Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dynavoice Magic-paket

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 November 2006 - 00:30

Känguru
  • Känguru
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag är i nedre tonåren, men kommer att snubbla på en lagom stor summa pengar snart (ska fylla moppe) och har mer och mer börjat att störa mig på ljudet från dator och hörlurar. Vilket läge att investera i högtalare och förstärkare, no?

Jag funderar lite på http://www.fynda.se/...hp3?prodid=1510 efter Kents positiva recension om receivern. Jag förstår dock inte riktigt vad siffrorna betyder rakt igenom (vilket är förbi att watt är inte allt utan att mycket annat väger in, men inte mycket mer), men av det jag kan så verkar det vara ett rätt ok nybörjarpaket. Högtalarna verkar ju ha fått 10/10 i Ljud och Bild och jag antar att dom kan sina saker, eller?

Man kanske skulle kunna använda T-Amp och sen de där högtalarna? För egentligen ligger det där paketet i taket på budgeten. Har någon något annat billigt förslag som matchar något av de här paketen, något som jag totalt har missat?

Rummet som systemet skulle användas i är 4.5m*2.5m, så det är inte alls speciellt stort. Det jag tänkt använda det till är musik/film ut ifrån datorn och kanske använda till TV och DVD.

Det system som jag använder idag är egentligen för lite för att ens kallas ett "system". Men i alla fall, AC 97-ljudkrets och X-530-högtalare. Inte något att vara stolt över, men det lyckas då och då framkalla något man en regnig dag skulle kalla ljud, så egentligen allt jag byter till gör det hela bättre.

E: Kablar och alla tillbehör är bara en djungel för mig, någon får gärna berätta om någon billig och bra kabel, på till exempel Hifi-klubben som jag har rätt nära.

Redigerat av Känguru, 02 November 2006 - 00:36.

Postad 02 November 2006 - 18:13

Känguru
  • Känguru
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Så det är inte någon som tror eller vet något om det här? Ingen som har tips på något system i 2 000:- klassen?

Postad 02 November 2006 - 21:45

Unregistered7f664da5
  • Unregistered7f664da5
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Har ingen erfarenhet av dynavoice förstärkaren men du får nog inget bättre för dom pengarna.
Angående högtalarna så har jag ingen hum om dom heller men jag har läst tester på dom (bifogar länk) så du kan läsa själv http://www.bildochlj...01Z&testid=2092
Äger själv ett par dynavoice M-65 och är väldigt nöjd med tanke på priset.
Skulle jag köpa förstärkare och högtalare för 2000 kr så skulle jag köpa paketet du funderar på.

Postad 02 November 2006 - 22:08

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlägg
  • 0
För 2000 spänn så vet jag faktiskt inte om du kan hitta något som är bättre, om du nu inte har tur om du skulle leta beggat.

Postad 02 November 2006 - 23:34

Känguru
  • Känguru
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Så man kan kalla det ett relativt bra köp för de pengarna?

Postad 02 November 2006 - 23:34

Etoda
  • Etoda
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Det finns ett test här på forumet av förstärkaren ifråga här. Helt ok för pengarna enligt den.

Postad 02 November 2006 - 23:38

Känguru
  • Känguru
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Ser ju ännu bättre ut då, eller hur man nu ska se det.

Redigerat av Känguru, 02 November 2006 - 23:47.

Postad 02 November 2006 - 23:58

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlägg
  • 0

Så man kan kalla det ett relativt bra köp för de pengarna?

Absolut! helt klart. För 2000 spänn så e det ett riktigt prisvärt paket.

Sen kan du väl alltid lämna tillbaks om du inte blir nöjd?

Postad 05 November 2006 - 20:55

Etoda
  • Etoda
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Tvåtusen är förvisso rätt mycket pengar, särskilt om man inte har arbetsinkomst. Jag kom dock ihåg din (Kängru) fråga och kunde inte låta bli att ägna den en tanke. Paketet ifråga (Dynavoice F-6 + 2100) är ett utmärkt startpaket för diverse ändamål och mycket lätt att bygga på om du skulle vilja det senare. T ex kan du köpa en beg högklassig förförstärkare för under tusenlappen och använda Dynavoice-recievern som slutsteg, då den har delbart för och slusteg. Bättre ljud till små pengar är alltid kul... :lol: Du kan behålla recievern som slutsteg i framtida hemmabioprojekt om x år, använda F-6:orna som bakhögtalare osv. Vidare kan du lära dig att laborera med att pluggade/opluggade basportar (köp med skumgummipluggar från Fynda) m.m. Kort sagt mycket kul saker eller kunskaper som du har nytta av senare.

Hoppas du får kul med dina grejor, vare sig du köper detta eller annat. :D

Postad 05 November 2006 - 22:14

HiFi_Freak
  • HiFi_Freak
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Förstärkaren har ja ingen aning om den e bra men högtalarna e kanonbra, ja har ett par o jag är jättenöjd :D

Postad 05 November 2006 - 23:04

H/J
  • H/J
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
:D Jag har Dynavoice Magic 5:0 paketet, men de drivs av en Pioneer 516. Jag köpte bara högtalarpaketet i svart pianolack. Ljudet är klart godkänt, saknar en lite mer "klirrande" diskant men basen är bra i golvarna. Ärligt talat: Idag är 2000:- ingenting, så kan man få ett högtalarpaket som låter så pass bra för dessa pengar är det bara att slå till. Finishen är inte den bästa, men ljudet är mycket bra förhållande till priset. Ska du köpa ett lite bättre högtalarpaket, så måste du upp i 5-6000:- kronorsklassen. Det enda alternativet är Philips HTC 3500, som är ett kompakt hembiosystem och inget annat. Köp du Magic-paketet, för det har du mer glädje och användning för. MVH

Bifogad fil(er)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.