Postad 28 May 2006 - 11:11
Postad 30 May 2006 - 05:50
Postad 30 May 2006 - 14:56
Postad 30 May 2006 - 15:17
Tänk också på att allt detta är mycket personligt...Tänk på att det är väldigt jobbigt att sitta och titta uppåt hela tiden, nackspärren kommer som ett brev på posten.
Jag har inga problem med att min duk sitter högt. Ingen annan som varit hos mig har nämt detta. (visst kanske de inte vågar... men det tror jag inte. Jag frågade några i början vad de tyckte och ingen kände nått problem med att duken sitter högt.)
Beror på dig själv och vilka möbler du har och vilket avstånd du sitter på.
Jag kan bara rekommendera dig att testa... det är tyvärr det ända bra sättet. Placera den provisoriskt där du vill och se om det fungerar.
Redigerat av GrodanB, 30 May 2006 - 15:18.
Postad 30 May 2006 - 15:19
Det är underkanten man ofta nämner att den skall vara 1/3-del nedanför ögonhöjd.
Tänk också på att allt detta är mycket personligt...Tänk på att det är väldigt jobbigt att sitta och titta uppåt hela tiden, nackspärren kommer som ett brev på posten.
Jag har inga problem med att min duk sitter högt. Ingen annan som varit hos mig har nämt detta. (visst kanske de inte vågar... men det tror jag inte. Jag frågade några i början vad de tyckte och ingen kände nått problem med att duken sitter högt.)
Beror på dig själv och vilka möbler du har och vilket avstånd du sitter på.
Jag kan bara rekommendera dig att testa... det är tyvärr det ända bra sättet. Placera den provisoriskt där du vill och se om det fungerar.
Beror självklart på vad man har för möbler, har man möbler där man får en naturlig lutning så tittar man ju per default uppåt...
Postad 30 May 2006 - 15:45
Beror självklart på vad man har för möbler, har man möbler där man får en naturlig lutning så tittar man ju per default uppåt...
Bland annat... Men möblerna är en faktor i det hela. ALLA får inte nackspärr av att TV:n sitter högt även om de har "normala" möbler...
En del kanske men inte alla...
Postad 30 May 2006 - 15:50
Postad 31 May 2006 - 11:25
Själv gjorde jag inte så
Postad 01 June 2006 - 13:55
Ett litet tips > pröva med olika höjder först genom att lägga nått lämpligt under bordstativet till tv:n, börja med att ställa tv:n på bänken först kolla nå´n dag samt höj succesivt tills det känns bekvämt, sedan måtta om du ska smälla upp den på väggen.
Själv gjorde jag inte såi nuläget så är ju våran tv aningens för högt upp får jag erkänna men vi flyttar snart så jag får tillämpa mitt eget tips då hehe.
Japp, tänkte i samma banor.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
30 bilder
464 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?