Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Filmsällskap igång?! Nytändning inför vintern?

826 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är en filmförening/klubb intressant? (127 medlem(mar) har röstat)

Är en filmförening/klubb intressant?

1. Ja (96 röster [75.59%])

Procent av omröstning: 75.59%

2. Nej (14 röster [11.02%])

Procent av omröstning: 11.02%

3. Kanske (17 röster [13.39%])

Procent av omröstning: 13.39%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 19 October 2006 - 15:40

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
Hejsan alla film"buffar" Lägger detta inlägg i denna tråd för den riktar sig till filmintresserade.
Tänkte höra intresset av en filmförening/klubb ? Tycker det kunde vara lite kul att träffas glo på ett par filmer som vi bestämt i förväg och käka popcorn och ta ett par kalla osv.

Om det är intressant att starta en förening så har jag en bra kontakt i kommunen som jag kan prata med ang föreningsstöd osv. Har även god kontakt med en biograf där vi tekniskt sett skulle kunna ha en del av träffarna.

Tycker att det skulle vara kul att träffas och tjöta film och roliga prylar, är det intressant?

Mvh
The Hulk

Ok nu har jag pratat med föreningsliv.

De har vissa krav och här ett par:

* Minst 10 stycken medlemmar under 20år

* Möte för att klubba igenom styrelse samt start av förening

* Styrelse

* Styrelsemöte 1 gång/ år

Här är några av dem, hur som helst så anser jag att detta inte är ett problem men för att allt skall gå fortare behöver jag verkligen att ni som är intresserade mailar till:

[email protected]

Behöver veta:

* Personnr (ej 4 sista)

* Namn

* Adress

* Telefon nr samt e-mailadress

* Nick (bra att ha vid namnskyltar vid träffar osv)

Det jag gör då är att göra ett register som då alla medlemmar får ta del av så vi kan nå varandra vid olika evenemang samt möjlighet vid sammåkning osv.

Hoppas ni mailar så fort ni kan så vi kan få föreningsstöd och komma igång i år.

Mvh
The Hulk

Lördagen den 25:e November kl 1900 träffas vi i centrala Gteborg och snackar igenom möjligheterna för framtid filmklubb. Vi kommer även gå på JamesBond på Bergakungenssalar kl 2110 i salong 1.

Häng på och var med från början :D

Redigerat av The Hulk, 14 October 2008 - 22:17.

Postad 19 October 2006 - 16:10

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Absolut, frågan är ju bara om ni skall hålla till på baksidan av landet nu igen :D

Postad 19 October 2006 - 16:20

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
Dreadlock: Hehe du menar Göteborg, Sveriges framsida =) ja "tyvärr" så ligger det åt det hållet hehe.
Mvh

Hm ett namnförslag: Cineasten?

Redigerat av The Hulk, 19 October 2006 - 16:27.

Postad 19 October 2006 - 16:36

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
[OT] Har man ett fotbollslag som heter "Häcken" så är det nog baksidan. Senast jag kollade så hade jag min häck på baksidan iallafall - vet inte hur det är med er.... :D ;) :wub: [/OT]

Postad 19 October 2006 - 16:38

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
Dreadlock: haha asg jaja tur för mig att jag håller på Änglarna då. Det säger ju något det med =)

Postad 19 October 2006 - 18:11

cinemax
  • cinemax
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0
Varför händer sådant kul aldrig i Skåne land? :D

Postad 19 October 2006 - 18:58

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
cinemax: Du har ju världens bio, kör ett eget race =) så får vi turnera sverige runt och nån årlig filmträff =)

Har nu snackat med biografen och första utlåtande var uppmuntrande. De rekomonderade att köra typ 4 filmer per säsong (kvartal) om vi ville. Skall nu imorgon kontakta kommunen angående vad som gäller för stöd osv.

Vad sägs om Cineasten som namn? Kom gärna med förslag på namn på föreningen.

Mvh

Redigerat av The Hulk, 19 October 2006 - 19:08.

