Andersson 32" LCD Y76 och Y85
Andersson Y76 HD
(TV)
|
0
|
(3)
|
Inga priser | |
Andersson Y85 HD Digital
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Andersson Y85 HD Digital (3 inlägg)
|
19 år sedan |
Postad 09 August 2006 - 17:08
Postad 15 August 2006 - 08:16
Postad 15 August 2006 - 19:48
Jag blev oerhört imponerad. Bilden var väldigt skarp och färgerna fylliga (kanske för fylliga dock?).
Tyvärr fanns det bara en 42" Andersson att jämföra med och jag kan inte säga hur bildkvaliteten hos Y76 står sig mot andra TV-apparater, men det var inte långt ifrån att det blev ett impulsköp.
Skillnaden mellan Y76 och Y85 är endast att Y85 har digitaltvmottagare inbyggd, right?
Postad 27 November 2006 - 18:12
Postad 07 December 2006 - 17:26
Postad 21 February 2007 - 20:18
Postad 22 February 2007 - 01:17
hur mäter den sig tex med samsungs Le-32R32 samt den där billiga DiBoss 32" lcd?
Redigerat av Tokyo-drift, 22 February 2007 - 01:18.
Postad 22 February 2007 - 01:28
Postad 09 March 2007 - 18:46
hur mäter den sig tex med samsungs Le-32R32
Ja.. Vilken apparat vinner den matchen? Just nu loigger på samma pris.
Postad 01 May 2007 - 18:27
Postad 03 May 2007 - 08:02
På netonnet i Göteborg hade de 6 st 32" TV-apparater uppställda bakom en skärmvägg så att bara själva bilderna syntes. Jag kan absolut inget om bildkvalitet, men jag valde ut en av de sex som stod bakom väggen som jag gillade bäst och tryckte sedan på knappen så att dörrarna öppnades. Och då visade det sig vara Y76:an som stod där. (jag är naturligtvis inte helt säkert att de matar alla sex apparaterna med samma signal, men det får man väl nästan förutsätta). Så då kände jag mig nöjd.
Hem och kopplade upp. Bra bild jämfört med min 15 år gamla Grundig tjock-TV (på den nivån är jag när det gäller bildkvalitet).
Sparkade igång HTPC:n och nu började ****t. Jag kan inte få till pixelmappning vare sig med VGA-kontakten eller HDMI-kontakten.
Jag har ett integrerat nVidia GeForce 6100 som kan köra 1360x768 och med denna inställning borde man kunna få till det (och iofs tappa 3 pixlar på varje sida, jfr 1366x768), men dessvärre verkar TV-apparaten dra upp det till full skärm ändå med VGA-anslutning.
Skapade 1366x768 med PowerStrip, men utan någon kvalitetsförbättring...
Byter till DVI-HDMI. Här överskannar bilden ganska mycket och jag kan inte få till någon vettig upplösning på något sätt. Inte ens pixelmappning med överskanning, dvs så att iallafall den synliga ytan blir tydlig.
Innan jag dömer ut TV-n borde jag prova med ett vassare grafikkort, men jag äger inget så jag måste se om jag kan låna från någon kompis.
Så kontentan idag:
* bra bild
* bra TV, speciellt iförhållande till priset
* fungar utmärkt som MediaCenter TV för datorn (jag kör Windows Vista Home Premium).
* kass som bildskärm till datorn (när man kör den i OS-läge)
Någon som har något att tillföra vad gäller upplösningen???
Postad 03 May 2007 - 14:43
Jag har just köpt en Y85:a.
På netonnet i Göteborg hade de 6 st 32" TV-apparater uppställda bakom en skärmvägg så att bara själva bilderna syntes. Jag kan absolut inget om bildkvalitet, men jag valde ut en av de sex som stod bakom väggen som jag gillade bäst och tryckte sedan på knappen så att dörrarna öppnades. Och då visade det sig vara Y76:an som stod där. (jag är naturligtvis inte helt säkert att de matar alla sex apparaterna med samma signal, men det får man väl nästan förutsätta). Så då kände jag mig nöjd.
Hem och kopplade upp. Bra bild jämfört med min 15 år gamla Grundig tjock-TV (på den nivån är jag när det gäller bildkvalitet).
Sparkade igång HTPC:n och nu började ****t. Jag kan inte få till pixelmappning vare sig med VGA-kontakten eller HDMI-kontakten.
Jag har ett integrerat nVidia GeForce 6100 som kan köra 1360x768 och med denna inställning borde man kunna få till det (och iofs tappa 3 pixlar på varje sida, jfr 1366x768), men dessvärre verkar TV-apparaten dra upp det till full skärm ändå med VGA-anslutning.
Skapade 1366x768 med PowerStrip, men utan någon kvalitetsförbättring...
Byter till DVI-HDMI. Här överskannar bilden ganska mycket och jag kan inte få till någon vettig upplösning på något sätt. Inte ens pixelmappning med överskanning, dvs så att iallafall den synliga ytan blir tydlig.
Innan jag dömer ut TV-n borde jag prova med ett vassare grafikkort, men jag äger inget så jag måste se om jag kan låna från någon kompis.
Så kontentan idag:
* bra bild
* bra TV, speciellt iförhållande till priset
* fungar utmärkt som MediaCenter TV för datorn (jag kör Windows Vista Home Premium).
* kass som bildskärm till datorn (när man kör den i OS-läge)
Någon som har något att tillföra vad gäller upplösningen???
Jag har prövat ungefär samma varianter som dej på min Y76:a. För att få till nått skapligt med DVI-HDMI måste jag välja 720p och sen ändra upplösningen för att få bort overscannet. Bilden blir dock något ryckig i via tv-tunern. Via vga flyter bilden bättre men jag får mycket ghosting när bilden rör sej snabbt. Att få till pixelmappning har jag gett upp. Jag har ett Radeon X1300 pro och är inte sugen på att uppgradera bara för att tv:n suger.
Vilken inställning tycker du ger bäst kompromiss?
Postad 03 May 2007 - 14:51
Jag skall nog få hjälp av en kollega som har mycket erfarenhet av detta i helgen. Återkommer med info i nästa vecka.
Redigerat av elmarco, 03 May 2007 - 14:52.
Postad 08 May 2007 - 18:04
Jag skall nog få hjälp av en kollega som har mycket erfarenhet av detta i helgen. Återkommer med info i nästa vecka.
Har du fått någon hjälp elmarco?
Postad 30 July 2007 - 12:55
Är den värd 5200 kr, för jag har inte mer pengar än så, finns det nån annan 32" skärm i samma prisklass som är bättre`?
Snälla behöver svar=)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
Andersson Y85 HD Digital
18 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?