Playstation 3- Problem
1710 svar till detta ämne
Postad 04 November 2007 - 20:45
trailblazer
-
trailblazer
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Jag undrar lite angående uppskalning på DVD skivor.
När man kör en DVD har man bara 576P och 1080P att välja på, har jag missat något eller? Skulle vilja se hur 720 P ser men även 1080i ser ut, enda valen man har är ju "normal", "dubbelskärm", "helskärm" och vad det nu heter.
Vad har jag missat? Tacksam för svar.
WmB: Det visade sig att min reciever inte kan ta emot DTS 5.1 via optisk, det hade vi problemet=)
Postad 06 November 2007 - 11:38
jonny1
-
jonny1
-
Användare
-
-
128 inlägg
tja namn_efternamn !!!
anående det med z3ch ps3 så e det väl så att ps3:ans hdmi signal inte e den bästa...själv har jag testat med halvkass dvd med hdmi och blev mö brus.... sedan testat med en bra mö bättre dvd och bruset försvann... emn du kanske har kabelstörningar..........vad för kabel ?? hdmi e en väldigt stark signal , så finns det brus i en film tex,,så visas det väldigt väl med hdmi ...därav tycker jag mer om komponent i vissa fall
Postad 06 November 2007 - 20:16
jonny1
-
jonny1
-
Användare
-
-
128 inlägg
har nu testat ett ps3 köpte mig ett ida... kanonbild till min sanyo z4 med hdmi !!!
kan vara din kabel som e skum el utgången!
Postad 07 November 2007 - 17:06
King D
-
King D
-
Forumräv
-
-
855 inlägg
Phindus
ja, jag hade inte haft något emot att kopiera filmerna men kopienring stannar på 99%..
Jag delar mina filer via Tversity också och har samma problem med kopieringen, den stannar på 99% (den går väldigt trögt från 98 till 99% men väl på 99% stannar den helt, hur länge man än väntar.) Har du fixat problemet än? PS: Kan Tversity spela upp .ts filer?
Redigerat av King D, 07 November 2007 - 17:18.
Postad 07 November 2007 - 19:49
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
Hej!
Jag får inte ut 5.1 ljud från DVD när jag använder Playstation 3. Jag har optisk kabel till min reciever (som klarar flerkanalsljud).
Jag har detta Panasonic-system: https://www.prisjakt...ukt.php?p=92137
Man kan välja "Movie-mode" som ljud men då tror jag att systemet bara delar upp ljudet, alltså inget riktigt 5.1 ljud. "Flat" är stereo men när man spelar upp en film med 5.1 ljud blir det 5.1 ljud ändå. Så är inte fallet när jag spelar upp DVD film med PS3, har jag flat, blir det stereo ändå.
Någon som har ett förslag var felet kan vara?
PS. Tar inte optisk kabel DTS ljud? Det blev helt tyst när jag valde det.
Du har inte kryssat i på din ps3 vad den ska skicka ut för ljudsignaler.
För att vara säker så drar ur dom vanliga RCA, röd och vit analoga ljudet. Sen kan du behöva justera din förstärkare för att dirigera den optiska signalen till rätt ingång.
PS3 skickar iaf till min förstärkare en vanlig 2.0 stereo-signal till äkta DD eller DTS kommer
Tack så mycket. Var lite ivrig, hittade det jag behövde ställa in. Jag får ut Dolby 5.1 nu, men däremot får jag inte ut DTS 5.1, trorts att jag har lagt till det i listan på vad som kan skickas via optisk. Any idea? Jag vet ju att min reciever accepterar DTS 5.1, men det blir ju helt tyst genom optisk.
Finns inte så många fel det kan vara. Antingen stödjer inte filmen DTS (har du säkert redan kollat) eller så är det något på din förstärkare. Min PS3 byter iaf mellan DTS eller Dolby mellan filmer och spel. För övrigt upptäckte jag att FIFA på 360 har dolby, medans PS3 kör DTS
Postad 09 November 2007 - 01:11
Legend13
-
Legend13
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
En snabb fråga som någon bör kunna svara på lätt.. Har letet genom denna tråd och inte hittat (kanske är dum i huvet men iaf).
Kan ps3 spela upp .img filer?
Postad 16 November 2007 - 14:09
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
Postad 17 November 2007 - 14:47
SonySamppa79
-
SonySamppa79
-
Veteran
-
-
1832 inlägg
Jag har ett litet problem(?) med mitt PS3.
