Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LCD:Videoseven 40" för 14.000 kr?

462 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
V7 LTV40DA (TV) 1 8,2 (14) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 14 juni 2006 - 17:19

losse
  • losse
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej,nån som vet nåt om denna lcd??? Kostar 14.000 kr på komplett.se och det är ju otroligt billigt och den har tydligen samsung panel!!!!

Postad 15 juni 2006 - 14:51

noose
  • noose
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Ingen som har sett någon av Videosevens skärmar? Man blir alltid misstänksam när priset är "för" bra.

Postad 15 juni 2006 - 15:59

losse
  • losse
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Var och tittade på den på Pc superstore(vid kungens kurva) och då var det riktigt bra bild på den, men det fanns ingen annan i samma storlek så det gick ju inte att gemföra dom och jag vet inte vad dom hade för anslutningar(hade fett bråttom) . Men bilden var riktigt bra(klar och bra upplöst) men visst lägger man till 10 000 kr får man en bättre.Jag funderar starkt på att beställa en, dom har sänkt priset nu till 12995kr.
Skulle vara kul ifall nån har köpt den och testat den hemma,kunde berätta hur den är!!!
Tror att det är samma panel som i svedx 40"

Postad 16 juni 2006 - 21:26

bupp2
  • bupp2
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Ingen mer som är intresserad av denna tv? Det är ju ett mycket attraktivt pris.

Postad 19 juni 2006 - 22:43

erik_bE
  • erik_bE
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har nu beställt en fast jag inte vet så mycket, flyttar hemifrån på torsdag så man måste juh ha en större tv när man e ungkarl och allt.. :) Skriver lite info och knäpper lite bilder på den så fort jag kan.. annars kan man ju läsa om swedexen den har samma panel och det verkar som om många e nöjda med den.. hörsch då

Postad 26 juni 2006 - 11:28

Darkhippo
  • Darkhippo
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
jag är jättenyfiken på om nån har införskaffat en sån här LCD än...

/Andreas

Postad 26 juni 2006 - 15:03

Unregistered6e791635
  • Unregistered6e791635
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Har länge gått i tankar att införskaffa en 40 tum Swedx lcd tv men nu dyker det upp en liknande lcd tv med en design som passar min smak bättre... Billigaste priset är just nu 12990 kr, klart en prisvärt 40 tum lcd tv med samsung panel i den.
Jag vill dock veta med 100 % säkerhet om det är samma panel som i Swedx tv eller det skulle vara ännu bättre om det är en nyare panel än den dom har i sina Swedx tv...
//Chribo

Postad 26 juni 2006 - 21:43

Thierry Henry
  • Thierry Henry
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Köpte denna TV för ca fyra veckor sen. Är nöjd, sett till priset. Men kan inte ge ett helt rättvist omdöme nu. Har för tillfälligt en gammal dvdspelare som jag kör genom scart, samt rätt kass sändning med den vanliga tv-antennen.

Om fyra veckor är det dags fär flytt och då ska den nya hemmabion kopplas in med en komponentkabel. Kommer skicka in bilder och lite kommentarer då.

mvh /André

Postad 27 juni 2006 - 21:32

erik_bE
  • erik_bE
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Såja då har man fåt hem den. väldigt nöjd över utseendet. har bara testat med vanlig antenn än. men skriver mer när jag testat flera anslutningar. får dvi kabel på torsdag tror jag. har ett antal bilder i mitt galleri. fråga på om det e nått ni vill veta eller om ni vill ha bilder från nån speciell vinkel eller nått.

Mvh. erik bE

Postad 27 juni 2006 - 21:45

Unregistered8f4a4b7a
  • Unregistered8f4a4b7a
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Nu blev jag riktigt intresserad. Tråkigt att den inte har hdmi.
Vad tycker du om bild kvalitén?

Postad 27 juni 2006 - 22:22

erik_bE
  • erik_bE
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Ja eftersom jag kör med vanlig antenn genom kabel tv e det ju inte den bästa men helt klart skaplig bild.. ska testa PS2 och dvi från datorn inom några dagar. väntar fortfarande på dvi kabeln.

