Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasat: PACE460-PVR & Viasat+

41 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 August 2006 - 07:04

Unregisteredb4b03da9
  • Unregisteredb4b03da9
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Tänkte att vi skulle köra en liten ris och ros tråd ang. PACE460-PVR mottagaren och Viasat+ "funktionaliteten".

Postad 24 August 2006 - 07:20

Unregisteredb4b03da9
  • Unregisteredb4b03da9
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Följande kan jag dela med mig av gällande box samt Viasat+ funktionen.

+Snabba kanalbyten
+Bra bild via Scart-RGB
+Snabb EPG

- Vid snabba kanal byten fryser boxen i 5sek och återgår sedan till kanalplats 200 (varmstart?)
- Dålig samt Pixlad bild vid 16:9 sändningar.
– Går ej att sortera kanalerna i mottagaren eller skapa personliga kanal listor
– Titt som tätt dyker det upp en text som säger "No signal from LNB, Check cable!"
– Flera gånger har textningen på inspelat material försvunnit.
– bakgrundsmusiken som spelas vid EPG samt menyer håller 3dB högre nivå än ljudet på TV kanalerna. Denna musik går lyckligtvis att stänga av helt!
– två av tio markerade program som markeras för inspelning via EPG spelas ej in utan markeras som "failed" i listan. Varför vet ingen?

* Viasat (tekniska) kundtjänst ber dig alltid att utföra en uppgradering/återställning av mottagaren när du ringer och rapporterar ett fel, Detta medför att ALLT du mot förmodan lyckats spelat in och lagrat på hårddisken försvinner!

Redigerat av Unregisteredb4b03da9, 08 January 2007 - 09:45.

Postad 24 August 2006 - 08:55

Supernisse
  • Supernisse
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej Alla

Jag tycker efter att ha använt mottagren i ca 4månader att det fungerar ganska bra!

En grej som är på minus sidan är :blink: I bland går det inta att pausa eller att gå tillbaka utan man måste boota om hela boxen!!

Är andra drabbade av samma sak?

När man ringer Viasat så säger dom alltid att man skall resetta den och därmed ....

Har någon hört något om en ny release av firmware till denna?

Mvh

Supernisse

Postad 24 August 2006 - 11:15

Unregisteredb4b03da9
  • Unregisteredb4b03da9
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

H
Har någon hört något om en ny release av firmware till denna?

Mvh

Supernisse

<{POST_SNAPBACK}>

Dem gångerna jag pratat med kundtjänst om mina problem (läs: ovan) har dem sagt att dem håller på och testar en ny programvara. men när den skall släppas och vilka fel den nya programvarna skall rätta kan ingen svara på.

Postad 24 August 2006 - 12:57

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Då vet man

Man ska inte köpa denna eller CanalDigitals HD-box. Viasat verkar för övrigt skumma både vad gäller att säga upp abbonnemang och supporten.

Postad 28 December 2006 - 20:00

Reckie
  • Reckie
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Sorry att jag drar upp en så pass gammal tråd men tyckte det var på sin plats att varna för denna box och Viasats bemötande.

Min far blev tidigare i höstas uppringd av Viasat och blev erbjuden att uppgradera till deras så kallade Plusbox som hade alla möjliga finesser, bl.a. hårddiskinspelning.

Efter några veckors funderande slog han till och beställde boxen. Som många andra pensionärer är inte min far särskilt insatt när det kommer till installation och inställning av nya apparater. Således låg boxen någon veckan innan han installerade den.

Allt gick bra men han klarade inte av att ändra kanalplatser så det tänkte han överlåta till mig när jag kom hem över jul- och nyårshelgen.

Jag har nu kikat på boxen och har precis som det nämns i denna tråd upptäckt att man inte kan ändra kanalplatser. Han sitter alltså men med Norsk TV3 på kanalplats 1, Dansk TV3 på kanalplats 2 o.s.v.

Vid kontakt med Viasats kundtjänst och support fick jag svaret att det mycket riktigt inte går att ändra kanalplatserna och att han inte har någon ångerrätt på boxen. Det var inte ens möjligt att byta till någon annan, bättre box.

Måste säga att det är beklämmande att Viasat säljer en sådan box och dessutom väljer att sätta sitt eget firmanamn på den. Justera kanallistor kunde man göra på de första analoga boxarna.

Det är dessutom en så grundläggande funktion att man förväntar sig att den finns där. Det är inte direkt det första man frågar en försäljare när man kollar på en ny box. Köper man en TV eller bilstereo så frågar man ju inte om det går att ändra i kanallistan?

Ska försöka kontakta Viasat brevledes istället och hoppas på bättre förståelse och bemötande.

Återkommer här i tråden när jag fått svar.

mvh
Andreas

Postad 28 December 2006 - 21:00

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Det värsta är nog att ingen av boxarna fungerar utan aktuellt abonnemang. När man säger upp abonnemanget kan man lika gärna sälja boxen.

Postad 28 December 2006 - 22:15

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2124 inlägg
  • 0
Eller så ber man Viasat aktivera det s k Frikanalspaketet. Då får man utan kostnad SVT1, SVT2, SVT24, TV4, TV6, Kunskapskanalen och några andra kanaler.

Postad 28 December 2006 - 23:48

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1061 inlägg
  • 0
men då funkar inte inspelningen (?) med frikanals paketet...?

Postad 03 January 2007 - 15:14

Unregisteredb4b03da9
  • Unregisteredb4b03da9
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Dags för en liten Update! :huh:

Mycket riktigt så fungerar inte dem så kallade "plus funktionerna" om man inte betalat för plus tjänsten. 49:- i månaden eller vad det nu är.

Jag har mailbombat samt ringt till Viasats kundtjänst flera gånger under hösten 2006 och framfört dem fel och brister jag upplever att boxen har. Till slut svarade dem mig att dem med största sannolikhet inte kommer att uppdatera befintlig programvara eller göra några förändringar/förbättringar till denna box! :D

Min personliga uppfattning är att dem troligtvis kommer att kasta ut den SKIT mottagare så fort dem bara kan. PACE har en nyare/bättre/likvärdig maskin som klarar VideoGuard, HDTV,HDMI osv.

Postad 03 January 2007 - 18:23

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Hej,

Viasat har ju numera sänkt boxen till 1495 kr om man tecknar Viasat+.

De kommer att lansera HDTV box under 2007. De lägger antagligen krutet där istället för att betala för uppdateringar av programvara för nuvarande box.

Postad 07 January 2007 - 15:29

HK-47
  • HK-47
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej!

Jag införskaffade denna box för ett par dagar sedan och jag
undrar ifall ni andra också inte kunnat ställa in AC3/flerkanalig ljud i
inställningarna?

Enligt manualen så ska det finnas en inställning där man väljer AC3 eller MPEG
men den funktionen syns inte till alls i bilden för ljudinställningar.

Enligt recivern så får den PCM signal, vilket är väl en analog stereosignal?

Edit: Problemet löst efter en manuell uppdatering/fabriksåterställning.

Redigerat av HK-47, 09 January 2007 - 20:58.

Postad 08 January 2007 - 00:40

Reckie
  • Reckie
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Vi har fått bita i det sura äpplet också, de kommer inte ta tillbaka farsans box.

Man vänjer sig iofs att kanalplatserna ligger huller om buller och inspelningsfunktionen är riktigt trevlig.

Tror inte jag sitter särskilt länge med våran gamal Nokia 9802 nu när man fastnat för PVR, kommer dock vänta ett ta tills lite nyare boxar dyker upp.

Postad 08 January 2007 - 09:37

Unregisteredb4b03da9
  • Unregisteredb4b03da9
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Tror inte jag sitter särskilt länge med våran gamal Nokia 9802 nu när man fastnat för PVR, kommer dock vänta ett ta tills lite nyare boxar dyker upp.

<{POST_SNAPBACK}>

Du/ni som har haft en Nokia innan märker inte av sämmre kvalitet (pixlad) på bilden via Pace boxen vid 16:9 sändningar från Tex. TV4?
M

Redigerat av Unregisteredb4b03da9, 08 January 2007 - 09:47.

