Jag kan väl ändå inte ha varit den första som gjort den iaktagelsen
varför så lite växter och blommor....
Postad 04 July 2006 - 22:06
Jag kan väl ändå inte ha varit den första som gjort den iaktagelsen
Postad 04 July 2006 - 22:12
Postad 06 July 2006 - 15:19
Postad 08 July 2006 - 17:38
snacka ombytta roller...
Postad 08 July 2006 - 18:54
distraherar när jag lyssnar på musik eller tittar på tv/film.
Sen gillar jag när det är lätt att hålla ordning och är lättstädat.
Postad 08 July 2006 - 23:07
Klart det ska va lite växter och grönt. Det livar upp. Vem vill gå omkring i sjukhusmiljö? En lägenhet eller villa ska ju se ut som om nån bor i den.......tycker jag.
Postad 08 July 2006 - 23:21
Har trots allt haft ihjäl en kaktus.
Redigerat av Mephisto, 08 July 2006 - 23:21.
Postad 09 July 2006 - 00:44
Postad 09 July 2006 - 01:08
Själv har jag totalt sett sju levande växter och två av plast. Större delen är dock rätt små och diskreta, och jag börjar byta ut dem mot plast alltmer, trots "tråkigheten".
I slutändan beror det ju på ens egna smak och hur man vill bo. Många tycker säkert "sterila" rum är helt perfekta, medans andra vill ha en bio-dome värdig Trasan och Banarne själva.
Postad 09 July 2006 - 02:32
Men men, fina är dom iaf.
Tomorrow.
//Lorryquai
Postad 09 July 2006 - 09:05
MEN & andra sidan så måste man klämma in lite grönsaker oxo !
Postad 10 July 2006 - 13:31
ahaha.. jo ser det på bilden i galleriet ;D
ehm jo, lite gammal bild, ska slänga upp nya "snart"
Postad 10 July 2006 - 14:27
Jag har försökt med mörkertåliga blommor men det funkar fan inte heller.
Postad 10 July 2006 - 18:32
Ush, bilderna suger verkligen...
//Lorryquai
Bifogad fil(er)
Postad 10 July 2006 - 20:19
Träden i bild #2 får automatiskt toppbetyg eftersom jag har ett likadant själv.
Det är synd att det är lite svårt att hitta bra utbud av plastväxter (åtminstonde på min ort). Det är ett perfekt alternativ till att få in lite grönt utan att man behöver pjollra eller oroa sig över dödsrisk.
Postad 10 July 2006 - 20:44
Postad 10 July 2006 - 22:28
Postad 11 July 2006 - 15:38
Jag tror att ljud och bild inte går ihop med växter helt enkelt. Man vill inte ha något som kan distrahera ens upplevelse. Vad skulle man tycka om en biograf med blomster bredvid duken? Duktigt att döda en kaktus förresten "Mephisto"! Själv äger jag en plastblomma som samlar damm i köket..
Så varför bygger alla fina hembiografer om man inte vill "distraheras"?? Vem är det som säger att växterna måste finnas bredvid duken?
Japp, Trazan och Banarne stil är det inget fel på.I slutändan beror det ju på ens egna smak och hur man vill bo. Många tycker säkert "sterila" rum är helt perfekta, medans andra vill ha en bio-dome värdig Trasan och Banarne själva.
Jag är en sån som skulle kunna skapa ett djungel hemma. Jag är inte mycket för blomväxter men gillar trädliknande växter med tjockare bruna stammar och en vacker krona. Slingrande växter är också en favorit. Just nu har jag tyvärr inte plats för många växter, men det blir garanterat fler i framtiden. Plast blandat med organiskt.
Redigerat av Trekker, 11 July 2006 - 15:40.
Postad 11 July 2006 - 15:48
Ett tips till alla som anser sig vara kassa på det här med blommor. Testa att köpa en garderobsblomma, enkel att sköta och vill inte ha så mycket solljus därav namnet.
Passar ju perfekt in i ett hemmabiorum/lägenhet
Postad 12 July 2006 - 13:58
Postad 12 July 2006 - 17:54
Jag tror att ljud och bild inte går ihop med växter helt enkelt. Man vill inte ha något som kan distrahera ens upplevelse. Vad skulle man tycka om en biograf med blomster bredvid duken? Duktigt att döda en kaktus förresten "Mephisto"! Själv äger jag en plastblomma som samlar damm i köket..
Så varför bygger alla fina hembiografer om man inte vill "distraheras"?? Vem är det som säger att växterna måste finnas bredvid duken?Japp, Trazan och Banarne stil är det inget fel på.I slutändan beror det ju på ens egna smak och hur man vill bo. Många tycker säkert "sterila" rum är helt perfekta, medans andra vill ha en bio-dome värdig Trasan och Banarne själva.
![]()
Jag är en sån som skulle kunna skapa ett djungel hemma. Jag är inte mycket för blomväxter men gillar trädliknande växter med tjockare bruna stammar och en vacker krona. Slingrande växter är också en favorit. Just nu har jag tyvärr inte plats för många växter, men det blir garanterat fler i framtiden. Plast blandat med organiskt.
Tjoho!! Mitt inlägg angående växter tidigare var en hyperbol, dvs jag antar att inte många ställer sina växter precis bredvid duken! Det var menat att belysa en ide om att film/ljud inte går ihop med blomster, men det verkar ju finnas en del med gröna fingrar här!
Redigerat av Unregistered926785d8, 12 July 2006 - 17:54.
Postad 13 July 2006 - 13:05
Många filmer har växtlighet och natur inblandat så att säga att ljud och bild inte hör ihop med växter är ett konstigt påstående!
Postad 13 July 2006 - 15:25
Annat som gör att jag tar dör på mina växter är att jag inte vet hur mycket vatten dom ska ha och när. Så jag är inget bra på att "salta efter behag på storkok" Då är faktiskt orkidé en enkel blomma. snygg o imponerande vill ha 1 dl vatten varje Fredag. Då vet man.
Annars hör ljud och växter ihop. Det är nämligen så att genom att luftfuktigheten ökar så minska statiskt elektrisitet som kan ställa till det när du spelar vinyl och även tydligen i Cd spelare mm. Billigare med växter än ormolja.
Edit: ja de flesta tycks gilla att det är sterilt och übermodernt. Ser sällan nämnvärt avkopplande ut. Farfars gamla biblioteksrum är en behaglig vistelse. va grejer :-)
Redigerat av Stormen, 13 July 2006 - 15:27.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
14 bilder
111 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?