Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 3- Problem

1710 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 October 2010 - 14:49

select
  • select
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Min ps3 har börjar krångla, helt plötsligt vill den inte spela bluray filmer. kommer en bit sedan börjar det hacka för att tillslut dö helt. =( dvd filmer funkar utan problem och det går bra att spela spel.
Någon som vet vad det kan va för fel?
ps3an köptes när den va ny, så har ingen garanti kvar.

Postad 04 October 2010 - 22:33

Festina_lente
  • Festina_lente
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej.

Jag har problem att få igång det trådlösa nätverket i min ps3 (kabel går bra).
PS3:an hittar mitt hemma nätverk med 100% signal, men när lösenordet för nätverket är inskrivet så säger den:
Det gick inte att etablera någon anslutning till åtkomstpunkten. Kontrollera säkerhetsinställningar för trådlöst LAN.
Och sen fel koden 8013013E.
Jah har prövat allt i min router (Netgear wgr614v9) jag kan komma på, prövat olika kryperingar och ingen krypetering alls, att tilldela ip adress å så vidare, men icke..

Någon som har någon som helst ide!?

Postad 05 October 2010 - 06:17

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Rätt lösenord? Kanske inte kan ha åäö?

Postad 05 October 2010 - 06:46

jarre008
  • jarre008
  • Beroende

• 1166 inlägg
  • 0

Hej.

Jag har problem att få igång det trådlösa nätverket i min ps3 (kabel går bra).
PS3:an hittar mitt hemma nätverk med 100% signal, men när lösenordet för nätverket är inskrivet så säger den:
Det gick inte att etablera någon anslutning till åtkomstpunkten. Kontrollera säkerhetsinställningar för trådlöst LAN.
Och sen fel koden 8013013E.
Jah har prövat allt i min router (Netgear wgr614v9) jag kan komma på, prövat olika kryperingar och ingen krypetering alls, att tilldela ip adress å så vidare, men icke..

Någon som har någon som helst ide!?

Googla på felkoden 8013013E

Postad 05 October 2010 - 08:19

Festina_lente
  • Festina_lente
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Googla på felkoden 8013013E

Koden är redan uppkollad men det hjälper föga.
Då det inte spelar någon roll viken kryptering jag använder eller om jag sloppqar den helt.

Postad 05 October 2010 - 09:54

clabbe69
  • clabbe69
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Koden är redan uppkollad men det hjälper föga.
Då det inte spelar någon roll viken kryptering jag använder eller om jag sloppqar den helt.

Google is your friend :)

testa följande:

Hi I may be able to help you with this one its only taken me 3 hours and 8 beers but I have done it.

This is what is did

I have a netgear wrg614 v6. 1st i downloaded the new firmwear from netgears site. Restarted the router and my pc then had internet connection again.

Once this was done i reset my WPA key by setting it to disabled then again resetting it (under wireless settings) and put a new password in. (make a note of this you will need it.)

Connecting the PS3 is no different than connecting anyother wireless card device you need the MAC address. You can get your PS3 MAC address under settings, system settings, system information. Make a note of this again you will need it.

Next back to the netgear router manager and under advanced you have wireless settings. Click on Set Up Access List. Click on Add.

Name the device whatever you wish to call it (PS3 could help in the future). Then enter your systems MAC address eg 00:00:00:00:00:00
Click Add.
Click Apply.

Now turn off your PS3 and connect to a wireless network

Click Easy
Click Wireless
Click Scan
Select your router
Enter the WPA Key

Make sure all settings are correct. Click enter & test connection

And now with any luck you are now wireless on a Netgear WGR614 V6 Router.

Postad 05 October 2010 - 11:33

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Ingen som vet eller har lösning på min fråga? det är bara ibland det dyker upp.

Det ser ut som ett typsikt "Pixel to Pixel" mappnign av Tv:n.... Vet inte hur vad du har för fabrikat på just din TV men på Sonyn så finns det en funktion som ställer in så att samtliga pixlar visas på skärmen. Jag hade exact samma fenomen när jag körde med just den inställningen och tittade på tv via Viasat boxen.

