En orelevant fråga:
Någon som har erfarenhet av banankontakter till en Yamaha, har för mig att man måste skära bort plast i mitten av skruven om man ska få in en?
....pallar inte dra fram min egen, sitter lite knepigt till......
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
2 runda kablar i kabelstrumpa?
Startad av
Unregistered52ef45bd
, Jun 26 2006 15:31
10 svar till detta ämne
Postad 26 June 2006 - 15:31
Jag har ett antal meter Tara Labs Prism Omni över, den är väl ca 0,8-1cm i diameter med 2 ledare i vardera. Tänkte nu knåpa ihop två bi-wire kablar av detta. Problemet är då att kabeln är rund, dvs 2 förhållandevis grova, runda kablar i samma strumpa, blir detta bra? ska man "tvinna" samman dem eller låta dem ligga "brevid" varandra i strumpan?
En orelevant fråga: Någon som har erfarenhet av banankontakter till en Yamaha, har för mig att man måste skära bort plast i mitten av skruven om man ska få in en? ....pallar inte dra fram min egen, sitter lite knepigt till...... Postad 26 June 2006 - 17:18
Vad menar du med kabelriktning, jag antar att båda ska vara åt samma håll? Måste man tejpa eller liknande med jämna mellanrum eller? Så det inte "skruvar upp" sig?
Postad 27 June 2006 - 22:18
Det blir nog snyggast att tvinna dem
Vad det gäller riktning så det nog bra att kabeln är riktad mot högtlaren så man lyckas koppla in den. MVH Kribban Postad 28 June 2006 - 18:15
Du kanske får mer hjälp i GDS forumet, flyttar tråden dit.
Ang bananer, sök är en bra funktion Yamaha Rx-v440, Hur kopplar man in banankontakterna? Postad 29 June 2006 - 11:08
Det finns de som tror att de har köpt en diod istället för en kabel. Dvs. det låter olika om du kopplar "banan 1" i förstärkaren och "banan 2" i högtalaren mot att man kopplar "banan 2" i förstärkaren och "banan 1" i högtalaren... Postad 29 June 2006 - 15:15
Aldså där är faktiskt (tro det eller ej) pilar på kabeln, åt vilket hål ljudet ska gå
tror inte det har nån betydelse..... Postad 03 July 2006 - 01:47
Precis
Och kablarna tvinnar inte upp sig så du behöver inte tejpa. Vid tvinningen kan man vrida kablarna kring sin egen axel, om du förstår vad jag menar. Man märker åt vilket håll man ska göra det. Då blir tvinningen tajtare. Samma princip som när man gör rep. Postad 03 July 2006 - 11:53
Nu blev det inte så, blev ett "nytt" projekt "á la Supra rondo 4x4".
Bi-wire kabel Vet inte vad jag ska göra med Tara Labs kabeln, är en dyr j***l att köpa, hehe! 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |