Postad 29 July 2006 - 18:06
Tror Dynaudio är bättre, kostar ganska mycket mer.
Att själv provlyssna är nog det bästa.
Att själv provlyssna är nog det bästa.
Redigerat av Korn, 29 July 2006 - 18:07.
Postad 29 July 2006 - 19:47
Har provlyssnat men det kan vara kul med lite andra erfarenheter/synpunkter.
Postad 30 July 2006 - 21:48
Vill att högtalaren ska klara det mesta, men techno behöver dom inte spela, Känns som B&W spelar lite ljusare än Danaudio lite mer ut ur lådan, har jag fel?
Postad 31 July 2006 - 17:28
Då var det avklarat...Nu står 52:orna å ljudar fy fan vilken högtalare!!!
Postad 31 July 2006 - 18:06
Haha, har själv haft dem hemma, men valde att köpa ett par 72SE till ett billigare pris istället =) (beg vs demoex).
Vad har du för förstärkeri till dem?
Vad har du för förstärkeri till dem?
Postad 01 August 2006 - 09:02
Har ett Nad 216 men ska försöka köpa tillbax ett annat 216 som jag sålde till en polare :-( men jag tror iof att det klara sig med 1.
Postad 01 August 2006 - 18:02
jag hade dom med, grymma burkar tills man drar på lite.. då bottnade baselementen hela tiden..
Detta problem hade inte vanliga 52 som man kunde spela riktigt högt med..
Detta problem hade inte vanliga 52 som man kunde spela riktigt högt med..
Postad 02 August 2006 - 21:43
Dynamic precision 250watt / 8ohm dubbla ner till 1 ohm.._jens: Vad drev du med vid det tillfället?
//Loofy
Och med rotel rb 991 200watt / 8 ohm
vanliga 52 kunde man dra på bra med DP steget, det var ruggigt!
Har ett par 52 SE kvar i huset och dom funkar bra i det lilla rum dom står i.. Men dom andra som stod i ett rum på 30m^2+ bottnade elementen på hela tiden... Testade givetvis båda paren med samma resultat.
Postad 02 August 2006 - 21:58
ok... Men är det inte högt om man spelar precis innan dem bottnar då?
//Loofy
//Loofy
Postad 02 August 2006 - 22:27
Loofy: Lite off här bara...Er väggmålning är den gjord på frihand? Är själv sugen på lite sköna blommor/blad i sovrummet, Tips?
Postad 02 August 2006 - 22:36
Den är gjord på frihand, så helt perfekt är den inte om man skulle granska den på nära håll...
Men vi ritade med blyerts först, eftersom färgen är mörkare än blyerst så syns det inte sedan...
//Loofy
Men vi ritade med blyerts först, eftersom färgen är mörkare än blyerst så syns det inte sedan...
//Loofy
Postad 03 August 2006 - 00:15
Högt och högt, allt är ju relativt.. kändes i själen så fort det small till när dom bottna..ok... Men är det inte högt om man spelar precis innan dem bottnar då?
//Loofy
Detta på sådan ljudnivå så att dom åkte ut.. Som sagt vanliga 52 går att dra på det dubbla med..dom kunde man köra nästan max på DP steget med full kontroll.
Det är fortfarande bra burkar om man har ett mindre rum..
ett citat från : http://www.audioholi...audio52sep2.php
"Just when I was about to declare the Dynaudio Audience 52-SE's the definitive bass master of bookshelf speakers, I was thrown a curve ball. Fourplay's -Between the Sheets title track "Chant" is not for the wimpy speakers at heart. In fact, Fourplay should add a disclaimer to this CD - "We don't warranty against blown woofers, listen with care". I was eager to hear the bass response of this song on the Dyne's and fired it up. Instead I heard a shockingly loud popping sound predominantly out of the right speaker each time the bass drum hit at the song's intro. Thinking there must be a defect in the woofers voice coil assembly, I immediately turned the music down, disconnected the right speaker and re-listened with just the left one. The popping sound surfaced again, but I had to inch the volume up just a tad for it to be as loud as it was heard on the right speaker. What I was hearing was the woofer bottoming out. I was astonished to hear this in a modern day speaker, especially since most drivers now employee a shorting ring on the bottom of the pole piece to prevent the voice coil from going out of the gap."
Postad 21 March 2008 - 09:46
Var och provlyssnade 52SE igår. Tyckte de lät mycket bra, framförallt så gillade jag den tighta basen.
Sen läste jag på detta forum om problemet med bottning i basen. Är detta ett stort problem?
De ska användas i ett hemmabiosystem drivet av en Denon 3808:a och jag har en subb så eventuellt skulle man kunna dela basen.
Sen läste jag på detta forum om problemet med bottning i basen. Är detta ett stort problem?
De ska användas i ett hemmabiosystem drivet av en Denon 3808:a och jag har en subb så eventuellt skulle man kunna dela basen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?