Kolla om du har den funktionen påslagen...

Postad 05 October 2010 - 11:40

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Tack jag får kolla upp det där, men borde det inte alltid vara så då? och inte bara ibland och i alla spel.

hmm jag har iaf en Philips 42PFL7404H

Suger på sånt här så jag får ringa philips och fråga.

Postad 05 October 2010 - 15:45

MalZon
  • MalZon
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Snackas om ny uppdatering på Torsdag eftermiddag/kväll, se om det löser sig med kontrollerna då.. *hoppas hoppas*

Mvh Jonas

Postad 11 October 2010 - 17:43

pear
  • pear
  • Forumräv

• 508 inlägg
  • 0
köpte en PS3 80 GB i december 2008 + 1 extra handkontroll. Nu har det blivit problem med den ena kontrollen (vet inte om det var den som följde med PS3 eller om det är den jag köpte extra). Den kopplar upp sig mot PS3 och knapparna på höger sida verkar fungera, däremot verkar det som om någon av de vänsta knapparna (navigations knapparna) eller vänster styrspak fastnat i uppläge. har försökt att stänga av PS3 flera gånger men felet kvarstår. Skall försöka reklamera kontrollen då det inte gått tre år ännu.

Redigerat av pear, 11 October 2010 - 17:44.

Postad 12 October 2010 - 18:05

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Hallå!
Har precis skaffat ett Sony original bluetooth headset.
Men den verkar inte gå att starta/inte gå att para ihop med PS3:an.
Har såklart laddat den i ett par timmar.
Har både haft den kopplad till en USB-port, samt kört discovery mode och låtit PS3:an hitta den, och då hittades den.
När jag försöker slå på den fortsätter bara gröna lampan blinka kort, blir inget fast sken vid uppstart.
Brukar det vara struligt första gången? Nåt speciellt man måste göra?
:)

Postad 13 October 2010 - 09:06

Subs2000
  • Subs2000
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Halloj,

Nu har min PS3:a pajja. Blinkar rött. Har testa att lufta HDD och fixat bort allt skit. Men efter 20-60 sec efer uppstart så börjar den blinka igen. Så blir att införskaffa en ny. Men då kommer ju alla saves att försvinna. Går det att använda en SATA / IDE till USB 2.0 adapter? Man plockar ur den gammla HDD och kopplar den med USB till nya alltså. Eller måste man göra en backup genom ps3 för att kunna använda det som en backup?

Tack i förhand!

Postad 14 October 2010 - 18:22

Leopardkungens
  • Leopardkungens
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Hallå!
Har precis skaffat ett Sony original bluetooth headset.
Men den verkar inte gå att starta/inte gå att para ihop med PS3:an.
Har såklart laddat den i ett par timmar.
Har både haft den kopplad till en USB-port, samt kört discovery mode och låtit PS3:an hitta den, och då hittades den.
När jag försöker slå på den fortsätter bara gröna lampan blinka kort, blir inget fast sken vid uppstart.
Brukar det vara struligt första gången? Nåt speciellt man måste göra?
:P

Precis som med fjärren måste man väl ställa in den. Nu kommer jg inte ihåg exakt hur man gör men du går in i PS3ans meny och lägger till den där, bara att leta det är inte svårt.

Postad 16 October 2010 - 10:49

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Vad har du för modellnummer? CECHZC2U har jag på den som jag har problem med. Köpt på Ebay..

Mvh Jonas

Jag har en köpt från Tradera. Skickad från HongKong. modellnummer: cechzc2h
Funkar bara med sladd efter senaste uppdateringen till 3.50.

Det ser precis ut som min kontroll jag fick med förutom att kontrollen material är mattare och räffligt i materialet.

Jäkla trist om Sony bara stänger av en kontroll på det viset.

ps. har synad och jämfört med den som följde med enheten.

den från tradera har inte lika skarpa färger på knapparna, lite annan färg på PS märket i mitten och dålig kvalitet på lappen under. samt saknar resetknapp som det verkar. FAN! trist.

Redigerat av clarken, 16 October 2010 - 11:10.

Postad 16 October 2010 - 21:33

Widar
  • Widar
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Jag har en köpt från Tradera. Skickad från HongKong. modellnummer: cechzc2h
Funkar bara med sladd efter senaste uppdateringen till 3.50.

Det ser precis ut som min kontroll jag fick med förutom att kontrollen material är mattare och räffligt i materialet.

Jäkla trist om Sony bara stänger av en kontroll på det viset.

ps. har synad och jämfört med den som följde med enheten.

den från tradera har inte lika skarpa färger på knapparna, lite annan färg på PS märket i mitten och dålig kvalitet på lappen under. samt saknar resetknapp som det verkar. FAN! trist.

Det är en piratkontroll du har, tyvärr.
Sony stängde av massor med olicensierade usb-tillbehör med 3.50.

Postad 27 October 2010 - 00:57

animag
  • animag
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
tjo

spelade igår lite FIFA när plötsligt ps3an stängde ner och slutade fungera.. blinkar nu bara gult en gång och sen blinkar den rött..

har läst runt lite på google osv, men inte riktigt kommit fram till något, vad jag har läst lite här och var är det hdd problem. Hjälper det att bara byta ut den eller?

Postad 27 October 2010 - 13:19

jarre008
  • jarre008
  • Beroende

• 1166 inlägg
  • 0

tjo

spelade igår lite FIFA när plötsligt ps3an stängde ner och slutade fungera.. blinkar nu bara gult en gång och sen blinkar den rött..

har läst runt lite på google osv, men inte riktigt kommit fram till något, vad jag har läst lite här och var är det hdd problem. Hjälper det att bara byta ut den eller?

Låter som klassiska YLOD :D

Postad 29 October 2010 - 12:48

Unregistered6651b852
  • Unregistered6651b852
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

tjo

Låter som klassiska YLOD :)

YLOD absolut, fick det själv bara för någon månad sedan. Antingen kan du försöka fixa det själv, finns en massa tutorials o ladda ner eller så köper du en ny konsol. Det första alternativet verkar dock inte hålla så länge och man kan lätt få YLOD igen.Förresten är det någon som vill köpa en riktigt fin svart plast låda med texten Playstation 3 på? Den väger ganksa mycket så den kommer att bli perfekt för att knäcka nötter i jul.

Postad 29 October 2010 - 12:52

Unregistered98ebac28
  • Unregistered98ebac28
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Min gamla 60gigare lade av förra veckan, som tur var hade jag redan kopierat över allt till min 320gb..nåväl.. hittade en suverän guide på youtube som jag följde till punkt å pricka...å nu funkar den igen :)
http://www.youtube.c...r...gilksy&aq=5 Hoppas den kan hjälpa fler! Ska tilläggas att jag är teknikintresserad, men född med tummen mitt i handflatan, så klarar jag av d så fixar nog vem som helst d :)

Postad 21 November 2010 - 21:51

optimus
  • optimus
  • Forumräv

• 811 inlägg
  • 0

Min gamla 60gigare lade av förra veckan, som tur var hade jag redan kopierat över allt till min 320gb..nåväl.. hittade en suverän guide på youtube som jag följde till punkt å pricka...å nu funkar den igen :)
http://www.youtube.c...r...gilksy&aq=5 Hoppas den kan hjälpa fler! Ska tilläggas att jag är teknikintresserad, men född med tummen mitt i handflatan, så klarar jag av d så fixar nog vem som helst d :P

Gjorde detta i helgen på min gamla 40giggare...
Funkar kalas igen (ta i trä, peppar peppar).

Postad 26 November 2010 - 16:49

jarre008
  • jarre008
  • Beroende

• 1166 inlägg
  • 0
Nån som har liknande problem? Blir såhär ibland när man startar PS3an...
Bifogad fil  Bild_006.jpg   1.5MB   0 Antal nerladdningar
Även i XMB...

Postad 30 November 2010 - 15:04

Unregistered13659e18
  • Unregistered13659e18
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hejsan
Precis fått mitt nya ps3. Jag spelar på en Syncmaster P2450, https://www.prisjakt...kt.php?p=447709
och har då kopplat den via hdmi. Menyerna ser bra ut (inbillar jag mig i alla fall). Men när jag drar igång cod black ops så ser det allt annat än snyggt ut.
Feta pixlar, och väldigt oskarp bild är det som märks av mest. Har provat att ändra det mesta under inställningar, framföralt "skärminställningar" men utan något positivt resultat. Tacksam för hjälp då jag har slut på ideér.
Kan det vara så att Ps3:an har någon begränsning emot datorskärmer? När jag startar spelet så känns det som att upplösningen sänks rätt rejält..

Mvh Erik

Postad 01 December 2010 - 21:39

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

Gjorde detta i helgen på min gamla 40giggare...
Funkar kalas igen (ta i trä, peppar peppar).

Min kraschade igår och tänker göra detta men om jag gör det kan man fortfarande lämna in den sen?
Vill ju bara rädda min spar filer...eller är det någon som har ett tips för att rädda filerna utan meck ?

Postad 01 December 2010 - 22:00

Zebra
  • Zebra
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0

Min kraschade igår och tänker göra detta men om jag gör det kan man fortfarande lämna in den sen?
Vill ju bara rädda min spar filer...eller är det någon som har ett tips för att rädda filerna utan meck ?

Om du öppnar den så kan du nog dessvärre kyssa garantin eller reklamationsåtagandet goodbye.

Postad 01 December 2010 - 22:05

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

Om du öppnar den så kan du nog dessvärre kyssa garantin eller reklamationsåtagandet goodbye.

Misstänkte det..ngn som har ett bra knep för att trolla fram lite filer???

Postad 02 December 2010 - 01:56

Dark_Vertigo
  • Dark_Vertigo
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Jooh, står inför samma dilemma, jag dock öppnade min o "reflow"a mitt system 2 gånger, första gången så när den väl va igång så inga problem, andra gången verkade inte att gjorde någon ändring.

Dock märker att för vare´je dag den får stå, så kan ha den på va 30 min mer...konstigt samband.

Men du har inte testat trycka på av/på-"knappen" kontinuerligt? Min gick igång efetr allt från 2 till 20 gånger i bärjan o då hann jag ta backup på gamesaves men nu ser att när återställt till den nya så återställdes inte alla sparfilen, bla långa spelstunder på Guitar Hero försvann =/. Försöker nu få så lång tid att kan återläsa backuppen på den gamla systemet på mindre hårddisk(min 500gb ligger i nya slimmen och är formterad nu), för sedan köra överden via nätverk-kabel som säger att den stödjer att kopierings-skyddade ala Guitar Hero, Killzone, STreet fighter 4 osv kan flyttas över.

Postad 02 December 2010 - 09:00

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
Åkej jag är rudis så ingen mobbning nu...

MEN idag går jag iväg ock cashar en ny 320gb kan jag ta ut hårddisken ur min gamla sätta in den i den nya tanka savefiles till usb och sedan swappa tillbaka och ladda in från usb?

eller är det så att det är själva hårddisken som krashar vid ylod så den är död?
Den kanske inte ens passar ?

Hur f-n räddar jag mina sparfiler utan att sabba reklamationsrätten...

:)

Postad 02 December 2010 - 10:13

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Nej, hdd funkar bara i den som den satt i (alltså den kommer funka men vara tom i den nya). Du får spara ut dina saves på ett usbminne om möjligt.

Postad 04 December 2010 - 00:57

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2008 inlägg
  • 0
har lite problem med ljudutmatning!

Kolalr jag tex. bluray filmer så står det DD. dts, dths ma osv i displayen, men när jag spelar så får jag bara fram "pcm" även om spelet har dd etc..! vad har jag missat? samma gäller från min dator.. stärkaren är en yamaha 2065

Postad 06 December 2010 - 09:30

Unregistered2fe01eb6
  • Unregistered2fe01eb6
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej

När jag kollar på blu-ray på mitt ps3 så blir mörka scener väldigt brusiga, medans ljusa scener blir knivskarpa.
Vad kan detta bero på ? Det märks i varje film, senast var det 28 veckor senare.

Tacksam för svar då jag stör mig någon väldigt

mvh ödla

Postad 06 December 2010 - 15:40

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Hej

När jag kollar på blu-ray på mitt ps3 så blir mörka scener väldigt brusiga, medans ljusa scener blir knivskarpa.
Vad kan detta bero på ? Det märks i varje film, senast var det 28 veckor senare.

Tacksam för svar då jag stör mig någon väldigt

mvh ödla

Jag skulle tänka mig att det inte alls är ngt som är fel. Eftersom du nämner 28 veckor senare som exempel så har jag för mig att den filmen tillhör den "sortens" film som skall vara kornig/grynig, den har alltså movie grain.
Jag skulle kunna tänka mig att det oxå är ngt som syns tydligare i mörka partier av filmen.

Här har du en länk där du kan läsa lite: Blu-ray = dålig bild?

Postad 06 December 2010 - 19:45

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
28 veckor senare har jag för mig är filmad med en billig lågupplöst kamera. Helt omöjligt att få riktigt bra bild på Blu-Ray versionen då.

Postad 06 December 2010 - 21:50

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Farsans PS3 blev skadat i posten på väg till London och nu går det inte att köra längre. Det är ett hål i ovansidan på spelet och kopplar man in allt och startar så lyser dioden grön och fläkten går. Att hålla in knappen till dubbelpipet hjälper inte. Han fick bild och kunde se menyn vid ett tillfälle igår, men den försvann. Idag har han inte alls fått bild, men den verkar vara igång i övrigt...
Den är kopplad via multikontakten och inte HDMI.

Vad kan ha hänt?

Postad 06 December 2010 - 22:48

Zebra
  • Zebra
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0

Farsans PS3 blev skadat i posten på väg till London och nu går det inte att köra längre. Det är ett hål i ovansidan på spelet och kopplar man in allt och startar så lyser dioden grön och fläkten går. Att hålla in knappen till dubbelpipet hjälper inte. Han fick bild och kunde se menyn vid ett tillfälle igår, men den försvann. Idag har han inte alls fått bild, men den verkar vara igång i övrigt...
Den är kopplad via multikontakten och inte HDMI.

Vad kan ha hänt?

Dåligt packat?

Postad 07 December 2010 - 22:37

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0

Dåligt packat?

Jo, men vad i konsolen är det som är trasigt? Svårt för er att veta, men ni kanske har några felsökningsidéer...

Postad 07 December 2010 - 22:53

TMC
  • TMC
  • Lärjunge

• 303 inlägg
  • 0
Hej!

Sitter just med en nyuppackad PS3 320 GB som jag skall förbereda inför julafton då grabben garanterat inte kommer ha tålamod att vänta på att pappa "tar reda på hur man gör" när det skall spelas...

Allt gick bra tills jag skulle uppdatera firmware och felmeddelande om för lång tid för erhållande av IP-adress???

Vad är det som kan vara galet?

PS3:an är ansluten via nätverkskabel som går från modemet till en switcher som jag anslutit både PS3:an och en Motorola 1963 för Telia IPTV.

Jag hade 3.40 i firmware från början men när jag stoppade in GT5 uppgraderades den till 3.50 som jag har nu.

Eftersom jag fortfarande inte kan få annat än samma felmeddelande när jag kollar internetanslutningen tolkar jag det som om 3.50 låg på GT5-skivan, eller?

Tips mottages tacksamt för jag måste plocka fram julklappspapper snart och packa ihop den!!

Mvh

TMC

Postad 07 December 2010 - 23:07

Widar
  • Widar
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0
Det stämmer, GT5 skickades med 3.50 på skivan.

Det är att den inte får ip-adress helt enkelt som den klagar på. Testa att ansluta direkt till modemet eller en annan port på switchen.

Edit: måste för övrigt säga att du är en mycket bra pappa.

Redigerat av Widar, 07 December 2010 - 23:07.

Postad 07 December 2010 - 23:42

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Som tur är så går det ju utmärkt att spela offline :) GT5 är ju inget utpräglat onlinespel

Postad 08 December 2010 - 00:20

TMC
  • TMC
  • Lärjunge

• 303 inlägg
  • 0
Hej igen,

Det börjar ta sig så smått - men kan någon förstå vad detta berodde på:

Jag har Telia IPTV som via ett Zyxelmodem går via en Motorola 1963-dekoder.

Den dekodern får nätverkssignal via en switcher där alla fem utgångarna är likvärdiga.

En av de utgångarna går till PS3:an som inte hittar IP alls?

Från Zyxelmodemet går det även en nätverkskabel till en trådlös router.

När jag provade att dra en separat nätverkskabel direkt från den trådlösa routern till PS3:an fungerade det?

Så nu hittade jag Firmware 3.55 som just nu installeras.

Men hur får jag det att fungera via den nätverkskabel som går via switchern? (Jag har ingen lust att dra en separat nätverkskabel till PS3:an utan vill använda samma till både den och IPTV-modemet...)

Mvh

TMC

Postad 08 December 2010 - 00:37

Erchamion
  • Erchamion
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej

Mina föräldrar hade ett zyxelmoden från telia förut, på det var varje nätverksuttag dedikerat för en viss uppgift så IPTV funkade bara i en och datatrafik i en annan, kolla manualen om du har kvar den.

Annars kan du ju ansluta PS3:an trådlöst eftersom du sade att du hade en trådlös router, man tappar ju lite hastighet men det funkar.

/Erik

Postad 08 December 2010 - 00:41

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Du kan ju smygspela 2 veckor innan du slår in den :)

Postad 08 December 2010 - 00:50

TMC
  • TMC
  • Lärjunge

• 303 inlägg
  • 0

Hej

Mina föräldrar hade ett zyxelmoden från telia förut, på det var varje nätverksuttag dedikerat för en viss uppgift så IPTV funkade bara i en och datatrafik i en annan, kolla manualen om du har kvar den.

Annars kan du ju ansluta PS3:an trådlöst eftersom du sade att du hade en trådlös router, man tappar ju lite hastighet men det funkar.

/Erik

Ok, det kanske är Zyxelmodemet som är boven... nä någon manual tror jag inte jag hittar - åkte nog ut med emballaget på ett tidigt stadie :(

Men det skulle då innebära att Zyxelmodemet inte klarar detta eftersom det har en utgång som går till dekodern och då går den alltså inte använda till internet/PS3 eftersom den kräver en annan utgång på modemet?

Då skulle jag få dra en separat Cat5-kabel från min trådlösa router till PS3 men jag skulle vara riktigt glad ifall jag slipper dra dubbla Cat5-kablar genom väggarna för där är inte plats för mer än en styck ifall jag skall kunna dra med RJ44-kontakter på och jag slipper gärna crimpa dom...

(Att bara ansluta PS3 tillfälligt vid behov via "lång-kabel-genom-hela-huset" känns rätt B...).

Du kan ju smygspela 2 veckor innan du slår in den :)

Jo om tid funnits ;) men just nu är den provad, uppdaterad och alla kablage är fördragna så nu är den nedpackad igen. Eventuellt hinner jag få hem Logitech Harmony 900 med PS3-modul och då åker prylarna ur julklappspappret igen för att testköra det också så att det är programmerat och klart innan grabben får prylarna!

Tänk vad man själv inte hade när man var 6 år :)

Mvh

TMC

Redigerat av TMC, 08 December 2010 - 00:54.

