det stämmer nog att det var nytt 1998. jag har även modellen innan och den kom 1992.
jag driver ett par xl-fidelity pg-1500 med mitt rb-991. dom har en känslighet på 98db så dom är ganska lättdrivna watt-mässigt. men det krävs ju en del ström o kraft för att driva ett par 15-tummare som väger 60kg/st. men det är inga som helst problem! jag kan spela så högt så jag blir rädd utan minsta tecken på att steget tappar greppet! modellen innan som jag har rotel rb-990bx har "bara" 120 A dvs hälften av vad 991 har. och det steget spelar också skiten ur mina stora bestar! så jag kan varmt rekomendera ett rotel-steg! har aldrig haft problem med mina.
innan jag köpte mitt 991 gjorde jag lite efterforskningar på nätet. tydligen så är dom balanserade ingångarna (XLR) en riktig flaskhals på 991. dom skall tydligen vara riktigt dåliga och detta skall vara ett känt problem för denna modellen. alltså skall man använda sig av obalancerade ingångarna (RCA). då låter det bättre. eller så kan man lämna in steget för uppgradering hos harmony design. detta var gjort på mitt när jag köpte det. då tar dom bort dom obalancerade ingångarna (RCA) och byter ut dom balancerade ingångarna (XLR) mot ett par bättre. sen gör dom lite mer uppgraderingar kommer inte riktigt ihåg vad men det kan du ju studera på deras hemsida om det är intressant. dock är det en kostsam historia. men skall du använda vanliga rca-kablar behöver du ju inte bry dig om detta.
men som sammanfattning. jag tror att steget kommer driva dina högtalare utan problem. jag är skitnöjd med mitt steg! jag har svårt o tro att du hittar mer kraft för pengarna än om du köper ett beg 991. vet inte hur rotel passar ihop med B&W men de borde väl funka bra.