Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny lägenhet på G, idé-torka just nu

29 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 July 2006 - 00:21

Unregisteredf3991eca
  • Unregisteredf3991eca
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Jag och tjejen har troligtvis hittat våran drömlägenhet och tidigt nu i veckan får vi reda på om får den eller ej.
Optimal på alla vis, en hel övervåning uppe på en butik, inga grannar, 5 meter från ån (sjötomt kan man säga) där jag kan stå och fiska gös eller ha båten liggandes, privat parkering med el, egen ingång med en stor hall till vårt förfogande, samt pizzerian 10 meter längre bort :)
Och över lägenheten löper en helt öppen vindsvåning, oinredd och ingår inte i lägenheten men man vet ju aldrig vad framtiden kan erbjuda...

Nu är det ju lite jobbigt att planera innan vi vet om vi får den eller ej (det som avgör är vad hyran blir, det är hyresrätt) men jag kan inte låta bli att planera just nu!
I dagsläget bor vi med katt i en kanonfin lägenhet på 45kvm (nya vardagsrummet är på 40kvm), 2 rum och kök med stor balkong och fin omgivning men det är på tok för litet, dock billigt som ******** (2300:-/mån, hyresrätt). Vi har bott här i 4 år, vår första lägenhet är det också.
Så möbler har vi inte så jättemycket av, det som syns i galleriet typ ;) Inköpslistan är lång men jag har inte riktigt hittat det jag söker.

Soffa: En trea och en tvåa, ljusbeige eller liknande, tyg eller skinn. Skön givetvis, billig ett plus, ca 10 000:-
Matsalsbord, 8 personer, indisk stil eller liknande. Ca 7-8 000:-?
Säng liknande Mio's "Indo", om det finns billigare men liknande någon annanstans.
Snygga lampor, varför hittar jag aldrig sånt?

Vi börjar med att tapetsera och måla om i vår stil, nuvarande är det väldigt starka färger ÖVERALLT! Vi kommer ha väldigt ljust i vardagsrummet då det är "valvat" putstak i vitt, vill ha "stor känsla" där inne. En liten skiss (ej skal-enlig, ritad ur från huvudet) på hur planlösningen ser ut samt hur jag planerar att möblera. Gärna tips på annan möblering då jag har kört fast.

Just nu söker jag med ljus och lykta efter en "puts-färg", det ser alltså ut som puts när man har målat med den. Den vill jag nog ha i vardagsrummet, ska tona ner det vita litegrann mot lite matt samt något åt det mer beiga hållet.

Funderar även på att skippa bord helt och hållet vid hembion, men det blir ju jobbigt om man äter där och så. Kanske ett vikbart som man fäller ner ifrån väggen i 3 sektioner? Kommer ha en 5-sitssoffa där iaf.

Och slutligen; Tjejen var in på Photowall.se och vi funderar på att ha en sådan vägg någonstans MEN vi vill gärna veta hur bra kvaliteten på trycket är. Någon som kan säga bu eller bä med 100% säkerhet, alltså någon som sett det live?

Nu blev det långt och mer kommer, hoppas någon orkar läsa mer än första stycket åtminstone...

Bifogad fil(er)

Postad 17 July 2006 - 00:24

Unregisteredf3991eca
  • Unregisteredf3991eca
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Glömde, två till skisser på alternativa möbleringar men dessa är inte så bra i mitt tycke. En går ut på att bara ha tv-hörnan med plasma som huvud-bio men det känns lite ledsamt att överge storbilden helt :)
Det är snedtak i ALLA rum och som sagt valvat i vardagsrummet. Känns inte optimalt för ljudet just nu men det lär visa sig. Det kan jag iofs ta, men alternativet med ett rent biorum känns lite klent då det är dörrar och fönster överallt i just det rummet samt att man passerar där vart man än går.

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregisteredf3991eca, 17 July 2006 - 00:25.

Postad 17 July 2006 - 09:41

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6401 inlägg
  • 0
Skulle det inte kännas bättre om du fick reda på om ni får den eller inte? :)
När skulle ni få reda på det?