Postad 08 December 2010 - 06:51

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
*edit* Fel av mig. Läste igenom lite noggrannare och det är antagligen som Erchamion säger. Zyxelmodemen har oftast vanligt internet på port 1 och IPTV på port 2.
Men testa att ansluta till routern trådlöst och se hur pass bra signalen blir.

Redigerat av Birkanoff, 08 December 2010 - 06:56.

Postad 08 December 2010 - 07:25

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

Då skulle jag få dra en separat Cat5-kabel från min trådlösa router till PS3 men jag skulle vara riktigt glad ifall jag slipper dra dubbla Cat5-kablar genom väggarna för där är inte plats för mer än en styck ifall jag skall kunna dra med RJ44-kontakter på och jag slipper gärna crimpa dom...
(

Hmm, trådlösa router.

Undra vad som gömmer sig i PS3an bakom lucka 8:a?

Jo ett trådlöst nätverkskort.

Problem solved, case closed, over and out etc etc.

Postad 08 December 2010 - 07:25

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

Jo, men vad i konsolen är det som är trasigt? Svårt för er att veta, men ni kanske har några felsökningsidéer...

Det där hålet genom skalet skulle jag gissa på.... :)

Postad 08 December 2010 - 07:49

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3278 inlägg
  • 0

Hade precis samma dilemma som dig för några dagar sedan då jag ville koppla in mitt Ps3a med nätverkskabel istället för trådlöst.
Hade en kabel dragen ifrån hallen där mitt modem sitter och den kabeln gick direkt till digitalboxen.
Löste detta genom att sätta en switch efter kabeln och sedan två separata kablar till digitalboxen samt Ps3. Funkar kanon!

Men i ditt fall kör det ihop sig då du har Zyxel Modemet. Då det modemet är begränsat med en port för DATA och en port för TV. Om du inte vill köra trådlöst är mitt tips att du skafar Telia Smart och byter ut ditt Zyxel Modem. Då kan du koppla enligt följande:

* En kabel ifrån modem > Switch > Digitalbox och Ps3.

Eller gör du som ovanstående användare föreslagit, Kopplar in din trådlösa router efter modemet och kör trådlöst mot Ps3an.

Postad 08 December 2010 - 09:40

TMC
  • TMC
  • Lärjunge

• 303 inlägg
  • 0
Hej,

Tack för tips angående Telia Smart - sitter i telefonkö med Telias Kundtjänst just nu...

Självklart hade den trådlösa överföringen varit guld och jag har ännu inte provat den vägen för jag tycker mig ha läst många användare som förespråkar trådbundet när det gäller PS3 och online - men det kanske inte är så vanligt att hastighetsskillnaden är märkbar?

Förresten; stämmer informationen jag fick på Kjell & Co att samtliga icke-Sonytillverkade PS3-tillbehör blir stendöda efter uppgradering till FW3.50? Nu har jag ju inga sådana ännu men mer kända företag som Logitech etc trodde man ju hade någon form av licenssamarbete gentemot Sony.

Mvh

TMC

Postad 08 December 2010 - 09:44

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Kan säga att jag lirar online med trådlös uppkoppling och det funkar finfint. Förlusten blir inte så stor om du inte har allt för långt avstånd till routern.

Postad 08 December 2010 - 09:46

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Förresten; stämmer informationen jag fick på Kjell & Co att samtliga icke-Sonytillverkade PS3-tillbehör blir stendöda efter uppgradering till FW3.50? Nu har jag ju inga sådana ännu men mer kända företag som Logitech etc trodde man ju hade någon form av licenssamarbete gentemot Sony.

Nej det stämmer inte.

Postad 08 December 2010 - 09:59

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Kan säga att jag lirar online med trådlös uppkoppling och det funkar finfint. Förlusten blir inte så stor om du inte har allt för långt avstånd till routern.

Funkar fint för dig ja, inte för dom som du spelar mot. :rolleyes:

Redigerat av BrittBastard, 08 December 2010 - 10:00.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.