Postad 19 October 2006 - 19:54

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Kör nåt riktigt grabbigt, typ FF Rocky eller FF Rambo B) :lol: (FF=Film Föreningen)

Postad 19 October 2006 - 23:44

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
Whopper: Asg haha ja visst varför inte Ramboklubben hahaha bäst. Snacka om att bli tagen på allvar när vi ringer för att boka nån kul träff, -Tjena Ramboklubben här vi vill boka bord för 30 pers, lösören som patronband och hölster hänger vi av oss. Är det ok med M-60 vid bordet om den ligger kopplad på golvet =)

Postad 20 October 2006 - 00:24

partajare
  • partajare
  • Mästare

• 3282 inlägg
  • 0
Jag är mycket intresserad förutsatt att det sker på Sveriges framsida och eftersom så är fallet föreslår jag dessutom ett namn.

"Klubb SeBra"

Postad 20 October 2006 - 00:40

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
partajare: Bugar och bockar kul att du är på, vi har lokal i Kungsbacka men en i Gbg aswell sålde den lokalen till MrKing men han är nog med på noterna. Fast då blir det Crt porr =)inget annat får la vara i den lokalen =I

Tack för namnförslaget när vi har några på lager kör vi en omröstning, broderlig lösning =)

Redigerat av The Hulk, 20 October 2006 - 00:41.

Postad 20 October 2006 - 05:38

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
Alltid intressant med sådana här initiativ... har lite drygt 13 snabbt avverkade mil till Gbg så det är inga problem om tillfälle ges... så intresse finnes....!! :lol:

Postad 20 October 2006 - 07:18

novumus
  • novumus
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0
Vi som bor i norra Sverige då får vi vara med!? :lol: eller skall vi starta en egen klubb, i och för sig så kanske det bara blir jag och två till då, inte mycket till förening! B)

Postad 20 October 2006 - 08:23

Frostbitaren
  • Frostbitaren
  • Lärjunge

• 427 inlägg
  • 0

Vi som bor i norra Sverige då får vi vara med!? :lol: eller skall vi starta en egen klubb, i och för sig så kanske det bara blir jag och två till då, inte mycket till förening! B)

<{POST_SNAPBACK}>

Möjligheten att starta en rikstäckande förening med lokalavdelningar finns ju alltid så det beror väl på ambitionsnivå och engagemang.

// Frost

Postad 20 October 2006 - 08:30

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Jag skulle kunna vara på om man skulle ordna flera föreningar.
Inte för att vara negativ, men 65 mil till Göteborg är ingen höjdare :lol:

Postad 20 October 2006 - 12:28

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Jag skulle utan tvekan öppna upp bion i källaren som bjuder på Samsung SP-H710AE på 104" duk till folk i samma "klubb", kanske turnéa runt och träffa folk med samma intressen och snacka hembio hemma hos folk?

Postad 20 October 2006 - 12:51

manwhore
  • manwhore
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Nu är jag ingen gammal räv inom varken hemmabio eller här på MinHembio, men visst, det låter intressant för min del, alltid kul att träffa nya människor och se på film.

Dessutom skadar det väl inte att komma ut lite utanför sin egen dörr så att säga, blir lätt att man hänger hemma mest - kanske inte så konstigt iofs när man är "invandrare från Skåne".

Postad 20 October 2006 - 17:10

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlägg
  • 0
Låter helt klart intressant.

Postad 20 October 2006 - 19:25

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
Pratade idag med innerstadsansvarig i Kungsbacka. Han skulle forska i vad det fanns för olika alternativ för oss men att det lät som ett roligt projekt.
Varför inte starta upp ett ex antal filialer landetrunt där det finns nån eller några ansvariga för att sedan ha gemensamma träffar samt kulstuff för oss. Finns hur mycket kul som helst att hitta på.
Typ studiebesök eller liknande på olika biografer kanske?

Vad sägs, nån som vill ha hand om skåne =) menar danmark hehe Cinemax?

Redigerat av The Hulk, 20 October 2006 - 21:39.

Postad 21 October 2006 - 08:59

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Ja, om det skulle bli så pass att föreningen har flera platser i hela landet tycker jag det låter klart intressant.
Kan nog bli ett roligt projekt :)

Postad 21 October 2006 - 10:04

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
X5-452: Ja det hade varit kul, finns det någon som känner sig manad att ta på sig det ansvaret?
Varför inte ha turnerande biokvällar på orten där ni turas om att köra hos div medlemmar? En kul grej om det finns möjlighet dvs. Idesprutan har slagit till igen =)

Så någon uppåt, neråt osv som är sugen?
Mvh

The Hulk

Postad 21 October 2006 - 11:57

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
låter ju underbart detta.
bor ju dock i sthlm så kan vi få ihop ett sthlms gäng e man ju på.

