"Mitt galleri, cd-ställ"
//JB
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Mina nya CD-skåp i valnöt/glas/akvarell
Startad av
Unregistered55c65f14
, Sep 21 2006 14:15
15 svar till detta ämne
Postad 21 September 2006 - 14:15
Min sambo var rätt trött på att se mina CD skivor ligga & drälla här å var, fult var ordet enligt henna. & vipps kläckte jag en genomförbar idé, se själva:
![]() "Mitt galleri, cd-ställ" //JB Postad 21 September 2006 - 17:57
Man tackar
Gillar det själv mera å mera. Hade CD skivorna några meter ifrån anläggningen så det blev oftast "högar" runt/på apparaterna & såg ut som fan Men nu tar jag ut en & sätter tillbaka den spelade med en gång. Lätt att göra när det är så nära //JB Postad 22 September 2006 - 07:53
Hjälper en polare att bygga lite i källaren. Tror jag ska sno iden, men sätta en halvtunn akustikplatta täckt med snyggt tyg i fronten och staga upp med ram för att få ner efterklangen lite i hans rum. Får se om han tänder på iden.
Postad 22 September 2006 - 13:29
Kul att fler nappar på idén. (ingen blir gladare än jag ju fler som bygger liknande)
Själv är jag skitnöjd. Stog imorse & ryckte lite platter utåin, dvs. omplaceringar nu när jag "bara" har plats för 465 CD... så dom övriga hamnar på mindre aktraktiv plats ihop med Robyn, Madonna & den typen av musik Nästa bygge får jag skaffa en rejäl blaffa till tavla som kan dölja en stor bunte CD //JB Postad 23 September 2006 - 09:14
När ni bygger liknande skåp bör man tänka på att inte ha för tjock MDF board bakom tavlan pga vikten!
Sedan har boarden en tendens att "bukta" sig något så i mitt fall fick jag använda magnetlås för att få tavlan hålla tätt mot chassiet //JB Postad 23 September 2006 - 09:35
Om du inte redan har det så rekommenderar jag att ställa skivorna i bokstavsordning, ytterligare en bra åtgärd för att snabbt hitta och veta var varje skiva skall stå.
//Loofy Postad 25 September 2006 - 07:14
Sedan har man fru och barn med förkärlek att "sortera om" ... Postad 25 September 2006 - 08:12
skåpen är redan igentligen överfyllda så jag sorterar bort & givetvis sitter dom a-ö
Inget prefab, rent DIY Barnen har en tendens att ta saker från ett ställe som senare hamnar på ett "nytt" ställe //JB Postad 02 October 2006 - 08:51
Har du snickrat ihop själva CD-hyllan själv eller är det nåt prefab? Postad 02 October 2006 - 13:52
Japp, själv med hjälp av såg & lim phil neal
Nya såg/fräs/byggbilder finns i galleriet nu! //JB Postad 07 October 2006 - 10:27 ![]() Kompletterat soffan med 2 sådana häringa & kan säga att det var en trevlig upplevelse //JB 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |