Någon som vet något annat...
Verkar hus som helst vara en mycket prisvärd telefon.. nästa lite för bra pris känns det som... vad är haken?
Redigerat av jonasbonde, 15 May 2006 - 17:53.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 12 May 2006 - 12:20
Fick ett mejl från nokia idag där dem säger att den ska finnas i butik nu... har kontaktat några men dem vet ingenting.. flera sa tidigast i juni.... hmmm
Någon som vet något annat... Verkar hus som helst vara en mycket prisvärd telefon.. nästa lite för bra pris känns det som... vad är haken? Redigerat av jonasbonde, 15 May 2006 - 17:53. Postad 13 May 2006 - 09:41
ja du , förutom den kassa kameran kan jag inte komma på någonting annat ... 1,3Mpix känns väldigt old-fashion nu när 3Mpixarna kommer ut....
men om man inte plåtar så mkt så ser jag ingen hake med den inte Postad 13 May 2006 - 22:11
näh precis... och megapixlarna spelar inte så stor roll när optiken på de flesta kamerorna är skit ändå...
Postad 14 May 2006 - 09:54
bilderna på W800i w810i .... dom kommande N93 och n73 kan jag ju inte säga att bilderna är dåliga på...speciellt inte dom sistnämnda ... Postad 14 May 2006 - 19:20
Här finns en tråd om den nya 6131. Verkar som om en hel del har fått tag i skapelsen. De flesta mycket nöjda.
Howard forums Kolla lite där. Det finns bilder som är tagna med kameran och lite allmänna intryck. Mvh Love Postad 14 May 2006 - 23:00
Katshing har preliminärt leveransdatum 2006-05-25. Postad 15 May 2006 - 17:29
Bilderna tagna med 6131:an suger verkligen hårt. De har aldeles för mycket rött och ser allmänt skabbiga ut. Mycket synd för annars hade jag nog köpt en.
Postad 15 May 2006 - 18:55
Här kommer lite bilder från tråden ovan. Tagen med 6131an...
Ja dem är ju allt annat än bra tyvärr... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() nu några fler jag hittade... dem är väl lite bättre kanske: ![]() ![]() ![]() ![]()
Redigerat av matte2k, 15 May 2006 - 19:10. Postad 15 May 2006 - 20:59
1,3 mpix suger ... beror iofs på FW oxå ...
tycker 2mpix är sådär ... längtar iaf till dom nya 3-3,2 ... Postad 16 May 2006 - 10:27
jo.. suger gör det väl om man ska ta "bra" bilder man vill spara... men ska man bara ta lite bilder då å då på stan på typ saker man kanske ska köpa så borde det räcka...
sen är det ju inte heller riktigt samma priskategori på 1.2mpix och 3mpix kameratelfonenera.... dessvärre edit: finns det pirat FW till sånna här nokia telefoner, som det tex finns till routrar, dvdspelare å allt annat gott? Redigerat av matte2k, 16 May 2006 - 10:27. Postad 16 May 2006 - 15:47
Det är ju trots allt en telefon i första hand. Om man har tänkt sig att köpa en telefon för att ta bra riktiga bilder så är det väl bättre att se över sina behov och kanske istället köpa en kamera. Jag hade inte heller haft något emot en bättre kamera, men om man vill ha bildkvalitet/kr så kommer det nog dröja ett tag innan mobilerna kan leverera en bra ratio. Mvh Love Redigerat av Lovekiller, 16 May 2006 - 16:01. Postad 17 May 2006 - 09:51
idag köper man ju en telefon med bra kamera eftersom man slipper ta med sig 100 saker samtidigt...därför kanske det är många som förmodligen kommer köpa en 3----3,2mpix kamera ... för dom tar riktigt bra bilder nu för tiden ...
Postad 18 May 2006 - 15:43
Någon som stått på Katshings lista och som fått av deras första laddning som kom idag. Är intresserad av mer fylliga kommentarer och detaljerade åsikter. Vewrkar vara en till priset BRA kamera, om man inte är i behov av en kamera (hat två redan).
Postad 18 May 2006 - 17:07
Har Katshing verkligen fått en laddning idag?
Då tror jag de är först och de enda i Sverige. Har mailat och snackat med andra bolag som hävdar att Nokia ändrat om datumet 18:e som första leveransdatum till något än så länge okänt... Skulle vara kul om katshing verkligen sänt ut en laddning. Så min fråga blir också: någon som fått någon telefon? Redigerat av Lovekiller, 18 May 2006 - 17:08. Postad 18 May 2006 - 17:22
några PhoneHouse i sthlm och några AirCall butiker i landet (ej sthlm) har fått in ett antal exemplar i lager... detta var iaf vad dem butikerna sa igår. priset i dessa affärer ligger dock på hutlösa 3100kr!
