Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Servicemanual / servicemeny Samsung SP-403JHA

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 juni 2006 - 08:29

MrHenke
  • MrHenke
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Hej

Har en gammal Samsung SP-403JHA (bakprojektionsTV) som fungerar hyfsat. Bilden är dock väldigt dålig och jag antar att ett lampbyte är på sin plats. Vet inte om bilden blir helt bra enbart genom att byta lampa då även skärpan är väldigt dålig. TextTV är nästan omöjligt att läsa och alla menyer o.s.v som visas på tv:n har en skugga under sig. Sökte lite på nätet och tydligen ska det gå att ställa in en hel del saker i någon så kallad "service menu". Se t.ex denna länk. Problemet är att jag inte vet hur "man börjar" så att säga. Trycker jag som det står i länken ovan så händer inget (jo, TV:n reagerar naturligtvis på mina tryckningar).

Hittade även kombinationen "menu display p-stnd mute power-on" ( se här ) vilket gör att man får upp någon meny med inställningar för diverse saker, vet inte om det är här jag ska pilla? Har inte hittat något som verkar ha med skärpan att göra, enbart saker som verkar ha med gamma o.s.v att göra.

Så, någon som har några tips hur man hittar i servicemenyn? Kanske till och med någon som sitter på en servicemanual? :(

Vill helst se att bilden blir bra (eller i alla fall bättre) innan jag slänger ut några pengar på en dyr lampa till en så gammal tv. All hjälp mottages tacksamt!

/Henke


Edit: Har fått pris på lampan nu och det var inte billigt... :) någon som vet vart man kan köpa billigare, kanske på internet?

Och när jag ändå editerar, finns det verkligen ingen som vet vart man kan få tag i servicemanual eller dyligt, är beredd att betala ett par kronor för den om det behövs. rolleyes:

Redigerat av MrHenke, 07 juni 2006 - 21:39.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.