Postad 17 July 2006 - 11:08

Unregisteredf3991eca
  • Unregisteredf3991eca
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0

Skulle det inte kännas bättre om du fick reda på om ni får den eller inte? :)
När skulle ni få reda på det?

<{POST_SNAPBACK}>

Idag typ, ska ner och snacka med han som äger huset. Vi har redan varit där och kollat på den, vi står först i kö men det är inte bestämt vad hyran kommer hamna på. Det ingår el i den iofs, men över 5500-6000:-/månad vill vi inte betala för då kan vi lika gärna köpa ett hus för 8-900 000:-.....

Postad 17 July 2006 - 21:35

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6401 inlägg
  • 0
hur gick det nu då?! ;) Är ju nyfiken! ;)

Postad 19 July 2006 - 11:12

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
samma här! lägenheten låter riktigt trevlig. jag är riktigt avis på dig som får ett hus för under miljonen. det får du inte ens en 1a för här...

Postad 20 July 2006 - 13:19

Unregisteredf3991eca
  • Unregisteredf3991eca
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Ahhh. glömde bort! Hyresvärden till finland för att hälsa på sin frus släktingar i en vecka, imorrn kommer han förhoppningsvis hem. Enda positiva är att vi har första tjing på lägenheten iaf.
Fyfan vad det är jobbigt att bara gå och vänta, både jag och tjejen vill verkligen ha den här lägenheten och vi vill börja planera inköp och renovering så fort som möjligt.
Jag börjar dock tvivla på att hyran kommer hamna under 6000:-/månad, det finns liksom ingen anledning då han kan plocka ut 7000:- om det är så. Men det visar sig...
Ska iväg och kolla på en väldigt fin tvåa imorrn också, 86kvm på undervåningen i ett gammal hus mitt i centrum. Egen tomt, två garage och 20 meter från vattnet. Men 130kvm i ett eget hus låter mer lockande om jag säger så... ######r vad det ska spelas musik, nu har man grannar att ta hänsyn till :unsure:

joakim123, jag är inte avundsjuk på er stockholmare direkt ;) Min mammas del av släkten är därifrån och morfar bodde på Hovstallgården i en skitfin lägenhet, den hade inte varit helt fel att ärva. Men 1 mille för en 1:a, det är helt sjukt. Flytta till Västerås och pendla till sthlm på 45 minuter. Där får du en skitfin 3:a/4:a för 1 mille...

Postad 20 July 2006 - 13:21

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
jag hoppas ni får lägenheten! den första lät ju riktigt sjysst. men å andra sidan, får ni den inte, så köp ett hus, det skulle jag gjort :unsure: bor i villa nu i andrahand. perfekt när man köpt ny subbas.

Postad 20 July 2006 - 15:41

Unregisteredf3991eca
  • Unregisteredf3991eca
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Njae, jag vill inte ha hus riktigt än. Det räcker med att svärföräldrarna frågar en gång i veckan när de ska få barnbarn, skaffar vi hus så blir inte pressen mindre direkt :unsure:
Lägenhet och sedan en sommarstuga på det, det känns mest optimalt för de kommande 6-7 åren, därefter skaffa hus och ungar. Men får tjejen bestämma så kommer det springa omkring småknottar inom ett år eller två...

Postad 20 July 2006 - 16:16

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
och som vi alla vet så är det tjejerna som bestämmer så skaffa ett hus på en gång :unsure:

Postad 30 July 2006 - 22:49

Unregisteredf3991eca
  • Unregisteredf3991eca
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Glömde uppdatera! Vi fick lägenheten till ett överkomligt pris, snart får jag nyckeln :D
Riktigt skönt, ska säga upp våran imorgon då det är sista dagen och jag får tillgång till nya nu i veckan. Det blir lite dubbelhyra men det känns som det kvittar just nu, nu vill jag bara komma igång och måla, tapetsera, slipa golv, handla möbler, installera ljud och bild, dra om en massa el etc *puh*
Kommer en uppdatering inom kort när jag har knäppt lite bilder i lägenheten, jag behöver ha ett tips angående väggmålning samt ett barbygge.
Ska bli skön att få nästan 3ggr så stor lägenhet, nuvarande är 47kvm tror jag och nya blir 130kvm.
Dock så kommer plånboken vara tom då inköpslistan är lång. Vi byter ut alla möbler iaf till att börja med, sen ska det köpas tavlor, mattor, plasma, projektor etc. Jag har sålt iväg duccen, nu ska jag sälja husabergaren också och då har man ju pengar till lite extraprylar :) Så kom och köp hoj!

Postad 02 August 2006 - 21:57

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6401 inlägg
  • 0
Skoj att höra! Hoppas nu vi får se lite bilder på bygget osv! :unsure:

Postad 03 August 2006 - 00:09

Unregisteredf3991eca
  • Unregisteredf3991eca
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Jodå, det kommer inom kort. Just nu är jag igång med att göra en ritning på barbygget, därefter ska det göras ett elschema över "biorummet". Sen den tråkiga biten, renovera... Tråkigt kanske är fel ord, men jobbigt. Men som sagt, bilder kommer!

Postad 03 August 2006 - 00:12

Unregistered966
  • Unregistered966
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Aha är det Dee_cati :unsure:
Trevligt att du fick lägenheten! Om det blir pengabrist kan jag köpa husan, för säg... 20 000, låter det som en bra deal? :lol:

Redigerat av Unregistered966, 03 August 2006 - 00:13.

Postad 03 August 2006 - 00:28

Unregisteredf3991eca
  • Unregisteredf3991eca
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0

Aha är det Dee_cati :unsure:
Trevligt att du fick lägenheten! Om det blir pengabrist kan jag köpa husan, för säg... 20 000, låter det som en bra deal? :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Ahh, visst är det jag :lol: Men nu är jag lite lost dock angående dig...
Visst får du husan för 20k, men då behåller jag motorn och hjulen, det är en ok deal :lol:

Postad 03 August 2006 - 20:25

kalvbräss
  • kalvbräss
  • Lärjunge

• 454 inlägg
  • 0
Schyssta lampor hittar du på moooi.com om det är lite modernare snitt ni vill ha. En svart Random light är inte helt fel :unsure:

GRATTIS till lyan förresten!

Redigerat av kalvbräss, 03 August 2006 - 20:25.

Postad 03 August 2006 - 20:27

Unregistered966
  • Unregistered966
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Ahh, visst är det jag :unsure: Men nu är jag lite lost dock angående dig...
Visst får du husan för 20k, men då behåller jag motorn och hjulen, det är en ok deal ;)

Haha!
Heter samma på SH, har inte skrivit så mycket bara.

Postad 03 August 2006 - 22:12

Theo05
  • Theo05
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Som sagts... grattis till lägenheten!

Kolla in denna sidan gällande soffor, många snygga som finns att få i olika utföranden 3:a, 2:a, hörnsoffa etc. Finns också att få i olika nyanser på tyger eller skinn!! Exempel: http://www.boconcept...=12&ImageID=105

Postad 13 August 2006 - 23:50

Unregisteredf3991eca
  • Unregisteredf3991eca
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Jag får tacka för tipsen, dock inget som har lett till något köp ännu. Vi har hittat både soffgrupp och säng men båda var det en väntetid på ca 3månader på ;) Ok att man kör med "rullande lager" nu för tiden men detta är löjligt.
Soffgruppen på EM annonserades ut för "kanonpris, 10 000:-", men du får visst vänta 3 månader. Vill jag ha den på ca 3-4 veckor så får jag betala en tusing extra. Skrattretande, jag köper någon annanstans.

Nåväl, här är lite bilder iaf. Idag har jag färdigställt "fönsterbyggnationen" och bilder på detta kommer inom kort. Har även bredspacklat sovrummet, fyfan vilket ###### skitgöra! Ska hämta våra nya dyra tapeter imorgon och jag bävar redan inför dagen då hyresvärden kommer få kvittona på sitt skrivbord. En rulle för ca 400:-!!! Dock fondväggar så det går ju inte åt så många, kanske 5-6 stycken...

