Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bussgods

18 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 June 2006 - 15:14

abrovink
  • abrovink
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Hej!

Om moderatorn tycker att frågan ligger fel, så får ni gärna flytta den rätt...

Har beställt högtalare via webben och valde postförskott. Nu skickar företaget tydligen paketet med bussgods. Jag har aldrig fått grejer via bussgods tidigare. Hur fungerar det med betalning osv? Ska man avlägga betalning i den "lokala bussgodskiosken"? Det känns ju sådär....

//Janne

Postad 11 June 2006 - 17:24

Unregisteredf1616e6c
  • Unregisteredf1616e6c
  • Forumräv

• 786 inlägg
  • 0
Du betalar på bussgods för att kunna hämta ut paketet. Funkar skitsmidigt

Postad 11 June 2006 - 17:45

RipCurl
  • RipCurl
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
Jag har bara gott att säga om Bussgods. Använt dom 4 ggr både att skicka och hämta ut. Nemas problemas.

Har du tänkt betala med kort kolla då så att dom accepterar kortbetalning. Sist jag skulle hämta ut
funkade det inte. Det var visserligen något dom skulle dra igång. Men man kan ju aldrig vara säker =)

Tjo!

Postad 11 June 2006 - 21:31

Unregisterede6cfb3f9
  • Unregisterede6cfb3f9
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Dom är ju betydligt billigare och oftast snabbare än posten på stora paket te.x däck, högtalare etc så jag skickar alla stora grejor med dom.

Postad 11 June 2006 - 22:40

nixlaz
  • nixlaz
  • Forumräv

• 816 inlägg
  • 0
tänk på att emballera ordentligt! dem är minst sagt oförsiktiga med paketen...

Postad 08 February 2007 - 22:01

auToeXeC
  • auToeXeC
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
drar upp tråden igen då jag väntar på mina högtalare som skickas med bussgod med. Men om jag söker på mit paket så är det fortfrande i örebro och har varit det sen i tisdags med statusen "inlämnad" Är det normalt att det tar sådan tid?

Postad 08 February 2007 - 22:03

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

drar upp tråden igen då jag väntar på mina högtalare som skickas med bussgod med. Men om jag söker på mit paket så är det fortfrande i örebro och har varit det sen i tisdags med statusen "inlämnad" Är det normalt att det tar sådan tid?

<{POST_SNAPBACK}>

Normalt är att dom inte uppdaterar det där, vanligtvis kan man hämta ut paketet medans det fortfarande står att det ligger kvar på avsändarorten.

Postad 09 February 2007 - 06:10

auToeXeC
  • auToeXeC
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Normalt är att dom inte uppdaterar det där, vanligtvis kan man hämta ut paketet medans det fortfarande står att det ligger kvar på avsändarorten.

<{POST_SNAPBACK}>

Tråkiga då är att man inte får någon avi antar jag? Så då vet man inte om paketet är framme eller ej?

Postad 09 February 2007 - 06:20

Maths
  • Maths
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Bussgods är ju inte det snabbaste precis, inte till Karlskrona i alla fall. Det som Posten fixar på vanligast en dag tog över en vecka för Bussgods. Men det är klart, när de skickar paketet först från Göteborg till Malmö, sen Krsitianstad och sedan förbi Kralskrona till Kalmar. För att slutligen skickas tillbaka till Karlskrona. Och dessutom ligger på varje stopp till dagen efter. Posten har ju transporter och sortering som är igång dygnet runt, och så ser man ju var paketet befinner sig. Kostnadsmässigt är det inte så enormt stora skillnader. Så aldrig mer Bussgods för min del!

/Mats

Postad 09 February 2007 - 08:28

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Tråkiga då är att man inte får någon avi antar jag? Så då vet man inte om paketet är framme eller ej?

<{POST_SNAPBACK}>

Avi har jag aldrig fått, dom ringer ju direkt när paketet inkommit.
Har säkert fått paket 30-40 gånger genom åren och det är alltid likadant, kanske iofs är annat på andra orter än Örebro.

Bussgods är ju inte det snabbaste precis, inte till Karlskrona i alla fall. Det som Posten fixar på vanligast en dag tog över en vecka för Bussgods. Men det är klart, när de skickar paketet först från Göteborg till Malmö, sen Krsitianstad och sedan förbi Kralskrona till Kalmar. För att slutligen skickas tillbaka till Karlskrona. Och dessutom ligger på varje stopp till dagen efter. Posten har ju transporter och sortering som är igång dygnet runt, och så ser man ju var paketet befinner sig. Kostnadsmässigt är det inte så enormt stora skillnader. Så aldrig mer Bussgods för min del!

