Ursäkta en dum fråga, men jag hittar ingenting efter eget surfande. Vart köper man högtalare av märket Usher om man är en strandsatt svensk?
Med vänlig hälsning,
andreas
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 12 May 2006 - 12:12
Hej, alla.
Ursäkta en dum fråga, men jag hittar ingenting efter eget surfande. Vart köper man högtalare av märket Usher om man är en strandsatt svensk? Med vänlig hälsning, andreas Postad 12 May 2006 - 12:22
AudioConcept
Address: AudioConcept Hantverkargatan 59 11231 Stockholm Tel/Fax: 08-650 72 50 Email: [email protected] Öppettider: Mån-Fre: 10-18 Lördag: 11-15 Trevlig Helg! Bifogad fil(er)Postad 12 May 2006 - 12:24
www.audioconcept.se
Oops för sent... Www.hifistallet.se är en annan.. Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 12 May 2006 - 12:26. Postad 12 May 2006 - 18:06
Underbart! Tack så mycket.
Lirar Ushers CP-6371-fronthögtalare, X616-center och deras S520-surroundare ihop med Pioneer AX4 + 1 eller 2 slutsteg tror ni? Postad 12 May 2006 - 20:34
Det gör dom säkert, det jag dock tänkte nämna är att om du är ute efter 6371 så är det en kille på hififorum som säljer sina usher 6371 för 14.000:-
Ruskigt bra pris för dom högtalarna... Postad 13 May 2006 - 09:13
Tack för tipset, wmadoss.
Hur blir det att driva ett 5.1-system där högtalarna har olika nivåer av impedans? Exemplet i detta fall är CP-6371 som snurrar på med 4 ohm medan surround-högtalarna S-520 har en impedansnivå på 8. Center har även den 4 ohm. Vad jag förstår så kräver 8 ohmshögtalare mindre strömflöde för att kunna spela ut och därmed krävs mer ström för 4 ohmare (CP-6371). Min nuvarande förstärkare är en AX4 och detta kan bli ett problem, eller hur? Ett alternativ är att köpa två Quad 99-slutsteg och köra dessa biampade till frontarna. Redigerat av Official_P, 13 May 2006 - 13:25. Postad 13 May 2006 - 14:44
Enligt Hemmabio tidningen skall AX4 inte ha några större problem med att köra 4 ohmare. Jag vet inte vad Usher högtalarna droppar till som lägst, men runt 2 ohm är inte bra.
Bara att testa, funkar det inte får du köpa slutsteg. Vore kul om du skrev hur det gick Postad 13 May 2006 - 15:04
Det lovar jag att göra. Om det inte fungerar fullt ut med AX4an blir det nog ett RB1080-steg från Rotel.
Postad 15 May 2006 - 22:53
Jag har nu köpt högtalarna av UnBeliever och väntar ivrigt på att lyssna
Nu måste jag sova för att orka upp imorgon och fixa med allt som måste ordnas. God natt, alla! Edit: Stavfel (förbannat) Redigerat av Official_P, 16 May 2006 - 07:06. Postad 16 May 2006 - 06:59
Ahh så det är du som köpt dom! Bara att gratulera till ett par grymma burkar.
Hade jag inte haft mina Vienna hade jag köpt dom på en gång Postad 16 May 2006 - 07:08
Lucky me
Nåja, jag hoppas på att de infinner sig i mitt vardagsrum i mitten av nästa vecka. Sedan hoppas jag, eller nej, jag räknar med att Pink Floyd låter gudomligt Postad 17 May 2006 - 23:06
Just nu kör jag med en Pioneer AX4 samt 989. Subban är en SVS-PB12-Plus/2. Sedan lite oviktigt i den hela diskussionen - en LG PC1R-plasma på 42".
Om det visar sig att Pioneers hemmabioreceiver är för svag får jag helt enkelt skaffa mig ett eller två vettiga slutsteg. Postad 18 May 2006 - 06:20
Grym subba ! Högtalarna är väldigt transparenta så dom avslöjar direkt om du har lite sämre elektronik , men dina grejjor kanske passar bra om du har lite flyt
Mvh Postad 18 May 2006 - 12:23
Jag får helt enkelt se hur det slutar. Ska prova på att bi-ampa frontarna för lite mer "juice"
Postad 19 May 2006 - 10:00
Hej igen, allihop!
