Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Silvercrest KH 6515 (HDMI/VGA/USB/SD+CF+MS) 699:-

188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
SilverCrest KH 6515 (DVD-spelare) 0 8,33 (2) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 30 oktober 2006 - 15:27

fredl
  • fredl
  • Forumräv

  • 762 inlägg
  • 0
Köpte precis denna på Lidl. Döm av min förvåning när jag ser att det sitter både HDMI och VGA port på den. Spelare är baserad på Zoran 888 chipset, klarar USB minnen och USB hårddisk (FAT32).

Än så länge spelar den alla filer jag har provat (xvid/divx 6/mp4). Bra inställningsmöjligheter finns med olika val för hantering av AR (grundinställning 4:3, 16:9) sedan finns stretch vertical/ stretch horizontal/auto/pan and scan.

Spelare har 5.1 utgång och spelar upp dvd-audio (ej SACD).

Filhanteraren känns smidig och snabb.

Klarar undertexter .srt, .sub, .ssa, .smi man kan välja charset och position.

Har tidigare testat bl.a. Philips 5960 (ingen kortläsare / klarar inte dts), Thomson 252 (väldigt ryckiga panoreringar) och tycker den här verkar bra.

Lägg till priset på 699:- med 3-års pengarna tillbaka garanti och den blir ett bra budget tips.

För den intresserade gäller det att sno på då det som vanligt bara är en väldigt begränsad period den säljs (säljstart idag 30/10).

#2

Postad 30 oktober 2006 - 18:40

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Tjenis!!

För er som är intresserad så finns det en diskussion på ett franskt forum, här är den på engelska!!

Verkar som det är ett bra budgetköp, undrar hur den är mot Denver 1018?

fredl: Står det nåt i manualen om hur mycket den skalar upp bilden? 1080i? 1080p? Står det nåt om vilket version det är på HDMI:n? 1.1? 1.2?

:)

#3

Postad 30 oktober 2006 - 20:18

fredl
  • fredl
  • Forumräv

  • 762 inlägg
  • 0
Kanelbulle: Den skalar upp till 720p eller 1080i. HDMI version nämns inte av manualen.

Glömde att nämna att den också stöjder HD-Jpg.

#4

Postad 30 oktober 2006 - 20:55

RJM
  • RJM
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Jag hittade en test och info hur man gör den regionsfri... Läs mer här (översatt från Tyska)

Verkar vara ett bra köp!

Redigerat av RJM, 30 oktober 2006 - 21:19.


#5

Postad 31 oktober 2006 - 20:19

RJM
  • RJM
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Nu har man köpt en... Men LIDL skickade med ett papper att de inte har öppet köp. Vad är detta? Kör de inte med 3-års pengarna tillbaka garanti? Kan de verkligen göra så? Är inte öppet köp en rättighet man har som kund enligt konsumentköplagen?

#6

Postad 01 november 2006 - 14:19

fredl
  • fredl
  • Forumräv

  • 762 inlägg
  • 0
Lidl har normalt 30-dagars öppet köp utan strul. Det verkar som om vissa butiker exkluderar viss elektronik ifrån denna regel. Mot obruten förpackning borde du alltid kunna hänvisa till deras öppetköp regler.

Jag har utan problem kunnat returnera en dvdspelare som jag inte blev nöjd med.

Öppet köp är inte en lagstadgag rättighet enligt KKL, det du tänker på är reklamationsrätten. På t.ex. Silvercresten erbjuder de 3-års garanti, och jag förmodar att de inte kan erbjuda en utbytesenhet när varan inte längre säljs, alltså ger de förmodligen pengarna tillbaka om den går sönder.

#7

Postad 03 november 2006 - 20:32

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Tjena folks!!

Skulle hjälpa brorsan att köpa en ny lågbudget spelare. Rekommenderade honom Lidl:s Silvercrest spelare som såg grymt bra ut på pappret.... men, sen kliade det i fingrarna. Jag åkte förbi Kjell o Co och slog till på en Denver DVH-1018... nu skall det testas!!

