Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tänkte bygga en TV-vägg...

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 July 2006 - 11:04

Maximus1234
  • Maximus1234
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Tjena!

Jag tänkte bygga en TV-vägg och vill passa på att använda all den erfarenhet och know-how som finns på det här forumet.

Här kommer ett par bilder på hur jag hade tänkt mig, kom gärna med förslag, kritik, kommentarer och idéer. Kom gärna också med förslag på hur jag skall gå tillväga med regling,spara golvet , materialval osv. Eller tips på var man kan läsa sig till hur man gör.

Så här ser det ut nu...
Postad bild

Här kommer några lika men ändå olika idéer...
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Postad 07 July 2006 - 12:04

narenback
  • narenback
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0
Måste säga att dina bilder ser snygga ut. Två saker slår mig dock, du måste tänka på att ha ventilation så att dina dyra elektroniprylar kan får riktig ventilation. Sedan bör man inte ha för ljus kring tv:n för att det gör att ögonen uppfattar mindre kontraster.

Gillar att du tänker out of the box, men gör det ännu mer så blir det ännu coolare :angry:

Postad 07 July 2006 - 12:36

Maximus1234
  • Maximus1234
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Tack för synpunkterna!
Kanske skall montera ett par fläktar i elektronikhyllorna. Menar du den ljusa färgen bakom TV'n eller syftar du på spottarna? Spottarna slängde jag bara dit, om det skall vara någon belysning där så skall den bara vara tänd när man inte ser på TV (och den kanske skall sitta bakom TV'n).
Om du syftar på färgen så är jag nyfiken på förslag till bakgrundsfärger (eller tapeter), jag har testat md allt från limegrön och rosa till svart och militärgrön, svårt att veta vad som blir bra. Det är iofs ganska enkelt att fixa till sist.

Postad 07 July 2006 - 13:16

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1431 inlägg
  • 0
Skulle snarare bara se till att det kommer in luft bakifrån också... så slipper du fläktljud.

Postad 08 July 2006 - 17:05

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Vilken snittsig ide :) Vad mer för elektronik/komponenter ska finnas i hyllan (dvd,xbox etc) ??
Ska du nån slags hylla för prydnader ?
Beroende på vilken elektronik du ska i hyllan så kan det se bra ut om dessa hyllor/fack ligger jämt så att det inte sitter en hylla på en sida och 2 på den andra. Tänkte bara på balansen så att det inte ser plottrigt ut.

Om du har det dammigt hemma (som jag som har katter) så kan det vara bra att komma åt o dammsuga runt prylarna, innan jag hittade min nuvarande media möbel så tänkte jag bygga en själv o då skulle det ha funnits ett par luckor för att ta sig in bakom allt och några fläcktar för att kyla ner.

Har nämligen själv en stor media möbel från usa som jag hittade på blocket och det är så djäkla behändigt att ha tv:n i mitten och centern och xboxen på varsin hylla under tv:n och förstärkaren och dvd:n ovanför.

Jag röstar på att dvd:n hamnar ovanför tv så slipper man böja sig ner var eviga gång man ska byta skiva mm.

Redigerat av Unregistered592cec63, 08 July 2006 - 17:09.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.