Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hjälp med Infocus SP4805!

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 August 2006 - 14:18

Stefaan
  • Stefaan
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Hej, Har precis fått min Infocus Screeplay 4805 efter massor med krångel med posten och nu vill jag så klart få ut det bästa av den. Då tänkte jag att jag skulle fråga här.

Det första jag upptäcker är att det inte är en "dvi" ingång utan en "m1-da" utgång. Självklart fick man en sådan sladd till men den går till vga och inte dvi. Just nu använder jag M1-DA utgången med vga-sladden. Men har satt en Könbytare på vgasladde och en vga->dvi på andra sidan så jag kan sätta på min dvi sladd. (se bild)
FRÅGAN är då hur jag får så att allt går digital?

Den andra frågan är hur jag fixar allt i powerstrip. Någon om är bra på det? Jag kan ställa in custom upplösningar å timings å allt vad de är. Men jag får ingen kontakt med projektorn fast grafikkorter känner av vilken projektor det är.
Hur gör jag?

Den 3:dje frågan är: hur ställer jag in eco-mode? och hur ser jag hur lång tid som gått av lampan?

Är det bra för projektorn och stänga av elen på den?

Skulle vara mycket tacksam för hjälpen!

MvH/Stefan

Bifogad fil(er)

Postad 25 August 2006 - 10:25

Unregisteredb4a18dc1
  • Unregisteredb4a18dc1
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Tjena!
Jag har haft en 4805 själv så jag får väl börja med att säga grattis till köpet!

En M1-da adapter till dvi eller hdmi kan du köpa på tex http://www.hembioconsult.com/
Kolla under kablar och tillbehör så hittar du dom.
Jag har en M1-Da > DVI hemma, möjligtvis kanske jag kan sälja den.

För att byta till eco mode så går du bara in i menyn och sedan inställningar har jag för mig.
Tror inte att det heter "Eco Mode" där utan Power Save" eller något liknande. Men du hittar det om du kollar lite.
För att se lampans brinntid så går du också in i menyn och sedan längst ner till "info" har jag för mig. Där står signalkälla, Brinntid och lite till.

Powerstrip är jag inge vidare på så det kan nog någon annan förklara bättre än mig.

Eftersom 4805:an surrar lite när den står i Standby så stängde jag alltid av den på Strömbrytaren (efter att kylfläkten stannat förståss) i början. Men sista månaderna lät jag den stå på och båda sätten är helt ok och skadar inte projektorn.

Lycka till!

MVH Stefan

Postad 25 August 2006 - 13:05

Stefaan
  • Stefaan
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Powerstrip lyckades jag fixa!
Tack för hjälpen!
PS. Är mycket nöjd med projektorn och bilder kommer i galleriet när allt är monterat.

MVH

Postad 25 August 2006 - 14:05

Unregisteredb4a18dc1
  • Unregisteredb4a18dc1
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Powerstrip lyckades jag fixa!
Tack för hjälpen!
PS. Är mycket nöjd med projektorn och bilder kommer i galleriet när allt är monterat.

MVH

<{POST_SNAPBACK}>

Inga problem..

Ja upp med lite bilder..det e alltid kul!

Postad 25 August 2006 - 16:06

Stefaan
  • Stefaan
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
jo, de är ju de! :huh:

En FRÅGA till:

Som ni ser bilden ovanför så funkar inte det. Då tänkte jag om man kunde köpa en:
http://www.inwarehou...aspx?prd=760273 (m1->dvi-d adapter).
Finns det nån anlening till att det inte skulle fungera med en sån?

MvH

Postad 25 August 2006 - 16:35

Unregisteredb4a18dc1
  • Unregisteredb4a18dc1
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Precis! En sån är vad du behöver. Då kommer det nog bli kanonfint. Ända skillnaden mellan den och min adapter verkar vara att min kostade 500:- :huh:
Man ska akta sig för att koppla med för många adaptrar och prylar, desto mer kopplingar desto mer störningar i signalen.
Köp den där på Inwarehouse....

MVH Stefan

Redigerat av Unregisteredb4a18dc1, 25 August 2006 - 16:38.

Postad 25 August 2006 - 16:44

Stefaan
  • Stefaan
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jajjemen, Ska palla mig in till stan imorgon och handla mig lite :lol: *Längtar* :huh:

MvH

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.