Postad 18 May 2006 - 18:26
Vet du vilka Phonehouse butiker? Postad 18 May 2006 - 19:59
Efter att ha pratat med Katshings så meddelade de att de hade fått en lite pott idag SAMt att de överiga skulle trilla in den 25:e. Väntar ivrigt på någotn åsikter om luren. På en del enkelska forum verkar den vara klart populär.
Postad 26 May 2006 - 22:19
Verkade komma in en sändning till Katshing idag men dock inte så stor. Står på kö men har inte fått något mejl om betalning/leverans (jag har förbeställt). Kanske är alla redan "bokade".
Vad som oroar mig med telefonen är den dåliga batteritiden (från vad jag läst). Skärmen drar visst rätt mycket "kräm". Postad 27 May 2006 - 15:18
Så där ja, nu så har jag varit och köpt mig en Nokia 6131. Inte hunnit knappa så mycket på den ännu, men provade iallafall kameran. Har även en K750i som jag har jämfört med. Och måste säga att jag inte kan se någon speciell skillnad på bilderna mellan dessa 2 telefoner. Nokian gör mycket bra ifrån sig, väldigt bra. Även ljudet är helt fantastiskt i luren. Återkommer med mera lite senare när jag har hunnit leka lite mer med den
Postad 27 May 2006 - 20:14
Tail, ser fram emot lite mer åsikter. Gärna bilder ;-) Både på kameran och FRÅN kameran. Har läst en del på Howardforum att batteritiden är lite sisådär men jag litar inte riktigt på den informationen. Dock verkar den något kort, men det får man väl leva med om man har en sådan telefon. Står själv på kö för telefon från Katshings och ser fram att få luren i lådan ;-)
Postad 27 May 2006 - 21:17
Nu har jag "lekt" med den i ett par timmar och kan bara säga wooow. Angående batteriet så är det riktigt bra. Har som sagt lekt ett par timmar med den och även spelat en hel del musik, och har över halva stapeln kvar på batteriet. Musikspelaren funka mycket bättre än vad jag trodde, nästan så jag tyckte den var bättre än i min K750i. Som sagt, riktigt bra ljud. Även kameran tycker jag är helt OK för att vara en 1,3 Mpixel. Hmm, vet inte riktigt vad jag ska skriva mer. Så det är kanske bättre om ni kommer med lite frågor som ni vill ha svar på. Men i det stora hela så är jag VÄLDIGT nöjd med nallen
Postad 28 May 2006 - 07:53
HUr är den at se videosnuttar på? Kan man se på film i "liggande" format och bättre utnyttja skärmens storlek?
Postad 28 May 2006 - 16:33
De hade den i sitt förra anonsblad men jag har också kollar med dem och min lokala handlare hade inte fått in något alt så gick de på en gång.
Någon som vet hur det är med Nokias S40 och att spela video i fullskärm liggandes? Postad 29 May 2006 - 11:18
Hittade en ny funktion idag på nallen, den har även flightmode vilket jag inte hade en aning om
Redigerat av Unregistered6b8ff32e, 29 May 2006 - 11:19. Postad 29 May 2006 - 14:12
Pratade med Katshing idag och deras lagestaldo på 20+ var felajktigt. De hade haft något stul under helgen och de hande INGA hemma. 2 bad! Har kollat runt på The Phonehouse, Siba, Aircall, El-giganten, ja typ de mesta men INGEN har den hemma. Verkar komma under slutet av veckan säger de flesta. Blir nog en sådan. För 2500kr är det ju rätt bra. Å andra sidan så får man inget minneskort med, ingen USB-sladd heller. Så det tillkommer väl några hundringar till. Är det så bra ljud som du beskriver kanske jag kan ersätta min iPod Mini och använda pengarna på tillbehör.
För min del är kamera inte det viktigaste utan snarare är det handhavande/ergonomi och funktioner SAMT pris. Det enda jag saknar är en Wifi-koppling vilket verkar vara på antågande. Kan man ju hålla nera ringkostnaderna endel. Säger som matte2k, "jag vill ha NU!" Redigerat av JvD, 29 May 2006 - 14:13. Postad 29 May 2006 - 14:42
Hur stort minneskort kan man ha i denna telefon? Fungerar den bra som en MP3-spelare?
