Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Avr 435 + Klipsch

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 September 2006 - 18:16

Delerium
  • Delerium
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Hej!!

Detta måste nog vara min 3:dje tråd om nästan samma sak ber om ursäkt men nu är det nära känns det som. Måste bara ha nån/nått sista råd om högtalare och ev. Recievern.

Jo! avr 435 är jag sugen på och till den tänkte jag mig

http://www.hifihuset...roducts_id=1133

Blir det en bra kombination?

Sen såg jag klipsch reference serier är dessa "bättre" än det jag länkat till? någon som har en synpunkt?

Jag kan tänka mig sträcka mig lite längre upp i prisklassen om någon har nått som man kanske bör tänka på annars.

Tacksam för svar

Postad 27 September 2006 - 18:32

handsomeT
  • handsomeT
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Tjena!

Själv har jag en H/K AVR435 receiver, och kör exakt samma kombination som paketet som du länkat till. Det jag kan säga är att det fungerar superb! Ska köpa till en sub sen blir det perfekt, men det funkar utmärkt utan oxå. Funderade också på reference-serien, men valde F2:orna istället pga bättre bas.

Postad 27 September 2006 - 18:35

Delerium
  • Delerium
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Det låter fint!

Du har ingen bild på hur pass stora dessa högtalare är?

Postad 27 September 2006 - 21:54

Flingan
  • Flingan
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0

Sen såg jag klipsch reference serier är dessa "bättre" än det jag länkat till? någon som har en synpunkt?

Reference är ju serien över Synergy. Där jag främst tycker att Reference låter klarare och mindre instängt än Synergy. Har inte jämfört dom sida vid sida. Men Reference är ju helt klart snyggare..enligt mig iaf, inte så "space-ade" :)

Funderade också på reference-serien, men valde F2:orna istället pga bättre bas.

Stämmer verkligen det?

MVH Flingan

Postad 28 September 2006 - 09:11

handsomeT
  • handsomeT
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Reference är ju serien över Synergy. Där jag främst tycker att Reference låter klarare och mindre instängt än Synergy. Har inte jämfört dom sida vid sida. Men Reference är ju helt klart snyggare..enligt mig iaf, inte så "space-ade" :)

Stämmer verkligen det?

MVH Flingan

<{POST_SNAPBACK}>

Ska jag vara helt ärlig så har jag inte heller jämfört dessa med varandra, men de på Hifihuset som sålda mig dessa högtalare, ansåg att det var mer tryck i Synergy än Reference. Sen kostar ju F2:orna betydligt mindre än motsvarigheten på Referencesidan. Vad gäller snyggheten, anser jag själv att F2:orna är snyggare, åtminstone i körsbärsträutförande för frontarna, vilket ger högtalarna mjukare framtoning jämfört med den svarta modellen. Med tanke på att jag först och främst använder mina högtalare för film passar F2:orna mig perfekt! Det stämmer säkert att Reference-serien låter klarare i diskanten med tanke på att de är bättre anpassad för musik än Synergy-serien. Men om jag fick välja igen skulle jag ändå ha valt F2:orna! hoho

Postad 28 September 2006 - 10:12

Graziano
  • Graziano
  • Beroende

• 1191 inlägg
  • 0
>>>Delerium

Ja gillar du Klipsch-ljudet så tror jag nog de är ett väldigt prisvärt paket till just film! Men lyssna först, Klipsch ska ju ha ett lite speciellt ljud med sina horn, så inte alla som gillar det. Men till film ska de väl funka riktigt bra har jag hört då hornet gör att ljudet sugs mer mot lyssnaren och ger en väldigt bra närvaro! Har tyvärr inte lyssnat på Klipsch men detta är vad jag hört från Klipsch folket!