Och vad hände?!?

Jo, Silvercresten totalt krossade Denvern... inget snack om saken, det var milsvidd skillnad. Jag har en Amoi LC42T1E som stödjer 1080p (1920x1080) och jag har testat både via HDMI... Det var löjlig skillnad, jag vill inte göra någon besviken. Bildkvaliten var så usel på Denver så den liknade mest VHS i förhållande!!!

Snacka om att jag blev förvånad!!

Dessutom har Silvercresten stöd för högupplöst-jpeg... blir verkligen otroligt bra att köra digitalbilder på. Jag har själv en Transgear DVX-700, den stödjer även den högupplöst video/bild. Men när det gällde bildvisning så visade det sig att Silvercresten gav bilderna ännu bättre rättvisa, grymma färger och ytterligare skärpa!! Riktigt bra! Min spelare kostade 2500:-... men det verkar som bildprocessorn i Silvercresten helt enkelt är bättre! Det sitter en Zoran 888 i den, Silvercresten klådde som sagt min Transgear i bild men i inte film-läge, där drog Transgearen det längre strået, jag har dock inte justerat spelaren något nämnvärt!

Antagligen kommer jag att återkomma med mer info under söndagen om testandet... vi får se vad tiden ger för möjligheter!

#8

Postad 04 november 2006 - 13:42

glemmy
  • glemmy
  • Lärjunge

  • 282 inlägg
  • 0
Säljs den här spelaren fortfarande på Lidl tro?

#9

Postad 04 november 2006 - 16:30

fredl
  • fredl
  • Forumräv

  • 762 inlägg
  • 0
Den säljs så länge lagret räcker, skulle tro att det rör sig om en 10-15 st per butik som levererades till den 30/10.

#10

Postad 05 november 2006 - 11:32

DeltaFord
  • DeltaFord
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Efter viss tvekan till att ersätta min Pioneer DV-444 med en Lidl-DVD, så slog själv ändå till på en SilverCrest 6515 i veckan. Den har dock visat sig värdig Pioneerens plats och duktigt svalt alla DVD/Xvid/Divx/MP3 som jag matat den med via DVD/DVD+RW/DVD+R/CD-RW/USB.
För 699kr är den helt klart ett fynd. Enda nackdelen för min del är att den inte fanns i svart...

#11

Postad 05 november 2006 - 12:36

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

  • 1 145 inlägg
  • 0

Efter viss tvekan till att ersätta min Pioneer DV-444 med en Lidl-DVD, så slog själv ändå till på en SilverCrest 6515 i veckan. Den har dock visat sig värdig Pioneerens plats och duktigt svalt alla DVD/Xvid/Divx/MP3 som jag matat den med via DVD/DVD+RW/DVD+R/CD-RW/USB.
För 699kr är den helt klart ett fynd. Enda nackdelen för min del är att den inte fanns i svart...

<{POST_SNAPBACK}>


att den inte ska finna i svart ingår ju i namnet SILVERcrest :D kolla efter BlackCrest

/staffan

#12

Postad 05 november 2006 - 13:37

fredl
  • fredl
  • Forumräv

  • 762 inlägg
  • 0
Den verkar ha funnits i svart på de lite större marknaderna som t.ex. Tyskland.

#13

Postad 05 november 2006 - 15:36

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
I Hälsingland så fanns det både silver å svarta.

#14

Postad 05 november 2006 - 18:25

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Tjena igen!!

Jag har för mig att den svarta heter 6516... så det är bara att köra!!

Regionsfrihet fixar ni med att trycka: 9 9 9 9 vänta pyttlite och 9 (den sista 9:an=regionfri, 1=region1 osv).

:D

#15

Postad 05 november 2006 - 23:58

kalle23456
  • kalle23456
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0
Någon som vet om den klarar av MP3 på DVD skiva utan problem
samt om den också visar MP3 ID Tag's?

#16

Postad 06 november 2006 - 11:54

ufc4fun
  • ufc4fun
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Tjena igen!!

Jag har för mig att den svarta heter 6516... så det är bara att köra!!

Regionsfrihet fixar ni med att trycka: 9 9 9 9 vänta pyttlite och 9 (den sista 9:an=regionfri, 1=region1 osv).

:)

<{POST_SNAPBACK}>

Skulle du kunna förklara igen, ska man trycka in vilken region man skall spela följt efter 5st 9:or?

#17

Postad 06 november 2006 - 13:28

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en idag. Jag är vansinnigt trött på min sega Thomson DTH 8551 som dessutom saknar koaxialutgång (den har bara optisk som ger sämre ljud). Dessutom är Thomson-spelarens USB-ingång kass, den stöttar inte USB-minnen. Och om jag kopplar in digitalkameran så är det supersegt + ger grovkorniga bilder.

#18

Postad 06 november 2006 - 14:31

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Sådärja, nu får vi se hur bra den är. Slog till på sista exemplaret i Motala. Hoppas den är den budget-bomb jag tänkt mig. Om den inte håller måttet som DVD-spelare så har jag i.a.f. fått en USB+minneskortsläsare med fjärrkontroll, inte dumt det heller...

#19

Postad 06 november 2006 - 18:44

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0
¤ Har någon möjlighet att koppla in en extern hårddisk...? Jag är intresserad av hur bra det fungerar med FAT32 och NTFS-diskar.

¤ Går det att uppgradera spelaren med firmware?

¤ Kan man koppla spelaren direkt till en datorskärm via VGA-utgången?

¤ Hur är uppspelning av Nero Digital (.mp4)?

¤ Jag tycker DivX-undertexterna ser extremt små ut (nästan Pioneer-klass)... Går det kanske att ändra storleken? Har någon lust att ta lite mer högupplösta kort på skärmen så det blir lite lättare att avgöra om det är lagom stort för en själv?
Postad bild

Redigerat av Thuyner, 06 november 2006 - 19:05.


#20

Postad 06 november 2006 - 19:43

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
ufc4fun:

Tryck först 9 9 9 9 paus och 9 för regionfrihet (1 för 1 osv). Så först fyra nior, sen regionen!

Tyvärr har brorsan fått sin spelare nu... :) så mitt lilla nöje är över!! Nu får jag fortsätta roa mig med min Transgear igen!! Inte dumt i och för sig!

Glöm inte att ställa in HD-stödet för bilderna, detta är inte aktiverat! Jag lovar, man blir kär i spelaren då!

Thuyner:
1. Skulle tro det, FAT måste gå, NTFS kan man alltid hoppas på...
2. Jajjamensan, det skall gå, har dock inte hittat varifrån
3. VGA-skärm måste funka!
4. Storleken hittade jag ingen inställning för. Däremot placeringen!

Här finns ett kanonbra tysk test (översatt via Google)

Lycka till allihop!!

;)

#21

Postad 06 november 2006 - 20:53

fredl
  • fredl
  • Forumräv

  • 762 inlägg
  • 0
Mycket svårt att tro att NTFS skulle fungera, jag har inte hört om någon stand-alone som klarar av det.

#22

Postad 06 november 2006 - 21:03

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0
Jag har bara läst att det "teoretiskt sett" har varit möjligt på andra spelare... Konstigt att ingen som köper en sån maskin har kunnat prova ;) Jag vill kunna koppla in NTFS-diskar då jag har en hel del filer som tar över 4gb (som FAT32 inte klarar av).

#23

Postad 06 november 2006 - 22:13

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Tjena!!

Som sagt har jag ingen spelare... men jag kan prata lite ändå!!

Det verkar som det eventuellt inte går med USB-diskar mot den utan endast USB-minnen. Vet inte om det finns/kommer någon workaround... men det är intrycket jag fått!

Däremot stämmer inte det som står i manualen att den bara stödjer 512Mb minnen, det skall gå med 4Gb vad jag förstått!!

Men nu ska jag lämna er, frid!!

;)

#24

Postad 06 november 2006 - 23:34

kalle23456
  • kalle23456
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0

Om den inte håller måttet som DVD-spelare så har jag i.a.f. fått en USB+minneskortsläsare med fjärrkontroll, inte dumt det heller...

Ungefär så har jag också tänkt samt att man kan få en läsare av MP3 på DVD.

Gillar att det finns möjlighet att ev. läsa en hel USB disk via USB ingången.

Var på Lidl idag men den är inte längre med i annonsbladet. Finns den ingen annanstans?

Offtopic-Har varit på G nu sista dagarna att ev. köpa en Hemmabioreceiver Marantz SR-5600
på grund av dess fina ljud och låga pris, men börjar nu istället lura på en Pioneer 1016
som tydligen har en USB ingång på fronten vilket borde innebära att den kan läsa av en hel USB
disk (400-500Gb). Kopplar man då in en liten TFT-skärm på någon bildutgång så ser man ju också hela mappstrukturen. Grymt kul sätt att spela MP3 på utan att ha dator igång.
Receivern har tydligen också en ljudförbättringskrets för just MP3. ;)

Redigerat av kalle23456, 06 november 2006 - 23:36.


#25

Postad 06 november 2006 - 23:46

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
kalle23456:

Dom har den aldrig framme i butik, fråga personalen! I värsta fall så är den slut! Den tillhör förra veckans varor, och dom köra alltid dom här kampanjerna veckovis!!

Annars är det bara på med Adidas-skorna och jogga vidare!

#26

Postad 07 november 2006 - 07:15

p_tre
  • p_tre
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Hej på er.

Köpte en igår på Lidl i Arvika.
Vid 15:00 så fanns det 3-4 st kvar, 2 svarta såg jag iallafall.
Så ni som befinner er i Värmland har ju chans att få tag på någon innan dom tar slut.

P_tre

#27

Postad 07 november 2006 - 19:52

nismo
  • nismo
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Kan någon bekräfta om det ska ta längre än 4-5 minuter efter man stoppat i ett usb minne innan det händer någe.

har testat nu med 2 st usb minnen ett på 1 gig och ett på 16meg, stoppar i usb minnena lampan på "usb minnet" lyser grönt på båda minnena trycker på usb knappen på spelaren det kommer upp usb på skärmen i hörnet, Ingenting händer väntar 3-4 minuter ingenting kommer upp.

ska det inte lysa någon lampa på spelaren oxxå? då usb minnena är inne? står något om det på compact flash minnen eller hur det va.

testat med att dra ut usb minnena flera ggr och sätta i dom igen riktigt ingenting händer står bara på skärmen usb om man trycker på knappen.

På displayen på spelarn står det no usb?

Testar med ett compact flash kort som jag haft i kameran med bilder i

händer ingenting trycker man på usb knapppen kommer det då upp på skärmen CF men ingenting händer.

På spelaren står det no usb fortfarande.


Någon som kan bekräfta alt ta kort på sin spelare hur det ska ser ut då ni stoppar in ett usb minne? om det lyser någe knappar eller någe på usb sidan. Alt om man måste trycka någon special kombination för att få gång det med usb minnen..


Kan min spelare va kasss?

#28

Postad 07 november 2006 - 21:10

kalle23456
  • kalle23456
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0
På min Denver så börjar USB-minnets egen lampa att blinka så fort jag stoppar i det.
Jag växlar mellan DVD-USB-SDkort med en knapp på fjärren.
Den byter källa direkt utan fördröjning.
Borde funka på liknande sätt med Silvercrest

#29

Postad 07 november 2006 - 22:07

nismo
  • nismo
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
testat ett usb minne till händer inge då jag drar in minnet och trycker på usb knappen står usb på tv_n men inga filer eller någonting händer.


Kan någon som har spelaren bekräfta om det ska lysa någon lampa på usb sidan på spelaren när man stoppar i usb minnet?

lampan på minnet lyser men ingenting händer :blink:

köpte ju spelaren för detta kan ju inte tro att 3 st usb minnen inte fungerar.


512mb minnet var i fat läge, formaterade det till fat32 och la in 1 mp3 låt på det..

Funkar inte ändå.

Vet inte om jag ska byta spelaren.. kanske måste man göra någe speciellt för att få i gång usb

Redigerat av nismo, 07 november 2006 - 22:15.


#30

Postad 07 november 2006 - 22:23

p_tre
  • p_tre
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
provade igår lite snabbt att sätta in ett 128mb USB minne.
Inga som helst problem.
Jag tryckte på knappen DVD/USB sedan så kom det upp en ruta för val av DVD eller USB jag styrde ner till USB och tryckte OK.
Filerna laddades direkt utan några längre tider....

P_tre

#31

Postad 08 november 2006 - 00:35

nismo
  • nismo
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Löst sig :lol:

Mest lol på lösningen har läst bruksanvisningen där det ej står att man måste trycka OK då man valt usb, hehe

frugan kom på det och vi som slitit i vårat hår och tryckt på enter och play och display och alla knappar utom OK sedan tryckte hon lite på dosan medans vi skrek ge faan då hoppade allt i gång då hon kom åt OK knappen :P :blink: :P

#32

Postad 08 november 2006 - 09:01

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Kopplade in spelaren i går. DVD-filmer visas med en otrolig skärpa, och panoreringar sker helt utan hackningar. Tycker bara att jag hittat fyra nackdelar:

*Fjärren tar dåligt.

*Fjärrens knappar är svårfunna i mörker.

*HDMI skickar inte ut ljud. Jag har provat digital out OFF, PCM och RAW (dvs alla val som finns). Någon som har något tips?

*DivX fyller ej ut hela bildytan på min Pioneer-plasma (3 cm svart ram runt om). Jag har bara testat 720p, kanske det funkar bättre med en annan upplösning?

#33

Postad 08 november 2006 - 09:14

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Audiovector:

Skumt med HDMI-ljudet... jag köpte billigaste HDMI kabeln från Kjell o Co, ljudet var det inget fel på. Rörde inte inställningarna, tror det var PCM-default!?

Fjärren håller jag med dig om... men hur är det Lidl är väl lite bättre på livsmedel tror jag!! :blink: Nä, grymt prisvärd maskin helt klart!

Nismo:

Vad säger man? Kvinnlig intuition? Eller är det grabbar och instruktionsböcker... vågar inte ens svara själv... :P

Redigerat av Kanelbulle, 08 november 2006 - 09:17.


#34

Postad 08 november 2006 - 10:56

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0

Någon som vet om den klarar av MP3 på DVD skiva utan problem
samt om den också visar MP3 ID Tag's?

<{POST_SNAPBACK}>


MP3 på DVD går bra. ID3-taggarna funkar men kan bara avläsas på TV:n, ej på displayen.

#35

Postad 08 november 2006 - 14:57

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0
Audiovector: Är ramen där om du zoomar eller spelar upp 4:3-video?

#36

Postad 08 november 2006 - 15:01

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0

Audiovector: Är ramen där om du zoomar eller spelar upp 4:3-video?

<{POST_SNAPBACK}>


Om jag zoomar får jag fel aspect ratio plus att vänster och höger sida blir svarta.
4:3 har jag inte spelat, vad är det för något? ;) :) B) :D

#37

Postad 08 november 2006 - 16:27

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0
4:3 är "icke-widescreen" :) En del DivX-filmer har svarta kanter i vänster och höger sida (ofta på lite äldre rippar). Så jag tänkte att din TV kanske inte zoomar in den lilla biten. Men då borde du ha märkt det på vanliga DVD-filmer också, då de ofta har små svarta kanter de också ;)

Redigerat av Thuyner, 08 november 2006 - 16:27.


#38

Postad 08 november 2006 - 17:40

Ampa69
  • Ampa69
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0
Nån som vet om denna spelare klarar av att spela upp xvid med packed bitstream?

#39

Postad 08 november 2006 - 17:52

Unregistered881d95e5
  • Unregistered881d95e5
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Efter ha läst det tyska omdömmet i testet så beslutade jag mig för att köpa denna också.

Så på lunchen så åkte jag till närmaste Lidl(Täby) och fick tag på sista ex:et i den butiken.

Så nu är det bara att åka hem och plugga i den i TV:n.

I denna butik var det 3-års garanti på spelaren. T.o.m försäljaren på Lidl tyckte det var konstigt med en så frikostig garanti.

/X

Redigerat av Unregistered881d95e5, 08 november 2006 - 17:56.


#40

Postad 08 november 2006 - 18:40

DeltaFord
  • DeltaFord
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Nån som vet om denna spelare klarar av att spela upp xvid med packed bitstream?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har testat sådana utan problem.

#41

Postad 08 november 2006 - 19:04

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Det är helt SANSLÖST vad denna billiga spelare klarar av!!! Dessutom har den goda prestanda. Jag gillar dessutom att displayen går att släcka ner helt, underbart när man ser film.

#42

Postad 08 november 2006 - 20:12

beniblasnok
  • beniblasnok
  • Lärjunge

  • 436 inlägg
  • 0
Får den att beställa via nätet? vart i så fall? Mvh Johan

#43

Postad 08 november 2006 - 20:16

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
beniblasnok:

Skulle tyvärr inte tro det... Lidl kör sina kampanjer hårt styrt varje vecka. Varje butik får ett gäng varor tex 10 DVD-spelare... När de är slut så är de slut... Så det är på med Adidas-skorna och jogga runt om du inte känner några på annan ort om de är slut där du bor!!

:)

#44

Postad 08 november 2006 - 20:51

beniblasnok
  • beniblasnok
  • Lärjunge

  • 436 inlägg
  • 0
åå de va ju synd... har inte ens lidl här i umeå så.. :)

#45

Postad 08 november 2006 - 21:08

fredl
  • fredl
  • Forumräv

  • 762 inlägg
  • 0
Jag är grymt nöjd med min SC. Fjärren känns kanske lite sunkig, men det faktum att man kan dimma displayen (tom stänga av den) är guld värt. Jag hatar alla dessa störande displayer och lysdioder som är på hemelektronik nu förtiden.

#46

Postad 08 november 2006 - 21:35

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
beniblasnok:

Du kanske känner någon eller släkt i en passande stad?? :) Det brinner lite i knutarna...

#47

Postad 08 november 2006 - 21:44

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0
Verkar som att Silvercrest bara säljs av Lidl, om man ser på denna sidan... Om affären brukar ha hemma produkter av detta märke så kanske det går att specialbeställa det man vill ha.

Hade varit kul om modellen 6507 såldes här. Ingen USB, men den har MT1389FE-chip, så man kan hitta moddade firmwares. Nackdelarna är att den varken har USB eller VGA :)

#48

Postad 08 november 2006 - 21:53

Ampa69
  • Ampa69
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0

Hade varit kul om modellen 6507 såldes här. Ingen USB, men den har MT1389FE-chip, så man kan hitta moddade firmwares. Nackdelarna är att den varken har USB eller VGA ;)

<{POST_SNAPBACK}>

den modellen av silvercrest har jag :) , med moddad firmware så tar även den packed bitrate xvids

#49

Postad 08 november 2006 - 22:00

Thuyner
  • Thuyner
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0
Jo jag läste någonstans att det gick! Men jag tar alltid bort packed bitstreams med Mpeg4Modifier innan jag bränner ner filmerna :)

Köpte du den på Lidl eller...?

#50

Postad 08 november 2006 - 22:20

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Tjena folks!!!

SilverCrest är Lidls egna märke, de köper in en färdig produkt från en stooor leverantör med en spec de vill ha. Sen kör dom kampanj i hela Europa... snacka om att de slänger ut några stycken... :)

Med andra ord, den finns ingen annan stans!!

Ryktet säger att 6515 är en LG i botten, faan trot...

Men så länge dom sätter sin label på prylar av den här kvaliten så får dom gärna fortsätta!!

Dom har ju en massa skumma egna märken, de sålde väl en Projje som hette Targa som var en förklädd Nec...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.