Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Grönaktig bild på Panasonic PT-AE 100E?

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 August 2006 - 10:32

jockes
  • jockes
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Bilden är grönaktig! Har hört nåt om förgfiltret, kan det vara det?
Nån som kan tala om vad det är som är fel och om det är omständigt/dyrt att fixa till.

mvh Jocke

Postad 29 August 2006 - 11:29

Unregistered79fe4475
  • Unregistered79fe4475
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Är det väldigt grönt och inget blått i bilden?

hände mig också, troligtvis är det för dyrt att fixa. Köpte en begagnad för ett par veckor sedan i halmstad med detta problemet.

Gå in i service menyn och kolla på färgerna där. (har för mig att man går in i main-meny, sedan options, håller inne enter.

Är färgerna fel där så vet du att det beror på projektorn och inte din källa. Har den gått en del timmar så är det troligvis alldeles för dyrt att fixa (ca 8 000 kr). har du tur kan du byta ut det blå polarizer filtret), men händer detta så är troligtvis LCD-panelen också körd (den som är dyr)

Hursomhelst så fick jag rådet av alla forum jag besökte och service ställen jag ringde att lägga ner det, eftersom det inte är värt det på en sådan gammal projektor.

Postad 29 August 2006 - 11:59

Greve_G
  • Greve_G
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
He He....det är ju inte så dumt att du nu måste köpe en ny grymmt mycket bättre projje med HD-upplösning!!! :)

Postad 30 August 2006 - 14:41

jockes
  • jockes
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Är det väldigt grönt och inget blått i bilden?

hände mig också, troligtvis är det för dyrt att fixa. Köpte en begagnad för ett par veckor sedan i halmstad med detta problemet.

Gå in i service menyn och kolla på färgerna där. (har för mig att man går in i main-meny, sedan options, håller inne enter.

Är färgerna fel där så vet du att det beror på projektorn och inte din källa. Har den gått en del timmar så är det troligvis alldeles för dyrt att fixa (ca 8 000 kr). har du tur kan du byta ut det blå polarizer filtret), men händer detta så är troligtvis LCD-panelen också körd (den som är dyr)

Hursomhelst så fick jag rådet av alla forum jag besökte och service ställen jag ringde att lägga ner det, eftersom det inte är värt det på en sådan gammal projektor.

<{POST_SNAPBACK}>

Okej, går det att byta ut lcd-panelen själv utan större besvär med omkalibrering o grejer? Jag har nämligen 2 st. ae100.

Postad 01 September 2006 - 11:27

p_tre
  • p_tre
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Tja.

Skulle inte tro att det är så svårt, inte enligt serviecmanualen iallafall.

Jag la upp en länk för ett år sedan ungefär.

Lycka till
Peter

https://www.minhembi...showtopic=90875

Postad 01 September 2006 - 15:32

jockes
  • jockes
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Tack Peter, du är min guldgosse.

/Jocke

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.