Frågan är om man vågar sig på att köpa något nytt försteg nu när nya ljudformat skall komma eller tror ni man kan uppgradera deras nuvarande försteg?
Postad 29 June 2006 - 09:43
Frågan är om man vågar sig på att köpa något nytt försteg nu när nya ljudformat skall komma eller tror ni man kan uppgradera deras nuvarande försteg?
Postad 01 July 2006 - 16:15
Audionet har även ett ganska strikt högdetaljerat ljud men utan att det är kallt helt enkelt otroligt kontrollerat.
På din fråga om de nya formaten så vet man inte Audionet brukar uppgradera sina steg men om det kommer något nytt eller om det kommer stödja de nya formaten vet jag inte däremot så tror jag nog att även om du köper ett försteg nu så kommer det nog spela brallorna av det mesta som kommer att komma i framtiden från andra tillverkare lycka till.
Postad 02 July 2006 - 11:03
Tjena skall försöka svara i enkla ordalag audionet gör antagligen några utav de bästa för och slutstegen i världen.
Audionet har även ett ganska strikt högdetaljerat ljud men utan att det är kallt helt enkelt otroligt kontrollerat.
På din fråga om de nya formaten så vet man inte Audionet brukar uppgradera sina steg men om det kommer något nytt eller om det kommer stödja de nya formaten vet jag inte däremot så tror jag nog att även om du köper ett försteg nu så kommer det nog spela brallorna av det mesta som kommer att komma i framtiden från andra tillverkare lycka till.
Tackar för svar, du skriver att de gör några av de bästa för och slutstegen. Så då undrar jag om du provlyssnat andra märken i samma prisklass och jämfört dem med Audionets hemmabio kombinationer ( tex Krell, Norma, Tact )?
Du skriver även att deras slutsteg skall vara bra menar du även deras flerkanaliga slutsteg?
Har du i så fall lyssnat på MAP: en ihop med andra tillverkares slutsteg, är det någon större skillnad?
Den ljudbilden jag söker både till hemmabio och hifi är kontroll, luftighet och detaljer, så det låter som Audionet är något som jag bör lyssna på
Postad 02 July 2006 - 22:47
I den här prisklassen så är det nog Audionet och krell som det handlar om så även om jag står 100% bakom Audionet så är Krell i mitt tycke aningen bättre.
En joker för dig att titta på när det gäller försteg är lexicon de är minst lika bra som Auidionet/Krell om inte bättre men billigare så lyssna och lycka till.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
52 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?