Postad 27 juni 2006 - 22:59

Unregistered6e791635
  • Unregistered6e791635
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Var där på Pcsuperstore idag och kollade på den teven. Den var kopplad till en dvd-spelare via en billig scart och till en dator via RGB. Jag tittade på en film, Gladiator. Det såg bra ut bildmässigt. Jag frågade om det är samma panel som i de Swedx-apparaterna. En av försäljarna sa ja.
Jag bestämde mig att köpa den och när jag skulle ge dem mitt VISA så kom jag på om det där med Zero-Dead-Pixel-Policy som t.ex. SWEDX har på sina LCD-tv. Jag frågade honom.. Det var då början på minst en timmes lång diskussion om nollpixelgaranti.. Han jag pratade med var helt inkompetent och han kom med alla slags bortförklaringar som att ingen butik i Europa erbjuder sådan garanti bla bla.. Han skrev ut ett par sidor om regler för döda pixlar etc från Medion som är på engelska till mig. Sen gick han och hjälpte en annan kund.. Jag blev ###### irriterad. B) :( Jag är inte så bra på engelska och dessutom är reglerna från Medion och inte från Videoseven. När han var klar med den kunden efter ca 15 min kom han tillbaka till mig och då sa jag att jag ville ha garantivillkorer på svenska. Han sa att han inte hade garanti på svenska för tillfället men att det är likadan garanti som Medion har och att Medion är ett stort företag blabla.. Sen lyfte han luren och pratade med nån om nåt annat. Jag fick vänta en stund till. Jag blev ännu mer irriterad men var behärskad. Jag ville verkligen köpa den men ville ju ha likadan garanti som SWEDX erbjuder. Vill ju inte ha en TV med 10 döda pixlar mitt på skärmen. Dessutom ger PCSuperstore INTE öppet köp på deras varor. Bara 7 dagars bytesrätt. Det gjorde mig mer osäker. Sen surfade han i 20 min för att hitta nån liknande garanti bl a på Samsungs hemsida men inte kunde hitta det. Sen sa han att han inte kan erbjuda mig en sådan garanti för ingen butik i europa erbjuder sådan garanti på lcd/plasma tv.
Men då sa jag att de på SWEDX har sådan garanti. Han sa att inte är sant, att han känner ägaren och att SWEDX inte sålde så många apparater. :lol: Jag gav upp och skulle gå men då kom en annan person som jag tror är ägaren och han pratade med försäljaren om garantin, och då kunde han ge mig ett snabbt svar att SWEDX har speciellt avtal om denna typ av garanti som PCsuperstore inte har. Jag slängde bort en hel timme på den försäljaren som var total inkomponent och oseriös.
Jag kommer aldrig att köpa varor av dem när jag blev behandlad så där. :D :) ;)
//Chribo

Postad 28 juni 2006 - 09:17

Unregisteredb1bc3531
  • Unregisteredb1bc3531
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0
Jag var inne i butiken och kollade på TV:n igår. En polare är intresserad och jag gick dit för att kolla på den lite åt honom. Jag har förresten själv en Swedx-apparat hemma.

Det första intrycket av TV:n var gott. Utseendet var prydligt och stilrent och kvalitetskänslan var faktiskt bättre och mindre plastigt än många andra skärmar på marknaden.

Apparaten var uppkopplad mot en dvd-spelare via scart och mot en dator via VGA. Tyvärr gick VGA-signalen via en splitter som skickade signalen till flera skärmar och dessutom var upplösningen 1280x768 (tror jag) vilket inte direkt är optimalt.

Först tittade jag på Gladiator via dvd/scart. Som väntat var bilden lite grynig och grovkornig när man stod för nära. Så snart man befann sig på lite längre avstånd (typ uppåt 3 meter) så märktes inte detta och bilden såg rätt OK ut. Bilden kändes dock lite blek. Man kunde också se lite eftersläpningar vid snabba sekvenser. Svärtan är svår att bedöma i butiksljus men mitt intryck var nog att den var ungefär likvärdig med min Swedx-apparat.