/Mats

<{POST_SNAPBACK}>

Posten har istället sönder saker man skickar, så emballera mycket väl. Fråga någon som jobbar/jobbat på posten hur dom behandlar paketen :rolleyes: (Det är meterhöga kasst/fall som gäller.
Sen tar ju posten bara max 20 kilo också, bussgods tar 40, ibland några kilo till om man fjäskar lite.
Att det tar en vecka måste vara bland det extremaste också, men har man bråttom är det bara att betala :rolleyes:

Postad 09 February 2007 - 11:53

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Avi har jag aldrig fått, dom ringer ju direkt när paketet inkommit.
Har säkert fått paket 30-40 gånger genom åren och det är alltid likadant, kanske iofs är annat på andra orter än Örebro.

<{POST_SNAPBACK}>

Har varit samma sak för mig i Umeå, Luleå, Ö-vik och S-holm.

Posten har istället sönder saker man skickar, så emballera mycket väl. Fråga någon som jobbar/jobbat på posten hur dom behandlar paketen  :D (Det är meterhöga kasst/fall som gäller.
Sen tar ju posten bara max 20 kilo också, bussgods tar 40, ibland några kilo till om man fjäskar lite.
Att det tar en vecka måste vara bland det extremaste också, men har man bråttom är det bara att betala :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med helt. Posten misshandlar oerhört mycket mer. Dessutom har Bussgods alltid funkat bra tidsmässigt för mig. Längst jag varit med om är 3 dagar. Under en vecka kan jag leva med om jag får ett helt paket billigare. :rolleyes:

Postad 09 February 2007 - 17:33

auToeXeC
  • auToeXeC
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Fick nyss ett brev av dom att dom har ett gods till mig i malmö. Det kommer från DSV road och dom ber en kontakt dom. Är det så att man måste snacka med dom innan för att kuna hämta sit paket som nu i mit fall är högtalare.

Sedan står det något om efterkrav. WHAT säger jag om det?

Postad 09 February 2007 - 18:57

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Efterkrav funkar som postförskott på posten. Du betalar när du hämtar paketet. Men om du redan betalt så ska det ju inte vara efterkrav.

Postad 09 February 2007 - 19:34

R1 Uffe
  • R1 Uffe
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
Bussgods är nog det bästa som har hänt vanliga privat personer, nu kan man ju köpa saker "privat" utan att sätta in pengar i förskott till någon man inte känner. Detta är "privatpersonernas" svar på postförskott (Heter efterkrav hos bussgods

Postad 09 February 2007 - 21:23

auToeXeC
  • auToeXeC
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Beloppet sätts in på Pg *********. Ange sändningsnummret på talongen. Godset utlämmnas ENDAST mot svensk kassaservice kvitto eller kopia på detsamma.

Hmm, är första gången jag läser ågot sådant, är ung och dum kanske. :)

Postad 11 February 2007 - 18:02

Unregistered46a10d28
  • Unregistered46a10d28
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0
använde bussgods efterkrav en gång, tog ca 1.5vecka innan paketet kom fram, ytterligare 2v innan jag fått pengarna från dom, skickar aldrig mer nåt med efterkrav med dom. men det ä ju ok om man ska skicka nåt tungt.

Postad 11 February 2007 - 18:08

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Att det tar några veckor innan man får pengarna är iofs ingen hemlighet, det berättar dom när man begär efterkrav.
Har man ett eget postgiro-konto går det fortare! :wub:

Enda negativa med bussgods är gränsen på 40 kilo... jag kom och bar in min Zeberg på 65 kilo och höll på att få den skickad preciiis... men jag fick ta den tillbaka när gubben inte orkade rubba lådan :D

Var inte det lättaste att kånka på 65 kilo stor klumpig låda och spela oberörd, men det gick :o

Postad 11 February 2007 - 18:12

Unregisteredf2c3ef7e
  • Unregisteredf2c3ef7e
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Bussgods har tappat bort en baklucka för mig! Fast den kom fram, på nån vecka, bussgods fungerar bra för stora saker. posten är lätt grymmast frö paket t om 20 kg.

Postad 11 February 2007 - 21:49

auToeXeC
  • auToeXeC
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Men nu är det så att jag har beställ ögtalare via hifihuset.se och dom skickade med bussgods. Fick i freddags en lapp i brevlådan att jag har ett goda på DVS road i malmö. (DFDS transport) Är det är ett lager som man inte kan betala med kort på? för jag ska ändån till helsingborg i morrn och bygga och det skulle sitta bra med att kunna hämta dom på vägen hem när man har en stor bil o allt.

Eller man måste till posten innan och sägga in pengarna på deras PG och visa kvittot där?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.