Sökresultat     Sökningen pågår   Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
 Söker efter filmer  
 Gå till filmdatabasen
 Söker efter produktkategorier  
 Se alla kategorier (på Prisjakt)

Söker efter användare  
 Avancerad sökning
 Söker efter gallerier  
 Se alla gallerier
 Sök forumtrådar  
 Avancerad sökning

Du måste vara registrerad för att kunna logga in.
Som registerad användare kan du:

• Skapa ett galleri och filmsamling
  • Skriva inlägg i forumet
  • Skapa prisbevakningar på Prisjakt
  • Annonsera gratis på Marknaden.

Om du inte har ett konto, kan du registrera dig här.

Användarnamn  Glömt ditt användarnamn? Klicka här
Lösenord  Glömt ditt lösenord? Klicka här

Stäng  

Välkommen gäst ( Logga in | Registrera ) Våra regler · 

Svara Starta ny tråd
Nån mer som blivit lurad av Netsize?

posta Aug 24 2006, 21:49
Inlägg #1
Thörre

Användare
**

Gick med: 2005-06-01
Saknar galleri, filmsamling, annonser

Kollade min mobilräkning lite noggrannare igår och såg att det stod "tilläggstjänst 24kr" på den , jag har Telia förövrigt. När jag sen kollade samtalsspecifikationen så står det "SMSPREM 24kr"

Ringde då upp Telia och frågade vad detta var för jag trodde det var nån tilläggstänst ifrån dom som låg och tickade pengar. Fick då svaret att det är ett företag som heter Netsize som drar 24 kr i månaden för nån tjänst som jag aldrig sett röken av. Hon i luren sa att det räcker att gå in på deras hemsida eller jamba eller dyl och regga ett nummer eller köpa nått så börjar dom dra pengar och det är vanligt förekommande. Jag vet att jag köpte en bakgrundsbild för länge sedan för nån krona på Jamba, så det kan ju vara därifrån.

Men jag har aldrig beställt eller köpt nån månadsbetalning eller sett / läst nått om det när jag köpte bilden. Jag fick ett telenr till Netsize av Telia där man kommer till en telefonsvarare där dom vill att man ska prata in mobilnr så dom kan ringa upp, det var 3 dagar sen och dom har fortfarande inte ringt.

Undrar nu om nån har nån mer info om detta företaget och om det överhuvudtaget är lagligt att göra så här? Dom drar ju pengar utan att säga nått och till o med masskerar sig på fakturan. Har man rätt att kräva tillbaka pengarna dom dragit?

Deras nr ifall nån mer behöver.
0854490099

posta Aug 25 2006, 16:12
Inlägg #2
HuxFlux

Forumräv

Gick med: 2003-07-04

För ca ett år sen var det ett reportage om jamba och hur man blir "lurad" av dom, saken är att det står med finstil text på deras reklam att dom drar pengar tills man säger upp dom, nu är jag inte helt hundra.
Men grejen var ju att en massa ungar köpte vad dom trodde var en låt eller bild men i själva verket så blev dom av med en massa pengar just som du då.
Kommer inte ihåg hur det löstes, har för mig att jamba backade o la av med det...

posta Aug 25 2006, 16:54
Inlägg #3
Guwwic

Forumräv

Gick med: 2005-08-15

Tycker det står rätt tydligt i reklamfilmerna

1 användare läser den här tråden (1 gäst(er) och 0 anonym(a) användare)
0 medlem(mar):

Lo-Fi-version Tid: 9th September 2010 - 08:30
Detta forum sponsras av
log
log
  hellbit
1 timme sedan
Fjärrarna
  DoktorA
10 timmar sedan
  Se_BBB_e
11 timmar sedan

Prisjakt © 2000 - 2009 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.