![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
17 år sedan |
Postad 14 juni 2006 - 17:19
Postad 15 juni 2006 - 14:51
Postad 15 juni 2006 - 15:59
Skulle vara kul ifall nån har köpt den och testat den hemma,kunde berätta hur den är!!!
Tror att det är samma panel som i svedx 40"
Postad 16 juni 2006 - 21:26
Postad 19 juni 2006 - 22:43

Postad 26 juni 2006 - 11:28
/Andreas
Postad 26 juni 2006 - 15:03
Jag vill dock veta med 100 % säkerhet om det är samma panel som i Swedx tv eller det skulle vara ännu bättre om det är en nyare panel än den dom har i sina Swedx tv...
//Chribo
Postad 26 juni 2006 - 21:43
Om fyra veckor är det dags fär flytt och då ska den nya hemmabion kopplas in med en komponentkabel. Kommer skicka in bilder och lite kommentarer då.
mvh /André
Postad 27 juni 2006 - 21:32
Mvh. erik bE
Postad 27 juni 2006 - 21:45
Vad tycker du om bild kvalitén?
Postad 27 juni 2006 - 22:22
Postad 27 juni 2006 - 22:59
Jag bestämde mig att köpa den och när jag skulle ge dem mitt VISA så kom jag på om det där med Zero-Dead-Pixel-Policy som t.ex. SWEDX har på sina LCD-tv. Jag frågade honom.. Det var då början på minst en timmes lång diskussion om nollpixelgaranti.. Han jag pratade med var helt inkompetent och han kom med alla slags bortförklaringar som att ingen butik i Europa erbjuder sådan garanti bla bla.. Han skrev ut ett par sidor om regler för döda pixlar etc från Medion som är på engelska till mig. Sen gick han och hjälpte en annan kund.. Jag blev ###### irriterad.

Men då sa jag att de på SWEDX har sådan garanti. Han sa att inte är sant, att han känner ägaren och att SWEDX inte sålde så många apparater.

Jag kommer aldrig att köpa varor av dem när jag blev behandlad så där.

//Chribo
Postad 28 juni 2006 - 09:17
Det första intrycket av TV:n var gott. Utseendet var prydligt och stilrent och kvalitetskänslan var faktiskt bättre och mindre plastigt än många andra skärmar på marknaden.
Apparaten var uppkopplad mot en dvd-spelare via scart och mot en dator via VGA. Tyvärr gick VGA-signalen via en splitter som skickade signalen till flera skärmar och dessutom var upplösningen 1280x768 (tror jag) vilket inte direkt är optimalt.
Först tittade jag på Gladiator via dvd/scart. Som väntat var bilden lite grynig och grovkornig när man stod för nära. Så snart man befann sig på lite längre avstånd (typ uppåt 3 meter) så märktes inte detta och bilden såg rätt OK ut. Bilden kändes dock lite blek. Man kunde också se lite eftersläpningar vid snabba sekvenser. Svärtan är svår att bedöma i butiksljus men mitt intryck var nog att den var ungefär likvärdig med min Swedx-apparat.
Nu slog jag över till VGA. Där hade de dragit igång en fotbollsmatch. Jag vet dock inte om det var en analog eller digital tv-mottagare. Nu verkade blekheten i bilden ha försvunnit men eftersläpningarna var fortfarande kvar och bilden kändes inte helt skarp. Detta kan givetvis bero på den "felaktiga" upplösningen.
Detta var mina intryck av skärmen. Jag kanske är lite bortskämd eftersom jag numera kör digital-TV via datorn och pixelmappad signal via DVI till TV:n. Jag har inte använt scart så mycket på min Swedx-apparat men jag tycker i alla fall inte att bilden är lika "blek". Jag fick intrycket av att panelen säkert är ungefär likvärdig med Swedx-apparaten men att kontrollelektroniken kanske är lite sämre. Framförallt verkar den vara lite långsammare eftersom det var mer eftersläpningar i bilden än på min Swedx. Jag hade ingen fjärr så jag experimenterade inte så mycket med inställningar och sådant. Det kan ju tänkas att bilden blir bättre med lite mek. Menyerna tyckte jag verkade helt ok, faktiskt lite bättre än Swedx, men jag tittade inte igenom hela menyn så jag vet inte riktigt vilka funktioner V7-apparaten har. Om man har tänkt koppla upp TV:n via DVI mot en dator tror jag säkert att den kan ge lika bra bild som Swedx:en.
edit:
Mitt intryck av personalen var dock inte det allra bästa så i det avseendet ser jag ingen anledning att motsäga det chribo skrev här ovan. Hans erfarenheter förvånar mig inte det allra minsta.
Redigerat av Unregisteredb1bc3531, 28 juni 2006 - 09:19.
Postad 28 juni 2006 - 16:37
Har köpt en på pc superstore för ett tag sen och den funkar klockrent,hade oxå eftersläpningar i början(jävligt mycket) men då var bild reduceringen på ON=standard inställning.Men så fort man stänger av den så försvinner dom helt, har kollat VM nu ett tag och inga eftersläpningar alls.Har kopplat den med Scart(RGB) ifrån min digital box och bilden är okej,men tyvärr så har jag en motorola box,så jag hade halvtaskig bild på min sony 32" q70 oxå. Har hört att dom är extremt dåliga men så köpte jag en hdm-dvi kabel (supra 450 kr) och körde den ifrån min dvd en samsung hd850(hd utgång) och bilden skalades upp till 1080i och då blev bilden helt otroligt bra och jag kan tänka mig att den blir jävligt bra med en bättre digital box. Så ett helt klart ett super köp med tanke på priset,men visst lägg till 15000kr så får du en bättre bild. Men jag är super nöjd.
Ps.har oxå kollat på swedx 40" och kan inte säga nånstans där den sklle vara bättre än videoseven
(videoseven är ju 1000 gånger snyggare oxå)
Ha det bra!!!!!!!!!!!
Postad 29 juni 2006 - 18:43
MEN...fick min digitalbox igår från comhem och trodde jag skulle få en kalasbild men ack så fel jag hade, snacka om släpningar (har stängt av brusreducering)

Postad 04 juli 2006 - 17:54
Har ett DVB-T kort i HTPCn som jag nyss installerat o ska tweaka min front-end med lite bättre codecs innan jag ger ett rättvist betyg åt boxer via PC. Kör tvn på standardinställningar, så det kan nog gå att kalibrera både här & där känns det som. Summa summarun, Ett klipp!
Postad 04 juli 2006 - 18:58
Går det att få 1:1 pixelmappad bild via dvi från dator på denna tv?
Ingen som testat?
Postad 05 juli 2006 - 12:23
Var och köpte mig en V7 40" i eftermiddag. Har precis packat upp den och bara snabbt kopplat in den till boxerbox och HTPCn och XBOX1. Grymt nöjd, känns som jag fick mycket för pengarna. Analog TV var ju som befarat rätt uselt, extern Boxer (Sagem ITD64) blir riktigt bra och HTPCn via DVI är kalas! Kör XBOXen via composkit men den bilden blir ändå helt ok.
Har ett DVB-T kort i HTPCn som jag nyss installerat o ska tweaka min front-end med lite bättre codecs innan jag ger ett rättvist betyg åt boxer via PC. Kör tvn på standardinställningar, så det kan nog gå att kalibrera både här & där känns det som. Summa summarun, Ett klipp!
Lite OT:
Om du har nvidia-grafik kan jag varmt rekommendera nvidias egen codec Pure Video. Den ger klart märkbart bättre bild och bättre flyt än alla andra codecs jag provat.
Postad 10 juli 2006 - 09:54
Ni som äger denna LCD.. Är den bra??
Jag funderar på att köpa en LG 42 "PM1MA" Plasma.. är denna bättre??
Tacksam för svar..
Postad 16 juli 2006 - 12:01
Hur fungerar den med en HTPC?
Stör ni er på något speciellt?
/Andreas
Postad 25 juli 2006 - 11:37
Postad 14 augusti 2006 - 09:21
http://www.komplett.....asp?sku=320384
Det är inte S-PVA panel som i Swedex 40", men den är 3000kr billigare! Ska bli intressant hur prisutvecklingen ser ut efter augusti månad.
Mvh / Z
Postad 14 augusti 2006 - 11:05
Jag ska köpa en ny TV inom en månad och jag hade i princip bestämt mig för Swedx men nu när denna är sänkt till under 10000:- så funderar jag på om man kanske skulle ta en titt på denna istället.Det är inte S-PVA panel som i Swedex 40", men den är 3000kr billigare! Ska bli intressant hur prisutvecklingen ser ut efter augusti månad.
Vad tror ni blir bästa valet? Om man helt bortser från design och delvis pris. Dvs helt prestationsmässigt och så klart garantimässigt?
Källor:
Dator via DVI (geforce 7900-kort)
Dvd via Komponent
Comhem digital via nått annat.
Postad 14 augusti 2006 - 11:53
Postad 14 augusti 2006 - 20:09
Postad 15 augusti 2006 - 06:18
s-pva panelen är ju specificerad bättre...men sen är det ju övriga komponenter i apparaterna som spelar störst roll egentligen
hmm... och ser man skillnad på dessa tekniker då?
S-PVA vs PVA

Postad 15 augusti 2006 - 07:08
Postad 15 augusti 2006 - 08:54
Nån som vet hur de jämför med varandra ?
Är Hyundaien värd de extra pengarna om digitaldigkodern och kortläsaren inte spela nån roll ?
Postad 15 augusti 2006 - 09:50
s-pva panelen är ju specificerad bättre...men sen är det ju övriga komponenter i apparaterna som spelar störst roll egentligen
hmm... och ser man skillnad på dessa tekniker då?
S-PVA vs PVA
mestadels är det betraktningsvinkeln...
Postad 15 augusti 2006 - 10:21
Har förstått att denna inte har samma skärm som de andra videoseven 40"(?)
Skulle gärna vilja se den före inköp men här i umeå finns det inte så många affärer att välja bland och Videoseven har jag inte sett här. Skulle bli oerhört glad om någon här inne skulle kunna kolla i någon affär på denna tv och sen skriva lite intryck här.

Ursäkta formuleringen på meningarna - min hjärna är inte på topp idag märker jag

Postad 15 augusti 2006 - 11:05
Har förstått att denna inte har samma skärm som de andra videoseven 40"(?)
Vad menar du med detta?
/Daniel
Postad 15 augusti 2006 - 13:04
Redigerat av Kviske, 15 augusti 2006 - 13:05.
Postad 15 augusti 2006 - 13:40
Postad 15 augusti 2006 - 15:39

Redigerat av Unregistered573423b7, 15 augusti 2006 - 16:09.
Postad 15 augusti 2006 - 17:30
Svar:
Hej Arde!
Det tillåts upp till 12 pixlar som är defekta.
--
Med Vänliga Hälsningar
XXXXX, Komplett.se
Jag tycker det lät mycket.
Postad 15 augusti 2006 - 17:44
Hotspur, du får fan skynda dig för det är ju veckans erbjudande hos komplett

Postad 15 augusti 2006 - 18:59
Räcker erbjudandet till fredag eller söndag?
"Veckans erbjudande har blivit ett välkänt begrepp bland våra kunder sedan vi började med e-handel 1996. Varje vecka, natten till måndagen, uppdateras veckans erbjudande med fyra produkter till speciellt rabatterat pris. Med rabatterat pris menar vi både vad de kostar hos oss i vanliga fall men inte minst även vad de kostar hos våra konkurrenter. Anledningen till att vi kan erbjuda just dessa produkter till ett så rabatterat pris beror på stora inköpsvolymer, låga kostnader samt ett väldigt bra samarbete med våra leverantörer."
Postad 15 augusti 2006 - 19:02
Är inte det ganska mkt?
Postad 15 augusti 2006 - 20:27
Är inte det ganska mkt?
Det lät ju inge vidars nä

Postad 16 augusti 2006 - 10:51
Är hur som helst jä...t intreserad av denna lcd

Vi hörs

Postad 16 augusti 2006 - 11:23
Postad 16 augusti 2006 - 11:36

Postad 16 augusti 2006 - 11:40
Då skall jag ge en rättvis recention hur den är över vga och om det går att få hyfsat pixelmappat 1:1. Som jag förstog på Kompletts sida så gäller erbjudandet tills söndag natt. Vilket borde ge alla en chans att få lite mer info om denna tv innan de bestället.
/Hogis
Postad 16 augusti 2006 - 12:08
"Kör du Tv->Pc helt digitalt via DVI i dess native upplösning (1366 x 768 WXGA) så blir pixelmappingen 1:1. Även om du kör en lägre upplösning digitalt skall det bli centrerat och inte "stretch", dessa inställningarna hittar du i grafikkortets drivrutiner.
Använder du VGA eller annan analog ingång är jag inte helt säker på vad som gäller, men den borde vara 1:1 pixelmappad sålänge upplösningen är rätt, dvs 1366 x 768."
Låter bra, väntar dock tills imorgon tills de som fått den hunnit testa den ordentligt...
Postad 16 augusti 2006 - 12:36

Har någon som beställt en Xbox 360 som man kan testa tvn med?
Postad 16 augusti 2006 - 13:15

Låter bra att ni vågar beställa denna
Har någon som beställt en Xbox 360 som man kan testa tvn med?
Jag har en!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar