen: Fegisar! Den har ju sett likadan ut nu i nästan 10 år (kom '97), fräckt med gyro, undrar bara hur pass användbart/kul det blir, det öppnar ju dock möjligheten för Wii-portningar.

*edit* Ingen rumble! Då kan den ju inte heta Dual Shock? Borde heta Dual Tilt isf *edit*

Priset: Lite dyrare än väntat, 2 SKU var ju väldigt oväntat, speciellt om man den billigare nu är så strippad som det sägs. Tippar på 4995:- och 5995:- här i Svedala. Intressant att de skippat dual HDMI, typiskt Sony att inte säga ngt om de tagit bort den utan man ska behöva luska fram det.

Spelen:
GT HD var ju inte spec. upphetsande, Heavenly Sword ser nog mkt bättre ut i rörelse, inte särskilt övertygande dock. Men, det kan ju bara bli bättre :(

Allt som allt måste detta nog varit lite av en besvikelse för alla ******s, blir kul att se MS svar idag, kl 21 var det väl?

Och som sagt innan, om VF5 verkligen blir exklusivt (inte bara en viss tid) så blir det lätt en PS3, när den sjunkit i pris, eller när jag fått ett bra jobb, vilket som nu kommer först :P

Redigerat av Brainiac, 09 maj 2006 - 08:01.


#32

Postad 09 maj 2006 - 07:42

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Tja ang priset så får man väl säga att man gissade rätt på ca 5500:-.:-)

Då den ena verkar hamna på 5000 och den andra 6000:- (medel 5500:-))

Så det blev alltså 2 versioner också som det ryktades om, lite märkligt att det inte BARA är hårddisken som skiljer dock.

#33

Postad 09 maj 2006 - 07:47

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
En BD-spelare med 60 GB HDD för 6000 spänn? Billigt! :(

Men ja, en tusing mer än vad man kanske trott. Iofs ställde 60 giggaren till det, inga billiga saker.

Inte för att jag bryr mig, mindre fattiga fjortisar att konkurrera med vid launch. :P

Så priset var ok, det här var mkt värre dock:
BARA 1 HDMI!!! Fasen oxå, kan jag få en version med 2 hdmi för 7000?

Skillnader retard-PS3 vs PS3

MKT trevlig nyhet dock:

For use in living rooms, maximum heat and noise reduction has been achieved with a noise level equivalent to that of the current slim-line PlayStation 2.


Nu när man går från koncept till verklighet var de tvungna att addera kylsystem oxå, visste väl att de gamla bilderna var för optimistiska:
Postad bild
Postad bild

Redigerat av pacman, 09 maj 2006 - 08:39.


#34

Postad 09 maj 2006 - 07:54

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0
Än så länge (kan komma att ändras) tror jag inte Sony får min pengar denna gången, men det kan komma att ändras. Känns inte så "hett" längre med PS3 :(

Redigerat av Danhill, 09 maj 2006 - 07:55.


#35

Postad 09 maj 2006 - 07:57

Brainiac
  • Brainiac
  • Lärjunge

  • 281 inlägg
  • 0

MKT trevlig nyhet dock:

For use in living rooms, maximum heat and noise reduction has been achieved with a noise level equivalent to that of the current slim-line PlayStation 2.


Tror jag när jag ser/hör det, med ett internt nätaggregat så är det några fantastiska mängder värme som ska ut.

Tyckte grejen när man använde PSP som backspegel var jävligt fräck, frågan är bara var man ska ha den, tejpa fast den ovanför teven kanske :( Coolt när prylar samarbetar dock.

#36

Postad 09 maj 2006 - 08:03

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Hmm märkligt, kan det verkligen stämma att dem "strippar" den så mycket??

<{POST_SNAPBACK}>


Inte för att jag läst den officella releasen, men det är inte så att de har tagit bort en HDMI och har en kvar? De lovade ju två HDMI utgångar.

Hur skulle man annars kunna kolla på Blue-ray diskar utan HDMI och det feta kopieringsskydd som krävs?

Eller har Sony tänkt sig att man ska spela på lågupplösta spel, titta på lågupplösta BD filmer och utan någon media funktion till samma pris som en 360 premium? I såfall förstår jag verkligen inte meningen med deras baspaket.

#37

Postad 09 maj 2006 - 08:11

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

MKT trevlig nyhet dock:

For use in living rooms, maximum heat and noise reduction has been achieved with a noise level equivalent to that of the current slim-line PlayStation 2.


Tror jag när jag ser/hör det, med ett internt nätaggregat så är det några fantastiska mängder värme som ska ut.

<{POST_SNAPBACK}>


Det kommer från den officiella pressreleasen iaf, så man får ju hoppas att den biten inte kommer ändras iaf.

humming>>
Se länk i mitt inlägg ovan om skillnaderna. Retard-PS3 0 HDMI, PS3 1 HDMI. :(

Hur skulle man annars kunna kolla på Blue-ray diskar utan HDMI och det feta kopieringsskydd som krävs?

Eller har Sony tänkt sig att man ska spela på lågupplösta spel, titta på lågupplösta BD filmer och utan någon media funktion till samma pris som en 360 premium? I såfall förstår jag verkligen inte meningen med deras baspaket.

Vadå lågupplöst, analog komponent kirrar 1080.

edit: Men ja, MS grät nog inte inatt. Undra vad 360+HDDVD hamnar på?

Redigerat av pacman, 09 maj 2006 - 08:20.


#38

Postad 09 maj 2006 - 08:33

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0

Lite news om basvarianten citerat från gamingeye:
"Via IGN har nu det framkommit att den enkla PlayStation 3-basvariaten, den med 20 GB hårddisk istället för 60, saknar en del minst sagt viktiga funktioner.

Det nämndes aldrig på presskonferensen utan har smugit fram bakvägen, via ett officiellt pressmeddelande från Sony Computer Entertainment.

Förutom att hårddisken är mindre kommer (vad vi för nu kallar) baspaketet inte att få möjlighet till att läsa Memory Stick, SD-kort eller Compact Flash-minnen. Den minnesslot som används saknas helt enkelt. Ytterligare funktioner som saknas är WiFi-support och rumble-funktionen i den splitternya kontrollen. Och så saknar den HDMI-utgång. Det vill säga möjligheten till att se på hd-relaterat material i din PlayStation 3 försvinner puts väck med PS3 baspaketet."

<{POST_SNAPBACK}>


Låter ju skit det där :( O inte en chans att jag lägger ut närmre 6000spänn på en konsol heller

#39

Postad 09 maj 2006 - 08:42

Nybbe
  • Nybbe
  • Lärjunge

  • 490 inlägg
  • 0
BD = 2x, var det inte tal om 4x? Låter som sura laddningstider är att vänta..

Postad bild

#40

Postad 09 maj 2006 - 08:49

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Och så saknar den HDMI-utgång. Det vill säga möjligheten till att se på hd-relaterat material i din PlayStation 3 försvinner puts väck med PS3 baspaketet."


Det här bör förtydligas.

Analog komponent klarar alltså 1080 (även p som det verkar).

Med spel kommer det med andra ord fungera precis som på 360.

Med BD-filmer beror det på om den sk ICT-flaggan på skivan är är satt eller ej. Om den är det så kommer materialet skalas ned till 960*540, annars får man iaf minst 1080i ut. Grejjen är att ICT-flaggan verkar inte komma användas så mkt. Bla Sony själva har sagt att de inte kommer använda den. Risken är dock att den kommer användas i framtida filmer, time will tell.

Men ja, visst fasen suger det, 1 hdmi i retard-pack och 2 i deluxe hade ju varit väldigt önskvärt. Dagens sämsta nyhet.

Kikade på några screens nu, tycker det ser ut som väntat, dvs bra (Motorstorm doing just fine :( ). Undantaget är förstås GT. Undra varför de valde att visa det med PS2 texturer och 3D-modeller? Finns väl två alternativ: antingen har de en stress-versionen på G eller så är den "riktiga" grafiken inte klar än. Time will tell igen.

Redigerat av pacman, 09 maj 2006 - 09:02.


#41

Postad 09 maj 2006 - 08:57

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Rätta mig gärna om jag har fel men är inte driven i långsammaste laget.
8x DVD och 2xBD är väl långsammare än xbox360s 12x dvd !? Vad är väl en bal....

#42

Postad 09 maj 2006 - 09:04

Nybbe
  • Nybbe
  • Lärjunge

  • 490 inlägg
  • 0

Rätta mig gärna om jag har fel men är inte driven i långsammaste laget.

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, spec när man tänker på BDs lagringskapacitet..

#43

Postad 09 maj 2006 - 09:13

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Ja, spec när man tänker på BDs lagringskapacitet..

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, vad skulle lagringskapaciteten ha med saken att göra? :( Det som tar tid är ju att fylla internminnet i PS3 och det är ju dessamma oavsett kapaciteten på skivan.

2X var väntat (8X DVD spelar väl ingen större roll, spelen ligger ju på BD). Men ja, i ren överföringshastighet borde det vara märkbart mindre än 12 X DVD. Nån som har en siffra?
(undra om HDD:n kan användas på någe sätt?)

#44

Postad 09 maj 2006 - 09:17

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

  • 659 inlägg
  • 0
Man har ju vetat om det ett bra tag nu att sony ljög som arslen under förra E3 för att skapa hype. Men jag blir fortfarande fett sur på dom när jag ser bilder komma på spel från detta E3. Äckligt o lågt sony... Nu kommer jag väl antagligen skaffa mig en ps3'a, men det blir när priset sänks.

Dock ser Heavenly sword helt otroligt grymt ut, bra där!

#45

Postad 09 maj 2006 - 09:26

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

(undra om HDD:n kan användas på någe sätt?)

<{POST_SNAPBACK}>


Enligt presentationen skulle GT:HD använda HDD:n till att ladda banorna på '2-3 sekunder'.

Utvecklarna på PS3an kan ju använda HDD:n på ett mycket bättre sätt än 360 utvecklarna, där de måste ta hänsyn till om det inte finns en HDD.

Tack för förtydligandet vad gäller HD och HDMI, förresten.

#46

Postad 09 maj 2006 - 09:29

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Det här är utan tvekan den position som sony , om de hade varit smarta nog , inte velat befinna sig i...jag måste tyvärr säga att denna presentation var otroligt svag samt så pass ihålig att detta kommer plockas sönder och samman under dagens kommande presentationer.

Priset...på tok för högt...uppdelningen av paketen...helt ###### IQ befriat...spelen..inget nytt....onilne diffus förklaring.. inga konkreta planer lades fram vad det gäller online gaming..en total flopp.

Det enda Ms bhöver göra nu är att sänka Premium till 299..vilket onekligen kommer att ske....därefter kommer Sony att befinna sig in a world of hurt...super super klantigt av Sony....de ger bort bollen...de kommer att komma flertalet jabbar från Nintendo idag....som kommer att avslutas med en KO från MS.

#47

Postad 09 maj 2006 - 09:38

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

  • 570 inlägg
  • 0
Från IDG.se

Sonys nya Playstation kommer att släppas i två olika varianter och båda dessa kommer variera i pris på världens marknader.

Den billigaste varianten, som bjuder på en 20 gigabyte hårddisk, kommer enligt Reuters att säljas för 59 800 yen i Japan vilket motsvarar 536 amerikanska dollar. Motsvarande pris i USA blir 499 dollar, medan vi europeer alltså får betala 499 euro, eller 634 dollar.

Detaljerna avslöjades av Sony på den stora spelmässan E3 som går av stapeln i Los Angeles, USA. Sony passade även på att premiärvisa en ny trådlös handkontroll, med rörelsesensorer, vilket alltså påminner om vad Nintendo förbereder för sin kommande spelkonsol Nintendo Wii.

