Postad 01 November 2006 - 22:12
Postad 20 September 2007 - 19:42
Bara att handla.
Sen en bra stärkare som många är nöjda med som kostar precis 4000.
Lycka till..
Postad 21 September 2007 - 06:14
Jag köpte Jamos S606 paket för en dryg månad sedan (se mitt galleri för bilder). Är mycket nöjd med denna setup, köpte en Onkyo TX-SR605 att driva dessa med och kör Jamo-frontarna bi-ampat sen en tid sedan. :-)
Kan starkt rekommendera dessa! Bra ljud, fin detaljfinnish samt ett vettigt pris! Snygga är dom också!!
Jag blir nöjdare för var dag som går med dessa pjäser :-)
Fråga gärna mer, svarar gärna..
Mvh/Johan
Postad 21 September 2007 - 17:11
Tack för era svar! Undar en sak till. Hur går det utan Sub, klarar sig systemet bra? Skulle du kunna tänka dig att köa en sub till nu? Tack på förhand!Tjena!
Jag köpte Jamos S606 paket för en dryg månad sedan (se mitt galleri för bilder). Är mycket nöjd med denna setup, köpte en Onkyo TX-SR605 att driva dessa med och kör Jamo-frontarna bi-ampat sen en tid sedan. :-)
Kan starkt rekommendera dessa! Bra ljud, fin detaljfinnish samt ett vettigt pris! Snygga är dom också!!
Jag blir nöjdare för var dag som går med dessa pjäser :-)
Fråga gärna mer, svarar gärna..
Mvh/Johan
Postad 21 September 2007 - 18:30
Inte i alla lägen men jag tror denna skulle få lite mer tryck i basen
Postad 22 September 2007 - 14:07
Har inte kollat så jättemycket film men då kunde nog en sub förstärka biokänslan.. Visst klarar du dig långt utan sub med dessa högtalare, det är ju ändå 2 st 8 tums basar i dessa.
Jag kommer nog ändå att låna en sub inom kort och testa, eventuellt köpa. Inte för att jag saknar bas men kan ju vrida ner lite på basen till Jamo-frontarna då istället och spara på dom...
Ljudet blir ju också helt annorlunda med annan elektronik och i ett annat lyssningsrum, akustiskt sett!
Vad har du tänkt dig för förstärkare? Och hur stort rum har du?
MVH/Johan
Redigerat av Sleeping Sun, 22 September 2007 - 14:11.
Postad 22 September 2007 - 16:28
Tyvär inte tillsammans.
Jamona drogs av en Yamaha.
Onkyo lyssnade jag med ett par Canton GLE 409 och dom högtalarna är så ###### bra, underbara.
Och Onkyon kan jag inte säga nåt dåligt om.
Verkligen en bra stärkare.
Postad 21 May 2008 - 09:01
Hade tänkt lägga ut runt 5000kr på högtalare och det här ser riktigt intressant ut.
Prisvärt, ingen som har dömt ut dom vad jag kan se.
Någon som kan rekommendera att slå till?
Postad 23 May 2008 - 19:30
Har just uppmärksammat det här paketet.
Hade tänkt lägga ut runt 5000kr på högtalare och det här ser riktigt intressant ut.
Prisvärt, ingen som har dömt ut dom vad jag kan se.
Någon som kan rekommendera att slå till?
Bara att slå till! Jag är riktigt nöjd med dessa sen i höstas. Har du funderingar eller frågor så är det bara att pm:a mig..
Postad 23 May 2008 - 20:44
klart man ska ha en sub till. Jamos sub 250 tex
Postad 24 May 2008 - 20:25
Hade tänkt mig så billigt som möjligt. 3-4000kr
Onkyo TX-SR505
Denon AVR-1908
kanske något sådant, kom gärna med mera tips, ju billigare desto bättre.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
21 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?