Jag vet inget om Silverstone-chassie, men jag byggde mig själv en HTPC förra veckan med Zalman hd160 chassiet, så jag kan skriva lite för- och nackdelar på det iallafall.
Måste väl oxå tillägga att jag är kräsen av mig.
Zalman chassiet är snyggt och välbyggt, designmässigt passar det perfekt i tvrummet. Det är stort, både på höjden och djupet så man för in allt man kan tänkas behöva men det tar ju plats (jag gillar stora grejer dock!

).
De medföljande chassifläktarna är väldigt tysta och man kan välja om man vill köra 5V eller 12V.( fast jag skulle vilja ha dem tempstyrda?!).
Jag kör med Zalmans 7700 cpu fläkt och den är relativt tyst och den kyler bra, men jag ska nog testa Zalmans 9500 och låta chassifläktarna vara avstängda tills det blir varmt i lådan. (nån som har tips?).
Det får plats 4hårddiskar, 3st i en hållare med gummikuddar och sånt, men tyvärr så är det synd att HDD sitter längst fram i lådan då det är det enda störande ljuden som kommer från lådan, och det ser svårt ut att montera några ljuddämpande alu-lådor till HDDs. Upphängning dämpar vibrationer och jag tror att hårddiskarna mår bra av att sitta där, men tyvärr knattrar mina nya Samsung diskar lite för mycket när man kollar på lugna filmpartier. Den sista HDD sitter monterad ovanpå DVD/CD-enheten utan gummikuddar, dock med några gummipackningar till skruvarna (har ej testat den platsen).
Jag kör förövrigt med Silverstones fläktlösa nätagg. och det har inte under denna första vecka klagat, den har ju indikering när tempen når över 55C, men så varmt har det aldrig blivit i lådan än. (jag har dock ingen krävande varmt grafikkort..).
Jag gillar displayen, men tyvärr är volumekontrollen av riktigt dålig kvalitet, själva hjulet är gjort i snygg alu, men det går emot chassit när man snurrar på den, den liksom slänger hit och dit lite när man vrider den, tyvärr riktigt dålig kvalitetskänsla där.
Jag älskar den medföljande MCE fjärr som efter att kikat på Origenae.com fått igång On/Off funktionen, så nu kan man starta datorn med ett tryck på fjärren direkt från TVsoffan!
Skönt att det finns USBportar på fronten under den snygga och sköna frontluckan.
Redigerat av Unregisteredb5c48126, 10 May 2006 - 12:42.