Förutom versionen med en 20 gigabyte stor hårddisk kommer Sony även att sälja en dyrare version av Playstation 3 med en 60 gigabyte stor hårddisk. Den dyrare varianten kommer att kosta 599 dollar i USA.

Enligt den amerikanska sajten IGN.com är det inte bara hårddiskstorleken som skiljer mellan de två varianterna av Playstation 3. Enligt sajten, som hävdar att uppgifterna bekräftas av en pressrelease från Sony, saknar den billigare varianten av Playstation 3 både hdmi-utgång (vilket krävs för uppspelning i hd-upplösning), läsare för Memorystick-minnen och stöd för trådlös uppkoppling via wifi.

Vidare skriver sajten att Sony verkar ha frångått tidigare löften om dubbla hdmi-kontakter även på den dyrare konsolen.

Alla Playstation 3-enheter kommer dock att innehålla blu-rayspelare, som klarar uppspelning av blu-rayfilmer. Spelaren klarar hastigheter upp till 2X vilket motsvarar 72 megabit per sekund.

Huruvida Playstation 3 blir succé eller inte är väldigt viktigt för Sony. Förutom att den ledande positionen i spelbranschen står på spel kan Playstation 3, med sin blu-ray spelare, även fälla avgörandet i formatstriden mellan blu-ray och hd-dvd.

Satsningen har dock ett högt pris. Enligt en uträkning som amerikanska Cnet gjort ligger komponentkostnaden för Playstation 3 över 800 dollar, alltså långt mer än vad konsumenterna kommer att betala för konsolen.

Sony förväntar sig enligt Reuters att speldivisionen kommer att göra en förlust på cirka 100 miljarder yen innevarande verksamhetsår som en följd av kostnader för lanseringen av den nya konsolen.

Efter beskedet om Playstation 3 föll Sonys aktie med en knapp procent på Tokyo-börsen.



#48

Postad 09 maj 2006 - 09:46

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Till vänster retard-PS3, till höger "riktig" PS3:
Postad bild

edit:
Addera sen till den högra:
+40 GB HDD
HDMI-output
802.11 b/g trådlöst
minneskortsläsare

Med andra ord, 100 dollar/euro är för liten skillnad mellan de två. 399/449 skulle varit priset för retard.

Redigerat av pacman, 09 maj 2006 - 09:52.


#49

Postad 09 maj 2006 - 09:52

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Det här är utan tvekan den position som sony , om de hade varit smarta nog , inte velat befinna sig i...jag måste tyvärr säga att denna presentation var otroligt svag samt så pass ihålig att detta kommer plockas sönder och samman under dagens kommande presentationer.
avslutas med en KO från MS.

<{POST_SNAPBACK}>


Mmmm... Knappast imponerande i något avseende. Definitivt inte 'ett år efter 360 lanseringen' imponerande.

Men visst, som billig BD spelare som man kan lira PS3 spel på kanske den har en nisch för några, men definitivt inte den ångvält som Sony har försökt framställa den till.

Vad gäller spelen, så tror jag inte grafiken har en så stor betydelse. De är ändå så pass lika varandra. Det som kommer att avgöra är kvaliteten på de spel som är exklusiva till en speciell plattform. Och här har Sony en STOR fördel med spel som Gran Turismo, Virtua Fighter, Tekken, osv. Kan de dessutom få Rockstar att låsa GTA:NG till PS3an i ett år så vinner det MÅNGA presumtiva köpare.

Vilka 'stora' spel är exklusiva till 360:n? Halo kom ju till PC:n efter ett tag? Team Ninja är ju inte direkt plattformsbundna utan de har sagt att de utvecklar för den plattformen de gillar bäst.

Personligen väntar jag med PS3 köp tills GTA:NG är annonserad som PS3 exclusive eller om BD lyckas slå igenom som nästa HD format. 360 kommer jag att handla så fort hembion är färdig (mest för att jag är Team Ninja junkie).

#50

Postad 09 maj 2006 - 10:23

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
Kommer köpa en PS3 i vilket fall som helst för att jag är en FF addict. Men det kommer nog svida :(



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.