Postad 08 December 2007 - 21:42

Mullinuh
  • Mullinuh
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Halloj alla glada!!!
Jag har gjort en RIKTIG TABBE.
Tänkte försöka mig på att byta disk i min Pace460 men det var ju nått man inte skulle ge sig på märkte jag.
Jag tog den gamla originaldisken och satte den i datorn och speglade över innehållet till en annan disk.
När jag väl provade den nya disken i pace:en så gick det förstås inte, så då var det väl bara att sätta tillbaks originalet igen då, men då upptäckte jag att jag på något klantigt sätt lyckats radera den disken, INTE fyllt så bra.
Har nu provat att återställa disken med funktionen att ta ner firmware men det hjälper inte, lika illa ändå.

Finns det någon på detta forum som möjligtvis vet om det finns något annat sätt, typ att återtälla till fabriksinställningar, eller om det möjligen finns någon som har en diskimage på den som jag skulle kunna få???

Hoppas nån kan hjälpa lilla klantiga mig.

Mulli på er...

Postad 11 December 2007 - 02:00

sn0wm4n
  • sn0wm4n
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Halloj alla glada!!!
Jag har gjort en RIKTIG TABBE.
Tänkte försöka mig på att byta disk i min Pace460 men det var ju nått man inte skulle ge sig på märkte jag.
Jag tog den gamla originaldisken och satte den i datorn och speglade över innehållet till en annan disk.
När jag väl provade den nya disken i pace:en så gick det förstås inte, så då var det väl bara att sätta tillbaks originalet igen då, men då upptäckte jag att jag på något klantigt sätt lyckats radera den disken, INTE fyllt så bra.
Har nu provat att återställa disken med funktionen att ta ner firmware men det hjälper inte, lika illa ändå.

Finns det någon på detta forum som möjligtvis vet om det finns något annat sätt, typ att återtälla till fabriksinställningar, eller om det möjligen finns någon som har en diskimage på den som jag skulle kunna få???

Hoppas nån kan hjälpa lilla klantiga mig.

Mulli på er...

Prova följande.

dra ut sladden
håll in epg+back (på boxen) o sätt i strömmen, vänta tills "paused" visas i display (ca 20-25sek), släpp knapparna o tryck sen "ok"
då dyker "FMT" upp i displayen och börjar räkna, håll tummarna på att det inte står "failed" ;)

fungerar inte ovanstående prova detta.

starta om pvren, vänta tills "play + record" tänds, tryck snabbt in denna kombination "standby - pil upp - pil ner - standby" på boxen inte fjärren.

inte säkert det funkar men värt ett försök.

Postad 11 December 2007 - 17:55

Mullinuh
  • Mullinuh
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
JIPPIIII, det gick.
Det där med att hålla in epg+back (på boxen) o sätta i strömmen och vänta tills "paused" visas i displayen.

Kan ju då också tillägga att det gick att sätta in en annan hårddisk på detta sätt, och det var ju det jag hade tänkt från början.

Supertack...

Postad 24 December 2007 - 01:16

Forden
  • Forden
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Prova följande.

dra ut sladden
håll in epg+back (på boxen) o sätt i strömmen, vänta tills "paused" visas i display (ca 20-25sek), släpp knapparna o tryck sen "ok"
då dyker "FMT" upp i displayen och börjar räkna, håll tummarna på att det inte står "failed" :)

starta om pvren, vänta tills "play + record" tänds, tryck snabbt in denna kombination "standby - pil upp - pil ner - standby" på boxen inte fjärren.

Min box uppdaterar inte mjukvaran automatiskt..funkar något av ovanstående trix till det?'
Hellst utan att radera det som finns på disken.

God Jul!

Postad 27 December 2007 - 23:23

lunkwill
  • lunkwill
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

Prova följande.

dra ut sladden
då dyker "FMT" upp i displayen och börjar räkna, håll tummarna på att det inte står "failed" :)

Min box uppdaterar inte mjukvaran automatiskt..funkar något av ovanstående trix till det?'
Hellst utan att radera det som finns på disken.

God Jul!

Ja, "standby - pil upp - pin ner - standby" uppdaterar mjukvaran, tar mellan 5-30 minuter enligt Viasats kundtjänst, tog väl runt 10 minuter för mig idag när jag uppgraderade faderns box. Ringe Viasat idag för att höra efter om de hade fixat problemet med att man inte kan välja bort kanaler man inte har ur EPG:n, men det hade de inte nej. Tämligen kasst att ha en EPG som är helt nedsmutsad med kanaler som man ändå inte kan titta på. Att sortera om dem hade jag gett upp sedan länge, men en enkel filterfunktion kan ju inte vara så svårt... >:-(

Uppgraderade från 1.093 till 1.1xx, ingen aning om vad som kan tänkas vara fixat.

Redigerat av lunkwill, 27 December 2007 - 23:24.

Postad 21 February 2008 - 14:13

Unregisteredfd2e4d83
  • Unregisteredfd2e4d83
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Fick info från Viasats kundtjänst idag att en uppgradering av programvaran till denna box är på g, detta skulle innebära att man kan sortera kanallistan :)

Då hoppas vi på det!

Postad 02 March 2008 - 23:31

Unregisteredd1a8fe77
  • Unregisteredd1a8fe77
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Någon som hört mer om uppgraderingen som skulle justera problemet med kanalsorteringen?
Uppdaterade precis till 1.102, fast inget nytt vad jag kunde se där.

Postad 03 March 2008 - 02:19

Forden
  • Forden
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tror det var ett par år sedan jag frågade Viasat,och dom sa att "det kanske kommer sen"så det var alltså mer definitivt nu då,att det skulle komma?
Edit:har oxå 1.102 ingen sortering...

Redigerat av Forden, 03 March 2008 - 02:21.

Postad 03 March 2008 - 07:32

Unregisteredfd2e4d83
  • Unregisteredfd2e4d83
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

Någon som hört mer om uppgraderingen som skulle justera problemet med kanalsorteringen?
Uppdaterade precis till 1.102, fast inget nytt vad jag kunde se där.

Enligt en på Viasats kundtjänst så skulle den nya HD boxen få kanalsortering, och den uppgraderingen skulle då även gälla Pace 460. Hon visste inte när, men gissade på nu under våren...

Postad 04 March 2008 - 13:23

Unregisteredd1a8fe77
  • Unregisteredd1a8fe77
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Hum..ångrar att man tog denna, men sent ska syndarna vakna.
Förutom kanalsorteringen så skulle jag kunna vilja välja bort att se kommande program i epg:n hela tiden. Den förkortar ju programnamnet så det blir oläsligt.
Gillar inte fjärrkontrollen heller..så förbannat stor!
Någon som har testat ifall man kan använda t.ex. Logitechs Harmony till denna box?

Postad 04 March 2008 - 13:39

Unregisteredfd2e4d83
  • Unregisteredfd2e4d83
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

Hum..ångrar att man tog denna, men sent ska syndarna vakna.
Förutom kanalsorteringen så skulle jag kunna vilja välja bort att se kommande program i epg:n hela tiden. Den förkortar ju programnamnet så det blir oläsligt.
Gillar inte fjärrkontrollen heller..så förbannat stor!
Någon som har testat ifall man kan använda t.ex. Logitechs Harmony till denna box?

Harmony fungerar utmärkt, alla funktioner som t.ex epg, inspelning mm utan problem..

Postad 04 March 2008 - 14:51

Unregisteredd1a8fe77
  • Unregisteredd1a8fe77
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Det låter fint, pausning av program också?
Får nog bli en sån kanske.

Postad 04 March 2008 - 15:32

Forden
  • Forden
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Ja,du kan ju programera in vilka funktioner du vill i Logitechs Harmony design,alla omöjliga och möjliga.

Postad 18 April 2008 - 11:47

Joey
  • Joey
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Hej,

Ingen som upplever att denna box är fruktansvärt högljudd? Nu fick jag förvisso en Strong 6765 istället för Pacen, men de skall visst vara maskin fast olika skal. Det låter ju som om den skall lyfta från hyllan. Någon som har någon lösning på detta?

