Du lägger mycket tillit till Samsung
Jag sitter själv på en Samsung LE40M61B, köpte min i januari för 28900kr

som i dagsläget kostar ca 21-22000kr
Det verkar som du bara vill ha en platt tv med inga specifika specifikationer.
Ställ dig frågorna:
. Vill jag ha 720p eller en riktig full hd på 1080p? För en 40" räcker 720p gott och väl men oom du närmar dig 46" så bör du satsa på en full hd
. LCD eller Plasma? Beroende på användarområden. Bra tumregel är ju egentligen: Använder du PC till tv väldigt ofta så ska du ha en LCD och använder du tv för framförallt bio tittande så ska du nog gå på en plasma för skönaste bilden, även om LCD inte är allt för långt ifrån
. Samsung LE40R serien har ju inte fått det bästa betyget för sina problem. Problem med VGA uttaget för Samsung LE40M71 kopplad till PC är ju också ett problem om man läser i detta forum (som ersätter M61 modellen).
Enligt mig så är Samsung snygga.... och M61B var nog den modellen dom lyckades bäst, resten som kommit efter det har ju bara strulat. Nu vet man ju inte hur bra egentligen Samsung LE40F71 är. Det är modellen med riktig 1080p.
Men nästa tv jag kommer köpa är troligtvis en Sony då LCD gått ner så mycket i pris att man kan få en riktig schysst tv för enbart 20-25000kr
Undvik Samsung R serie, det är allt jag har att säga