Nästan varje gång jag stänger av mitt PS3, så börjar den gröna lampan blinka i 10 sekunder för att sen pipa 3ggr innan den stänger ner. Vet någon något om detta? Detta har varit fallet med alla mina PS3 (läs 4st) Det står inget i instruktionsboken om detta fenomen.
Polarens PS3 stänger av sig utan att klago pipa.
Tacksam för svar!
Redigerat av SonySamppa79, 17 November 2007 - 14:50.
Postad 18 November 2007 - 16:17
PH-07
-
PH-07
-
Användare
-
-
110 inlägg
Snälla någon som upplever samma problem SVARA NU:Blir utkastad ur PSN och mitt konto i vissa spel, ibörjan var det värst men jag fixade med routern koden är lite svår att hinna se när det bara flashar men det är FEL 80023AD+eller- någonting?
Postad 18 November 2007 - 19:56
Minglarn
-
Minglarn
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Jag har ett litet problem(?) med mitt PS3.
Nästan varje gång jag stänger av mitt PS3, så börjar den gröna lampan blinka i 10 sekunder för att sen pipa 3ggr innan den stänger ner. Vet någon något om detta? Detta har varit fallet med alla mina PS3 (läs 4st) Det står inget i instruktionsboken om detta fenomen.
Polarens PS3 stänger av sig utan att klago pipa.
Tacksam för svar!
Även min kan pipa till och blinka, men det är bara när jag streamar och det typ hakar upp sig. Men inte annars.
Postad 20 November 2007 - 20:47
Raincheck
-
Raincheck
-
Rookie
-
5 inlägg
Snälla någon som upplever samma problem SVARA NU: Blir utkastad ur PSN och mitt konto i vissa spel, ibörjan var det värst men jag fixade med routern koden är lite svår att hinna se när det bara flashar men det är FEL 80023AD+eller- någonting?
Jag har exakt samma problem och försöker få reda på varför, använder en Zyxel router utan några inställningar gjorda alls i ps3:t (förutom koden för nätverket givetvis). Kör trådlöst, har prövat kabel med samma resultat. Såhär lyder felkoden: (8002AD23) Någon som vet varför man blir bortkopplad från PSN network? Edit: Nu har jag löst problemet! Jag började med att uppdatera min Zyxel PS-320W till senaste firmware, se Zyxel's hemsida för nedladdning. Sedan använde jag mig av denna sidan: Portforward för att ge PS3:t en ip adress och för att sedan kunna låsa upp de portar som behövs ( http://community.eu....ead.php?t=70652) Klart!! Ni kan tacka mig senare
Redigerat av Raincheck, 21 November 2007 - 00:06.
Postad 24 November 2007 - 08:36
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1482 inlägg
Handkontrollen var defekt på min nya maskin...
Vänster annalogspak kärvar och hänger sig så det är omöjligt att t.e.x. köra bil.
Fan.
Postad 25 November 2007 - 22:40
Floppy
-
Floppy
-
Användare
-
-
150 inlägg
Problem
Någon som vet
Har precis köpt en ps3 och det jag har hunnit göra är att uppgradera den till FW 2.0.....
Men när jag nu skall spela need for speed pro street.. Så låser spelet sig, har inga problem att få upp menyn på ps3 när jag rycker in PS-knappen på kontrollen.......... Men vad är felet är det skivan eller burken.????? Vilket skall tebax till affären??
Mvh
Redigerat av Floppy, 26 November 2007 - 13:41.
Postad 26 November 2007 - 13:53
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Problem Någon som vet
Har precis köpt en ps3 och det jag har hunnit göra är att uppgradera den till FW 2.0..... Men när jag nu skall spela need for speed pro street.. Så låser spelet sig, har inga problem att få upp menyn på ps3 när jag rycker in PS-knappen på kontrollen.......... Men vad är felet är det skivan eller burken.????? Vilket skall tebax till affären??
Mvh 
Funkar den i övrigt? XMB, internet etc. Om allt annat funkar så är det väl spelet.
Postad 27 November 2007 - 20:28
limpet
-
limpet
-
Användare
-
-
108 inlägg
Någon som har haft problem med ljudsynk på er PS3:a? Själv har jag haft problem med BR-filmerna "The Departed" och "Edward Scissorhands". Jag kör ut ljudet via optisk kabel & bitstream till min Denon-förstärkare.
