Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilka ska jag ha då? kabar asso!

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 August 2006 - 20:51

mr.dekker
  • mr.dekker
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hej

Jag har försökt att bli klok av forumet men oj vad mycket det finns att läsa!!!!!
Har snappat upp en hel del... mycket tacksam!! :)

Jag älskar min anläggning och vill att den ska växa upp o bli stor o stark! Jag vill ha hjälp med vad jag ska köpa för kablar... dessa ska köpas inom en vecka eller 2 så tackar för all hjälp på förhand. Jag vill köpa rätt på en gång det blir billigast(har redan köpt lite fel t.ex förkort komponetsladd mm).

Om ca 3 veckor får jag min nya Pioneer VSX-AX2AS-S
Dvd källa just nu är Pioneer DV-370
Projektor LG RD-JT92 (kör komponent)
Högtalare Vifa blue spark

Funderar på att köpa en coaxial mellan dvd o förstärkaren(hittat en på fyndbörsen för 195:-Accurate Coax Digital 2m Exclusive)

Mellan förstärkaren & högtalare en flätad kablel?(fyndbörsen 250:- Accurate Twisted 4x2,5mm EXCLUSIVE)Funderar på om det bara är en sladd a3metar för det priset eller 2?

Fråga 1. Ska jag ta en coaxial eller en audiokabel t.ex Accurate Audiokabel 1,5m Exclusive 295:-??

Fråga 2. Ska jag köpa flätad kabel(ä ju snyggt)

Fråga 3. Är det värt att biampa, ska man ha olika kablar då?

Fråga 4. är redan besvarad jag köper längre nätsladd genom audiovideo eller onoff eller dylikt.

Jag ska köpa ny tv snart med blir med hdmi då så klart!
Obs prata gärna på svenska behärskar inte audiofilspråket flytande än :P

Yooo! :D

Redigerat av mr.dekker, 13 August 2006 - 20:52.

Postad 13 August 2006 - 23:11

Fluffy
  • Fluffy
  • Veteran

• 1653 inlägg
  • 0
Häng inte upp dig på kablarna allt för mkt. Visst gör dom skillnad men någon "natt och dag" är det aldrig.

För kablar med trevlig pris/prestanda rekomenderar jag Supra. Finns t ex på http://www.hembiobutiken.com/

Biwire kan du alltid prova då det inte kostar multum med billiga kablar. Vissa hör skillnad, andra inte.

Postad 16 August 2006 - 00:12

mr.dekker
  • mr.dekker
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
ha r skaffat kablar nu

coaxial (400:-)mellan dvd förstärkare höjde upp ljudet ett eller 2 snäpp
en flätad högtalarkabel(ny 8m 600:-)) mot gammal hellt ok kabel gav mer djup ibasen den nya asso
ska prova att biampa när min nya förstärkare kommer
en längre nätsladd till projjen fixar jag genom att bara förlänga den gamla... ska tydligen vara ganska enkelt löda o lägga på nån plast osv... humm..

tack för svaret

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.