Postad 21 October 2006 - 12:08

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0

X5-452: Ja det hade varit kul, finns det någon som känner sig manad att ta på sig det ansvaret?
Varför inte ha turnerande biokvällar på orten där ni turas om att köra hos div medlemmar? En kul grej om det finns möjlighet dvs. Idesprutan har slagit till igen =)

Så någon uppåt, neråt osv som är sugen?

Jo, det tycker jag låter som en bra idé :)
Vi kanske inte behöver trycka in en filial i varenda liten byhåla men några stycken borde man ju ha så man slipper åka 130 mil varenda gång "gänget" bestämmer sig för att ha filmkväll B)

Jag själv har ingen anläggning så hos mig går det fetingbort, men jag skulle nog kunna ta på mig en del av ansvaret om vi tycker det är lönt att ha någon filial häruppe i norr också.

Postad 21 October 2006 - 19:01

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Helt klart intressant.

Postad 22 October 2006 - 10:21

FightClub
  • FightClub
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
;)
Tjena, jag är absolut på om det finns underlag i gbg.

Jag är utbildad biografmaskinist och kör film som extraknäck.hehe..(bästa exktraknäck man kan ha).. varje söndag, i Ale kommun, 2 mil norr om gbg.

Jag kan bistå med biolokal, duk och film. Eftersom vi är en folkethusbio kör vi väl kanske inte de absolut nyaste (premiärer osv) men ändå bioaktuella. Om underlaget i en förening är tillräckligt stort kan vi ju dock beställa hem önskade filmer (gamla som nya).

Hulk, vilken kommun syftade du på i ditt första inlägg ?, kungsbacka ?

Postad 22 October 2006 - 20:04

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
X5-452: Egentligen gör det inget om det finns en del filialer så länge vi snackar sinsemellan. Kanske kan ha en egen tråd här under klubbar eller dylikt.
Bara kul om fler som gillar film är intresserade och sammanstrålar och glor på film =) kanske är enklare om man inte behöver åka 20 mil varjegång =) En tanke bara, men det är klart det får vara inom rimlig gräns såklart.

FightClub: Helt grymt ju mer alla ställer upp och delar med sig ju häftigare och roligare blir det. Det tackar vi för =) då har vi 2 biografer vi kan "hänga på" samt vår butikslokal i Kungsbacka samt ev 1 i Göteborg på 100kvm (vårt gamla biografbygge tillsammans med MrKing)

Jag kommer kontakta kommunen igen imorgon för att se vad som behövs för att genomföra detta.
Tills att papper osv är genomförda så anser jag att det inte finns något som hindrar oss som är intresserade att träffas för en initial"dejt" hehe antingen med en utekväll med lite käk samt ett par kalla och bara spåna ideer eller varför inte en kombovariant. Typ köra en film eller två samt gå igenom vad som skulle kunna funkar för just vår klubb/förening. Ideer och tankar är alltid lättare att förmedla personligt eller via telefon då forum samt msn ibland blir rörigt.

Vad sägs låter det kul och vettigt?

Mvh
The Hulk

Ps: Detta kommer bli skitkul, vi har massor av roliga förslag på vad vi skulle kunna göra. Slutet sällskap på besök på olika biografer, starta en egen hemsida där vi utökar vår verksamhet och gör det bästa av det hela. Jag har ingen direkt hobby på fritiden (förutom det uppenbara) så jag kan ställa upp med den tid jag har på planering osv om vi hjälpsåt.
Ds.

Vad tycker ni?

Redigerat av The Hulk, 22 October 2006 - 21:43.

Postad 24 October 2006 - 16:46

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
Nähä, ingen som var sugen på att glo på film innan vi fått igenom föreningen =) ?
Väntar just nu på att kommunen skall ringa tillbaka.

Mvh

Postad 24 October 2006 - 17:00

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Det låter som sagt underbart i mina ögon, vet inte om det finns så mycket met att säga just nu ;)
Keep us updated hur det går med kommunen!

