Konvertera video ts till img eller iso
Startad av
Unregistered0103948e
, Jun 25 2006 21:02
8 svar till detta ämne
Postad 25 June 2006 - 21:02
Har en kompis som sparat sina filmer på hd i video ts (doh) nu undrar han om de finns nåt sätt att med nåt program (helst gratis) konvertera dom till img eller iso
Postad 25 June 2006 - 21:16
Själv använder jag VideoReDo till att convertera .ts-filer till vob med sedan ett vanligt brännarprogram att skapa iso med. Videoredo Kostar visserligen lite pengar men det är väl värt dom kronorna.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 25 June 2006 - 21:18.
Postad 25 June 2006 - 21:16
Jag kör med dvd shrink och det funkar bra. Fick det av far min och tror att det kostar men det funkar bra ialla fall.
Varför göra en image fil av dem? Räcker väll med att bränna dem direkt i video_ts mappen på en dvd skiva för att det ska funka
Varför göra en image fil av dem? Räcker väll med att bränna dem direkt i video_ts mappen på en dvd skiva för att det ska funka
Postad 25 June 2006 - 21:21
Jag kör med dvd shrink och det funkar bra. Fick det av far min och tror att det kostar men det funkar bra ialla fall.
![]()
Man kanske inte vill bränna ut dom direkt eller ha dom kvar på hårddisken också.
Postad 25 June 2006 - 21:30
Precis, han vill ha kvar filena på hd´n så han kan öppna dom via daemon tools...tror inte de funkar med video ts filerna. De är ju så att han har ju ganska många filmer så han vill slippa bränna ut dom sen för att bränna in dom igen, om ni förstår vad jag menar
Postad 25 June 2006 - 21:31
Använd ett brännarprogram och "bränn" till fil istället för till skiva.
Antar att du menar att han sparat det i en mapp "video_ts" och inte .ts-fil.
Antar att du menar att han sparat det i en mapp "video_ts" och inte .ts-fil.
Postad 25 June 2006 - 21:51
Precis, han har sparat de i en video ts mapp. Men du menar att man kan konvertera om vob filerna eller vad de är för filer i video ts mappen till img eller iso i ett vanligt brännarprogram?? Snackar vi typ som Nero då eller? Jag vet nämligen att dvd decrypter tar inga sånna filer. Du får gärna förklara step by step Mange hur man går till väga.
Postad 25 June 2006 - 22:35
I nero tar du och väljer "image recorder" (recorder/chose recorder/image recorder)
Därefter new/dvd video.
Då får du upp ett fönser med video_ts mappen till vänster och "utforskaren" till höger. Hitta en Video_ts som skall brännas och dra innehållet från höger till neros video_ts till vänster.
klicka på bränn och du får upp brännarinställningar, klicka på burn och nu får du upp en savedialog. Välj namn och plats att spara på. Klart och du har en nero-image som funkar i deamon-tools.
edit. ovanstående är för nero version 6
Därefter new/dvd video.
Då får du upp ett fönser med video_ts mappen till vänster och "utforskaren" till höger. Hitta en Video_ts som skall brännas och dra innehållet från höger till neros video_ts till vänster.
klicka på bränn och du får upp brännarinställningar, klicka på burn och nu får du upp en savedialog. Välj namn och plats att spara på. Klart och du har en nero-image som funkar i deamon-tools.
edit. ovanstående är för nero version 6
Redigerat av Magne, 25 June 2006 - 22:36.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?