Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

En fråga om Oppli

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 October 2006 - 08:41

iorsson
  • iorsson
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Hej på er alla.
Jag har en fråga ang TV-bänken Oppli från IKEA. Det är många som har denna och det blir nog en sådan för mig oxå.
Men jag skulle vilja fästa min i väggen och inte ha hjul eller ben på den. Eftersom jag inte sett den i verkligheten så vet jag ej hur konstruktionen är på bänken. Skulle detta fungera?
Tänkte sätta konsoler under den översta skivan i facken som bär upp bänken, sedan så måste man kanske ha nåt mer som stadgar upp det hela undertill där all tyngd kommer vara. Går detta att lösa eller vad tror ni?
Jag skall inte ha nån tv ståendes ovanpå, den är vägghängd. Däremot så ska det in reciever, xbox, video, dvd, digitalmottagare och en center i hyllan.

Har försökt leta efter någon vägghängd oppli i forumet men ej hittat någon.

Postad 09 October 2006 - 10:03

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1349 inlägg
  • 0
ett problem som jag kan komma på är att den översta skivan är lite större än resten av stommen, du kommer alltså behöva sätta någon slags distanser baktill på stommen för att hela möbeln skall ligga mot väggen, annars kommer det bli snett.

Tror du kan hitta lämpligare möbler för vägghängning än oppli.
Lack väggskåp/hylla kan man ju lägga ner t.ex.

Postad 09 October 2006 - 10:09

zonne
  • zonne
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
var på ikea i förra veckan och såg ett par skåp som är du beskrev de. Minns dock inte namnet, men det är egentligen gjorda för skåp till höjden om du förstår vad ja menar. De funkar perfa nertill också.

Postad 09 October 2006 - 12:19

iorsson
  • iorsson
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Nahaz - distans till väggen är ju bra att det blir så man kan trä kablar den vägen. Antar att man får gömma några små klossar nånstans som håller den på rätt avstånd från väggen.
Hylan Lack har jag kikat på, men den blir för lång. Får ej plats med något bredare än 1.50m. Därför jag fastnade för Oppli.

Zonne - det hade varit intressant att veta vad de där skåpen hette. Ska in å kika på deras hemsida å se om jag kan lista ut vilka det var.

Min egen teori har varit att sätta en regel i väggen som opplin kan vila på. Samt nån typ av konsol som fästs i den övre skivan.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.