Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TV stör ut fjärrkontroll. LG42PC1R & Beo4

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 August 2006 - 00:51

Unregistered89ff21ed
  • Unregistered89ff21ed
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
(Förlåt moderator, men visste inte var jag skulle posta denna typen av inlägg, flytta gärna tråden)

Hur blev detta nu då på en skala.

Fick packat upp min nya LG 42PC1R, nyligen hämtad hos butiken. Tv:n har varit på plats sen sena kvällen. Än så länge nöjd som rackarn och har hunnit prova lite inställningar osv. Den hamnade utmed väggen jämte hushållets stereoanläggning Beosound 9000 med Beo 4 fjärr.

Under kvällens gång skulle stereon igång, men fick inte igång stereon med fjärren... nähä?
Manuellt via knapparna på enheten funkade den fint. Så ok, bytte batterier då, enkelt löst problem. Näe, fortfarande inte igång stereon... Tänkte en snabb tanke, att nej, nej, så knäppt kunde det ju inte vara, att nya TV:n skulle störa ut stereofjärren och skrattade lite åt mig själv. Till jag stängde av TV:n, och provade igen vill säga...

Tror ni inte att tv:n totalt stör ut stereofjärren på något märkligt sätt så inte den går att manövrera stereon med så länge tv:n är på.. Har ni varit med/ hört om något liknande? Det är ju helt osannolikt? Det fungerar alltså normalt när tv:n är avstängd.

Och stora frågan är ju nu.
Har någon erfarenhet av liknande problem, eller kanske samma, och hur löser man det här nu? :huh: :lol:

Postad 26 August 2006 - 00:52

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Enkelt. Sätt igång stereon innan du sätter igång tvn. Problem löst :huh:

Postad 26 August 2006 - 08:17

Unregistered89ff21ed
  • Unregistered89ff21ed
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Enkelt. Sätt igång stereon innan du sätter igång tvn. Problem löst :D

<{POST_SNAPBACK}>

Så långt kom jag med i problemlösningen. ;)
Men problemet kvarstår eftersom det inte går att manövrera stereon alls, volym eller något, så länge tv:n står på.
Får alltså först sätta på stereon, sen tv:n, stänga av tv:n för att ändra volymen, och sen på med den igen.
Varit intressant att flyttat bort tv:n och stereon från varandra och sett om det hjälpte. Men det är ju inga pjäser man lätt kastar runt direkt, speciellt inte när kablar ligger i kanaler osv, phu. Får bli starkt kaffe och sen ge sig på det. Multifjärr kanske kan vara lösningen, eftersom det verkar som om Beo4 fjärren är den som störs ut.

Trött man blir, är ju helt osannolikt det här :rolleyes:
Intressant att maila de olika supporterna och få deras reaktioner sen B)

Postad 01 September 2006 - 08:29

Unregistered89ff21ed
  • Unregistered89ff21ed
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
För intresserade, tråden väckte inte så mycket diskussion :) , kan jag meddela att Bang Olufsen var medvetna om problemet. Så får traska till lokala handlaren och höra då. Själv funderade jag på om multifjärr kunde vara lösningen som i denna tråd. Nåja, fixar sig.

"Dear Mr,
Thank you for your email dated 26 August.
We are pleased to learn that you are the owner of Bang & Olufsen equipment. We are aware of the problem you are describing, and we therefore advise you to contact your local Bang & Olufsen dealer. They will be abe to help you solve this problem.
Please find your nearest Bang & Olufsen dealer via the following link:
http://www.bang-oluf...on=3&country=SE

Kind regards
Bang & Olufsen a/s"

Postad 21 July 2007 - 11:05

XPhaso
  • XPhaso
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har en LG42PC1RR och när tvn är på så funkar inte DVD-fjärren.
jag har prövat med två olika dvd-spelare båda av märket Panasonic.
samma fel på båda. jag ska se om jag kan ragga upp en dvd av annat märke och pröva med.

jag har tagit kontakt med Elgiganten där jag köpte tv och dvd. Dom ska ta kontakt med LG så får vi se vad som händer.

Postad 22 July 2007 - 07:28

XPhaso
  • XPhaso
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Nu har jag prövat med en pioneer dvd. det fungerade som det skulle.
jag prövade även den ene panasonicen i en annan tv och där fungerade det fint.

sliter jag ut scarten till panasonic-dvdn eller byter ingång på tvn (till tex digitalmottagaren) så fungerar fjärren till dvdn igen.
jag prövade att byta ut scarten mellan dvd och tv till gul,vit,röd RCA men felet var den samma.

jag köpte tvn och dvdn samtidigt och jag vill verkligen ha denna dvd men det ser ut som om inte tvn verkar funka ihop med panasonic dvder... så risken är väl att jag får byta märke på dvdn

mhv

Postad 22 July 2007 - 23:02

Unregistered89ff21ed
  • Unregistered89ff21ed
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Mitt problem gällde LG42PC1R och B & O Beosound 9000 med Beo 4 fjärr.
Förklaringen jag fick från B&O supporten och även kunnig personal i butiken så beror det på att strålningen från Tv:n helt enkelt stör ut signalen till mottagaren på stereon. De hade faktiskt samma problem mellan B&O produkterna i butiken på liten yta, om jag minns rätt.

I mitt fall skulle det gå att åtgärda genom att byta mottagaren på stereon till "starkare", för att inte signalen skulle störas ut av närliggande produkter. Det skulle gå på runt 1.500 kr om jag minns rätt. Valde att inte göra det, var ett problem jag kan leva med istället, eller bara flytta stereon något istället.

Låter lite skumt i ditt fall, kan tyvärr inte hjälpa dig där.
Amatörmässig gissning är väl dock att du har samma typ av problem, att TV:n helt enkelt stör ut mottagaren på den specifika DVD:n, eftersom det funkar med annan...

Postad 23 July 2007 - 09:30

XPhaso
  • XPhaso
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Igår åkte jag till Elgiganten med min ny inköpta dvd.

dom va hyggliga och gav mig en lg dvd som dom begärde 800:- mer för.
Jag fick dessutom en hdmi-kabel för halva priset.

jag åkte hem och kopplade ihop prylarna och det funkar hur bra som helst och jag blev positivt överraskad på bildkvaliten med den nya kabeln :)

ett märkligt problem som har fått ett lyckligt slut.

mvh

Postad 21 July 2008 - 11:58

Zollex
  • Zollex
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej "Vikingo"

Jag har/hade samma problem som du.. med min beo 9000, samma fjärr bara annan tv..
men mitt nya problem är att stereon helt har slutat att reagera på fjärren.. nya batterier + att jag riktade fjärren mot en kamera för att se att ir dioderna fungera, vilket den gör.. provade även att styra den från bang olofson telefonen ingen reaktion.. pluggade ut allt gjorde en "hard reset" inget hjälper..
Vad gör man nu??

Postad 15 August 2010 - 16:15

DavidGGG
  • DavidGGG
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Se här:

https://www.minhembi...showtopic=72840

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.