Postad 02 December 2007 - 14:31
Unregistered28641812
-
Unregistered28641812
-
Veteran
-
-
2286 inlägg
Så låser spelet sig, har inga problem att få upp menyn på ps3 när jag rycker in PS-knappen på kontrollen.
Hände precis så när min lilleror spelade Skate, spelet låste sig men PS-knappen gick att trycka på. Så han starta om handkontrollen och då funka det. Skumt..
Redigerat av Unregistered28641812, 02 December 2007 - 14:32.
Postad 07 December 2007 - 21:50
Unregistered33c38b9d
-
Unregistered33c38b9d
-
Beroende
-
-
1086 inlägg
Min Ps3 dog vid 20 tiden idag, satt å lira cod4, spelet hacka upp sig och nu får jag ingen bild/ljud, kan inte resetta bildinställningarna genom att hålla nere start knappen i 5 sek
Blir att skicka in den till webhallen nästa vecka, sen sälja den.
Postad 11 December 2007 - 09:55
Unregistered9c603b2b
-
Unregistered9c603b2b
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
Hej!
Beställde en Sony Sixaxis från webhallen här om dagen. Fick hem den idag, men när jag trycker på playstation loggan på kontrollen så blinkar bara 1,2,3,4 till. Inget händer?? På min andra kontroll så lyser ju 1:an eftersom det är 1:ans kontroll.
Är den nya kontrollen sönder, eller måsta man ansluta den på något sett i PS3 menyn på något sätt?
Postad 11 December 2007 - 10:10
endumen
-
endumen
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Hej!
Beställde en Sony Sixaxis från webhallen här om dagen. Fick hem den idag, men när jag trycker på playstation loggan på kontrollen så blinkar bara 1,2,3,4 till. Inget händer?? På min andra kontroll så lyser ju 1:an eftersom det är 1:ans kontroll.
Är den nya kontrollen sönder, eller måsta man ansluta den på något sett i PS3 menyn på något sätt? 
Du måste ju koppla in den med usb-sladden först och "assigna" kontrollen till ps3, precis som du gjorde med den första kontrollen, om du kommer ihåg...?
Postad 11 December 2007 - 13:16
Unregistered9c603b2b
-
Unregistered9c603b2b
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
Haha, hade faen glömt det! Tack för hjälpen!
Postad 18 December 2007 - 11:19
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2346 inlägg
Skall Ps3:an vara helt tyst? Min brummar lite. Man hör det tydligt om det är tyst i rummet. Vidare börjar jag tröttna på akryl pianolack, allt damm syns nåt vansinnigt plus att det är oerhört repkänsligt. Det är snyggt när det är nytt...
Postad 18 December 2007 - 16:57
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
Min Ps3 dog vid 20 tiden idag, satt å lira cod4, spelet hacka upp sig och nu får jag ingen bild/ljud, kan inte resetta bildinställningarna genom att hålla nere start knappen i 5 sek 
Blir att skicka in den till webhallen nästa vecka, sen sälja den.
Varför ska du sälja den?
Postad 19 December 2007 - 08:56
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Skall Ps3:an vara helt tyst? Min brummar lite. Man hör det tydligt om det är tyst i rummet. Vidare börjar jag tröttna på akryl pianolack, allt damm syns nåt vansinnigt plus att det är oerhört repkänsligt. Det är snyggt när det är nytt...
Den är inte helt tyst, men fläktljudet varierar från maskin till maskin.
Postad 19 December 2007 - 09:08
DanielSchenström
-
DanielSchenström
-
Beroende
-
-
1102 inlägg
Om den bara brummar får du nog skatta dig lycklig, min hörs rejält när den stått på ett litet tag. Och med rejält menar jag att fläktljudet hörs när jag spelar med ljudet på rimlig "inte-störa-grannarna-på-natten"-nivå. Men jag är van, fläktoljuden började med Dreamcastens intåg i världshistorien.
Postad 20 December 2007 - 09:59
Unregistered6f585bed
-
Unregistered6f585bed
-
Användare
-
-
164 inlägg
Hej!
Jag upptäckte igår efter att ha bytt HDMI kablar på mina apparater att bilden på Ps3 hackar, blir myrornas krig i modern tappning (gröna och rosa flimmer), blir helt svart och tillbaka igen. Min första tanke var att det var den nya kabeln, men vid spel och film är det inga problem, bara i menyn och internet och så. Man kan säga allt som inte har med en skiva att göra.
