Kort om läget:
Huset är en gammal stuga från 60-talet och biorummet är 2,5 x 4,3 meter = 11m2
I rummet måste jag förutom bion få in större delen av mina ägodelar i en garderoblösning (Pax förstås..)
Delar av anläggningen kan ses i mitt galleri, där bilder på nya rummet kommer upp när jag är klar.
Anläggningen består av en Onkyo receiver, ett stereoslutsteg, en DVD-spelare, en Xbox 360, en projektor, en duk och fem högtalare plus subwoofer. Del två av bygget är att dra Zon2 - högnivå - till vardagsrummet också.
Belysningen ska bestå av 14 spotlights (tre på kortsidorna och fyra på långsidorna) i en låda som ska gå längs taket runt hela rummet. Styrningen av dessa ska delas upp på två dimmrar - en för de bakre tre och en för resten.
Färgerna blir svart och grönt med vita detajler. Det ska bli en typ av linje med grönt över det övrigt svarta rummet, där vita linjer delar av färgerna.. typ.. ni får kolla på bilderna sen
Jag kommer att använda ett lite annorlunda sätt att dra kablarna på, nämligen att borra hål i golvet vid höger, vänster och center -högtalarna och vid receivern och dra kablarna under huset.
Här kommer lite bilder från det påbörjade bygget sen två dagar tillbaka:
Blivande frontlinjen: (soffan ska alltså stå på andra sidan sen)
DSC01110.JPG 132.05K
398 Antal nerladdningarBaksidan med garderoberna. Bakhögtalarna ska stå på två hyllor, och dörrarna ska delas av i två. Projektorn ska helt enkelt stå ovanpå.
DSC01109.JPG 136.6K
339 Antal nerladdningarHär är garderobsdörrarna uppkapade och monterade. Det var svårt som attans att fixa nya gångjärnsfästen för dörrarna.
DSC01116.JPG 101.15K
307 Antal nerladdningarDe första stödbitarna för spotlådorna..
DSC01122.JPG 55.78K
205 Antal nerladdningar..och den första spånplattan, färdigborrad för spottarna:
DSC01125.JPG 80.32K
160 Antal nerladdningarHär vankas det grön färg! Kocken är min flickvän
DSC01127.JPG 142.19K
340 Antal nerladdningarLite grönt..
DSC01133.JPG 111.43K
240 Antal nerladdningar..och lite svart. Kontrasterna är lite extema under halogenbelysning. Här ska duken sitta!
DSC01134.JPG 111.01K
270 Antal nerladdningarSista bilden för första inlägget - garderoberna med målade högtalarfack:
DSC01136.JPG 117.85K
454 Antal nerladdningarStäll gärna frågor, jag återkommer imorgon med morgondagens framgångar. Det blir till att dra lite kablar till spottarna och montera dem. Plus ett extra lager färg eller två över alltihopa..
Redigerat av Ree, 03 August 2006 - 22:34.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
124 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?