Mina CP-6371 står mer eller mindre och knackar på min dörr just nu, så man lever i spännande tider Visar det sig att min AX4 är alldeles för svag för att driva dessa herrar har mina ögon riktats mot Vincents SP331MK. Är detta ett slutsteg värd sina pengar? Man kan nämligen bi-ampa frontarna med detta och det är ju alltid en trevlig fördel kontra den vanliga versionen av SP331MK. väl mött, Andreas Postad 19 May 2006 - 11:36 Du kan nästan räkna med att AX4 inte räcker speciellt långt. Visst kommer det låta bra, ända tills du kopplat in något som klarar att driva dom fullt ut! Körde ju mina Vienna på Marantzen först, nu med en fet 2-kanalare, det är som helt andra högtalare. Man kan inte bi-ampa med vare sig SP-331 eller SP-331MK. Däremot kan man köra bi-wire med båda om man känner för det. Postad 19 May 2006 - 12:24 Klart det funkar att dela upp base och diskant med en SP-331MK? Eller är denna bild och mitt tankesätt något helt annat än verkligheten?:Du kan nästan räkna med att AX4 inte räcker speciellt långt. Visst kommer det låta bra, ända tills du kopplat in något som klarar att driva dom fullt ut! SP-331MK fram och bak Om vi lämnar termerna bi-amp och bi-wire - går det inte att koppla in två "enkla" högtalarkablar per sida och därmed ansluta 4 bananer per högtalare via MK:an? /A Postad 19 May 2006 - 12:28
Ja du kan biampa (bi=2 st amplifiers) om du köper 2st såna vincent steg men inte med ett.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 19 May 2006 - 12:28. Postad 19 May 2006 - 12:58 Det är så sant som det är sagt. Jag tänkte i helt fel banor (att SP-331MK skulle ha 4 kraftkällor av någon dum anledning). Nåja, jag får se hur det blir med allt. Finns det något märke som går väldigt väl ihop med Ushers högtalare? Jag såg att en viss "Smackman" använder Parasound A52, men det är ju för 5.1-ljud och jag leta efter något till enbart frontarna. Redigerat av Official_P, 19 May 2006 - 12:58. Postad 19 May 2006 - 13:09
Vad dom brukar dema med på mässor som jag hört och sett, kan inte bli fel
Electrocompaniet Midgard Audio Oberon Postad 19 May 2006 - 13:46
Ok! Jag har kollat på en viss AW 250 från just Electrocompaniet. Kanske den är värd ett andra öga då.
Postad 20 May 2006 - 06:41
Midgard`s monoblock på 600w ska tydligen vara en mkt bra partner till Usher`s 6 serie
De monoblocken skulle sitta fint ja mm Jag tror även att electrocompaniets steg funkar utmärkt . Personligen är jag nyfiken på monoblocken dom ger 1000watt i 4 ohm och det verkar högtalarna gilla , och på mässan som Martin påpeka så kördes det med midgard och ljudet va bland det bästa på hela mässan Mvh Postad 20 May 2006 - 08:13
Mjo, lite Midgard Audio Oberon skulle sitta fint
Förstår ni om det är ett monoblock eller ett PAR monoblock som säljes nedan: http://www.stereofil...rsterkere_.html 6.1-varianten. /A Postad 20 May 2006 - 10:09
Jag har ju helt missat den här tråden!
Skönt att det gick att lösa så smidigt som det gjorde. Grattis till ett par fruktansvärt bra högtalare, Andreas! Vad gäller drivning så funkar de med allt från 12w rörhäckar till ICEpower á 1kw per kanal Mvh, Ola Postad 20 May 2006 - 10:20
Tack igen för högtalarna, Ola!
Angående drivning: det blir verkligen inget tryck med AX4:an. Frågan är bara vad man i slutstegsdjungeln man skall välja. Midgards monoblock lockar givetvis, men jag får läsa och bygga på kunskapen lite. Det vill säga om inte ni har något förslag som går hem i stugorna. Kan redan nu säga att ljudet är mycket mer detaljerat och det fyller ut rummet bättre än vad mina tidigare högtalare gjorde, men som sagt - lite svagt med kraft Postad 20 May 2006 - 11:04
Tänk på att det är bättre med kvalitet än kvantitet. I min lägenhet kunde jag driva 6371:orna till vräkningsvolymer med mina Audion Silver Night. De ger ca 24w per kanal. Märk väl att det är rör(300b i Push-Pull) samt ren klass A.
Jag bytte till dessa från en Korsun V8i. Denna gav en otrolig kontroll över högtalarna, men saknade värme och musikalitet enligt mig. Så en ren rekommendation är lite svår att ge. Hur mycket lyssnar du på musik kontra kollar på film? Preferenser i ljudet? Musiksmak? Det är som sagt mycket som spelar in. De Usher jag har hört på mässa har demats ihop med EC, och det lät ruggigt bra. Mvh, Ola Postad 20 May 2006 - 11:20
Det blir väldigt mycket 70-90-talsrock och subgenrer samt dylika musikstilar för min del.
Black Sabbath, Led Zeppelin, Metallica, Kiss, Nirvana, Ramones, Red Hot Chili Peppers, Thin Lizzy, Pink Floyd, Rolling Stones, Toto, Turbonegro, U2, Velvet Revolver, AC/DC, Creedence Clearwater Revival, Bruce Springstreen, Boston, Ebba Grön, Deep Purple, Sweet, Green Day, Foo Fighters och framförallt GUNS N' ROSES Musik kontra film - 60/40 ungefär. EC, Midgard används, som Martin påpekade, när Usher demar sina prylar, så de kan inte slå fel. Postad 20 May 2006 - 11:59
Hårdrocks fan ... Jaha då blir det inte så lätt antar jag iom att vissa inspelningar låter skit rent sagt tex thin lizzy`s äldre skivor..
