Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Klipsch eller infinity beta?

18 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 June 2006 - 20:51

antan88
  • antan88
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Hej.. har länge funderat på att köpa mig ett hemmabiopaket..

Har kollat lite och har kollat lite på klipsch och det här paketet http://www.hifihuset...roducts_id=1133

men så kollade jag runt lite här ikväll och hittade ett paket från infinity som kostade ungefär lika mkt om man väljer till att köpa bas till klipsch paketet.. vilket är Beta XL Movie System 5.1 som ligger under högtalare --> paket på http://www.hifihuset.se/

vad tycker ni att jag ska välja infinity eller klipsch.. det ska användas till både musik och film.. men för det messta film..

Jag tänkte också på förstärkare till paketet. tidigare tittade jag på yamaha:s http://www.hifihuset...products_id=950

Tror ni att det skulle fungera.. funderade också på om ni tror att det skulle fungera med modellen mindra av yamahan http://www.hifihuset....oducts_id=949???

Tack på förhand!

Postad 01 June 2006 - 21:08

Unregistered29936
  • Unregistered29936
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
klipsch dom spelar som få för den pengen. Beta paket spelar inte ens på samma nivå enligt mig.

Postad 01 June 2006 - 21:27

Methroix
  • Methroix
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Håller helt och hållet med Preft (för en gångs skull) :)
Klipsch Synergy-serie är nog de roligaste högtalarna som kan fås för deras respektive prislappar. Klipsch är en av de få märken som klarar av att spela alla sorters musikstilar med total övertygelse. Spelglädjen är minst sagt enorm!
Dessutom är de extremt lättdrivna och plockar fram det bästa ur varje system.

Personligen har jag väldigt svårt för Infinity's ljud. Jag tycker att de på något vis saknar själ i sin återgivning.

Postad 01 June 2006 - 23:16

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

• 1889 inlägg
  • 0
Då får jag sälla mej till ovanstående inlägg och säga att jag håller helt med det som skrivs,
Klipsch är bättre än Infinity beta serien helt enkelt och det spelar inte någon roll vilka klipsch manväljer så är inte infinity beta på samma nivå som klipsch.

Klipsch + Yamaha = :wub: <_< :lol: kanonbra ljud och en makalös bio o musik anläggning :)
//Golfen

Postad 02 June 2006 - 07:19

Gäst_Limpans_*
  • Gäst_Limpans_*
  • 0

Då får jag sälla mej till ovanstående inlägg och säga att jag håller helt med det som skrivs,
Klipsch är bättre än Infinity beta serien helt enkelt och det spelar inte någon roll vilka klipsch manväljer så är inte infinity beta på samma nivå som klipsch.

Klipsch + Yamaha =  :wub:  <_<  :lol: kanonbra ljud och en makalös bio o musik anläggning :)
//Golfen

<{POST_SNAPBACK}>

Du verkar ha gjort en grundlig jämförelse, vad tyckte du Klipsch gör bättre än Beta högtalarna?

Postad 02 June 2006 - 07:27

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

• 1364 inlägg
  • 0
Har lyssnat på både klipsch & Infinity . Gillade ljudet hos infinity tills jag hörde Klipsch . Jag tycker båda har ett bra ljud men Klipsch har en spelglädje som gör så att man blir glad att lyssna dessa högt . När det gäller stärkare så låter Yamaha & Marantz riktigt trevligt ihop med Klipsch .

Redigerat av Unregistered421f5d40, 02 June 2006 - 07:28.

Postad 02 June 2006 - 08:36

Gäst_Limpans_*
  • Gäst_Limpans_*
  • 0

Har lyssnat på både klipsch & Infinity . Gillade ljudet hos infinity tills jag hörde Klipsch . Jag tycker båda har ett bra ljud men Klipsch har en spelglädje som gör så att man blir glad att lyssna dessa högt . När det gäller stärkare så låter Yamaha & Marantz riktigt trevligt ihop med Klipsch .

<{POST_SNAPBACK}>

Kanske har det att göra med den höga känslighet som Klipsch har, man behöver inte vrida upp volymen lika mycket som med flertalet andra högtalare för att få samma ljudtryck.

Verkar som Klipsch har ett lite mer öppet ljud än Beta. Tacksammare för en receiver i 4-5tkrs klassen att driva att driva Klipsch.

Redigerat av Limpans, 02 June 2006 - 13:26.

Postad 02 June 2006 - 10:06

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

• 1889 inlägg
  • 0

Klipsch + Yamaha =  <_<  :lol:  <_< kanonbra ljud och en makalös bio o musik anläggning :)
//Golfen

<{POST_SNAPBACK}>

Du verkar ha gjort en grundlig jämförelse, vad tyckte du Klipsch gör bättre än Beta högtalarna?

<{POST_SNAPBACK}>

LJUDET!!! Klipsch spelar inte bara bra, utan med dynamik och glädje och det är roligt att lyssna varje gång varje dag, film el musik spelar ingen roll det låter helt enket f......nat bra.

Japp dom är lättdrivna vilket gör sprecis det du beskriver att man behöver inte plåga stärkaren för att få ett bra tryck :wub: , och tryck är det i klipsch.
//Golfen

Postad 02 June 2006 - 19:56

Methroix
  • Methroix
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

LJUDET!!! Klipsch spelar inte bara bra, utan med dynamik och glädje och det är roligt att lyssna varje gång varje dag, film el musik spelar ingen roll det låter helt enket f......nat bra.

Japp dom är lättdrivna vilket gör sprecis det du beskriver att man behöver inte plåga stärkaren för att få ett bra tryck :) , och tryck är det i klipsch.
//Golfen

<{POST_SNAPBACK}>

Måste bara återkomma och citera ovanstående för att det så precis stämmer in på allt vad Klipsch är och gör.
Klipsch i surround är helt enkelt en helt ny upplevelse.

Postad 16 September 2006 - 09:56

Torechess
  • Torechess
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hej!

Vet inte om du redan bestämt dig men jag skriver i alla fall vad jag tycker.

Har en kompis som har beta serien och kan absolut inte rekomendera den tycker den är alldeles för ljus i karaktären diskanten blir lite jobbig i längden ,kräver matchning av rum och förstärkare för att fungera något sånär.Saknade själ skrev viss någon kan bara instämma.

Jag har själv Klipsch RF serien som är mycket bättre på det mesta spelglädje,kraft, dynamik, och en behaglig klang som fungerar i de flest rum.
Har dock en gång i tiden ägt ett par Infinity Kappa men att jämföra Kappa serien och Beta är inte rättvist Kappa serien är dyrare men också betydligt bättre.

Vi är några stycken som testat flitigt olika förstärkare till våra Klipsch/Mordaunt short och Infinity
och vi har alla fastnat för H/K .
PS hade tidigare en Marantz SR 7500 fungerade inte optimalt på mina Klipsch.

mvh //torechess

Postad 16 September 2006 - 22:40

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0
jag lyssnade idag på RF-25 och en Rotel 2-kanal. Jag fastnade inte riktigt för dom faktiskt, men kanske berodde på förstärkaren eller den rent dålig omgivningen. Har ingen koll på betan dock

Postad 17 September 2006 - 08:27

DLS
  • DLS
  • Forumräv

• 502 inlägg
  • 0
Om man kollar i hans galleri så har han redan köpt grejer ;)

Men jag röstar också på Klipsch utifall nån annan undrar :)

Vägde länge mellan infinity beta 40 samt primus 360 men sen lyssna jag på Klipsch F2 o det var en så himla skillnad på ljud, så mycke mera spelglädje o stampa takten, musiken kom verkligen till liv med klipsch :P

Postad 17 September 2006 - 09:42

Delerium
  • Delerium
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Lånar tråden lite och undrar vad det är för skillnad på dessa 2 paket från klipsch? :)

http://www.hifihuset...roducts_id=1366

http://www.hifihuset...roducts_id=1078

Har letat högtalare hur länge som helst nu börjar lessna på mig själv då jag har enorma problem att välja. ;)

Postad 17 September 2006 - 11:13

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Lånar tråden lite och undrar vad det är för skillnad på dessa 2 paket från klipsch?  :)

http://www.hifihuset...roducts_id=1366

http://www.hifihuset...roducts_id=1078

Har letat högtalare hur länge som helst nu börjar lessna på mig själv då jag har enorma problem att välja.  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Det första paketet är väsentligt billigare och det ingår en sub. Har inte lyssnat på det, men eftersom det andra paketet innehåller högtalare jag vet låter bra, och inte en sub, så lär det vara betydligt bättre.

Postad 17 September 2006 - 11:35

DLS
  • DLS
  • Forumräv

• 502 inlägg
  • 0
första paketet innehåller inte alls sub om man läser texten :)

jag har bara lyssnat på första paketet o jag är förtjust i det ;)

Postad 17 September 2006 - 13:12

Delerium
  • Delerium
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Jo många lovordar Klipsch

Tror inte det ingår nån sub i nått av paketen men har redan en, Men det måste ju vara nån skillnad på dom? Tycker paket 2 är snyggare men som sagt jag vet inte om det är nån skillnad på dom ;)

Postad 17 September 2006 - 13:38

DLS
  • DLS
  • Forumräv

• 502 inlägg
  • 0
en stor skillnad är just storleken ;)

paket nr 2 har bara 4,5" basar + är väldigt mycket mindre i måtten också.
dock så låter dom enormt mycke för att vara så små.

råder dig att åka o lyssna på dom o bilda din egen uppfattning, skiljer lite i bastryck samt ljudbild.

Postad 19 September 2006 - 19:00

Delerium
  • Delerium
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
glömde bort den här tråden! Men nån som vet var närmsta lyssnings ställe är i sthlm?

Lutar åt paket 1 men måste höra dom först som sagt (:

Postad 20 September 2006 - 10:52

hiawata
  • hiawata
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Lånar också tråden lite...

Är på G att köpa Infinity Kappa serien begagnat för runt 14000:- (utan sub) men blev intresserad av detta Klipsch paket när jag upptäckte denna tråden..

Någon som vet hur Klipsch står sig i jämförelse med Infinity Kappa, som är en betydligt dyrare högtalare om man köper nytt? Vet att Kappa är tungdrivna, men det är inget problem, det är snarare det att jag kanske kan få ett bättre ljud i Klipsch högtalarna för en billigare peng, samt att de dessutom inte är begagnade...någon som har en åsikt?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.