|
Kollade min mobilräkning lite noggrannare igår och såg att det stod "tilläggstjänst 24kr" på den , jag har Telia förövrigt. När jag sen kollade samtalsspecifikationen så står det "SMSPREM 24kr"
Ringde då upp Telia och frågade vad detta var för jag trodde det var nån tilläggstänst ifrån dom som låg och tickade pengar. Fick då svaret att det är ett företag som heter Netsize som drar 24 kr i månaden för nån tjänst som jag aldrig sett röken av. Hon i luren sa att det räcker att gå in på deras hemsida eller jamba eller dyl och regga ett nummer eller köpa nått så börjar dom dra pengar och det är vanligt förekommande. Jag vet att jag köpte en bakgrundsbild för länge sedan för nån krona på Jamba, så det kan ju vara därifrån.
Men jag har aldrig beställt eller köpt nån månadsbetalning eller sett / läst nått om det när jag köpte bilden. Jag fick ett telenr till Netsize av Telia där man kommer till en telefonsvarare där dom vill att man ska prata in mobilnr så dom kan ringa upp, det var 3 dagar sen och dom har fortfarande inte ringt.
Undrar nu om nån har nån mer info om detta företaget och om det överhuvudtaget är lagligt att göra så här? Dom drar ju pengar utan att säga nått och till o med masskerar sig på fakturan. Har man rätt att kräva tillbaka pengarna dom dragit?
Deras nr ifall nån mer behöver. 0854490099
|