Postad 24 October 2006 - 20:45

FightClub
  • FightClub
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jo, jag är med på en sittning/dejt/träff..haha..whatever, men kan inte denna vecka utan först nästa.
Å andra sidan, utifrån anmält intresse, kan vi behöva lite mer tid med den här tråden =)

Ingen som vill se flight 93 på bio på söndag? Gratis är gott :lol

Postad 24 October 2006 - 23:40

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
X5-452:

Det låter som sagt underbart i mina ögon, vet inte om det finns så mycket met att säga just nu wink.gif
Keep us updated hur det går med kommunen!

Nja film är alltid kul, förening eller ej =) tanken var också lite att lära känna varandra samt snacka lite ideer och annat gott. Mat är gott, nått kallt att dricka också ;)

FightClub:

o, jag är med på en sittning/dejt/träff..haha..whatever, men kan inte denna vecka utan först nästa.
Å andra sidan, utifrån anmält intresse, kan vi behöva lite mer tid med den här tråden =)

Ingen som vill se flight 93 på bio på söndag? Gratis är gott :lol

Intressant, är det via ditt jobb som maskinist? Hur många plåtar finns det ;) ?
Mvh

Postad 25 October 2006 - 08:19

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0

Nja film är alltid kul, förening eller ej =) tanken var också lite att lära känna varandra samt snacka lite ideer och annat gott. Mat är gott, nått kallt att dricka också  :D

Mjo, håller med om att film alltid är kul B)
Jag och några polare burkar ha lite filmkvällar ibland, svårt att uppnå stämningen med filmen och lite smått och gott :)
Men visst, lära känna varandra bättre har jag absolut inget emot, skulle bara vara trevligt :)

Postad 25 October 2006 - 18:06

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
Ok gott folk tyvärr inte fått tag på vederbörande idag men gör ett nytt försök imorgon.
Tills dess att vi fått ordning på pappersarbetet så hade det vart toppen om jag hade allas uppgifter, dvs er som är intresserad av att vara med =)

Imed att vi inte bestämt namnet än på föreningen och därmed inte köpt domännamn så har vi skapat ett mailkonto inom vår mail tills vidare. Skulle behöva namn,adress,tel, osv det vanliga gärna också alias i mailet.
Lustigt nog är det oftast så man kommer ihåg medlemmar =)

Så maila till: [email protected] så gör jag ett fint register. Lätt och överkomligt att maila alla med information.

Hoppas ni håller med.
Tills nästa gång, tada =)

Mvh
The Hulk

Redigerat av The Hulk, 25 October 2006 - 18:06.

Postad 31 October 2006 - 13:08

manwhore
  • manwhore
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Några nyheter på den här fronten?

Postad 31 October 2006 - 20:33

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
manwhore: De är inte snabb på kommunen =) som vanligt men det ligger i pipeline. De säger att de skall ringa upp osv men jag testar igen imorgon. Nu har jag gett dem några dagar.

Kul att så många visat intresse, jag har därimot talat med en annan förening som ev kunde bistå med lokal emellanåt dock inte föreningspengar. Jag skulle ringa dem när föreningen var startad, de var intresserade av våra ideer.

Mvh
The Hulk

Postad 31 October 2006 - 21:46

manwhore
  • manwhore
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Det låter lovande det här :lol:

Får mig att tänka på barndomens Filmstudio som anordnades i staden, minns en gång då det var en film med engelskt tal och svensk text, då satt en kvinna framme vid duken och "dubbade" filmen i realtid, dvs hon läste texten, var väl en en 7-8 år gammal tror jag...hehe :lol:

Aja, det var en liten anekdot, men...ja, det här blir nog bra till slut :lol:

Postad 01 November 2006 - 14:06

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
Ok nu har jag pratat med föreningsliv. De skall skicka de papper till mig som krävs.

De har vissa krav och här ett par:

* Minst 10 stycken medlemmar under 20år

* Möte för att klubba igenom styrelse samt start av förening

* Styrelse

* Styrelsemöte 1 gång/ år

Här är några av dem, hur som helst så anser jag att detta inte är ett problem men för att allt skall gå fortare behöver jag verkligen att ni som är intresserade mailar till:

[email protected]

Behöver veta:

* Personnr (ej 4 sista)

* Namn

* Adress

* Telefon nr samt e-mailadress

* Nick (bra att ha vid namnskyltar vid träffar osv)

Det jag gör då är att göra ett register som då alla medlemmar får ta del av så vi kan nå varandra vid olika evenemang samt möjlighet vid sammåkning osv.

Hoppas ni mailar så fort ni kan så vi kan få föreningsstöd och komma igång i år.

Mvh
The Hulk

Redigerat av The Hulk, 01 November 2006 - 14:10.

Postad 01 November 2006 - 19:01

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlägg
  • 0
Du har mail

Postad 01 November 2006 - 19:10

Tweakarn
  • Tweakarn
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Så där ja, då har man anmält sig till denna klubb, det skall bli riktigt roligt.

Mvh Tweakarn.

Postad 02 November 2006 - 00:09

Unregisteredbdae541f
  • Unregisteredbdae541f
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Hur kommer detta fungera då. Kommer vi ha en gemensam förening men med olika "utövningsgrupper" runt om landet eller?

Är för övrigt intresserad av detta.. Bra initiativ av "The Hulk"! :huh:

/strife

Postad 02 November 2006 - 00:26

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0

Strife: Hur kommer detta fungera då. Kommer vi ha en gemensam förening men med olika "utövningsgrupper" runt om landet eller?

Är för övrigt intresserad av detta.. Bra initiativ av "The Hulk"! cool.gif

Grundtanken är väl att vi startar en förening i västra området men imed att det kan vara svårt för alla att hänga på pga avstånd osv så kan man egentligen göra på 2 sätt. Ena är att medlemmar träffas runtom i landet själva men är välkomna på eventuella årliga träffar och sjävklart när de är i krokarna.

Det andra sättet kan ju vara att någon i div område tar på sig ansvaret och håller i det typ som jag gör så kan ni få föreningstöd dvs pengar för att kunna boka en biosalong exempelvis eller kanske hyra en lokal och köra Bondrace osv osv

Ser även detta som en möjlighet att få nya kontakter och lära känna andra forumsmedlemmar.
Vi har tidigare haft forumsträffar i Gbg och det har varit jättekul men då har det varit fokus på prylarna mer än film. Det finns dock inget som hindrar för en HD-afton eller projje shootout osv där alla kan ta med sig olika modeller så kör vi ett tokrace med pryltest och skriver ner vad vi tyckte för alla andra medlemmar :) :P bara ideer kontra gärna ideer.

Vad tycker ni ang filialer för det hade vart kul om vi på n :P något sett hörde ihop så att information och olika träffar kan sammanflätas?

Mvh

The Hulk

Postad 02 November 2006 - 07:48

manwhore
  • manwhore
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Det enklaste är nog att det startas upp små lokala föreningar, men som du säger så finns det ju inget som hindrar oss från att höra ihop.
Är väl inte heller så enkelt att starta upp en "rikstäckande" förening sådär huxflux för att sedan starta upp lokala, då är det bättre att göra tvärtom, när vi är tillräckligt många små så kan vi starta en "moderförening/organ".

Well, det var mina 5 cent den här morgonen - orkar inte tänka så mycket, är så jäkla förkyld :)

Redigerat av manwhore, 02 November 2006 - 07:48.

Postad 02 November 2006 - 16:12

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
manwhore: Ett annat förslag är ju att starta slutna sällskap vilket gör att dessa har vissa rättigheter att jobba emot så behöver man inte krånga till det så mycket.

Kanske är det enklaste, föening är egentligen endast fördel för att få föreningsstöd och det kan behövas när det kostar flera tusen att hyra en salong för en föreställning. Iof så har vi bra kontakter men det blir inte kostnadsfritt. Nackdelen med förening är att det måste som sagt skötas som ett företag om jag förstått det rätt. Alla utgifter skall det finnas iunderlag för, dvs alla inköp, hyror osv annars kan ju vem som helst starta förening och mjölka pengar.

Hur som helst vad sägs om ett slutet sällskap för att komma igång så kan vi göra om detta till förening om det nu är värt detta???

Rösta nu så vi kommer igång och kan börja lira lite rullar.

Mvh

The Hulk

PS: Har fått in flera mail nu om registreringen men behöver fler så glöm inte maila.
Ds.

Redigerat av The Hulk, 02 November 2006 - 16:13.

Postad 02 November 2006 - 16:31

manwhore
  • manwhore
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Ja, det kanske är enklast att börja som ett litet sällskap för att slippa undan lite utav det administrativa tills det att man är tillräckligt många att det börjar bli nödvändigt med mer administration, bra tänkt!

Men...tja hur många anmälda är vi? Förslag på första aktivitet så att vi kommer igång?

Något som jag skulle uppskatta så småningom är iaf ett besök på Bergakungens Salar - skulle varit intressant att avnjuta en film i deras VIP-salong, kanske kunde vi bli tillräckligt många för att hyra den och se en bra film :)

Postad 02 November 2006 - 16:54

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0

Något som jag skulle uppskatta så småningom är iaf ett besök på Bergakungens Salar - skulle varit intressant att avnjuta en film i deras VIP-salong, kanske kunde vi bli tillräckligt många för att hyra den och se en bra film smile.gif

manwhore: NU vill jag inte kasta sten i glashuset eller varken jinxa eller låta oseriös MEN iallfall så har jag numret till arsitekten som ritat Bergakungens Salar.(betyder inte automatiskt att det går) Han har nämligen visat intresse för vad vi gör och vill att vi skulle höra av oss. Vi vill ha hans konsulthjälp för att arsitektrita våra kunders hemmabiosalonger och hus. Iallfall så kan det var en inkörsport till att hitta på något extra där kanske.. Som sagt väldigt osäkert men iallfall så har vi lite kranar vi kan dra i för att göra nått x-tra kul på andra håll också, så egentligen finns det inget som hindrar att börja bolla ideer för första träff. :)

Mvh

Redigerat av The Hulk, 02 November 2006 - 18:12.

Postad 02 November 2006 - 19:26

Tweakarn
  • Tweakarn
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Förslag från mig är att vi får till en första träff, eller möte. Där kan vi diskutera och bestämma hur vår sammanslutning skall se ut. Vill vi ha ett slutet sällskap, för och nackdelar med det?, vill vi ha en förening, för och nackdelar med det?

När vi väl bestämt oss för detta, så går vi vidare med frågor som: Hur mångar gånger per år skall vi träffas, Fredagar eller Lördgar, vem håller i vad, utskick till medlemmar, 1 eller 2 filmer per sammankomst, osv, osv.

Kan detta vara något?

Mvh Tweakarn.

Postad 02 November 2006 - 19:30

ROK
  • ROK
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
slutna sällskap betyder också mindre juridiska problem i samband med upphovsrättslaget (visning av upphovsrättsligt skyddat material).

Postad 02 November 2006 - 19:36

ROK
  • ROK
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
filiarer är som sagt trevligt =) vore trevligt o veta om det finns någon smålänning som bor i Växjö med omnejd som liksom jag har samma brinnande intresse för hembio o dylikt som kunde haka på.

Edit: filialer*

Redigerat av ROK, 02 November 2006 - 19:36.

Postad 02 November 2006 - 19:51

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
Tweakarn

Förslag från mig är att vi får till en första träff, eller möte. Där kan vi diskutera och bestämma hur vår sammanslutning skall se ut. Vill vi ha ett slutet sällskap, för och nackdelar med det?, vill vi ha en förening, för och nackdelar med det?

När vi väl bestämt oss för detta, så går vi vidare med frågor som: Hur mångar gånger per år skall vi träffas, Fredagar eller Lördgar, vem håller i vad, utskick till medlemmar, 1 eller 2 filmer per sammankomst, osv, osv.

Kan detta vara något?

Mvh Tweakarn.

Ja det låter som en bra ide, vad säger ni andra sugna på att träffas i Gbg och ta en fika eller en öl och bara skumma igenom vad som skulle funka?

N4Dst3r

slutna sällskap betyder också mindre juridiska problem i samband med upphovsrättslaget (visning av upphovsrättsligt skyddat material).

Ja det är ju en bra fördel :)

Redigerat av The Hulk, 02 November 2006 - 19:51.

Postad 02 November 2006 - 23:00

Tweakarn
  • Tweakarn
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Låter som en bra idé. Datum, tid och plats?

Mvh Tweakarn.

Postad 02 November 2006 - 23:09

mange_83
  • mange_83
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
jo intresse finns
och uppe i norr!! (kiruna) men hur ska det funka
??

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.