Nu slog jag över till VGA. Där hade de dragit igång en fotbollsmatch. Jag vet dock inte om det var en analog eller digital tv-mottagare. Nu verkade blekheten i bilden ha försvunnit men eftersläpningarna var fortfarande kvar och bilden kändes inte helt skarp. Detta kan givetvis bero på den "felaktiga" upplösningen.

Detta var mina intryck av skärmen. Jag kanske är lite bortskämd eftersom jag numera kör digital-TV via datorn och pixelmappad signal via DVI till TV:n. Jag har inte använt scart så mycket på min Swedx-apparat men jag tycker i alla fall inte att bilden är lika "blek". Jag fick intrycket av att panelen säkert är ungefär likvärdig med Swedx-apparaten men att kontrollelektroniken kanske är lite sämre. Framförallt verkar den vara lite långsammare eftersom det var mer eftersläpningar i bilden än på min Swedx. Jag hade ingen fjärr så jag experimenterade inte så mycket med inställningar och sådant. Det kan ju tänkas att bilden blir bättre med lite mek. Menyerna tyckte jag verkade helt ok, faktiskt lite bättre än Swedx, men jag tittade inte igenom hela menyn så jag vet inte riktigt vilka funktioner V7-apparaten har. Om man har tänkt koppla upp TV:n via DVI mot en dator tror jag säkert att den kan ge lika bra bild som Swedx:en.

edit:
Mitt intryck av personalen var dock inte det allra bästa så i det avseendet ser jag ingen anledning att motsäga det chribo skrev här ovan. Hans erfarenheter förvånar mig inte det allra minsta.

Redigerat av Unregisteredb1bc3531, 28 juni 2006 - 09:19.

Postad 28 juni 2006 - 16:37

losse
  • losse
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tja tja,
Har köpt en på pc superstore för ett tag sen och den funkar klockrent,hade oxå eftersläpningar i början(jävligt mycket) men då var bild reduceringen på ON=standard inställning.Men så fort man stänger av den så försvinner dom helt, har kollat VM nu ett tag och inga eftersläpningar alls.Har kopplat den med Scart(RGB) ifrån min digital box och bilden är okej,men tyvärr så har jag en motorola box,så jag hade halvtaskig bild på min sony 32" q70 oxå. Har hört att dom är extremt dåliga men så köpte jag en hdm-dvi kabel (supra 450 kr) och körde den ifrån min dvd en samsung hd850(hd utgång) och bilden skalades upp till 1080i och då blev bilden helt otroligt bra och jag kan tänka mig att den blir jävligt bra med en bättre digital box. Så ett helt klart ett super köp med tanke på priset,men visst lägg till 15000kr så får du en bättre bild. Men jag är super nöjd.
Ps.har oxå kollat på swedx 40" och kan inte säga nånstans där den sklle vara bättre än videoseven
(videoseven är ju 1000 gånger snyggare oxå)
Ha det bra!!!!!!!!!!!

Postad 28 juni 2006 - 20:39

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 976 inlägg
  • 0
Går det att få 1:1 pixelmappad bild via dvi från dator på denna tv?

Postad 29 juni 2006 - 18:43

Magnecyl
  • Magnecyl
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har också köpt denna TV har haft den i ca 1 vecka och är också nöjd. Analog sändning så är bilden ok och från DVD och dator bra bild. Min första TV så jag har inte så mkt att jämföra med. Var inne på att köpa Swedx men blev denna.

MEN...fick min digitalbox igår från comhem och trodde jag skulle få en kalasbild men ack så fel jag hade, snacka om släpningar (har stängt av brusreducering) :) !! Antar att det bara är nåt skumt med boxen (Human fox c) eftersom DVD typ Pearl Harbor så finns ingen tendens till släpningar...Har bara 8% signalstyrka och har felanmält det så vi får se hur det blir.

Postad 04 juli 2006 - 17:54

bigwiz
  • bigwiz
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Var och köpte mig en V7 40" i eftermiddag. Har precis packat upp den och bara snabbt kopplat in den till boxerbox och HTPCn och XBOX1. Grymt nöjd, känns som jag fick mycket för pengarna. Analog TV var ju som befarat rätt uselt, extern Boxer (Sagem ITD64) blir riktigt bra och HTPCn via DVI är kalas! Kör XBOXen via composkit men den bilden blir ändå helt ok.
Har ett DVB-T kort i HTPCn som jag nyss installerat o ska tweaka min front-end med lite bättre codecs innan jag ger ett rättvist betyg åt boxer via PC. Kör tvn på standardinställningar, så det kan nog gå att kalibrera både här & där känns det som. Summa summarun, Ett klipp!

Postad 04 juli 2006 - 18:58

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 976 inlägg
  • 0

Går det att få 1:1 pixelmappad bild via dvi från dator på denna tv?

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen som testat?

Postad 05 juli 2006 - 12:23

Unregisteredb1bc3531
  • Unregisteredb1bc3531
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0

Var och köpte mig en V7 40" i eftermiddag. Har precis packat upp den och bara snabbt kopplat in den till boxerbox och HTPCn och XBOX1. Grymt nöjd, känns som jag fick mycket för pengarna. Analog TV var ju som befarat rätt uselt, extern Boxer (Sagem ITD64) blir riktigt bra och HTPCn via DVI är kalas! Kör XBOXen via composkit men den bilden blir ändå helt ok.
Har ett DVB-T kort i HTPCn som jag nyss installerat o ska tweaka min front-end med lite bättre codecs innan jag ger ett rättvist betyg åt boxer via PC. Kör tvn på standardinställningar, så det kan nog gå att kalibrera både här & där känns det som. Summa summarun, Ett klipp!

<{POST_SNAPBACK}>

Lite OT:
Om du har nvidia-grafik kan jag varmt rekommendera nvidias egen codec Pure Video. Den ger klart märkbart bättre bild och bättre flyt än alla andra codecs jag provat.

Postad 10 juli 2006 - 09:54

Unregistered4a5ae937
  • Unregistered4a5ae937
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hej,

Ni som äger denna LCD.. Är den bra??

Jag funderar på att köpa en LG 42 "PM1MA" Plasma.. är denna bättre??

Tacksam för svar..

Postad 16 juli 2006 - 12:01

Darkhippo
  • Darkhippo
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
ni som har använt denhär LCDn ett tag kanske vill lämna en liten kommentar eller en bild?

Hur fungerar den med en HTPC?

Stör ni er på något speciellt?

/Andreas

Postad 25 juli 2006 - 07:40

BlackSmp
  • BlackSmp
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Priset på Komplett är ju 15.995 och inte 14.000

--jalle

Postad 25 juli 2006 - 11:37

mooolan
  • mooolan
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
finns här på NetSuperstore för 13 995,00 kr. Verkar vara ett bra val, har inte sett den live så jag har väl ingen talan, men det står mellan den och P42-2H för min del, får pallra mig till knugens kurva och ta mig en titt på den. Men LCD har ju rent generellt skarpare bild, bara att bestämma sig för vad som passar en själv.

Postad 14 augusti 2006 - 09:21

Zeke82
  • Zeke82
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Komplett säljer den nu för 9.995:-
http://www.komplett.....asp?sku=320384

Det är inte S-PVA panel som i Swedex 40", men den är 3000kr billigare! Ska bli intressant hur prisutvecklingen ser ut efter augusti månad.

Mvh / Z

Postad 14 augusti 2006 - 11:05

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

• 1 126 inlägg
  • 0

Det är inte S-PVA panel som i Swedex 40", men den är 3000kr billigare! Ska bli intressant hur prisutvecklingen ser ut efter augusti månad.

Jag ska köpa en ny TV inom en månad och jag hade i princip bestämt mig för Swedx men nu när denna är sänkt till under 10000:- så funderar jag på om man kanske skulle ta en titt på denna istället.

Vad tror ni blir bästa valet? Om man helt bortser från design och delvis pris. Dvs helt prestationsmässigt och så klart garantimässigt?

Källor:
Dator via DVI (geforce 7900-kort)
Dvd via Komponent
Comhem digital via nått annat.

Postad 14 augusti 2006 - 11:53

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
s-pva panelen är ju specificerad bättre...men sen är det ju övriga komponenter i apparaterna som spelar störst roll egentligen

Postad 14 augusti 2006 - 12:10

Unregistered51c6d7b2
  • Unregistered51c6d7b2
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Var hittar ni att det inte är S-PVA panel?

Postad 14 augusti 2006 - 20:09

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 976 inlägg
  • 0

Var hittar ni att det inte är S-PVA panel?

<{POST_SNAPBACK}>

Samsung PVA panel, a-Si TFT enligt Videoseven

Se spec.

Postad 15 augusti 2006 - 06:18

.com
  • .com
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

s-pva panelen är ju specificerad bättre...men sen är det ju övriga komponenter i apparaterna som spelar störst roll egentligen

<{POST_SNAPBACK}>

hmm... och ser man skillnad på dessa tekniker då?
S-PVA vs PVA :)

Postad 15 augusti 2006 - 07:08

mooolan
  • mooolan
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Den har ju tidigare som billigast kostat 15000 (var inne på komplett för 13995 en kort sväng tror jag) men nu verkar de har fått nippran.. Sjukligt bra pris, men sen så får man ju alltid det man betalar för. Jag blev själv oerhört sugen på att inhandla den, men vill inte köpa innan jag sett den i butik, så man får glatt ta bussen ut till kungens kurva och ta en titt. Priset i sig är i det närmaste oslagbart, även om man inte får allt för det priset.

Postad 15 augusti 2006 - 08:54

Unregistered3bf3e665
  • Unregistered3bf3e665
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Har funderat på en Hyundai Q400 men med den här på under 10000:- så blir man ju sugen.
Nån som vet hur de jämför med varandra ?

Är Hyundaien värd de extra pengarna om digitaldigkodern och kortläsaren inte spela nån roll ?

Postad 15 augusti 2006 - 09:50

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

hmm... och ser man skillnad på dessa tekniker då?
S-PVA vs PVA :)

<{POST_SNAPBACK}>

mestadels är det betraktningsvinkeln...

Postad 15 augusti 2006 - 10:21

Guwwic
  • Guwwic
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Nu blev man allt sugen på att köpa denna när den ligger under 10k men skulle först vilja ha lite intryck.

Har förstått att denna inte har samma skärm som de andra videoseven 40"(?)

Skulle gärna vilja se den före inköp men här i umeå finns det inte så många affärer att välja bland och Videoseven har jag inte sett här. Skulle bli oerhört glad om någon här inne skulle kunna kolla i någon affär på denna tv och sen skriva lite intryck här.

:)

Ursäkta formuleringen på meningarna - min hjärna är inte på topp idag märker jag :)

Postad 15 augusti 2006 - 11:05

barbapapa
  • barbapapa
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Har förstått att denna inte har samma skärm som de andra videoseven 40"(?)

Vad menar du med detta?

/Daniel

Postad 15 augusti 2006 - 13:04

Kviske
  • Kviske
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Man undrar ju lite var det är som är fel på den eller om det här tillsammans med Mirais 32" och 37" bara är början på ett prisras.

Redigerat av Kviske, 15 augusti 2006 - 13:05.

Postad 15 augusti 2006 - 13:40

zoddan
  • zoddan
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Jag blev också sugen på en sådan, men är skum på varför den är så billig. Man vill som sagt inte köpa något som håller i 1 månad och har 300 döda pixlar... Någon i skåne som har köpt den som man kan kolla på?

Postad 15 augusti 2006 - 15:39

Unregistered573423b7
  • Unregistered573423b7
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Beställde just en dylik TV, så snart kan jag avge ett Videoseven-omdöme här... :)

Redigerat av Unregistered573423b7, 15 augusti 2006 - 16:09.

Postad 15 augusti 2006 - 17:30

arde_81
  • arde_81
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Mailade Komplett.se idag ang pixelpolicy.

Svar:

Hej Arde!

Det tillåts upp till 12 pixlar som är defekta.

--
Med Vänliga Hälsningar
XXXXX, Komplett.se

Jag tycker det lät mycket.

Postad 15 augusti 2006 - 17:44

coldturkey
  • coldturkey
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Fan detta blir ju intressant, 40" under 10.000:-

Hotspur, du får fan skynda dig för det är ju veckans erbjudande hos komplett :)

Postad 15 augusti 2006 - 18:48

Guwwic
  • Guwwic
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Räcker erbjudandet till fredag eller söndag?

Postad 15 augusti 2006 - 18:59

coldturkey
  • coldturkey
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Räcker erbjudandet till fredag eller söndag?

<{POST_SNAPBACK}>

"Veckans erbjudande har blivit ett välkänt begrepp bland våra kunder sedan vi började med e-handel 1996. Varje vecka, natten till måndagen, uppdateras veckans erbjudande med fyra produkter till speciellt rabatterat pris. Med rabatterat pris menar vi både vad de kostar hos oss i vanliga fall men inte minst även vad de kostar hos våra konkurrenter. Anledningen till att vi kan erbjuda just dessa produkter till ett så rabatterat pris beror på stora inköpsvolymer, låga kostnader samt ett väldigt bra samarbete med våra leverantörer."

Postad 15 augusti 2006 - 19:02

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

• 1 126 inlägg
  • 0

Är inte det ganska mkt?

Postad 15 augusti 2006 - 20:27

Unregistered3bf3e665
  • Unregistered3bf3e665
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Är inte det ganska mkt?

<{POST_SNAPBACK}>

Det lät ju inge vidars nä :)

Postad 16 augusti 2006 - 10:51

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Beror väll på hur många det får va i mitten & hur många som får ligga ihop lr??

Är hur som helst jä...t intreserad av denna lcd :)

Vi hörs :D pl1sk3n

Postad 16 augusti 2006 - 11:23

dostman
  • dostman
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Kunde inte heller hålla mig. Imorgon har jag ett exemplar. Hoppas den håller måttet.

Postad 16 augusti 2006 - 11:36

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

• 1 126 inlägg
  • 0
då får du ta och skriva ner dina intryck snarast så man ev hinner beställa :)

Postad 16 augusti 2006 - 11:40

Windman
  • Windman
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jag beställde en igår. Får den förmodligen imorgon eller fredag.
Då skall jag ge en rättvis recention hur den är över vga och om det går att få hyfsat pixelmappat 1:1. Som jag förstog på Kompletts sida så gäller erbjudandet tills söndag natt. Vilket borde ge alla en chans att få lite mer info om denna tv innan de bestället.

/Hogis

Postad 16 augusti 2006 - 12:08

Sharoof
  • Sharoof
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Komplett skrev så här när jag frågade de om pixelmapping...

"Kör du Tv->Pc helt digitalt via DVI i dess native upplösning (1366 x 768 WXGA) så blir pixelmappingen 1:1. Även om du kör en lägre upplösning digitalt skall det bli centrerat och inte "stretch", dessa inställningarna hittar du i grafikkortets drivrutiner.

Använder du VGA eller annan analog ingång är jag inte helt säker på vad som gäller, men den borde vara 1:1 pixelmappad sålänge upplösningen är rätt, dvs 1366 x 768."

Låter bra, väntar dock tills imorgon tills de som fått den hunnit testa den ordentligt...

Postad 16 augusti 2006 - 12:36

Guwwic
  • Guwwic
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Låter bra att ni vågar beställa denna :)

Har någon som beställt en Xbox 360 som man kan testa tvn med?

Postad 16 augusti 2006 - 13:15

Unregisteredf24e20f2
  • Unregisteredf24e20f2
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Kunde inte heller låta bli :) , beställde min igår.

Låter bra att ni vågar beställa denna :D

Har någon som beställt en Xbox 360 som man kan testa tvn med?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har en!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.