Du har inte frågat på hififorum? Minns något om att samma fråga tas upp i den långa byggtråden om just HFLS-1.
<{POST_SNAPBACK}>
De tar ju inte in fler medlemmar. Har varit så väldigt länge nu. Dålig stil. Jo jag har läst den tråden. Det ställdes väl nån liknande fråga men den blev väl aldrig besvarad riktigt vad jag kunde komma fram till.
Mätte precis på ett VVS rör och det är 45mm innerdiameter.
Har du kollat Biltemas basrör? Basrör. Vet inte om det är ytter eller inner diameter som dom anger.
<{POST_SNAPBACK}>
Vi har inte Biltema här i Luleå, kommer nästa år. Det röret är ju lite för kort också, skulle ju gå att skarva. Skulle det vara så att ytterdiametern är 50 mm så kanske innerdiametern är 46 mm. Materialet ser ganska tjockt ut, men skulle ju kunna vara 1 mm.
Det är VVS rör jag har kollat på som är 45 invändigt. Problemet kanske är att jag ha ställt fel fråga när jag har varit i butiker. Jag har sagt att jag är ute efter grått standardplaströr med 52 mm diameter, typ VVS. Jag har varit på några VVS-firmor och tre byggvaruhus. Det finns två till byggvaruhus, ena handlar jag inte på och andra har jag bara inte varit på.
Kollade precis i byggbeskrivningen på hififorum. Det står grått avloppsrör så det är väl antagligen inte fel att säga VVS-rör?