Bifogad fil(er)

Postad 14 August 2006 - 00:03

Unregisteredf3991eca
  • Unregisteredf3991eca
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
1: Matrummet som kommer husera en bar och ett stort matbord med plats för 8. Även 2-kanalsrummet är det tänkt som, dock inget avancerat utan bara lite Denon-prylar och två bra högtalare som inte finns i min ägo än (kom gärna med förslag, prisidé ca 5-7000:-)

2: 4 rum på rad, kortet taget från sovrummet och därefter syns gästrum, matrum samt vardagsrum.

3: Del av köket, här kommer det ta lite tid att få ordning... Men den sista September räknar jag med att ha allt klart och inflyttningsfest samma dag ;)

4: Bortre del av vardagsrummet, där fönstret bredvid akvariet står är beläget är den vägg som biosoffan kommer vara placerad med ryggen emot.

5: delen närmst ingången till vardagsrummet, i nischen kommer det finnas en tv och lite stereoprylar till tv-hörnan. En plasma är tänk att beställas inom kort om det inte drar iväg för mycket med möblerna, då får det vänta till höst/vinter. Ny projektor måste också införskaffas.

6: Härliga fönster som jag har klätt in väggarna med vitlaserad pärlspånt för lite "äldre" känsla. Behövdes då det hade varit vattenläckage i ett av fönster-"burspråken" eller vad man säger...

7: I hörnet kommer baren byggas i vinkel med inbyggd kyl och smått och gott. En hel del Gin och Tonic kommer infösupas i det hörnet, säkerligen en hel del Captain Morgan också :D

Det ser inte så stort ut så här på bild ser jag nu men bara där baren ska stå är det nästan 3 meter till tak och ca 2,5meter mellan dörr och vägg.
Och jag har inte gjort något åt färger eller tapeter än så länge, allt är den gamla hyresgästens. Inte riktigt min smak om man säger så så en helrenovering krävs. Hyresvärden är skitbra, jag kvittar bara utläggen mot hyran om jag gör allt jobb själv, så renoverar jag för 60 000:- så bor vi "gratis" första året ;) Nu stannar nog prislappen på under hälften av det beloppet, men ändå....

Mer bilder kommer inom kort på framstegen...

Postad 15 August 2006 - 15:39

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6401 inlägg
  • 0
Alltid kul med bilder! Du får mer än gärna mata oss i denna tråden! Hoppas att allt går bra för er!

Postad 24 August 2006 - 21:02

Unregisteredf3991eca
  • Unregisteredf3991eca
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0

Alltid kul med bilder! Du får mer än gärna mata oss i denna tråden! Hoppas att allt går bra för er!

<{POST_SNAPBACK}>

Det går hyffsat framåt iaf, min ryggskada sätter stopp för det hela litegrann. Men sovrummet är så gott som klart, bara "ekparketten" som ska lgägas och nya lister ska spikas dit. Säng är beställd och jag gjorde ett klibb på Jysk där jag hittade en 160-madrass för halva priset (ordinarie var ca 13 000:-) och det känns som att min rygg behöver den inom kort. Även en "anatomisk" kudde från kiropraktorn har kommit väl till användning.
Bild på hur fönstrena blev åtminstone, det ser väldigt bra ut i verkligheten då bilderna är tagna med telefonen. Lite lister kommer täcka ojämnheterna i taket etc :( Inte var det rakt heller....
Och "sjöutsikt" från balkongen i sovrummet är inte fel :unsure:

Bifogad fil(er)

Postad 19 November 2006 - 14:04

Unregisteredf3991eca
  • Unregisteredf3991eca
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Och så här blev det när det blev färdigt (Mer bilder i mitt galleri men jag lovade ju att uppdatera tråden med bilder också) :

Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Så nu har man äntligen kunnat slappna av på riktigt och ägna sig åt annat än bara planera vad man ska ha för tapeter etc.
Nu är inköpslistan inte lika lång längre men fortfarande saknas det lite mattor, tavlor, barstolar, 2-kanalshögtalare till baren, ny soffa till biodelen, biopaket till tv-delen och lite annat smått.
Men jag tippar på att allt sånt inte är klart förrän till sommaren om plånboken får bestämma :)
Nu längtar jag efter en varm och skön vinter i Thailand och har man inte råd med både och så får man prioritera och Thailand är det som lockar mest måste jag säga. Speciellt när man ändå inte kan ägna sig åt sin favorit-sysselsättning vintertid, nämligen isåka med hojen :o

Kom gärna med förslag på tavlor som ni anser skulle passa in! Det tar mer tid än man tror att bara kolla efter såna småsaker så lite hjälp på traven uppskattas alltid måste jag säga.
Och tips på ett par vettiga högtalare till bardelen skulle vara fint. 2-kanal är det som gäller och inte för dyra och inte för stora. Jag har två monitorer där nu men har även prövat med ett par gamla golvare jag hade i förrådet (2x10") och det lät vettigt men de tar för stor plats.

Postad 19 November 2006 - 17:51

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6401 inlägg
  • 0
Det blev ju riktigt bra! Mycket imponerad!

Postad 08 September 2007 - 00:48

Unregisteredf3991eca
  • Unregisteredf3991eca
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Då är man igång igen ;) Tjejen drog till Grekland och jag stannar hemma och renoverar.
Vi hann aldrig göra hallen och trapphuset tidigare så jag har precis börjat med det nu.
Nu skulle jag vilja göra en väggmålning i trappen och det ska vara en blomma som ska vara hyffsat enkel att måla.
Har ni några tips på bilder så släng in dem här, jag letar som en galning på nätet men har efter ca 2 timmar bara hittat två som skulle kunna funka. Jag är nog kass på att söka B)

Postad 10 September 2007 - 07:58

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Ett tips är att gå ner till biblioteket och låna en bok om blommor... Där lär du garanterat hitta någon du gillar... Det ska bli intressant att se dina nya foton :D

Postad 11 September 2007 - 20:50

Unregisteredc0d57035
  • Unregisteredc0d57035
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Någonstans så frågade du angående photowall och hur deras tryck blev? Jag har köpt en tapet därifrån, målad i vexlar(?) med väldigt högkvalitet. Har inte hunnit sätta upp den ännu men grymt bra kvalitet på det jag kollat på tapeten!

I vilken stad ligger denna lägenheten? Man bor ju själv i "stor stan" och har betalat massor med pengar för att få en liten lägenhet. Ibland undrar man om man inte prioriterar fel...

Postad 24 September 2007 - 11:04

Unregisteredf3991eca
  • Unregisteredf3991eca
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Jag hittade till slut ett motiv som jag fastnade för men så här i efterhand så var det inget bra val :) Det tog sammanlagt 12 timmar att måla skiten, dessutom lämpligt placerad i trappen så jag fick stå på en stege större delen av tiden B)
Fler bilder på renovering av hall dyker upp inom kort, har några roliga ideer på G...

Lägenheten ligger i Arboga och både jag och tjejen trivs bra här. 30 minuter till 3 större städer (större än Arboga då...), E-tuna, Västerås och Örebro.
15 000 inv är inte mycket men det räcker till för mig. Jag har jobbat mycket i de större städerna och har släkt och vänner både i Götet och Sthlm men det har aldrig lockat mig att flytta dit faktiskt.
Här får du ett hus från 1mille och uppåt och en bostadsrätt för ca 30-60k och hyrorna är hyffsat låga, ca 3500:- för en större 2:a och en tusing mer för en större 3:a.
Staden är ju finare än de flesta städer, synd bara att kommun-politikerna är totalt blåsta så de förstör mest för stadens invånare i dagsläget.

Bild på underverket då, ångrar bara att jag inte gjorde den i guld...

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  v_gg.jpg   119.21K   0 Antal nerladdningar

Postad 24 September 2007 - 18:36

Unregisteredc0d57035
  • Unregisteredc0d57035
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Snyggt! Gjorde en enklare version själv, åkte till Ikea och köpte de blommorna de har istället B)

Postad 25 September 2007 - 11:57

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Riktigt snyggt.. grattis <_<

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.