Vad kan det vara för fel? Det är ju väldigt störigt att inte kunna vara inne på menyn.
Tacksam för hjälp och synpunkter.
Jag har den med 40GB.
Postad 21 December 2007 - 22:07
ragge88
-
ragge88
-
Rookie
-
2 inlägg
Hey När jag försöker installera Ubuntu linux kommer jag så långt som bilden visar.  Det är rutan under installation med 2 pingviner högst upp. Tar jag ur ubuntu skivan står det bara Kboot: (text som jag skriver) , inge kommandon verkar funka. Kan inte komma ur installaionsprogrammet, provat startat om ps3an, kommer bara tillbaka till samma ruta.. hjälp?
Postad 24 December 2007 - 19:28
Unregisteredcb7c686e
-
Unregisteredcb7c686e
-
Rookie
-
5 inlägg
Fick problem med mitt PS3 60GB idag.. Kommer upp ett felmeddelande där det står "Det går inte att starta. Rätt hårddisk saknas" kommer inte förbi detta på något sätt. Började för några dagar sen med att hårddisken lät mycket och det gick segt att starta och ladda fram all data i starmenyn. Någon mer som fått detta fel? Hur ska jag göra för att få det åtgärdat? Beställde det från spelbutiken.se och vad det verkar som så har de inte kvar 60GB i sitt lager. Kommer jag få en 40GB istället?
Hyfsat besviken efter bara 2 veckors användning.
Redigerat av Unregisteredcb7c686e, 24 December 2007 - 19:35.
Postad 25 December 2007 - 22:33
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Fick problem med mitt PS3 60GB idag.. Kommer upp ett felmeddelande där det står "Det går inte att starta. Rätt hårddisk saknas" kommer inte förbi detta på något sätt. Började för några dagar sen med att hårddisken lät mycket och det gick segt att starta och ladda fram all data i starmenyn. Någon mer som fått detta fel? Hur ska jag göra för att få det åtgärdat? Beställde det från spelbutiken.se och vad det verkar som så har de inte kvar 60GB i sitt lager. Kommer jag få en 40GB istället?
Hyfsat besviken efter bara 2 veckors användning.
Låter ju bara som en trasslig HDD. Den kan de ju byta till en ny utan större bekymmer. Garantin borde ju finnas kvar.
Postad 26 December 2007 - 23:51
Unregistered1417
-
Unregistered1417
-
Rookie
-
3 inlägg
Är det någon som haft liknande problem??
Gick och köpte mig PS3 40gb för någon vecka sedan. Kopplade in den med HDMI guldplätterad 3m direkt till min 42" LCD. Allt har fungerat utmärkt första veckan. Nu när jag slog på den så fanns det inget ljud. Har försökt med det mesta. Hålla inne knappen och så vidare. Återställde maskinen i ren förtvivlan men utan resultat. Nu får jag köra med den där förbann*** scarten då allting funkar. Men bilden är ju skit. Kan det vara nånting jag har missat (en hemlig mute) eller finns det någon annan som hört talas om att HDMI kablar går sönder efter en vecka? eller är det självaste kontakten i PS3:an? Trött på felsökning...
Postad 27 December 2007 - 07:18
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Har du kollat så du inte tilldelat ljudet att gå via optisk till förstärkaren? Finns ett sånt val under settings. Du kan ju missat det trotts att du inte har en förstärkare?
Postad 27 December 2007 - 12:28
Unregistered1417
-
Unregistered1417
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag har tittat på de optiska inställningarna och de är frånslagna men har nu kanske hittat felet ... HDMI ingången i TV är glapp eller liknande. Jag kopplade ur precis allt TV DVD PS3. Kopplade in allt igen och slog på strömmen... och vipps... där var det ljudet alltså. Märkte att ingången på tvn inte sitter riktigt fast. Vet inte säkert att det är felet men tänker inte röra grejerna nu. Får se hur länge jag klarar mig. TV.n är ju inte den kvalitetssäkraste. DAEWOO DLP 42-C1. kopia av LG. Får väl skylla på min egen snålhet.
Postad 29 December 2007 - 12:51
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Jag har tittat på de optiska inställningarna och de är frånslagna men har nu kanske hittat felet ... HDMI ingången i TV är glapp eller liknande. Jag kopplade ur precis allt TV DVD PS3. Kopplade in allt igen och slog på strömmen... och vipps... där var det ljudet alltså. Märkte att ingången på tvn inte sitter riktigt fast. Vet inte säkert att det är felet men tänker inte röra grejerna nu. Får se hur länge jag klarar mig. TV.n är ju inte den kvalitetssäkraste. DAEWOO DLP 42-C1. kopia av LG. Får väl skylla på min egen snålhet.
Det där problemet har jag läst att många har haft, HDMI-ingångar med låg kvalitet, och ibland HDMIkablar med "för mycket plast" på så att de inte går in ordentligt i HDMIkontakten.
Postad 31 December 2007 - 11:08
clownthe
-
clownthe
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Köpte ett 40 gb PS3 för en vecka sedan. Tycker att fläkten har något märkligt missljud inte så rent som ett fläktljud ska vara enligt mig. Tom fläkten från min dator är tystare än vad Ps3 är. Lite irriterande när man sitter o kollar på film med mycket tal i. Är det så här på alla PS3 eller är det bara att knalla tillbaka till butiken och få denna utbytt/reparerad?
Postad 31 December 2007 - 17:24
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
är det bara för mig europa servern för motorm inte funkar ?
Postad 04 January 2008 - 00:40
dannee_
-
dannee_
-
Rookie
-
8 inlägg
Köpte ett 40 gb PS3 för en vecka sedan. Tycker att fläkten har något märkligt missljud inte så rent som ett fläktljud ska vara enligt mig. Tom fläkten från min dator är tystare än vad Ps3 är. Lite irriterande när man sitter o kollar på film med mycket tal i. Är det så här på alla PS3 eller är det bara att knalla tillbaka till butiken och få denna utbytt/reparerad?
låter den ungefär som i videon? http://youtube.com/watch?v=tX_Sm8eKW7I
Postad 04 January 2008 - 22:02
daviid
-
daviid
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Har en playstation 3 som inte verkar läsa skivorna längre. Är detta ett vanligt problem?
Postad 07 January 2008 - 06:00
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Har en playstation 3 som inte verkar läsa skivorna längre. Är detta ett vanligt problem?
Jag har läst om detta fenomen förut och det verkar vara BDläsaren som är pajj tyvärr, hara inte hört något om att det skall gå att ordna själv utan det är bara att prata med inköpsstället för det blir ett garantiärende.
Postad 08 January 2008 - 12:58
dabman
-
dabman
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Jag har en PS3 40GB, lilla varianten med andra ord. FW 2.10
Problemet jag har är att maskinen låser sig när jag snabbspolar en dvd-skiva (bränd dvd-rw skiva, det enda jag har provat). Det går ett tag, kanske 3mins in i filmen (egna filmer, med handkamera), varierar dock och kommer olika långt med snabbspolningen vid olika tillfällen.
Hur åtgärda? Någon som har samma problem?
Postad 08 January 2008 - 13:27
Unregisteredc76b79e2
-
Unregisteredc76b79e2
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Jag blir så trött. Nu har min 40 GB PS3 slutat läsa skivor helt. Inga DVD, inga spel funkar. Det händer ingenting. Återställning hjälper inte. Någon som haft samma problem?
Antar att det bara är att skicka tillbaka den och vänta evigheter på service...
Postad 08 January 2008 - 14:21
UffeE
-
UffeE
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Jag undrar om det är möjligt att koppla sitt PS3 mot datorn och sen använda datorn som router eller
kan jag köpa ett trådlöst usbkort som jag sen ansluter till PS3:an?
Vill kunna överföra grejer från datorn till PS3 samt kunna sitta vid min andra tv och surfa på den genom PS3:an om det är möjligt,
Tack på förhand.
Postad 08 January 2008 - 14:33
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Jag undrar om det är möjligt att koppla sitt PS3 mot datorn och sen använda datorn som router eller kan jag köpa ett trådlöst usbkort som jag sen ansluter till PS3:an?
Vill kunna överföra grejer från datorn till PS3 samt kunna sitta vid min andra tv och surfa på den genom PS3:an om det är möjligt,
Tack på förhand.
PS3:an har inbyggt WiFi så du behöver ingen USB dongle.
Postad 08 January 2008 - 14:53
clownthe
-
clownthe
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Jag undrar om det är möjligt att koppla sitt PS3 mot datorn och sen använda datorn som router eller kan jag köpa ett trådlöst usbkort som jag sen ansluter till PS3:an?
Tack på förhand.
