Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Råd ang. budgetprojektorer Toshiba MT-200

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 September 2006 - 23:06

Jaboo
  • Jaboo
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej!
Har fått loss en mindre summa pengar, närmare bestämt 7000 kronor som jag tänkt mig spendera på en projektor till mitt pojkrum.
Har kollat runt i forumet och kommit fram till att en dpl projje är att föredra och har blivit speciellt intresserad av Toshiba mt-200 då denna har fått goda omdömen av de flesta.
Blev väldigt positivt överraskad när jag fick vad jag trodde var mt-200 demad för mig på hifiklubben men det visade sig vara mt-400 och personalen i butiken verkade inte kunna ordna en visning av den äldre projektorn vilket gör att jag måste lita på andra människors uppfattning om projektorn.
Jag har tänkt projicera på cirka 3 meters avstånd.
Är det något jag borde tänka på?

Tack på förhand all hjälp är välkommen

Postad 27 September 2006 - 23:13

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
jag har en optoma H27 som är i stort sett samma proj, du kan få kolla på den om du vill och bor i sthlms trakten.
om inte annat är det bara att kolla på alla mina screenshots så ser du i varje fall att det inte ser direkt dåligt ut hehe
dock är pixligheten och screendoor mer synligt än vad man ser på mina screenshots, så det gäller att sitta på rätt avstånd ifrån duken.

Postad 27 September 2006 - 23:20

Jaboo
  • Jaboo
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Blev helt klart mer intresserad av alla screenshot, men hur är det om man kopplar in datorn, har du lyckats visa pixelmappat? har hört att det ska vara lite krux med den här upplösningen.
Hur långt projicerar du?

Postad 27 September 2006 - 23:30

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Blev helt klart mer intresserad av alla screenshot, men hur är det om man kopplar in datorn, har du lyckats visa pixelmappat? har hört att det ska vara lite krux med den här upplösningen.
Hur långt projicerar du?

<{POST_SNAPBACK}>

bildmässigt och teknikmässigt så är dom lika varandra eller samma proj tror jag rent ut sagt men ur inställningssynpunkt och mjukvara så kan dom skilja sig en del vad jag vet, men på min så är det hur lätt som helst att köra pixelmappat då det finns en knapp för det så det är bara att trycka på den så vips.
och för att kolla på dator så måste man nästan köra pixelmappat för annars blir texten ganska dålig, men pixel mappat ser det skit fint ut!
kör xbox 360 pixelmappat ibland också, det blir lite mer inzoomat ( 720p signal genom komponenet) men ser klart skarpare ut istället.
jag har litet rum så jag kör just nu på ca 2,5-3 meter något sånt, och har en ca 150 bred bild med max inzoomat då jag försökt få bilden så liten som möjligt då jag sitter lite väl nära för tillfället hehe
kör på en grå invideo som jag inte kan leva utan längre då man blir så bortskämd av den grymma svärtan den skapar. men skulle inte säga nej till en greywolf 2 hehe

Postad 28 September 2006 - 07:37

hammar-erik
  • hammar-erik
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Jag har en mt200 och jag är mycket nöjd! Mycket bra projektor! Perfekt för dvd och xbox.. givetvis! Fråga på..

Postad 28 September 2006 - 07:51

Unregistered93d1242d
  • Unregistered93d1242d
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0
Samma här. Har en MT200 som tjänstgjort 500 timmar lite drygt. Helt underbar projektor. Jag ser ingen anledning att byta ut den på lång tid - rekommenderar den varmt!

Postad 28 September 2006 - 10:08

Unregisteredc76d9563
  • Unregisteredc76d9563
  • Beroende

• 1048 inlägg
  • 0
Jag drog med mig min MT200 till handlaren för att få se skillnader mellan den och
MT400. Skillnaderna var ganska små i mina ögon och definitivt inte värt uppgraderingen. MT200 är en riktigt bra projektor.

Postad 28 September 2006 - 12:40

snl
  • snl
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Du hittar en MT-200 för 5145:- här. men skynda skynda, bara 8 kvar.

Postad 28 September 2006 - 14:12

Jonathan H
  • Jonathan H
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0
Priset är exklusive moms... men det är ändå ett bra pris.

Postad 28 September 2006 - 14:24

Jaboo
  • Jaboo
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Tack för alla svar, alltid trevligt för en nybörjare som mig själv att se att man kan få hjälp ifrån opartiskt håll.
Efter alla dessa lovord kan jag förstå varför det finns så begränsat med begagnade att tillgå.
Finns det nån proje i samma prisklass som kan stå sig mot mt200 eller finns det nån anledning att inte slå till?

Postad 28 September 2006 - 14:42

snl
  • snl
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Priset är exklusive moms... men det är ändå ett bra pris.

<{POST_SNAPBACK}>

tur att det är någon som har ögonen med sig

Postad 28 September 2006 - 19:37

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Tack för alla svar, alltid trevligt för en nybörjare som mig själv att se att man kan få hjälp ifrån opartiskt håll.
Efter alla dessa lovord kan jag förstå varför det finns så begränsat med begagnade att tillgå.
Finns det nån proje i samma prisklass som kan stå sig mot mt200 eller finns det nån anledning att inte slå till?

<{POST_SNAPBACK}>

min är nog ett liiiitet snäpp bättre men är ju dessutom lite dyrare, om den ens går att få tag i längre?

Postad 29 September 2006 - 08:17

Unregisteredc76d9563
  • Unregisteredc76d9563
  • Beroende

• 1048 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tycker att Infocus 4805 är snarlik bildmässigt, men något mer högljudd.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.