Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Erfarenheter av hifihuset?

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 October 2006 - 20:26

Delerium
  • Delerium
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Hej undrar bara om nån av er har några erfarenheter av leverans tider från hifi huset.

Har dom vart bra?

Lång väntan?

Ja allting skulle ja vilja veta.
Tack :)

Postad 30 January 2007 - 20:22

auToeXeC
  • auToeXeC
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Gammal tråd men dra upp den igen, för jag beställde nyss eller någon dag sen mina klipsch f2 golavare där och idag så står statusen fortfarade på pendig. Då man inte kan se lagerstatus så vet man inte om man ska vänta på att odm ska få in dom eller vad det är. Sen harm an hört att odm har låååång leverans status.

Åsikter om butiken någon?

Postad 18 April 2007 - 12:05

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

• 728 inlägg
  • 0
de brukar ju vara trevliga när man kommer in, men som sagt, många klagar på leveranstiderna...

Postad 25 April 2007 - 00:31

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Beställde ett nytt riaa från dom ons 18/4 och tis 24/4 kom avin i brevlådan.

Postad 26 April 2007 - 14:49

oppo
  • oppo
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Beställde ett högtalarpaket från dom den 13/4, och igår 25/4 så ändrades status från pending till delivered. Kanske får tag i det på fredag, "i bästa fall". Lite dåliga på att hålla en informerad också, men det är då påväg nu..

<_<

Postad 02 May 2007 - 18:24

Mr. Bravo
  • Mr. Bravo
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Leveranstiderna varierar. Mitt Synergy-system var hemkört till mig knappt en vecka efter beställning, även om det skickades ända från Holland (Eller vart det nu var). Klart godkännt. Mina Harman Kardon prylar tog lite längre tid, men det berodde långsam frakt från tillverkarna. Däremot var det en liten HDMI kabel jag fick tjata mig till om och om igen, som jag tillslut fick hem en månad efter resten av beställningen. Även återbetalningen av en avbeställd sub tog onödiga 2 veckor att få tillbaka på kontot.

Men det riktigt positiva med HifiHuset är dock att dom är mycket vänliga när det gäller priser. Jag har fått riktigt fina erbjudanden på bättre liknande varor än de jag beställt, för att skynda på leveransen en aning. Jag har handlat av dom för runt 45000:- nu, och de erbjudanden jag har fått under dessa beställningar har jag tjänat ungefär 5000:- på.

Bara man håller kontakt med dom och ser till att ha koll på sina varor och frakterna så är det verkligen värt det i längden. Det har det iaf varit för mig. Ett tips är att iaf maila dom och fråga hur lång tid det skulle ta att leverera de produkter du är intresserad av, innan du beställer dom.

Postad 07 May 2007 - 10:10

oppo
  • oppo
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Fick tag i högtalarna nu i onsdags, väntar nu bara på hk245 som ska komma ifrån tyskland..
Skickades på fredagen tydligen? Säkert någon veckas väntetid kvar, återstår att se.. :)

Postad 31 May 2007 - 13:04

oppo
  • oppo
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har fortfarande inte fått tag i 245:an. Grossisten i Tyskland har fått ta på sig ansvaret. Men ska troligtvis få tag i recivern innan fredag... Beställningen gjordes 13/4, idag 31/5.... Lång lev tid...

Postad 31 May 2007 - 14:51

Unregistered1092
  • Unregistered1092
  • Veteran

• 1623 inlägg
  • 0
Jag kanske inte ska uttala mig för mycket men jag har också handlat en sak där som det stod skulle vara i lager.

Jag beställde fick ingen information om att produkten inte fanns i lager fasten det stod på deras hemsida att produketen finns hemma.

Skulle mer vilja säga att jag tycker att dom är jätte dåliga på att informera kunder om dom måste beställa varor ifrån sin grosist som ligger i ett annat land.

Fick heller inget meddelande då paketet anlände till mig utan paketet dök bara upp utan förvarning.

Det här är den enda erfarenheten jag har av hifihuset.
Jag kanske bara haft otur med dom.
Finns säkert folk som fått direkt löpande information direkt från dom utan att det blivit nåt strul.

Redigerat av Unregistered1092, 31 May 2007 - 14:53.

Postad 09 June 2007 - 19:39

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Mitt riaa, en Project Tube Box II, har varit felaktigt 2 gånger, så jag har skickat tillbaka det 2 gånger till Hifihuset. Problemet är att dom inte är allt för snabba med att hämta ut det från posten. Första gången dröjde det 1 vecka innan dom hämtade ut det. Denna gång anlände paketet förra torsdagen, alltså 31/5. Nu, 9/6, ligger det fortfarande kvar på posten. Inte allt för snabba killar alltså. Ganska surt, då jag sammanlagt varit utan riaaorna i över en månad. Haft dom hemma 4 dar totalt sen 24/4.

Edit: Fick hem riaat idag, men ta mej f*n om det inte var samma fel på det fortfarande. Jag är tveksam till att dom gjort något åt det över huvudtaget. Börjar tröttna ur på det här. Nästan 2 månader sen jag köpte det. Nu blir det återskick enkel biljett och pengarna tillbaks + 3x130:- för porton jag lagt ut.

Redigerat av Unregisterede10e9503, 19 June 2007 - 22:37.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.