Det finns inbyggt trådlöst nätverkskort i PS3. Enklast om du köper en enkel router som har wlan och kör via denna. Det finns en mediaserver-funktion i PS3 som du kan använda att spela upp musik/film. Finns diverse mediaservers du kan köra på datorn för denna funktion. Själv använder jag Winamp Remote. Finns även t ex TVersity. Webläsaren i PS3 är väl inte den bästa, men det funkar att surfa.
Postad 08 January 2008 - 15:04
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Jag blir så trött. Nu har min 40 GB PS3 slutat läsa skivor helt. Inga DVD, inga spel funkar. Det händer ingenting. Återställning hjälper inte. Någon som haft samma problem?
Antar att det bara är att skicka tillbaka den och vänta evigheter på service...
Ja, tyvärr! Min PS3 40GB drabbades av samma fel precis innan jul, när den helt plötsligt slutade läsa skivor (BD, CD, DVD, spel...)! Provade allt (inkl total återställning / full formattering av HDDn som tog flera timmar), men inget hjälpte... Lämnade in den till Webhallen på service 20 dec och hoppas verkligen att den blir klar nu i veckan... Känns jäkligt surt att man inte kan se på sina nyinköpta Blu-ray-filmer.
Postad 08 January 2008 - 17:29
UffeE
-
UffeE
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Se där ja, en del saker har man helt missat, det fungerar ju fin fint.
Tack för hjälpen!
Postad 09 January 2008 - 18:33
Unregisteredc76b79e2
-
Unregisteredc76b79e2
-
Amatör
-
-
51 inlägg
AJZMAN! Hur hanterade webhallen det? Skickade de in den till Sony på reparation eller bytte de ut den till en helt ny?
På något sätt känns det som att man skulle vilja ha en helt ny istället för en lagad när man ändå pröjsat över 4000 för den. Känns ju mer troligt att felet ska återkomma på något sätt..
EDIT: Fick svar från CDON att jag skulle ringa Microsoft(!) varpå jag svarade att jag inte trodde det var någon större idé. Nu verkar det iaf som att jag ska få skicka tillbaka den till CDON och det ska skicka den till Sony för utbyte. Lite segt att hålla på med men det verkar lösa sig iaf..
Redigerat av Unregisteredc76b79e2, 13 January 2008 - 18:39.
Postad 11 January 2008 - 16:34
Unregistereddacee4bb
-
Unregistereddacee4bb
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag har precis samma problem med min PS3. Slutade fungera efter 5 dagar i julhelgen.
Sony Hotline säger att felet är väl känt, och att de byter ut den mot en ny. Den trasiga PS3:an skall dock lämnas in till återförsäljaren, som skickar den vidare. I mitt fall CDON, som inte precis har varit snabba. Där försvann två veckor innan jag fick respons.
Postad 11 January 2008 - 16:38
bekkman
-
bekkman
-
Användare
-
-
104 inlägg
jag är ny med ps3 och undrar om era ps3 "knakar" när man läser skivor. typ spelar spel. (ljudet är i från cd/dvd/bd läsaren och låter som en gammal hårdisk till windos 95.
Postad 11 January 2008 - 23:45
Lille_skutt
-
Lille_skutt
-
Amatör
-
-
59 inlägg
jag är ny med ps3 och undrar om era ps3 "knakar" när man läser skivor. typ spelar spel. (ljudet är i från cd/dvd/bd läsaren och låter som en gammal hårdisk till windos 95.
Min "knakar" inte iaf. Inte vad jag har märkt. Men har hört andra som har samma problem.
Postad 13 January 2008 - 19:37
bekkman
-
bekkman
-
Användare
-
-
104 inlägg
ok, det verkar ha försvunnit nu. Men något annat skumt hände i går när jag körde nfs prostreet. Marken försvan och man kunde se igenom den och se andra delar av banan. Därefter stod det "loading" mitt över skärmen och allt hängde sig. Dock bara hänt 1 gång.
Postad 13 January 2008 - 21:21
Lille_skutt
-
Lille_skutt
-
Amatör
-
-
59 inlägg
ok, det verkar ha försvunnit nu. Men något annat skumt hände i går när jag körde nfs prostreet. Marken försvan och man kunde se igenom den och se andra delar av banan. Därefter stod det "loading" mitt över skärmen och allt hängde sig. Dock bara hänt 1 gång.
Låter konstigt! Måste vart någon bugg av nåt slag
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|