Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Siemens SL560 erfarenhetsutbyte

4 svar i tråden
Gigaset SL560 (Trådlösa telefoner) 7 7,64 (11) Inga priser

Skickat 01 november 2006 - 14:06

Är det nån som köpt denna trådlösa dect telefon och kan komma med lite kommentarer?

Fungerar bluetooth bra med icke Siemens headset?
Är de bra ljudkvalitet med bluetoothheadset?

Finns det nån möjlighet att koppla in den till Voip telefoni via bredband om man skulle vilja det framöver?

Skickat 22 november 2006 - 19:46

Jag har just köpt en Siemens SL560, sitter och försöker få den fungera ihop med mitt BT-headset från sonyericsson och det går inget vidare än. B) Misstänker att det är dåligt batteri i mitt headset då det inte är använt på länge. Ska låta headsetet ladda några timmar och prova igen.

Har iaf lyckats överföra kontakter via BT från min mobil till siemens-luren, lite småcoolt (kanske inte så nödvändig funktion dock.) B)

Skickat 11 januari 2007 - 21:40

Jag funderar på att köpa denna telefon. Ville mest kolla om ni som har den är nöjda?
Undrar sedan om någon kan tipsa om en riktigt billig siemens telefonsvarare som fungerar med SL560.

Skickat 22 mars 2007 - 22:55

Jag köpte SL560 och är nöjd. Det är så djvla smidigt att prata långsamtal och samtidigt städa toaletten eller nåt :-)
Bra ljudkvalitet och det fungerar även fint med mitt Bluetooth headset Nextlink AX. Det tar några sekunder för samtalet att flyttas från telefon till headset så den som svarar kanske hinner göra det i telefonen innan samtalet kopplas över men vet man om det så.
Har fört över några kontakter från mobilen men från min Palm Tungsten fick jag bara över en kontakt av nån anledning...
rekommenderas.

Skickat 17 november 2007 - 17:28

Köpte en SL 560 för att använda på jobbkontoret och kan inte rekommendera den till annat än att möjligen prata i. Knapparna sitter något för tätt för att vara bra, jag slår för många nummer fel. OBSERVERA att det inte finns någon som helst möjlighet att använda ett vanligt trådat headset, uttaget saknas! Alltså är du hänvisad till att använda blåtandsheadset. OBSERVERA att nästan inga blåtandsheadset fungerar ihop med den här telefonen. De som Siemens support säger fungerar är flera år äldre än vad telefonen är, säljs knappast längre och du är alltså hänvisad till beg. marknaden för BT-headsets om du behöver använda headset till den här telefonen. Siemens support säger själva att endast BenQ HHB 500 + 600, Motorola HS820, Jabra BT250, Plantronics M2500 + Pl Voyager 510, Ericsson HBH 20 + HBH608, Netcom GN 6210, Nokia BH800 fungerar till denna telefon.

Det enda som är OK är den inbyggda högtalarfunktionen, den är bättre än snittet för liknande telefoner.
Överföringen av kontakter via blåtand m ha blåtandsadapter har jag aldrig heller fått att fungera.
M a o är den INTE värd sitt pris. 195 kr är rätt pris. Det exemplar jag köpt åker nu tillbaka till leverantören eftersom den inte fungerar med blåtandsheadset enkligt utlovat.

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.