/Johan

Postad 30 April 2008 - 21:23

Rebelf
  • Rebelf
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej! Ny på forumet och undrar över en grej som fick mig att landa i den här tråden!
Mina föräldrar har vad jag tror är en sån här låda, och bakgrundsmusiken i EPG håller på att driva dem till vansinne!

Jag tyckte mig skåda ett "lyckligtvis går den att stänga av helt" här i tråden och vill gärna överraska päronen med att stänga av den!

Tacksam för instruktioner!

Postad 04 May 2008 - 21:43

MGW
  • MGW
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
I ljud menyn stänger du av bakgrunds musiken om du nu inte redan har hittat det :)

Redigerat av MGW, 04 May 2008 - 21:45.

Postad 07 May 2008 - 17:49

Rebelf
  • Rebelf
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hade redan hittat det men tack så mkt i alla fall! Jag fann en pdf-manual på internet, så jag lyckades bli av med den förhatliga musiken!

Postad 20 May 2008 - 22:09

Dreambaby
  • Dreambaby
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Hejsan! Fick hem en sådan Hårddiskbaserad digitalbox ifrån Viasat idag men fick problem direkt. Jag fick informationen att jag inte behövde montera ett nytt parabolhuvud och dra en extra sladd hela vägen ner till digitalboxen, men då skulle vi inte kunna spela in ett program och se på ett annat. Men nu när jag ska installera den så får jag ingen signal alls, så jag ringde till Viasats kundtjänst där de såklart medger att man måste ha dubbla antennkablar för att den överhuvudtaget ska fungera. Finns det nån här som kan klargöra för detta problem? En installation av nytt huvud skulle gå på tusenlappar och då är frågan om det är värt att satsa på en redan så dyr digitalbox.

PS. Någon kanske kan tipsa om en liknande box som klarar (?) Viasat och har hårddisk och stöder HD-sändningar. Vill inte plocka ihop saker själv utan vill få allt på en gång (då man har tummen mitt i handen..)

Mvh,

Carl

Postad 21 May 2008 - 11:26

MGW
  • MGW
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
Till den äldre pvr-460 ska de komma med ett nytt parabolhuvud samt kabel dvs inget du ska behöva betala för själv.
Bara att ringa och begära.

Den nyare PVR-HD boxen däremot ska klara att för signalen genom en kabel för att sen splitta kabel till två men detta kräver ett specielt parabolhuvud som enbart kommer med den boxen.

Redigerat av MGW, 21 May 2008 - 11:27.

Postad 08 October 2008 - 07:29

Obsession
  • Obsession
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har problem med DD ljudet på tv1000 kanalerna, ljudet klipper med tystnad. Helt oregelbundet och bara under en halv sekund, men MYCKET störande. DD ljudet på svt1 fungerar perfekt. Har pratat med viasat men de kan inte lösa problemet. Någon som har en lösning? Skulle bli mycket glad.

Postad 02 November 2008 - 10:33

Unregistered514eb353
  • Unregistered514eb353
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Hepp! Lånar tråden lite till ett problem med min kära mammas PACE460-box. Denna boxen kräver ju som sagt två st inkommande kablar. Har hjälpt henne att installera alltihop och fick direkt problem med att det bara blev signal på den ena tunern. Gick in i "Signal Test" menyn i boxen. Hade då 74 dbuv i styrka på översta och inget alls på undre tunern. Tänkte då att jag kanske klåpat mig med installation av ena kabeln och bytte plats på dem för att se om något ändrade sig. Döm om min förvåning när jag då fortfarande bara hade signal på första (översta) tunern!

Jag felanmälde detta till Viasats kundtjänst och fick, efter att en tekniker ringt tillbaks, beskedet att boxen var trasig och att de skulle skicka en ny på garantin. Har nu fått den nya boxen och kopplat in den. Men det är fortfarande samma fel!!

Parallellt med att jag spammar Viasats kundtjänst tänkte jag höra om någon här inne haft samma problem och känner till någon lösning, alt något enkelt handhavandefel som kan orsaka detta.

Tack på förhand!

///DM

Postad 23 November 2008 - 10:34

Reckie
  • Reckie
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Tack till sn0wm4n för tipset om hur man formaterar disken och uppdaterar boxen.

Disken gav ifrån sig ett konstigt ljud igår och boxen startade sedan om sig själv och då slutade boxen att fungera.

Testade formatera och nu är boxen igång igen, får prova mig en uppdatering senare.

Förresten, vad är det för typ av disk som sitter i?
Vanlig pata ifrån bärbara eller rent av sata?

Om man plockar ut disken kan man då föra över de inspelade programmen till en dator, hur?

Postad 24 November 2008 - 21:38

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Förresten, vad är det för typ av disk som sitter i?

Det är en IDE 3.5" 5400 160GB

Om man plockar ut disken kan man då föra över de inspelade programmen till en dator, hur?

Nej.

Postad 13 January 2009 - 00:01

beater
  • beater
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
uppar denna...

Jag har haft min box inkopplad tre dagar nu. Problemet började första kvällen. All textning försvinner (dock inte från tv3 och de andra som har inbränd text). ringde Viasats kundtjänst, och det var en bugg, men de jobbade på det :) Det jag knde vara var att dra ut nätkabeln och vänta 1min. Nåväl, det gjorde jag, men när bxen sätts på igen, så ska skiten söka kanalerna! Och detta har jag fått göra tre dagar i rad nu. Fan vad dåligt! Och ändå har jag senaste firmware! Fler som har samma problem?
När skiten händer så går det dessutom inte att pausa eller spola under sändning. Värdelöst...ska ringa viasat i morgon igen!

Postad 24 January 2009 - 11:17

Numark
  • Numark
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

uppar denna...

Jag har haft min box inkopplad tre dagar nu. Problemet började första kvällen. All textning försvinner (dock inte från tv3 och de andra som har inbränd text). ringde Viasats kundtjänst, och det var en bugg, men de jobbade på det :) Det jag knde vara var att dra ut nätkabeln och vänta 1min. Nåväl, det gjorde jag, men när bxen sätts på igen, så ska skiten söka kanalerna! Och detta har jag fått göra tre dagar i rad nu. Fan vad dåligt! Och ändå har jag senaste firmware! Fler som har samma problem?
När skiten händer så går det dessutom inte att pausa eller spola under sändning. Värdelöst...ska ringa viasat i morgon igen!

Har samma problem men frågan är om det är boxen som är problemet. Samtidigt som jag tecknade mig för viasat+ så tog jag även ett tvillingkort och fick deras standard samsungbox. Blir samma sak på den, måste dra ut nätsladden så funkar det en stund igen. Innan jag orkade byta lnb så körde jag med det gamla lnb och då uppsotd aldrig detta problem. Men för att köra 2 boxar och kunna spela in så måste jag köra med lnb som följde med. Någon lösning på detta problem?

Redigerat av Numark, 24 January 2009 - 11:19.

Postad 23 December 2009 - 15:54

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Är detta den enda inspelningsbara icke-hd boxen som Viasat har? Kikade lite på min fars box och blev förvånad när man inte ens kunde välja favoritkanaler i en lista. Det tycker jag är riktigt svagt.

Postad 10 November 2011 - 19:27

Reckie
  • Reckie
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Tänkte uppa en gammal tråd eftersom jag precis bytt disk i min fars box. Nu kanske det inte är så många som har kvar dessa gamla boxar men om någon annan får problem så kan man alltså byta disk trots att Viasat säger motsatsen.

Slängde in en gammal IDE laptop disk med hjälp av en 2.5" till 3.5" konverter, formaterade disken och sedan fungerade allt precis som vanligt.

Postad 11 November 2011 - 01:34

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Har en fullt fungerande som har varit liggandes några år nu. Visste inte att den gick att använda ff. Mkt bra box där jag särskilt gillar funktionen att om jag halvvägs in i ett program vill spela in så spelar den in hela programmet med en knapptryckning förutsatt att det finns i timeshift-minnet. De flesta av dagens boxar verkar sakna detta tyvärr utan spelar bara in resterande av programmet trots att den finns i bufferten. Synd bara att man inte har Viasat längre...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.