Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Supra Ply, IXOS eller EKK kabel till mina RF25:or

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 August 2006 - 12:08

Bladman
  • Bladman
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har kollat på någon IXOS kabel som jag inte vet namnet på och Supra Ply 3.4/S och EKK har jag hör mycket gott om, men jag vet inte vad det är, någon som vill förklara det för mig. Någon av dessa tre hade jag tänkt mig iallafall, ca 1*1,5m behövs så det är inte så mycket som jag ska ha ;) .

Efter som att jag har biwire på RF25:orna så skulle jag vilja ha en kabel med två in i förstäkaren och fyra in i högtalaren! Är detta möjligt? Det borde väl vara den bästa lösningen?

Ge era synpunker och råd nu, så att man blir lite klokare här!

Tack på förhand //Wille.

Redigerat av Bladman, 06 August 2006 - 14:30.

Postad 06 August 2006 - 14:41

walle_1
  • walle_1
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0
Hej!

Jag tror ärligt talat inte att du kommer bli nåt klokare när det gäller kablar här. Snart kommer folk börja bråka om vad som är bäst och om det verkligen är någon skillnad på kablar.

Jag själv märkte ingen skillnad alls när jag gick ifrån noname-kablar för 10 kr metern till supra ply 3.4 för 69 kr metern, så jag anser att du ska köpa nåt billigt.

EKK är väl vad jag förstått vanliga elkablar som används till elinstallationer och har en solid ledare istället för en massa små kardeller som högtalarkablar brukar ha. Vet inte om det är nån skillnad heller men ska tydligen vara en billig kabel, så ta den anser jag. Fläta den enligt Svalanders princip så får du en smidig kabel.

MVH Martin

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.