Postad 28 September 2006 - 17:03

Delerium
  • Delerium
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Jahapp!! då vart det en avr 435 och ett klipsch paket "bigger badder wolf"
Har jag tur så får jag det nästa vecka! Kanske borde pröva och gömma kablar och allt på en gång istället för ääh tar det sen :)

Lite speciellt ljud hur menar du då? det måste ju slå mitt nuvarande med häst längder iallafall (:

Postad 28 September 2006 - 20:25

Graziano
  • Graziano
  • Beroende

• 1191 inlägg
  • 0
>>>Delerium

jo de jag menade var att horndiskanten får ljudet mer rakt på lyssnaren, ljudet "kastas" mer rakt på, och endel kan känna det som lite jobbigt.

Postad 29 September 2006 - 16:31

Delerium
  • Delerium
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Okej!! nej jag hoppas jag inte upplever det som störande.

Nu såg jag även att avr 435 var borttagen från hemsidan! killen på hifihuset sa även att ja fick den sista tydligen men nu är det ju massa nya serier där. Skulle man tagit nån av dom istället?

Så här är det varje gång jag köper nått, kommer alltid nått nytt dagen efter fast iofs så kanske det inte är nytt det som finns där? :P

Postad 13 October 2006 - 18:45

Delerium
  • Delerium
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
ÄNTLIGEN!!! allt har kommit och jag är nu på installations vägen.!! shit vilka maffiga ställde dom brevid mina proson!! sikken skillnad!! foton kommer snart!!! :D ;) ;)

Postad 13 October 2006 - 19:39

Delerium
  • Delerium
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Ojojoj!!!

vart ska man börja!! första ljudet som kom ut ur högtalarna lät inte bättre än mitt headset från onoff för 99 spänn!!

Sen läste jag manualen lite!! Tröck på diverse knappar och ********!! vilket ljud!! Helt otroligt

Detta är bara grundinställningar jag hade inte ens kablar nog till sateliterna

Frontarna är fram tills nu långt över min förväntan!! Har aldrig hört klipsch innan nu!! nu ska jag ta bilder!! :)

Postad 18 June 2007 - 11:55

on_the_edge
  • on_the_edge
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Kör en liknade kombination; en ny HK445 som driver mina gamla Klipsch KG 5.5 samt center Klipsch KV3. Låter fantastiskt bra !! :D

Postad 18 June 2007 - 12:07

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Jag är jäkligt nöjd med Klipsch och Harman Kardon 4550, men jag har hört att Marantz ska vara snäppet bättre med Klipsch, mjukare och mer musikalisk, beror på vad man gillar för musik också.
Har dock ett par mindre RSX5, men soundet ska ju vara detsamma som hos dom stora Klipsch högtalarna.

Postad 18 June 2007 - 14:59

Unregisterede74beff4
  • Unregisterede74beff4
  • Veteran

• 1503 inlägg
  • 0

Reference är ju serien över Synergy. Där jag främst tycker att Reference låter klarare och mindre instängt än Synergy. Har inte jämfört dom sida vid sida. Men Reference är ju helt klart snyggare..enligt mig iaf, inte så "space-ade" :D

Stämmer verkligen det?

MVH Flingan

<{POST_SNAPBACK}>

Nej sämre bas. Mer bas är en annan sak.

Han verkar tro att ju mer bas det kommer desto bättre är basen. Kvaliten på basljudet har inget med mängden att göra.

Redigerat av Unregisterede74beff4, 18 June 2007 - 14:59.

Postad 18 June 2007 - 15:03

Unregisterede74beff4
  • Unregisterede74beff4
  • Veteran

• 1503 inlägg
  • 0

Ojojoj!!!

vart ska man börja!! första ljudet som kom ut ur högtalarna lät inte bättre än mitt headset från onoff för 99 spänn!!

Sen läste jag manualen lite!! Tröck på diverse knappar och ********!! vilket ljud!! Helt otroligt

Detta är bara grundinställningar jag hade inte ens kablar nog till sateliterna

Frontarna är fram tills nu långt över min förväntan!! Har aldrig hört klipsch innan nu!! nu ska jag ta bilder!! :D

<{POST_SNAPBACK}>

Vad skönt att du är nöjd. Kolla så du kör recievern i rätt läge beroende på vad gör. Om du lyssnar på musik eller tittar på film osv.

Sen brukar Klipsch bli ganska mycket bättre efter inspelning av högtalarna vilket du lär märka.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.