Du ska nog ha något med lite fylligare och mjuk karaktär skulle jag tippa då.. Primare`s slutsteg funkar hyggligt till rock .. Du ska nog låna hem och testa innan du slår till på ett steg är mitt lilla tips Personligen så kör jag med Prologic IIx i musik läget till tunna råa äldre hårdrocks skivor och det funkar bra. Mvh Postad 22 May 2006 - 15:53
Vad säger ni om två stycken Meridian 505-monoblock?
Lite off-topic: Vad är bäst - att köpa två stycken stereoslutsteg och bi-ampa med hjälp av fyra "vanliga" högtalarkablar eller att köpa två monoblock och helt enkelt köra mono? Postad 22 May 2006 - 16:23 Garanterat bättre än din reciever Beror ju lite på vad det är för prylar. Fick jag välja själv skulle jag heller köra på 2 kraftiga monoblock hellre än 2 mindre kraftiga stereoförstärkare. Postad 22 May 2006 - 16:40
Jo, jag tror att det mesta slår min AX4 i 2-kanalsljud och drivning till frontarna.
Jag kikade en del på Midgard Audios Oberon 6.1 och man får ju två monoblock för cirka 16000:- svenska kronor inklusive frakt. Dessa ger ifrån sig 600W per steg i 8 ohm, vilket måste ses som rätt imponerande i denna prisklass. Det är en j*vla djungel det här, men samtidigt kul Postad 22 May 2006 - 18:18
Finns ju embla monoblock för ca 7800kr/st och ska också lämna ut 600W i 8ohm per steg.
Postad 22 May 2006 - 18:41 Jo, jag talade med en herre som sålde Midgards monoblock och han rekommenderade Embla. Anledningen till att jag är sugen på Oberon är för att mina frontar demas med den utrustningen. Till och från iaf Postad 22 May 2006 - 18:56
Midgard`s monoblock tycker jag verkar vara dom bästa efter vad jag läst och med 6371 på 4 ohm så ger dom 1000watt med hög kvalite`
Tydligen ska dom vara i klass med andra märken upp till 50000kr säger en del som testat hära http://avforum.no/ Som sagt hade jag stålarna skulle jag köpt mig ett par själv Som sagt Pröva först Mvh Postad 24 May 2006 - 12:42
Det har tillkommit ännu kandidat i det hela: Nuforce reference 8. Jag ska försöka låna hem dessa monoblock och se vad de kan bidra med. Enligt recensioner och dylikt ska det tydligen vara en hel del.
Någon som har erfarenhet från dessa ting? Postad 26 May 2006 - 22:10
Hej!
Jag har brorsan till dessa högatalare - de e verkligen bra!!! Ett vettigt val till ett kanonpris - Mkt nöje!!! De trivs väldigt bra med mkt kraft bakom sig - kan vara värt att provköra i både 8 & 4ohm... Hoppas du blir nöjd - det e jag :-) /S_C Postad 27 May 2006 - 09:46
short_cuts snyggt
Den kombon skulle jag vilja lyssan på Maccen och usher och Krell Ha det Postad 28 May 2006 - 08:27
Jag driver mina 6371 med ett TJIDJAK steg och Xindak XA-3200 MK2 rörförsteg.
Kan bara säga att det låter riktigt bra. ICEpower baserade steg låter bra, men kan vara lite kalla/hårda i ljudet med fel försteg. Postad 29 May 2006 - 19:41
Den uppsjö av monoblock som finns är alldeles för galen för att jag ska kunna bestämma mig innan sommaren. Får lägga ned pengarna på min resa till Tyskland istället
Postad 04 June 2006 - 12:00
Haha, Smackman! Vet du vad? Jag köpte en X-616 av din kompis John igår. Han berättade lite storys och visade sitt undersköna system
Vilka underbart snygga högtalare Usher är. Blir helt förstummad varje morgon Redigerat av Official_P, 24 June 2006 - 12:21. Postad 24 June 2006 - 12:22
Sista frågan i denna tråd:
Om ni skulle köpa monoblock till dessa Usher CP-6371, skulle ni då välja två stycken Vincent SP-991 eller kanske strunta monokonstruktionen och köra på två stycken Primare A30.2 via bryggkoppling? Postad 10 July 2006 - 21:01
Lånar den här tråden lite och slänger iväg en fråga ang musikstil på Usher.
Låter de lika bra med akustiskt som om man slänger på metal vinyl med Satyricon? Har länge spanat på dessa högtalare och tycker de verkar läckra, men måste lyssna på de först. Postad 04 September 2006 - 19:36
Det va ett tag sedan... Official_P.. aha va det du som handla centern av John
Skirv gärna lite om hur det funkar nu med dina Vincent.. Jag håller med om att man blir alldeles förstummad av hur snygga Usherna är Mvh Postad 04 September 2006 - 19:45
Velodyne . Personligen tycker jag dom är riktigt grymma med akustiskt.
Iom att de är så transparenta så är inspelningen viktig .. hårdrock`s inspelningar är ofta av sämre kvalite` men visst det funkar .. Jag har aldrig haft en högtalare som ens vart i närheten av att spela skivorna så olika Mvh 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |