Någon som kan ge kommentarer om denna gps? Funderar på att inhandla en sådan och vill höra vad ni tycker om den.
Tack på förhand
//Strato
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 23 June 2006 - 10:54
Hej
Någon som kan ge kommentarer om denna gps? Funderar på att inhandla en sådan och vill höra vad ni tycker om den. Tack på förhand //Strato Postad 05 July 2006 - 19:07
Jag fick min för en vecka sedan och är mycket nöjd hittils. Vill du veta något specifikt? MVH Henrik Postad 09 July 2006 - 18:42
Köpte en sådan och har lämnat tillbaks den igen. Uppdaterades inte tillräckligt fort, man hade hunnit passsera korsningen med 20-30 meter innna den visade att man var i korsningen. Inte så bra när man kö i en stad, kör man på landsväg så har det inte så stor betydelse.
Sen hittar den inte alla gator som man knappar in. När man sen kommer på den gatan som man försökte knappa in så står det klart och tydligt. Men behöver kunna göra det manuellt så man hittar till gatan. Inte nöjd. //Strato Postad 10 July 2006 - 07:08
Tråkigt... Jag kör själv enbart i Stockholm och har inte upplevt det där. Lade du verkligen på SP1 på GPS:en? Första mjukvaran verkar flera haft liknande problem med om man läser på andra forum. Just det där "sena-instruktioner-fenomenet" har jag annars enbart upplevt på motorväg, men då är det på alla GPS:er och snarare p.g.a att kartmaterialet mäter till själva "gaffeln" och inte där avfarten börjar. Vilket kan bli klart jobbigt om det handlar om att ligga rätt där det som i Stockholm kan vara 200m heldraget innan själva gaffeln. Vad gäller gator får du gärna specificera, jag tycker det är ett klart lyft mot tomtom där man måste knappa in ort innan man börjar knappa gata. (Framförallt eftersom det i Tomtom brukar vara lite godtyckligt vad något tillhör.) I navman:en går det ju utmärkt att t.ex. skriva in "vasagatan" och så får man upp samtliga orter där denna gata finns, vilket ju sparar mycket tid. /H Postad 21 July 2006 - 10:37
INFO!
99 POI "problemet" är inget problem. Man kan ladda in flera tusen i en fil men det går bara att bläddra i 1-99 men söker du får du fram resultatet på 99 andra fartkameror. Fortfarande nöjd! Postad 26 July 2006 - 12:56
Visar den hastigheten när man kör?
Är det enkelt att uppdatera den via webben ? Postad 27 July 2006 - 15:21
Den visar hastighet i nere högra hörnet. Mycket bra för att kolla hur fort man kör på riktigt..
Postad 31 July 2006 - 12:31
....det jag dock tycker är lite synd (efter att ha kört ca 500 mil med den) är att man inte kan visa både hastighet och hur lång tid det är beräknat kvar till destinationen. Tomtom kan det och jag saknar det lite faktiskt. I övrigt är jag fortfarande väldigt nöjd, hittade även en del riktigt små ställen uppe i norrland, även om dock gatunamn saknades på vissa, men de har jag aldrig hittat med någon GPS.. /H Postad 15 October 2006 - 16:52
Hjälp!!
Jag har en navman 530 och när jag uppdaterade programvaran i den så försvann språkvalet! Från början så var allt på svenska och man kunde bland inställningarna gå in och byta till olika språk. Efter uppdateringen så är allt på engelska och går jag in bland inställningarna så finns det inget språkval att göra längre, det står languages: och är sen helt tomt, det står inte ens engelska som alternativ. Jag ska bör också få upp ett språkval när jag startar enheten men det får jag inte. Jag har kan inte hittat någon information om hur jag ska lösa detta!! Är det ingen annan som har råkat ut för detta?? Postad 16 October 2006 - 12:00
Hej,
Jag hade samma problem när jag uppdaterade min programvara. Det kändes helt hopplöst men till slut löste det sig. Saken är den att jag inte riktigt minns hur jag gick till väga. Jag sitter på jobbet nu men när jag kommer hem kan jag kolla lite närmre på det hela. Jag skickar ett PM till dig med min MSN så kan vi snacka där senare ikväll. Så länge kan du ju testa med dessa två länkar och se om det hjälper dig. Länk 1 Länk 2 MVH //Peter
Postad 24 October 2006 - 21:29
tja
Kan man bara ha den på instrument brädan i bilen utan att borra några hål o så? Menar, finns det nåt som kard-borre grej eller liknande?? Tack för svar!!! Postad 25 October 2006 - 10:44
Hej, Det medföljer ett fäste med sugkopp för att montera på vindrutan, jag tyckte själv att det var lite i vägen där samt att sugkoppen slutade fungera efter 2 veckor. Jag köpte istället ett fäste för montering i friskluftsintagen ovanför stereon....funkade kanon. Du kan gå in på www.brodit.se och kolla, till min bil blev det en sån här. Jag beställde den via Dustin Home, bara att söka på din bilmodell så bör du hitta en passande. Jag fick modifiera sugkopps-fästet som följde med min GPS och limma på det på fästet som jag köpte....blev kanon. Lycka till! //Putte Postad 14 December 2006 - 12:21
Sugproppen är det ingent fel på. Min har sutit fast i bilen sedan jag köpte den för ca 5 mån sedan.
Postad 14 December 2006 - 12:29
Samma här, fungerar oerhört bra faktiskt... Dock så ska man nog ha "riktiga" brodit-fästen i en cab som gamla bilen var, det vibrerade en aning då nämligen om man inte hade laddaren inkopplad som en motvikt så att säga. Skönt med laddare som är "vanlig" USB eftersom jag till nya bilen kunde fixa en laddare med USB-hona och sedan använda en vanlig rak, lång USB-kabel till GPS:en. (BMW 3-serie har inget cigg-uttag i instrumentpanelen, utan en i mittkonsolen och två bak...) //H 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |