Tycker att det är dags för en uppdatering i denna tråd. Quattro säljs även av Asko, det var där jag först bekantade mig med den. Stalands på Åsögatan har dock flera exemplar utställda än Asko (i Länna i alla fall). När jag efter många månaders velande äntligen hade bestämt mig för vad jag skulle ha, så var det 10% rabatt på Stalands. Dessutom var deras listpriser några hundralappar lägre per modul. Beställde så klart därifrån då. Det blev en:
Schäslong 90 vänster + 1 sits 90 utan armstöd + 1 sits 90 utan armstöd + hörn nr 330, med armstöd nr 460 (bredaste, 27cm). Blyga 476cm långt totalt, dess uppgift blir att fylla den långa väggen i vårt 6m långa vardagsrum. Och en 90*90 fotpall blev det också. Avtagbar klädsel i ljust beige, och ben nr 47 (chrome). Fick dock ett samtal från säljaren lite senare, och till slut blev det andra ben under armstöden för att det hela skulle bli stabilt, valde ben nr 61 där.
Ska bara tillägga att jag valde 2 * 1 sits 90 utan armstöd istället för en 3 sits 90 utan armstöd för att kunna dela upp det hela till 2 soffor i framtiden, planerar på att köpa två sitsar med armstöd i vardera just för detta syfte. Lite dyrare, men ger ökad flexibilitet. Vet inte om det finns plats för denna långa sak vart vi nu flyttar härnäst.
Beräknad leverans vecka 37, väntar med spänning och har fullt upp med att förbereda rummet för soffans ankomst

.