Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Falskt alarm: ORNEC-Varning !

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 05 September 2006 - 07:25

AnTra
  • AnTra
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Hej,

Kan tyvärr ej rekommendera ORNEC.

Lade en order för över 1 månad sedan och förskotts-betalade i samma veva, (Prylar som skulle finnas på lager).
På orderinfo vid inloggning står det bara "accepted" och de svarar inte på mina upprepade mail överhuvudtaget om varför försening samt kollinummer !?.

Antingen är de på väg att konka eller så säljer dom så länge de kan utan att skicka några prylar.

Jag skulle inte köpa därifrån i detta läge.

Hittade en insändare under cayin cdt-17 på deras hemsida som skrev om liknande erfarenhet, (inget skickat och inga svar på mail).

Löser det sig så skriver jag en uppföljning här!.

MVH AnTra

#2

Postad 01 October 2006 - 19:36

AnTra
  • AnTra
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
En av varorna jag beställt hade utgått så det fick jag veta först när jag själv ringt upp efter 5 veckor, böt ut den mot en annan dyrare O bet imellan. (Varan skulle finnas på lager !!).

2,5veckor senare ännu ingen leverans så jag ringde upp igen och fick svaret att dom väntade på leveransen från fabriken, (På en vara som skulle finnas på deras lager!???)

Ingen skeppning ännu på något, väntar på trackingnummer till veckan.

MVH ANTRA

#3

Postad 06 October 2006 - 13:23

Unregistered803f725b
  • Unregistered803f725b
  • Lärjunge

  • 456 inlägg
  • 0
Hur går det? Bra att du skriver om dina erfarenheter Antra. Det är tyvärr lite för ofta som sånt här händer med Kinesbutikerna, med att man kan bli helt ignorerad för att de har problem med nån leverans och inte har vett att berätta vad som är fel utan bara tiger.

#4

Postad 12 October 2006 - 13:40

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

  • 2714 inlägg
  • 0
Hur går det med ordern? Vill själv ha saker som bara Ornec har.

#5

Postad 17 October 2006 - 08:31

AnTra
  • AnTra
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Hej på Er,

Har nu fått mina varor efter nästan 9 veckor, lååååååång leveranstid. B)

Allt var juste!, så i övrigt inget att anmärka på.

MVH AnTra

#6

Postad 17 October 2006 - 14:39

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

  • 2714 inlägg
  • 0
Det där med två månaders leveranstid verkar inte vara speciellt ovanligt när det gäller kinahandel. Misstänkte nästan att det skuulle bli så i detta fallet med.

Lägg gärna upp lite bilder på godsakerna.

#7

Postad 17 October 2006 - 15:05

Unregisteredbb60144a
  • Unregisteredbb60144a
  • Lärjunge

  • 276 inlägg
  • 0
Skönt att det var falskt alarm!


Mvh Magnus Eriksson

#8

Postad 11 November 2006 - 04:32

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

  • 2714 inlägg
  • 0
Har väntat en månad nu på att betalningen skall gå fram. Mailat flera gånger och dom har svarat sporadiskt. Efter sista gången dom inte svarade hotade jag med en anmälan, dom svarade att dom skulle lösa det i veckan.

Den veckan har nu gått så på tisdag blir det ett nytt mail innan anmälan.

#9

Postad 16 November 2006 - 20:22

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

  • 2714 inlägg
  • 0
Idag har Ornec valt att Acceptera min order. Det efter två mindre snälla hot-mail till deras support.

Ordern la jag 2006-10-10 och betalade 2006-10-11. Nu har vi 2006-11-16 så drygt en månad tog det för banken att skicka över pengarna enligt Ornec.

Jag vet ju naturligtvis att pengarna fanns på deras konto bara ett par dagar efter överföringen va gjord.

#10

Postad 07 December 2006 - 13:43

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

  • 2714 inlägg
  • 0
2006-10-10 - 2006-12-07.

Så lång tid tog ordern från det jag la den tills dess att kabeln va på plats.

Nu är den hemma iaf och den är ju faktiskt helt ok utseendemässigt.

Bifogad fil(er)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.