Postad 29 May 2006 - 16:02
All information om batteritiden uppskattas. Denna telefon verkar ju vara underbar om bara batteriet håller måttet. Annars är väl 6125 med sämre upplösning på skärmen kanske ett bra alternativ om batteritiden är låg på 6131.
Lite avis blir man helt klart, den verkar "helt ok" ollesthlm: Minneskortplats med snabbväxling för upp till 2 GB microSD-kort (Har bara sett 1GB, men 2GB är säkert på G). Alla jag sett i olika forum som testat den verkar gilla mp3 funktionen. Postad 29 May 2006 - 17:57 megapixlar är inte det enda som behövs! vissa har provat N80 o dens 3.2mpx kamera och har uppgett att SE w800/810 tar bättre bilder.. N80 har 3mpx kamera men saknar många saker som tex.autofokus däremot kommer n73 & k800 troligen ha fantastiska kameror. Redigerat av dvx, 29 May 2006 - 17:58. Postad 29 May 2006 - 18:58
Micro SD - Kort
Är det någon som har koll på om det ger något att köpa ett Ultra II minneskort till sin 6131:a eller om telefonen ändå inte är snabb nog och inte behöver mer än ett standard Micro SD - kort? Jag vet att det till många vanliga digitalkameror är overkill att köpa ett Ultra II eller ett extreme III för att kameran ändå inte kan lagra i den hastigheten. Tänker att det kan vara likadant för mobiltelefoner. //Sven Postad 29 May 2006 - 19:18
Har svårt att tänka att det skulle göra någon skillnad i telefonen men sedan är det ju snabbare om du stoppar det i en kortläsare kanske.
Köper man denna tfn så gör man det knappast för kameran. Den duyger kanske till MYCKET enkla saker och bilder i kamerna men inget mer. Postad 29 May 2006 - 20:02
Jag beställde en 6131:a från Dustin idag, kostade i runda slängar 2649kr. De sade att jag skulle kunna få den på fredag. Innan jag beställde var jag i kontakt med alla elektronikkedjor + katshing (de sade oxo att det var fel på lagersaldot) m.m. men de kunde inte uppge något lev. datum.
jag börjar undra ifall man verkligen borde ha trott på det som försäljaren hos Dustin sade i telefon ang. leverans... jaja, på fredag, kanske kanske. wish me luck! Postad 29 May 2006 - 21:21
Det här är lite coolt..
Att det finns en flashplayer till nokia 6131:an. http://www.adobe.com.../nokia_s40.html Läste även om Push to talk. Är det någon som har koll på vad kostar i förhållande till vanliga samtal. Någon som har testat det? //Sven Postad 29 May 2006 - 21:47
SammyBoy, skulle inte förvåna mig om det började hända saker i slutet av veckan. Pratade med dem på katsing och antydde något sådant, det samma på inwarehouse, så helt otroligt är det inte. Kanske är det därför de skriver 1-2 dagar. Hoppas själv på det för nuvarande telefon håller på att balla ur helt.
Postad 30 May 2006 - 08:13
Jah, då har nallen fått vara med på jobbet inatt. Började kl: 22.30 och då startade jag MP3 spelaren direkt för att sedan ha den på under hela mitt natt pass. Ville kolla hur länge batteriet skulle hålla med musik på. Kom hem vid 07.00 tiden nu på morgonen och telefonen funkade fortfarande. Den la av nu strax innan kl: 09.00, vilket jag tycker är riktigt OK. Och då har jag haft MP3 spelaren igång precis HELA tiden. Ska tillägas att jag även hade ett antal samtal på den under kvällens gång innan frugan så småningom gick till sängs. Så enligt mitt tycke så är jag riktigt nöjd med batteritiden. Alltså, för denna lilla peng som nallen kosta så får man väldigt mycket telefon. Och som sagt, var inte ute efter en värsting kameramobil. Då finns det ju andra alternativ. Men formatet, möjligheterna OCH tekniken i denna telefon är helt underbara. Kan inte förstå att den kosta så lite som den gör. Bara att tacka och ta emot.... Hmm, fortfarande inte kollat på film i den. Ska se om jag hinner detta under dagen. Har ni några frågor så är det bara att ställa dom så ska jag göra mitt bästa med att försöka svara
Postad 30 May 2006 - 09:08
Tack för infon Tail, gymt bra. Verkar som om informationen om dålig batteritid är baserad på andra förutysättningar, dvs på andra kontinenter där kanske nätet drar mer kräm av mobilen.
Själv var jag ursprungligen uter efter en S60-telefon, nämligen Nokias E60 eftersom jag gillar canybar-formatet och är intresserad av S60, verkar ge en hel del frihet, samt möjligheten till Wlan. Har fått riktigt bra recensioner också och skärmen har ÄNNU högre upplösning. Den kostar dock nästan 1500kr mer än 6131:an och skall väl egentligen inte jämföras. Om man vill läsa lite om apps under s40-gränssnittet vart slal man leta då. Finns det program för att läsa pdf-filer och office-dokument? Tail, har du provat e-postklienten? Hur är den? Går det att vända på skärmen för att tex läsa meddelanden och dokument? Postad 30 May 2006 - 10:07
Tack Tail för att du testar lite och låter oss veta. Det låter ju helt OK batteritid vid mp3-spelande, om den inte tokdrar batteri i "idle" så funkar den alltså utmärkt, härligt
Jag funderar på att skicka efter den osedd och undrar lite smågrejer. Känns kvalítén på skalet bra? Ser lovande ut på bilderna. Måste man köpa en adapter till "vanliga" hörlurar direkt eller är medföljande headset OK? Om man har den i fickan, inga konstigheter med kameraknappen eller något annat dumt? Detta ser ut att vara telefonen jag väntat på... Postad 30 May 2006 - 10:25 Postad 30 May 2006 - 11:06
Gjorde precis ännu en snabb rundringning och nu verkar flera prata om "nästa vecka" eller "om cirka en vecka". Har man hört det förrut ;-) Trist men det verkar ju vara en otrolig brit på denna vilket skulle kunna vara ett resultat av att den träffar mitt i prick på vad många efterfrågar. Eller så är det något helt annat. En bra medleklasstelefon med bra display. Håll ut killar, den som väntar på något gott.... (jag vet, man väntar ofta FÖR länge ;-). Nåja, inte mycket att göra. Håll koll, de kan ju dyka upp i små kvantiteter på de större ställena och då gäller det att vara snabb.
Fortfarande intresserad av om någon vet hur det är med Nokias Series-40-telefoner och vad det finns för möjligheter att använda displayen liggandes som S60-telefonerna. Någon? TILLÄGG! Kollade en del europeiska butiker men också de verkar ha dåligt med 6131:or. Redigerat av JvD, 30 May 2006 - 11:21. Postad 30 May 2006 - 14:50
Jag vill inte strö salt i såren, det svider så förfärligt
Men jag ringde till Dustin idag 15:40 -de sade att 6131:an redan hade skickats till mig.. kunde först inte tro vad han sade men han bara skrattade och sa att det var så. Förhoppningsvis har jag den i min hand imorrn! När jag beställde telefonen stod det att det var 1-2 dagars lev.tid på den kanske var jag en av de sista... eller jag vet inte... hursomhelst kan ni se framemot lite hands-on tester när jag fått den. samt lite bilder. Postad 30 May 2006 - 15:19
WOW! En del är födda med tur, andra inte. Vill gärna tro att jag tillhör den första gruppen men jag blir ständigt påmind om att så inte är fallet. Så också denna gång.
Har extra stora förhoppningar på dina kommentarer SammyBoy eftersom du uppenbarligen har förkovrat dig i den statsvetenskaplig litteraturen ;-) (åtminstone om man frå tro bilderna i ditt galleri). Postad 30 May 2006 - 19:25
Helt otroligt !
Jag har förhandsbeställt den från katshing (gjort den 26/5). De skulle eventuellt få in leverans den 25e maj men nu när jag kollar statusen för min order står det att jag har plats 48 i kö (vilket innebär att jag förmodligen får min vid första leveransen ). Men det sjuka är att preliminärt leverandatum är 23e juni Jag tror inte att katshing får in de mycket senare än andra butiker då de är sveriges störst nätbutik. Postad 30 May 2006 - 20:47
Måste vara något galet, varför skulle de få in den röda innan den svarta, verkar ju skumt. Måste ringa till dem imorgon. Om detta stämmer verkar det iallafall som om Aircall och Phonehouse, om det nu stämmer det De säger, att det börjar trilla in telefoner under mitten av nästa vecka.
Postad 30 May 2006 - 21:12
Har kollar runt på internet,en hel del webbutiker uppger 23e juni som leveransdatum.
Webhallen ska tydligen få in mobilen den 30e juni Redigerat av ritte88, 30 May 2006 - 21:16. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |