Dom kablarna som som var med i testet var:
Acoustic Zen Matrix Referens, Transparent Musiclink Plus samt Acoustic Zen Wow.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Blindtest på Balanserade Signalkablar
Startad av
Unregistered2db22c08
, Jun 01 2006 11:32
14 svar till detta ämne
Postad 01 June 2006 - 11:32
Har gjort en blindtest på några Balanserade signalkablar och kommer att lägga upp info angående detta.
Dom kablarna som som var med i testet var: Acoustic Zen Matrix Referens, Transparent Musiclink Plus samt Acoustic Zen Wow. Bifogad fil(er)Postad 01 June 2006 - 13:17
Den uppsättningen som vi har haft är följande ( 2-kanal )
Högtalare: Energy Veritas 2,4i Förstärkare: Krell Kav-400xi CD spelare: Krell SACD Standard Högtalarkablar: DIY Supra Ply 3,4s ( Biwire ) Bifogad fil(er)Postad 01 June 2006 - 15:47
Kan lugnt säga att det vart en hård match mellan dessa kablar, men jag hoppas att min gode vän Dodge kommer framföra våra åsikter och tankar om kablarna så fort han hinner.
Det var en mycket trevlig eftermiddag med mycket hifi och diy snack och någon liten drink, men som vanligt så gick tiden på tok för fort Redigerat av JesperB, 01 June 2006 - 15:48. Postad 12 June 2006 - 12:14
När han får tid och hinner ja..........
Jag kan säga som så här redan nu.... UNDERBART Postad 10 July 2006 - 19:34
Långhelg eller??? Väntar med spänning.... Postad 11 July 2006 - 12:41
Haha.. ja det verkar onekligen ha blivit en lååååånghelg Ps. Jag lovar detta dyrt och heligt Postad 11 July 2006 - 12:46
Även jag väntar pirrigt på dina upplevelser. I slutet av denna vecka får jag nämligen min nya Thule PA/PR150B stärkare som jag givetvis kommer köra balanserat
Längta, längta!!! //David Postad 09 October 2008 - 12:02
Lyfter tråden. Jag skall snart köpa balanserade kablar och undrar om du skulle kunna säga något om de ni testade här? Jag har ingen aning om vilken/vilka kablar man ska köpa. Ska kolla lite på begagnatmarknanden vad som finns. Postad 10 October 2008 - 09:52
Haha, så det blev inget klargörande i vilka kablar som vann ?!
Redigerat av DVD-ai, 08 November 2008 - 23:56. Postad 11 November 2008 - 00:02
Jo, precis det jag menar, varför chansar vi i denna tråden då den e helt död...
och varför väckte SOGO denna gamla tråd för att fråga det, man kan ju starta en ny tråd i stället.. Och slutligen, varför så skulle dom svara i en tråd som e 2 år gammal... 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |