Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Compact M900 - Golvare

49 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Compact M-900 (Golvhögtalare) 1 8.6 (4) Inga priser

Postad 07 June 2006 - 14:26

Unregistered3c9ed621
  • Unregistered3c9ed621
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Compact M900 Floorstanding Speaker

Specification

Model : M900
Description 5 way 6 units vented
Back Super Tweeter JM1CT-06 6ohm
Super Tweeter TS-M800-04 4ohm
Tweeter WL3TR-06 6ohm
Mid M700M165-12 12ohm
I 0w woofer M900W2310L-06 6ohm
ReCommender Power 80W-180W
Sensitivity 89dB/W/m
Frequency Response 32Hz-40000Hz
Rated Impedance 6ohm
Crossover 200Hz|-12dB/Oct
Dimension(W×D×H) 225×477×1258 mm
Weight 38.5Kg/pc

http://www.echoloft....557901&start=15

Någon som har hört något om den? Diskanten påminner Elac's tycker jag.

Bifogad fil(er)

Postad 07 June 2006 - 15:58

Hi-Fi Trade
  • Hi-Fi Trade
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hej Falconer,

Hi-Fi Trade distribuerar nu Compacts ML- och M-serie i Sverige. För tillfället finns endast ML-serien i lager, men M-900 kommer troligen att finnas med i vår nästa beställning från Compact. Priset för denna modell kommer antagligen att hamna strax under 10 000:- per par.

Mvh

Johan

Postad 07 June 2006 - 23:51

ButterCake
  • ButterCake
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Wow, dom ser grymt läckra ut iallafall.

Postad 08 June 2006 - 10:14

kryotank
  • kryotank
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Åhh nej... Jag som hade fokuserat på ml-30... Nu blir det ju ännu svårare att välja... :blink:

Otroligt attraktivt pris.. :angry:

/henrik

Postad 08 June 2006 - 11:39

Matte Hedström
  • Matte Hedström
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Oooh...blev nästan lite kär i den där jag med! :angry: Var i klass med förra compact-högtalaren jag kärade ner mig i.. Compact D-8

Bifogad fil  compactD8_1_kopiera_20.jpg   28.84K   228 Antal nerladdningar

Och ang. diskanten påminner om Elac, låter den som Elac handlar jag på en gång...säljer morsan... ;) :blink:

När kommer HiFiTrade göra sin nästa beställning då? =)

Redigerat av Matte Hedström, 08 June 2006 - 12:04.

Postad 08 June 2006 - 21:08

Hi-Fi Trade
  • Hi-Fi Trade
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Så snart det finns plats i lagret för en större beställning. :)

Postad 12 June 2006 - 12:58

Unregistered3c9ed621
  • Unregistered3c9ed621
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Trevliga nyheter :lol:
Återstår då bara att få ett hum om hur de låter, verkar inte vara så lätt att hitta information om dom på Internet precis.

Postad 13 June 2006 - 17:33

Unregistered1fa65143
  • Unregistered1fa65143
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Ser väldigt trevliga ut! påminner starkt om audiovectors högtalare och byggkvalitén på compact verkar vara väldigt bra. XZ-1 är ju inte helt fel :ph34r:

Postad 13 June 2006 - 17:50

Unregistered8ca6fb75
  • Unregistered8ca6fb75
  • Forumräv

• 516 inlägg
  • 0
Ser otroligt trevliga ut, bra pris också!

Sen återstår ju den stora frågan..hur låter dom?

Mvh WazZO

Postad 10 August 2006 - 08:25

AnTra
  • AnTra
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Hej,

Har ett par av dessa komplett med surrounder sub i samma träslag.
EN mycket välljudande högtalare med ruggigt tryck i.

PM vid frågor.

MVH AnTra

Compact M900 Floorstanding Speaker

Specification

Model : M900
Description 5 way 6 units vented
Back Super Tweeter JM1CT-06 6ohm
Super Tweeter TS-M800-04 4ohm
Tweeter WL3TR-06 6ohm
Mid M700M165-12 12ohm
I 0w woofer M900W2310L-06 6ohm
ReCommender Power 80W-180W
Sensitivity 89dB/W/m
Frequency Response 32Hz-40000Hz
Rated Impedance 6ohm
Crossover  200Hz|-12dB/Oct
Dimension(W×D×H) 225×477×1258 mm
Weight 38.5Kg/pc

http://www.echoloft....557901&start=15

Någon som har hört något om den? Diskanten påminner Elac's tycker jag.

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 21 August 2006 - 22:10

Matte Hedström
  • Matte Hedström
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Nu finns de på HiFiTrade iaf... Bra pris oxå! =)

[EDIT]
Finns inte inne...man kan beställa till "Powerbuy-pris"...7900:-, sista datum för beställning 10:e september...

http://hifitrade.se/...products_id=131

Redigerat av Matte Hedström, 22 August 2006 - 21:22.

Postad 22 August 2006 - 21:27

Matte Hedström
  • Matte Hedström
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Men finns det ingen tillhörande center? Vill inte gärna ha center i annat träslag...

Postad 15 December 2006 - 19:45

Unregistered1f83479e
  • Unregistered1f83479e
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hej!

Fick mina M900 för en vecka sedan, låter ju kanon dessa med en härlig finish. Jag har lagt upp lite bilder på dom i mitt galleri med. De ser bättre ut i verkligheten än på bilderna. Tycker de är de mest prisvärda högtalare jag har hört under 10 000 kr. Jag köpte dessa utan att att hört på dom innan, dock hört andra från Compact och dom har ej gjort mig besviken ;). Återkommer med mer intryck då jag lyssnat in mig mer.

Mvh
Joacim Carlsson

Postad 16 December 2006 - 02:22

Matte Hedström
  • Matte Hedström
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Aaaah...faen va glad jag blev när jag såg nån väckt liv i den här tråden! Väntar tills du har lite mer att skriva om dom... E de lika snygga i verkligheten som på bilderna? Hur skulle du beskriva ljudet? Niiiiice! ;)

Postad 19 December 2006 - 12:35

Unregistered1f83479e
  • Unregistered1f83479e
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Skall försöka ge lite mer intryck även om jag inte är något proffs inom området på något sätt.

Jag driver dessa med en Classic 8.0b och Yamaha 640 som försteg. Kör med en Xindak AC-01 mellan
för och slutsteg och vanlig standard suprakabel 2,5 med profigold bananer. Kör ej Bi-wire.
Pionner DVD 490 via COAX, ren CD får införskaffas senare.

Kan väl börja med att säga att de helt enkelt spelar i en högre division än mot högtalare
jag provlyssant i denna prisklass innan som tex Audio Pro Blue Diamond, Monitor Audio RS6.
Detta hör man direkt ( i alla fall jag) och gäller generellt sätt utan att gå in på detaljer.
(Och då låter ovan nämnda på intet sätt dåligt, tvärtom).

I hemmabio är ljudet extremt bra och kraftfullt och smetar ut varje detalj. Man kan lyssna
högt på dom utan att det blir irriterande pga av ljudkvaliteten i sig. Ljudbilden är ganska
stor med kontrollerad bas med bra tryck i som ej "bumlar" iväg omkontrollerat som man nu märker att
mina tidigare JBL E90 tydligen gjort en smula :) , dessa är tightare och låter bättre i sig, mer Hifi.

Dialogen hörs mycket tydligt i filmer och olika ljud separeras fint. Diskanten låter ren
och klar. Även på lägre volym så behåller ljudet sina detaljer. Har prövat
med filmer som Gladiator, Open Range, Sagan om ringen osv och de har blivit som nya igen.
Det är numera en stor och mäktig upplevelse att se på film hemma.
Att man kunde få ut så mycket tryck och bra ljud ur en classic 8.0b visste jag ej ;)

I stereo låter de även mycket bra, låter faktiskt hifi (har då Compact XZ-1 som refrerence) samtidigt som man
har toppklass på hemmabioljudet, man får det bästa av två världar på annat sätt än jag hört tidigare vilket nog
ambitionen varit med dessa. Allt hörs så klart och träder fram, ljudet öppnas upp, är som om man tagit bort en "filt" framför.
Man klarar sig utan subbas med. Har bred musiksmak som typ Depeche mode, Yello, Dream Theater, Audioslave, Opeth, lät alla bra och jag inget att klaga på där.
Jag har bara lyssnat en ca 60 timmar på dom så förmodligen är dom ej helt inspelade ännu och kommer förhoppningsvis att låta än bättre.

Mvh Joacim Carlsson

Redigerat av Unregistered1f83479e, 19 December 2006 - 12:39.

Postad 19 December 2006 - 21:22

Matte Hedström
  • Matte Hedström
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Det låter fint det! Är verkligen riktigt snygga också, lite större än vad jag trodde dock! :blink: Het kandidat när man flyttar ut ur korridorsrummet sen! =)

Postad 20 December 2006 - 08:01

BorO
  • BorO
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Tack för dina intryck J_Carlsson!

Högtalarna ser ganska maffiga ut dock lite för mörka för min smak.
Det mesta brukar se bättre ut i verkligheten :blink:

Du säger att du har XZ-1 som referens. Vad är den största skillnaden i ljudet förutom djupbasen?

Står högtalarna direkt på golvet? Inga spikes eller gummi?

Lite fler bilder tack :huh: Speciellt på baksidan!

Mvh, Boris

Postad 20 December 2006 - 12:26

Matte Hedström
  • Matte Hedström
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
BorO: De finns i ljusare träslag...kika bilden i första inlägget...

Postad 20 December 2006 - 15:36

BorO
  • BorO
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Japp, ett ljusare alternativ finns dock tycker jag att det är lite för ljust. Det mörka för mörkt :rolleyes:

Det mesta brukar se bättre i verkligheten så jag hoppas att M-900 gör det också. Alla compact högtalare jag har lyssnat hittills har låtit väldigt bra och alla varit väldigt prisvärda.

Compact XZ-1 är grymma, snygga och platsar lätt i dem flesta hem. Kostar en slant dock.
M-900 är nog mer hembiohögtalare och det tror jag den klarar av bra men jag hoppas att den är abr till musik också.

Ska nog ta mig till Göteborg och lyssna på ett par.

Postad 20 December 2006 - 19:34

Unregistered1f83479e
  • Unregistered1f83479e
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
M900 är kanon i två kanal. Dessa ligger betydligt närmare Compact XZ-1 än ML-30 om man t.ex. haft en skala med M900 i mitten, - och då är redan ML-30 mer än bra för sin prisklass som låter liknande Audio Monitor RS6 i ljudet IMHO, men som sagt M900 är nått helt annat.

M900 är allround på en mycket hög nivå eller hur man skall uttrycka det.
Compact är XZ-1 säkerligen bättre i två kanal men mitt "ljudminne" kan faktiskt inte komma ihåg några större skillnader då det trots allt var tre månader sedan jag lyssnade på dessa, men jag är ingen extrem ljudkännare iofs. Trycket är dock en påtaglig skillnad. För en rättvis bedömning om hur mycket som skiljer dom åt i stereo skulle jag behöva höra dom bredvid varann. I hemmabio är det fördel M900 mot Compact XZ-1.

M900 står på en bottenplatta med lite luft emellan, det finns hål under bottenplattan för spikes som ej följer med.

P.S. skall lägga upp fler bilder senare på M900.

Mv. Joacim Carlsson

Postad 22 December 2006 - 08:21

BorO
  • BorO
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
J_Carlsson, nu har du haft högtalarna i ett par dar. Märker du någon skillnad i ljudet?

Fler bilder önskas ;)

Postad 22 December 2006 - 22:30

Unregistered1f83479e
  • Unregistered1f83479e
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Lagt upp två nya bilder, (bilderna gör dom ej helt rättvisa mot i verkligheten). Ljudet "sätter" sig mer nu, mer "homogent", diskanten låter bättre. Skall köra bi-amp på dom inom sinom tid med...

Mvh Joacim Carlsson

Postad 05 January 2007 - 15:26

kryotank
  • kryotank
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Gah!..

Jag som hade lyckats förtränga att M900 fanns.. Har ju siktet inställt på ett par Canton Karat 707..

Problemet är att man bor i Sthlm och M900 finns ju inte att provlyssna här.. köper inte olyssnat..

Köpte en Original A8S av Johan i somras och lyssnade då på ML-30 men kände att jag hade lite högre krav på stereo-ljudet..

Ser väldigt fina ut i American Walnut.. :)

/henrik

Redigerat av kryotank, 05 January 2007 - 15:30.

Postad 06 January 2007 - 12:19

Kent Johansson
  • Kent Johansson
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0

Gah!..

Jag som hade lyckats förtränga att M900 fanns.. Har ju siktet inställt på ett par Canton Karat 707..

Problemet är att man bor i Sthlm och M900 finns ju inte att provlyssna här.. köper inte olyssnat..

Köpte en Original A8S av Johan i somras och lyssnade då på ML-30 men kände att jag hade lite högre krav på stereo-ljudet..

Ser väldigt fina ut i American Walnut..  :wub:

/henrik

<{POST_SNAPBACK}>

Fråga Johan igen, i höstas så nämnde han till mig att han arbetade på en lösning med att få ställa upp viss utrustning i en annan butik i Sthlm. Kanske har han fått ordning på den lösningen nu.

Jag lyssnade oxå på ML-30 i november och ratade dem pga brister i upplösningen (de låter bra, men inte tillräckligt bra imho), tyvärr hade han inga M900 hemma just då. De skulle komma om någon vecka då.

Nu är jag sugen att göra ett ärende till Götet igen å lyssna på M900...

Postad 08 January 2007 - 14:03

Unregistered5714e0fd
  • Unregistered5714e0fd
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Någon som kan tänkas våga sig på en beskrivning av ljudkaraktären? Varm och fyllig? eller ljus och analytisk?

Gärna med någon jämförelse mot andra fabrikat så är det alltid lättare att relatera :)

//borka

Postad 08 January 2007 - 21:36

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2792 inlägg
  • 0

Fråga Johan igen, i höstas så nämnde han till mig att han arbetade på en lösning med att få ställa upp viss utrustning i en annan butik i Sthlm. Kanske har han fått ordning på den lösningen  nu.

<{POST_SNAPBACK}>

Det skulle ju vara kanon - jag skulle garanterat åka och lyssna på dessa då!! :angry:

Postad 09 January 2007 - 10:23

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2792 inlägg
  • 0
Är dessa magnetiskt avskärmade tro?

Postad 17 January 2007 - 03:21

darchini
  • darchini
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
I Lördags var jag o hämtade mina M900 golvare. Men jag hade ingen förstärkade hemma som att jag har vart på väg o köpa. Fick hem min Nad idag. Ja vad säger man.

Jag var ju ivrig som fan o testa dom så det tog mig säkert en timme extra o packa upp och koppla in allt bara för att jag stressa så mycket =).

Det tog ca 30minuter innan högtalarna började verkligen spela. Och när dom börja spela så spela dom riktigt jäkla bra. Nu e jag inte en sån här som kan beskriva en högtalare i 200ord och förklara exakt hur det lät. Men innan jag köpte mina högtalare så hade jag vart runt o provlyssnad både på förstärkare och högtalare i prisklassen 10 tusen och uppemot 30000.

Nästan alla högtalare jag har lyssnat på har haft en speciallitet. Vissa e bra på låg volym, vissa e bra på hög och vissa har bra diskant andra bra bas. Ja ni fattar vad jag menar. M900 modellen spelar en väldigt trevlig diskant och en grymt tung bas ifrån riktigt låg volym som man spelar när grannen nyss fått en bäbis till då man drar nästan på fullt. Den spelar riktigt jämt hela vägen. Mina öron är riktigt känsliga så jag kan oftast inte spela högt men med dessa högtalare kunde jag spela riktigt högt.

För att ha något att jämmföra med. Jag har lyssnat ganska noga för några dagar sedan på Dali Ikon 6 högtalarna. Och då var dom högtalarna inspelade. På diskant och mellanregister så spelar M900 minst lika bra och då ej inspelade! Det som skiljer sig mest är att M900 har en FRUKTANSVÄRD BAS! Fy ****! Misstolka mig inte nu när jag säger att den har mycket bas. Basen låter som en blandning av en snärtig 8tum och en halvmjuk 12tum. Och de jävligaste är att jag lyckades inte få basen och börja låta illa. Den hängde med hela vägen.

Förstärkade som jag spela med är:

NAD T773v2 Hemmabioreceiver

7 x 110 W i 4/8 ohm (kontin. effekt, alla kanaler samtidigt, 20-20.000Hz)
230 W i 8 ohm (dynamisk effekt - IHF)
320 W i 4 ohm (dynamisk effekt - IHF)
390 W i 2 ohm (dynamisk effekt - IHF)

Jag ger M900 5 stjärnor av 5 möjliga pga (PRIS samt att den spelar med styrka och kontroll hela vägen!)

Mvh Darchini

Postad 17 January 2007 - 17:04

Kent Johansson
  • Kent Johansson
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
Hur har du ställt upp dem? Har du gott om utrymme, eller står de när bakre vägg?

Postad 17 January 2007 - 20:29

Jorn
  • Jorn
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Kul att höra att ännu en M-900 ägare är nöjd.
Har beställt mig ett par själv och de kan med lite tur vara hemma hos mig till helgen. :(

De kommer att kopplas ihop med min NAD T743 som får agera förförstärkare och för kraften kommer det bli 2st Classic 8.0b steg.

Postad 18 January 2007 - 01:22

darchini
  • darchini
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Hur har du ställt upp dem? Har du gott om utrymme, eller står de när bakre vägg?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har ställd dom närmare en bakre vägg och basen som är vid sidan av högtalarna är riktade emot betong väggar. rummet är kanske 25kvadrat.

Jag ska ta foton och lägga upp foton så fort som möjligt så att ni får se...

Mvh Darchini

Postad 30 January 2007 - 12:38

BorO
  • BorO
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Nu vill jag höra mer från M900 ägarna. Tycker det är alldeles för lite bilder och kommentarer med tanke på att högtalaren är ganska ny och intressant.

Come on ;)

Högtalaren ser extremt stor ut :D
Hur stora rum har ni?

Ser den bra ut i verkligheten?

Låter den bra nu efter lite inspelning? Fortfarande höga tankar?

Postad 31 January 2007 - 21:31

MackeNo1
  • MackeNo1
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0
Skulle också gärna vilja höra lite fler intryck från dom som hört dom här högtalarna ;)

Postad 02 February 2007 - 02:30

darchini
  • darchini
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Fan va brottom ni har =) he he.. Jag som tänkte att jag skulle hinna renovera lägenheten innan ni satte igång. Ville helst inte lägga upp nå kort innan vi satte igång o renovera =). Men men.. tog ett kort så ni får se hur jäkla stora dom är. Asså man blir lite lurad när man bara ser dom på bild. Men tänk er att tv´n är 32tum. Asså dom är stora o DJUPA! he he..

Ja hur spelar dom nu efter nån veckas lyssning. Ja faktiskt riktigt bra. Som sagt så är jag inte nå hifi freak som kan berätta i detalj. Men dom spelar riktigt rent o fint. Men man får dra på lite volym innan det händer något. Du kan spela riktigt ###### högt och det låter fasiken bra. Diskanten hänger med hela vägen utan problem. Och BASEN! he he.. ja man blir lurad när bara tittar på högtalaren. Den kan spela bas tungt och kontrollerad högt HÖGT! =).

Detta är ju det underbara med NAD att kopplar du ett par skit högtalare till din NAD så låter det inte så värst bra. För NAD kör ut väldigt rent fast med ###### pondus =) Men vissa förstärkare så kan du koppla in skit högtalare så låter det ändå ganska bra. Så med andra ord. M900 låter riktigt, riktigt bra. Fina högtalare. Värt pengarna.

Jag har även lyssnat på Klipsch, Canton o massa andra märken nere på ljudkällaren här i Göteborg. Asså dessa högtalare kostar hälften så mycket och spelar minst lika bra. Och när man börjar komma upp i högre volymer så spelar dessa högtalare skiten ur dom flesta i 15-20000kr klassen.

De e vad jag tycker.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  stereo.JPG   171.23K   270 Antal nerladdningar

Postad 02 February 2007 - 08:16

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2792 inlägg
  • 0
Lagom stora!! <_<

Ngn som vet om de är magnetiskt avskärmade, är de inte det så är de inte aktuella för mig!

Postad 02 February 2007 - 08:35

BorO
  • BorO
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
darchini,
hur stor är rummet ?

Fördelen med dessa är att man sannolikt inte behöver ha någon subb till film men herrejesus vad stora.

Hur låter dem vid lägre volym?

Postad 02 February 2007 - 12:44

darchini
  • darchini
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Ja rummet är ca 25kvm, Om dom är avskärmade vet inte, Jag hade centern stående på Tv´n först och då fick tv´n inga störningar. Jag kan tänka mig att om är avskärmade. Men ring annars han som säljer dom.

He he.. Sub =) njaa.. Asså det bror sig på. Själv tycker jag att det spelar inge roll igentligen. Man skall alltid ha sub. För då slipper man hålla på höjja på basen till frontarna när man kollar på film. O har du sub så kan du kolla på film på lågt volym oxå. Tänk på att subben skall ju igentligen spela låga frekvenser.

Ja hur låter dom på låg volym. Jag jobbar natt så kan får inte ens röra min stereo för Frun när jag kommer hem mellan 01-05:00 ´he he he he.. Nä dom låter vettigt vid låg volym. Men det är när du drar på dom verkligen kommer igång.

Glömde bort o säga. Dom här högtalarna låter sig inte alls lik när dom fått spela en hundra timmar. I börjar vad dom hårda o stela. Nu är dom mjuka o goa =) Fantastiskt skillnad.

Mvh Darchini

Postad 05 February 2007 - 11:22

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2792 inlägg
  • 0
Det låter bra...

Centrarna är i regel alltid avskärmade då de är nära TV:n, mitt problem jag har nu är att jag är tvungen att ha vänster frontkanal nära TV:n då jag kollar på projektorn och det är inte bra...

Har frågat Hi-fi Trade och väntar på svar... ;)

Postad 25 March 2007 - 11:57

Bendover
  • Bendover
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Finns dom att lyssna på hos HIFI-Trade eller? sjukt snygga :)

Postad 28 March 2007 - 09:46

Unregistered1f83479e
  • Unregistered1f83479e
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har nu skaffat mig en ny förstärkare till mina M-900 vilken gav ett lyft. Förstärkaren blev en Classic 6.6. Den matchningen blev otroligt bra. Som CD-spelare kör jag med en Marantz CD 5001.

Jag prövade även med en Marantz PM7001 utifall den skulle räcka och classic:en bli "Overkill".
Med classicen sitter ljudet som gjutet, homogent och fint med otrolig fin koll på basen, ljudet blev väldigt behagligt och man kan spela riktigt högt med full kontroll, rent njutbart. Tone-kontrollers saknar man inte alls vilket denna ej har.
Marantzen låter även den bra på lägre volymer, drar på lite märker man dock uppenbar skillnad, bummligare bas och vassare diskant, kanske fel matchning iofs men har svårt tro det är hela sanningen. M-900 spelas alltså ut och gör sig tillrätta med riktigt fina förstärkare, kul.

Nä! nu vill man bara hem och lyssna på mer musik :lol:

Mvh Joacim Carlsson

Postad 30 March 2007 - 22:34

Kent Johansson
  • Kent Johansson
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
Snubblade in på Hifitrades hemsida för att kolla lagerstatus på M900.. Slutade med att jag bokade ett par i "white ash".

De kör Powerbuy igen, så med lite is i magen kan man få ett par för 8795.- :D

http://hifitrade.se/...products_id=202

Postad 16 April 2007 - 08:10

Kent Johansson
  • Kent Johansson
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
Ingen fler än jag som nappade på Powerbuy erbjudandet?

Postad 22 September 2007 - 21:38

Livinloud
  • Livinloud
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Några fler/nya åsikter om dessa högtalare?

Postad 13 December 2007 - 23:58

crefan
  • crefan
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
hej, har någon kört med någon typ av underlag för dessa högtalare och märkt skillnad? Hur placerar man M900 - går den att
spela fullt njutbar i stora som små rum?

Postad 14 December 2007 - 20:35

crefan
  • crefan
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
(ursäkta reklampelaren, den bara hamnade där och lyckades inte få bort den)

Postad 20 September 2008 - 00:31

Unregistered70607b32
  • Unregistered70607b32
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Försöker väcka liv i tråden,

vad har hänt? Fortfarande nöjda med M-900?

Postad 25 September 2008 - 21:48

Hex
  • Hex
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Skulle jag också vilja veta. De är ju trotsallt rätt läckra :P

Postad 28 September 2008 - 00:36

crefan
  • crefan
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
hej, vill väcka liv i tråden jag med.
har inskaffat dessa högtalare veckan innan och har sedan tidigare canton rcl.
compact har bättre detalj i diskanten och snätigare bas och något mjukare ljud. rc-l n var däremot överlägsna i mellanregistret samt i basdjup (18 hz!)

frågan är dock: hur långt från vägg ska m900: orna stå och vilket håll ska det sidplacerade basmembranet riktas - mot vägg eller inåt rummet?

Postad 28 September 2008 - 19:03

Jorn
  • Jorn
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
De vill som de flesta högtalare med basporten bakåt stå ett par decimeter ut från väggen.
I min gamla lägenhet trivdes de bäst ca 50cm ut. (Kan tyvärr inte placera de så nu i mitt nya hus.)
Angående vilket håll som basarna ska riktas åt så har inte jag upplevt någon större skillnad beroende på om de är utåt eller innåt.
Man får helt enkelt testa sig fram. Inte alltid så kul att flytta runt på 40kg högtalare :( .

Postad 05 December 2008 - 00:41

crefan
  • crefan
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
blev väl snarare att man vickade fram dem försiktigt, för man vågar ju inte sabba finishen alltför mycket.
Kan man spela för högt med dessa? hehe...

Redigerat av crefan, 05 December 2008 - 12:03.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.